بازدید 197878
با مذاکرات هسته ای

حضور مقام عالی‌رتبه در سفارت ایران در وین در میان تدابیر شدید امنیتی/ تحرکات گسترده هیات آمریکایی در وین/ سه مقام آمریکایی: فقط تا پایان فوریه برای توافق وقت هست!

دور هشتم مذاکرات وین از روز گذشته (سه‌شنبه) با برگزاری جلسه دوجانبه بین علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها از سر گرفته شد. علی باقری روز سه‌شنبه برای شرکت در این گفت‌وگوها در رأس هیأتی وارد وین شده بود. این ازسرگیری پس از آن صورت می‌گیرد که طرف‌ها در هفته‌های اخیر به پیشرفت در تلاش برای احیای توافق ۲۰۱۵ اشاره کردند.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 09 February 2022

فشار روسیه و چین به آمریکا برای پذیرش خواسته‌های ایران

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات وین از روز گذشته (سه‌شنبه) با برگزاری جلسه دوجانبه بین علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها از سر گرفته شد. علی باقری روز سه‌شنبه برای شرکت در این گفت‌وگوها در رأس هیأتی وارد وین شده بود.

این ازسرگیری پس از آن صورت می‌گیرد که طرف‌ها در هفته‌های اخیر به پیشرفت در تلاش برای احیای توافق ۲۰۱۵ اشاره کردند.

حضور مقام عالی‌رتبه در سفارت ایران در وین در میان تدابیر شدید امنیتی
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۲۳:۵۷

لورا روزن، خبرنگار آمریکایی به نقل از فردی که در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران در وین ساکن است با توجه به تحرکات امنیتی بی‌سابقه در اطراف اقامتگاه سفیر می‌گوید که شاید در این دور از مذاکرات، مقام عالی‌رتبه‌ای از ایران در وین حاضر است.

حضور مقام عالی‌رتبه در سفارت ایران در وین در میان تدابیر شدید امنیتی/ تحرکات گسترده هیات آمریکایی در وین/ سه مقام آمریکایی: فقط تا پایان فوریه برای توافق وقت هست!

نیکی هیلی: بازگشت به برجام، حکم اعدام برای اسرائیل است
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۲۱:۲۶

«نیکی هیلی»، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد تلاش ادعایی دولت آمریکا برای بازگشت به برجام را به «حکم اعدام برای اسرائیل» تعبیر کرده و گفته «جو بایدن» باید میان ایران و اسرائیل یکی را انتخاب کند.

نیکی هیلی امروز چهارشنبه در توییتر نوشت: «بگذارید صریح صحبت کنم. اگر دولت بایدن به توافق هسته‌ای ایران برگردد دنبال حکم اعدام برای اسرائیل است. او باید یک طرف بایستد، طرف ایران یا اسرائیل. انتخاب تروریست‌ها به جای متحدان قابل پذیرش نیست.»

تحرکات گسترده هیات آمریکایی در وین
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۲۱:۲۳

ساعاتی بعد از سرگیری هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها، «رابرت مالی» نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران با مذاکره کنندگان ارشد روسیه و سه کشور اروپایی به صورت جداگانه دیدار کرد.

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه دیشب (سه‌شنبه) با انتشار پیامی در توئیتر، تصویر دیدارش با نماینده آمریکا را منتشر کرد و نوشت که دو طرف درباره دورنمای مذاکرات گفت‌وگو کردند.

برخی شنیده‌ها و اخبار تائید نشده هم حاکیست که او دیروز در جلسه‌ای مشترک با «برت مک گورک» هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و اعضای ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که از راه دور برگزار شد طرف‌ها را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات وین قرار داده است.

این درحالیست که انتظار می‌رفت او برای شرکت در نشست امروز (چهارشنبه) با اعضای کنگره به آمریکا سفر کرده باشد. این جلسه محرمانه به دنبال فشار رهبران سیاست خارجی جمهوریخواهان بر دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

 

واشنگتن: برای بازگشت به برجام با کنگره تعامل می‌کنیم
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۹:۴۵

«جالینا پورتر» معاون سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری دیروز (سه‌شنبه هشتم فوریه) خود درباره نحوه پایبندی دولت «جو بایدن» به مفاد یکی از قوانین کنگره به نام «اینارا» (قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران) که از نگاه تحلیلگران یکی از موانع اصلی واشنگتن برای بازگشت به برجام محسوب می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد.

او در واکنش به سوالی در خصوص نامه ۳۳ سناتور جمهوری‌خواه خطاب به بایدن مبنی بر سنگ‌اندازی در اجرای هر توافقی با ایران در صورتی که آن توافق به بررسی و تایید کنگره نرسد، گفت: فرستاده ویژه (رابرت) مالی همچنان به اعضای کنگره حتی از راه دور اطلاع‌رسانی می‌کند. اما آنچه که من به طور دقیق‌تر می‌گویم این است که دولت حقایق و همچنین شرایط هرگونه بازگشت ایالات متحده به برجام را برای تعیین دلالت‌های قانونی که (موارد) تحت (قانون) اینارا را (INARA) هم شامل می‌شود، به دقت بررسی خواهد کرد. ما متعهد به تحقق الزامات اینارا هستیم.

وی در ادامه افزود: رئیس‌جمهور معتقد است که رویکرد دو حزبی در قبال ایران قوی‌ترین راه برای حفاظت از منافع ایالات متحده در دراز مدت است. و مقامات دولت در همه سطوح با اعضای کنگره و همچنین کارکنان آن‌ها برای بحث در خصوص رویکرد ما در قبال ایران تماس داشته‌اند. همانطور که سیاست (ما) در قبال ایران به جلو می‌رود، مالی فرستاده ویژه عمیقاً متعهد به ادامه تعامل نزدیک با کنگره به شیوه‌ای دو حزبی است.

سه مقام آمریکایی: فقط تا پایان فوریه برای توافق وقت هست!
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۹:۱۲

شبکه خبری سی ان ان در ادامه فرافکنی‌ها و تعیین ضرب‌الاجلهای ساختگی درباره مذاکرات وین به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن معتقد است تا پایان ماه فوریه فرصت حصول یک توافق در وین وجود دارد.

طرف آمریکایی تا کنون سه بار ضرب‌الاجل تعیین کرده است که دو ضرب الاجل آن رد شده است! ابتدا اول فوریه را مهلت پایانی اعلام کردند بعد آن را به اواسط فوریه تغییر دادند و در حال حاضر میگویند تا آخر فوریه زمان برای احیای برجام وجود دارد.

درحالیکه به گفته مذاکره کنندگان خارجی حاضر در وین به لحظات تصمیم گیری آمریکا در زمینه بازگشت به برجام نزدیک می‌شویم، این سه مقام آمریکایی مدعی شده‌اند که «اگر تا پایان ماه جاری میلادی برجام احیا نشود آمریکا مسیر خود را تغییر خواهد داد.»

این درحالیست که بنا به گفته مقامات اروپایی، در حوزه‌های مختلف مذاکراتی پیشرفت‌های قابل توجهی در وین حاصل شده و حصول توافق نهایی به تصمیمات سیاسی در واشنگتن گره خورده است.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شده است که ادامه پیشرفت در مذاکرات به تصمیمات سیاسی در تهران نیاز دارد!

یکی از این مقامات این دور از مذاکرات وین که از روز سه شنبه در وین آغاز شده است را بسیار حساس خوانده و گفته ما واقعا در مراحل نهایی و لحظات تعیین کننده هستیم.

براساس گزارش سی ان ان، یک مقام دیگر نیز گفته، ما پیشرفتهایی(در وین) داشتیم و اختلافات را به لیستی که اولویت همه طرفها باشد کاهش داده‌ایم.

پیش از این مقامات ایرانی درباره تعیین مهلت و ضرب الاجلهای ساختگی به غربیها هشدار داده بودند. نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد.

دیپلمات‌های انگلیس، آلمان و فرانسه نیز چند هفته پیش در بیانیه‌ای ضمن تصریح بر اینکه نمی‌خواهند برای مذاکرات «ضرب‌الاجل‌های ساختگی» تعیین کنند گفته بودند که برای حصول توافق «چند هفته زمان» وجود دارد و نه چند ماه.

پیش از این پایگاه پولیتیکو هم به نقل از برخی «مقام‌های نزدیک به مذاکرات» مدعی شده بود که پنجره مذاکرات تا پایان ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه بسته خواهد شد. البته پولیتیکو به نقل از منابعی دیگر این را هم نوشته که هیچ تاریخ ثابتی در خصوص زمان توافق در نظر گرفته نشده است.

 

فشار روسیه و چین به آمریکا برای پذیرش خواسته‌های ایران

یک رسانه آمریکایی امروز چهارشنبه (۹ فوریه/ ۲۰ بهمن) گزارش داده چین و روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین آمریکا را برای پذیرش خواسته‌های ایران تحت فشار قرار داده‌اند.

پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن که از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا است این تحلیل را در داخل گزارشی با موضوع اولین حضور «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع برای گزارش‌دهی محرمانه به کنگره درباره روند مذاکرات وین مطرح کرده است.

فشار روسیه و چین به آمریکا برای پذیرش خواسته‌های ایران

فری‌بیکن که ارتباطات نزدیکی با تندروترین قانونگذاران ضدایرانی در کنگره آمریکا دارد در این گزارش بر ضرورت حضور رابرت مالی در جلسه علنی کنگره برای گزارش‌دهی به مردم درباره برجام تأکید کرده است.

این رسانه نوشته است: «مذاکرات وین، از سوی منتقدان تند و تیز ایران در کنگره هم زیر ذره‌بین قرار گرفته، چرا که شواهد روزافزون حکایت از آن دارند که روسیه و چین رهبری فشارها را بر ایالات متحده در جهت پذیرش خواسته‌های ایران برای رفع تحریم‌ها را بر عهده گرفته‌اند.»

سفر مقام ارشد اسرائیلی به آمریکا با موضوع مذاکرات برجامی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص خبر داده که ایال هولاتا مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی برای دیدار با جِیک سالیوان همتای آمریکایی خود راهی واشنگتن شده است.

باراک راوید خبرنگار تارنمای خبری آمریکایی آکسیوس توییت کرده بود که دیدار مذکور سه شنبه این هفته (۱۹ بهمن) انجام خواهد شد، یا این حال هنوز خبری از این ملاقات منتشر نشده است.

به نوشته هاآرتص، هولاتا دوشنبه شب هفته جاری به وقت محلی و در آستانه از سرگیری دور هشتم مذاکرات رفع تحریم ها در وین، عازم آمریکا شد و در اظهاراتی با اشاره به تماس های مداوم با مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که روابط دوجانبه واشنگتن و تل آویو و به خصوص "مسئله ایران" در دستور کار طرفین خواهد بود.

هولاتا به خبرنگاران گفت: تاکید می کنم که در مورد تمامی موضوع ها با آمریکا توافق نداریم ولی هماهنگی دوجانبه ریشه دار، پر اهمیت و راهبردی بوده و روی آن کار می کنیم.

وی افزود: ما سالی آکنده از نقاط عطف را پیش بینی می کنیم. آمریکا به برجام بازگردد یا نه، سال ۲۰۲۲ سالی خواهد بود که ما را ملزم می سازد متفاوت از گذشته عمل کنیم. ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم. این مخاطره وجود دارد که آمریکا به برجام بازگشته و ابزارهایی را که قادرش می ساخت تا توافقی طولانی تر و قدرتمند تر را بر ایران تحمیل کند، از دست بدهد.

یک مقام دیپلماتیک اسرائیلی نیز به هاآرتص گفت که تاکنون تمرکز این رژیم بر برنامه هسته ای ایران بود و دولت جدید تل آویو به علت وجود نداشتن طرح جایگزین با خلأ عظیمی روبرو شد که صدها میلیون شکل صرف پر کردن اطلاعاتی و عملیاتی آن شده است.

هولاتا مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی پیشتر و در تشریح سناریوهای این رژیم در قبال آینده مذاکرات وین، گفته بود: این احتمال می رود که یک توافق هسته‌ای جدید به دست آید که به نفع تل آویو نباشد.

هولاتا گفته بود که در صورت حصول توافق هسته ای جدید، اسرائیل برای اجرای یک سناریو در این خصوص آماده می شود.

به گفته این مقام صهیونیستی، اسرائیل همچنین برای یک سناریوی دیگر، که بر اساس آن هیچ توافقی به دست نیامده و برنامه هسته ای ایران بدون محدودیت ادامه پیدا کند، آماده می شود.

کاخ سفید ۷ بهمن اعلام کرده بود که سالیوان و هولاتا در نشست مجازی گروه مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم اسرائیل (SCG) شرکت کرده و درباره تحولات منطقه ای از جمله ایران با یکدیگر رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، در این نشست که نمایندگان ارشد آژانس های سیاست خارجی، دفاع و اطلاعات شرکت داشتند، دو طرف در خصوص رزمایش های نظامی آتی گفت و گو و از نظارت آمریکا بر یک رزمایش هوایی اخیر توسط ارتش رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

سالیوان اعلام کرده بود که گر چه آمریکا همچنان به دیپلماسی به عنوان بهترین ابزار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای متعهد است، با هماهنگی شرکای خود در حال آماده سازی گزینه های جایگزین در صورت شکست دیپلماسی است.

مقامات آمریکا و اسرائیل همچنین توافق کردند در خصوص همه موضوعات مورد علاقه دوجانبه هماهنگی خود را حفظ کرده و در برابر همه تهدیدات علیه امنیت ملی خود متحد باقی بمانند.

قانع نشدن کنگره آمریکا از توضیح غیرعلنی رابرت مالی درباره مذاکرات وین 

اظهارات یک نماینده جمهوری‌خواه درباره توضیحات «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع در کنگره درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین نشان می‌دهد این جلسه دست‌کم بخشی از قانونگذاران را اقناع نکرده است.

«کلاودیا تنی»، عضو جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته که توضیحات رابرت مالی در جلسه استماع روز سه‌شنبه بیشتر از آنکه به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد برای آنها سئوال ایجاد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۴
مذاکرات به سرانجام خواهد رسید ولی در زندگی مردم هیچ تاثیری ندارد . مشکل حال و حاضر کشور ما گرانی افسار گسیخته است . آیا باز هم پراید میشه بیست میلیون . آیا بازهم سکه میشه سه میلیون . آیا قیمت خانه و دلار و ... به حالت قبل بر میگرده . صدر درصد خیر . پس زیاد دلخوش نباشیم . چون مدیران نجومی بگیر ما کاری ازشون ساخته نیست و کشورهای غربی هم هیچ وقت دلشون به حال می نمی سوزه . بیچاره ملت مظلوم ایران ....
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
ای کلک ، از آلبانی چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
مگه حقوق شما قرار است بشه ا میلیون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
با توافق پراید 20 میلیون نمی شود ولی حداقل سال بعد 500 میلیون نمی شود بدون توافق مردم باید کمبودهای دولت را جبران کنند با تورم و افزایش شدید قیمت ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
موافقم
تحریم ها برداشته میشه ولی به قیمت ارسال تمام اورانیوم غنی شده به روسیه و نابودی تمام سانتریفیوژها وقبول بازرسی‌های سخت
یعنی روز از نو روزی از نو
پس این همه هزینه چی
.
سال 2025 هم دوباره تحریم با اومدن جمهوری خواهان
پارسائی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
کاملا درست است
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
بله شاید هم اینطور باشه ولی اگه تحریم‌ها برداشته بشه اونوقت بهانه ای برای گرانی یا اجناس بی کیفیت یا واردات محصولات یا ارزان نشدن محصولات یا خیلی از مشکلات ملت بهانه تحریم رو نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
اگه قیمت ها نزولی شد،آدرس بده تا ۲ متر طناب برات بفرستم. موافقی؟
آرمانن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
به قیمت قبل که کالا بر نمیگرده . رده بندی نورخ تورم در کشورهای مختلف رو اگه مطالعه کنید شما نرخنمی بینید.تورم منفی رو در هیچ کشوری نمی بینید. کلا دنیا به صورت تورمی هست. در ایران بعد برجام نرخ تورم تا نه درصد پایین اومد ولی قبلی سیرووپنج درصد بود . الان هم بعد لغو تحریم تورم چهل و پنجاه درصد میشه مثلا نه درصد یا ده درصد . تورم که منفی نمیشه.کجای دنی تورم منفیه که ایران باشه؟ از سال ۱۳۲۰ در دوره پهلوی تا همین حالا ا،ه نرخ تورم رو مطالعه کنید حتی قبل انقلاب هم در بعضی دوره ها تورم تا ۳۰ درصد داشتیم و بعضیددوره خصوصا دهه چهل تورم زیر چهاردرصد بوده و در برخی دوره ها قبل از ۱۳۳۰ نرخ تورم چندصد درصدی در دوره پهلوی داشتیم
آرمانن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
اینی که گفتی که قیمت ها به یک پنجم فعلی برگرده لازمه اش نرخ تورم منفی پونصد درصد که اصلا در تاریخ اقتصاد دویست سال گذشته ایران و هیج کشور دنیا چنین نرخ تورم منفی سابقه نداره .حتی بعد جنگوجهانی دوم در دوره محمدرضا شاه پهلوی هم که نرخ تورم در ایران بالا صد درصدسالقانه بالا رفت و نرخ تورم چند صد درصدی داشتیم بعدش که اشغال تموم شد و نرخ تورم یکی دو سال منفی شد تا این حد منفی نشد دیگه .برجام باعث میشه تا مثل ۲۰۱۵ که نرخ تورم شد نه درصد الان هم ازدچهل و پنجاه درصد به نه درصد برسه و بعد دولت اگه بتونه درست مدیریت کنه به پنج درصد یا شش درصد . اگه به شش درصد هم برسه کلاهت باید بندازی هوا و جشن بگیری
روسیه وچین هردودوروغ میگویند تحریم ما یعنی قیمت بالای نفت وگاز روسیه و خریدمفت نفت ایران توسط چین مگه مغز خر خوردن که بیان این تحریمو بردارن
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
عجب خوب گفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
چرا نباید به حرفهای ظریف در نوار لو رفته
که صراحتا از سنگ اندازی روسیه گفته
توجه نکنیم ؟

روسیه بزرگترین و بدترین دشمن ما بوده و هست و خواهد بود

و بزرگترین منافع را در ۴۳ سال گذشته از تمام حوادث تلخ ما برده است
نریمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
ظریف واقعیت را گفت بماند به مزاج یکسری خوش نیامد روسیه از این شرایط سود میبره اونم چه جور
همینطوری شد که ۲۰ سال از عمر و وقت و پول مردم ایران بخاطر مذاکرات برجام هدر رفت

چرا مردم ایران نباید مثل ملتهای دیگر در صلح و آرامش زندگی کنند ؟؟؟
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
پاسخ آن ساده است کمی فکر کنید وقتی قطعنامه ها کاغذ پاره تلقی میشد وقتی داد اقای هاشمی درامد که باید با امریکا مذاکره کنیم ولی گوش شنوایی نبود و
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
. در مذاکرات اشتباهاتی می کنیم و امتیازاتی می دهیم که بعدها باید برای اصلاحش بدویم . برای انکه بلد نیستیم درست مذاکره کنیم
پارسائی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
درست است
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
دشمنان ملت ایران همیشه درد و رنج ملت ایران را خواسته اند. و نتوانستند سربلندیشان را ببینند . حال که به سوی سربلندی در حرکتند اندکی تحمل سختی ها لازمه.
هزینه جنگ و غرب ستیزی دولت ایران را مردم بدبخت با برنج ۹۳ هزارتومانی و سیب زمینی ۱۵ هزار تومانی دارن می پردازن .

مردم خسته
مردم ناراضی
مردم عصبانی
مردم گرسنه
مردم زیر خط فقر
مردم گرفتار تورم و گرانی
......
...
.


تاسف بر مسئولان
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
جان به لب رسیده
تا یه خبر نصف و نیمه مثبت از مذاکرات میاد سریع شروع میکنین موشک پرونی و اینکه موشک جدید میتونه اسرائیل رو نابود کنه. خودتون نمیخواین توافق بشه چون کاسبیتون از بدبختی و فقر و تحریم مردم کم میشه. بعد از امضای برجام در دولت قبل هم همینکار رو کردین و با ممنوع کردن ورود شرکتای امریکایی و تهدید اسراییل باعث شدین امریکا از برجام خارج بشه و این همه بدبختی برای مردم درست کردین. خودتون که ککتون هم نمیگزه چون جیبتون پُره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
واقعاً حرف حق رو زدی کاملاً همینطور هستش متاسفانه.وما .مردم باید تا وانش رو بدیم
رسولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
هر بار به دشمن نزدیک بشیم هزار تا نقاط ضعف رو می‌کنیم ودشمن قوی تر میشه
امریکا قابل اعتماد نیست دشمن است با دشمن گفتگو فایده ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
تو دیگه با این حرفا نمک روی زخم نباش
محمد رضا
| Canada |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
برادر مدافع حرم
میشه تشریح کنید آمریکا چه دشمنی با ایران داره, هر کشوری که مرگ بر آمریکا نمیگه مردمانش دارن در راحتی زندگی میکنند ولی هر کشوری که متحد روسیه و چین هست شما بفرمایید یکی شون رو که مردمانش در آرامش هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
خواهشا حرف مفت و الکی نزن پس چین و روسیه مورد اطمینان هستن که این شده اوضاع مملکت واقع بین باشید چین و روسیه که ابر قدرت هستن از تحریم آمریکا میترسم چون به نفع مردم شون نیست و منافع
ملت خودشون رومیسنجن
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
خیلی باعث تاسفه که اکثر مردم این قدر حوگیر شدند و وقایع دنیا رو اصلا مطالعه نمی کنند .آیا آرژانتین مردم و دولتش ضد اآمریکایی آن که تورم افسار گریخته بالاتر از ایران داره
بس کنید
این قدر تیتر الکی نزنید
اولیانوف عوضی گفته بود ۵ دقیقه تا پایان مذاکرات مانده ،از دیشب تا الان که ۱۴۴۰ دقیقه گذشته؟؟؟؟
مردم را مسخره نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
اولیانوف نماینده روسیه و حافظ منافع ملی روسیه است

و منظورش این بوده که تا ۵ دقیقه دیگر روسیه به اهدافش خواهد رسید !!!!؟

و ظاهرا رسیده است !!!؟

و آن ، خراب کردن و زیر میز مداکره زدن توافق ایران و امریکا که ، هدف همیشگی روسیه بوده است ،میباشد

از ابتدا ما نباید زیر بار مذاکره غیر مستقیم با امریکا
از طریق واسطه گری روسیه و چین و ۳ کشور اروپایی مخصوصا ( روسیه )میرفتیم

اتخاذ این تصمیم اشتباه ، قطعا
با هدف ، نرسیدن به توافق با امربکا بوده است

والا هر انسان عاقلی میداند که برای رفع تنش با یک دشمن

نباید از ۵ دشمن طماع دیگر که از این آشتی متضرر و خسارت می بینند
استفاده کرد و اجازه دخالت داد /ق
مردم سال هاست که می گویند، اسرایبل را اعدام کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
مرگ بر اسرائیل فقط شعار است برای مسئولین تا با اون خودشون رو انقلابی جا بزنند ولی دریغ از حتی یک گلوله که به سمت اسرائیل شلیک کنند.
حسن
| Germany |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
منظورت از مردم هم لابد ساندیسخورها هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
ما فقط حرفش را زدیم !!؟

ولی ظاهرا انها در سکوت عمل کردند!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
توساندیستو بخور وازجانب مرذم حرف نزن
ایناهمش نمایشه
توافق انجام شده
باور کنید خودمو میگم اگه گرانی کم نشه تو خونه مون قتل عام راه می افته دیگه تحمل گشنگی بیکاری بی لباسی کرایه خونه بی ماشین ندارییییییم تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
چرا تو خانه. خشمت را تو شمال تهران خالی کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
از پست 13.38 معلومه که اگه یه ذره عنان کار از دست حکومت خارج بشه، همه و نه فقط اونایی که خطا کردن، باید تاوان ندانم کاریهای حکومت رو بپردازند. این وسط هم اشرار و دزدان و عقده ای هایی مثل این ابله خشک و تر رو با هم میسوزونند!
و همچنان مذاکرات در دور بیست و پنجم در ناکجا آباد ادامه دارد.
برید بابا .
مگر ما ملت چی میخوایم؟!
چرا ما نباید مثل کویت یا امارات یا قطر و... باشیم؟چرا؟
سرشون به کارخودشونه مردمشونم در رفاه زندگی میکنن میدونید چرا؟چون سرشون به کار خودشونه وقبول دارشدن که یه ابر قدرتی هست و دنیا یه سری قوانین داره...
ولی ما چی؟ روز وشب به دنبال تفرقه انداختن وخرابکاری ... آقا ما گشنه ایم به ماچه که تو بقیه کشورها چه خبر چرا باید عالم وآدم از ما متنفر باشن؟
در فیلم های سینمایی تا آرتیست یا قهرمان نمیرد فیلم تمام نمیشود مگر اینکه ادامه داشته باشد . حالا آرتیست این دوئل کیست خدا میداند. ملت قهرمان پرور هم تماشاگر این فیلم طولانی هستند.‌خواب آلوده و خسته از منتظر ماندن برای اتمام فیلم
تابناك اغراق كن
شکر خوردنو گذاشتن واسه چنین وقتایی خوب...
هیلی ازدستش کاری نمیاد خودش رو به لابی های یهودی برای جلب حمایت و پول می چسبونه از کودک کش و نژاد پرست حمایت کردن عین حماقت است
پاسخ ها
ایرانی وطن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
کاری از دست تو و امثال تو بر نمیاد.
سلام ان چیزی که دولت مردمی جناب اقای ریسی در نظر بگیرند و چون من اقای ریسی را از جنس خود مردم میدانم مطمئنا کار درست و راه درست را برای ملت انتخاب میکنند ...درود بر ریس جمهور محبوب ما...
پاسخ ها
Ho3in64
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
این دولار نیست که گران میشود ، این تومان شماست که پائین میاید
اینا همش نمایشه
توافق انجام شده
اگه اسرائیل از صفحه روزگار پاک بشه آمریکا پیش ایران زانو میزنه و دنیا روی آرامش رو خواهد دید... با این غده سرطانی دنیا در رنج و درد و بیماری بسر خواهد برد.
دشمن ما مسولان بی کفایت داخلی هستند
مگر روسیه و ایادیشان میگذارند تا مسئله اوکراین را بسامان نرساندن مسئله برجام حل بشه
خواهشا این را از مجلس مطالبه کنید که اگر برجام حل شد هم متن برجام ظرف و هم متن برجام کنی را برای مردم منتشر کنند تا مردم ببینند چه تفاوتهایی داره
پاسخ ها
حسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
کدام مجلس؟
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
برجام جدیدی اصلا وجود نداره. چه تفاوتی؟ متاسفم که سطح اطلاعات مردم این قدر پایینه. اصلا برجام جدیدی وجود نداره . مساله خیلی ساده است . یک برجام وجود داره سال ۲۰۱۵ امضا شد ایران سر تعهداتش موند ولی آمریکا خارج شد و الان هم دارن برای بازگشت به همون برجام مذاکره می‌کنند. تنها بحث موجود اینه که اولا چون امریکا بدعهدی کرده باید تحریم رو برداره تا ببینیم حسن نیت داره تا به تعهد برگردیم و مساله دوم هم تضمینی که امریکا از برجام نتونه بعدا خارج بشه .
بابا امام خمینی آب پاکی را رودستهای مردم ریخت وگفتند ما برای شکم انقلاب نکردیم پس اعتراضات ۹۸ درصد مردم در رابطه با گرانی واقتصاد نا بسامان بیمورد است!!!
M
کلا کشورهای کمونیستی قابل اعتماد نیستند. نتایج احیاء برجام، نفعی برای مردم نخواهد داشت، فقط به نفع آقازاده ها است که بتوانند منابع ارزی حاصل از فروش نفت را به جیب بزنند و آزادانه و با خیال راحت در اروپا و کانادا و آمریکا بیزینس کنند و خوش باشند.
اگه توافقی پیش بیاد باید در راستای کاهش حداکثری وابستگی اقتصاد خارجی از اون استفاده کرد.
خدا ریشه ظلم را برداره. مردم گناه دارند.
به آمریکا و چاپلوسان منطقه ایش بگوئید ایرانی از تحریم فرصت ساخته و عزت و غیرتش اجازه نخواهد داد تن به ذلت بدهد چرا که رهبر و مقتدایش حسین ابن علی ع است از بمب اتم و جنگنده هایتان نمی ترسیم و خلیج تا ابد فارس را به گورستان ابدیتان تبدیل و اسرائیل حرامزاده تان را درس عبرت برای تمام بشریت خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
اینم یکی از سربازان سایبری که کارش عادی جلوه دادن اوضاع فاجعه بار مملکت و بزرگنمایی
افتخارات کم رنگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
عمو جان
باز صنعتی رو با سنتی زده
بابا به خودت رحم کن
نیکی هیلی هرغلطی می خواهد بکند ایران هرگز به این ترفندها تن نخواهد داد امریکا واسرایل حامی تروریست ودولتهای تروریست هستد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
یواش تر
هر گونه توافق با آمریکا و هر ضمانتی که آمریکا بدهد پوچ و دروغ می‌باشد و پایبند به توافق نمی‌ماند فقط با سایه ترس هست که آمریکا جرأت بد عهدی و خروج دوباره از برجام به سرش نمیزنه و این سایه ترس با نگهداری تمام اورانیومهای غنی شده و سانتریفیوژها و آب سنگین در یک انبار در داخل کشور خودمون و زیر نظر آژانس هست و این کار بهترین ضمانت برای ایران هست که این آمریکایی‌های وحشی و بد عهد از ترس نگهداری تمام مواد هسته ای در ایران دیگر فکر خروج از برجام به سرشون نزنه
سلام بنظر بنده آمریکا نه تنها دشمن نیست بلکه خیلی بهتر از چین و روسیه است چراکه اگه قرار بود زور بگه تاحالا کشورهای پولدار مثل کویت قطر و امارات و عمان وغیره روتاحالا فتح کرده بود همین روسیه در قضیه اوکراین رو بررسی کنید گرچه مال این صحبتها نیست ولی آمریکا روسیه روادید کرد اگر به اوکراین حمله کنید باید با حمله شدید آمریکا مواجه بشید درنهایت مسولیت بی کفایت وفکر منافع خودشان هستم
دلار آمد پایین
علی برکت الله
خدایا فقط خودت مددی کن خیلی خسته درمانده شدیم در کشور اسلام فقر تورم بیکاری فساد فحشا خیلی زیاد شده بیش از چهل سال است داریم شعار مرگ بر این وآن میدهیم به هیچ نتیجه ای نرسیدیم روز به روز زندگی بر خودمان سخت تر شد
مذاکرات چه به سرانجام برسد چه نرسد هیچ تعغیری در حال و روز ملت ندارد اما در جواب نیکی خانوم بهتره بایدن به طرف ایران برگرده تا اسراییل اگه به طرف ایران اومد اسراییل بیشتر عمر میکنه ولی اگر طرف اسراییل رفت و برجام به نتیجه نرسید مرگ اسراییل زودتر اتفاق میفته وایران به بمب اتم زودتر میرسه پس آمریکا به نفعشه که بسمت ایران برگرده اگه آدم عاقلی باشه بایدن این تحریمها رو بر داره به نفعه خودش واسراییله
اگه افکار عمومی وارای مردم. برای مسیولین ارزش داشته باشه
مردم از چین وروسیه علی الخصوص. روسیه متنفرن.مادرزمینه نفت رقیب قدر روسا هستیم او هیچوقت راضی به سرانجام رسیدن برجام نیست.روسیه وچین نگران دوام وبقای خودشان هستند همین قدر که بتونن خودشون رو نگه. دارن بسه
ما استقلال زمانی خواهیم داشت که منفک این دو کشورباشیم
مردم گرسنه وبدبختی ۵۰ساله برای اتم گرفتار شدیم،با این موشک‌های مسخره،باعت نابودی ملت شدن
در صورتی که در دام این ضرب العجل ها بیفتیم بسیار کارمان سخت می شود. هر زمان می خواهند یک جنس بنجل را قالب کنند، فروشنده یا از طرف فروشنده، می گویند اگر الان نخری دیگر از دستت رفته است . بارها این کلاه سرمان رفته و چوبش را هم خورده ایم. تنها کاری که باید در اینجور مواقع انجام داد این است که یا با خونسردی کارمان را انجام دهیم یا اگر دچار وسوسه هستیم یا آن کار را به صورت موقت رها کنیم و بگوییم ما جنس را فعلا نمی خواهیم یا در زمان تعیین شده نخریم چند روز بعد بخریم .با کمال تعجب خواهیم دید جنسی بهتر و ارزانتر می خریم.امتحان کنید.
چقدر جالبه پرچم آمریکا نیست. دو دفعه دیگه ترامپی ها بیایند ، بعد از چند وقت دیگر نامی از آمریکا نخواهد بود.آمریکا اگر عاقل باشد برای بازگشت پرچمش امتیازات بزرگ و بی سابقه ای باید بدهد.
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
دنیا تو مشت آمریکاست ، تو دنبال پرچمی !!!!
تنها راه حل اقتصادی ایران فروش آزاد نفت و صادرات و واردات بدون مانع است و حل این مشکل فقط از کانال برجام قابل اجرا است و راه ساده دستیابی به آن تعامل با غرب است نه شرق آب زیر کاه ‌که با حیله دوستی وارد میشوند و با نامردی خواسته های خود را عملی می‌کنند. اگر همین روسیه و یا چین یکی از آنها در شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریمهای آمریکا را وتو میکردند الان ما در مرداب تحریمها غطه ور نبودیم.
مشکل اصلی کشور برجام نیست و همه می دانند بلکه دروغ و دزدی و فریبکاری و چپاول بیتالمال و هزینه کردن اموال و پس انداز کشور برای نا اهلان است
اگر روسیه وچین امریکا را قانع کنند تحریم ها را بر دارد خوب است
شاید مردم گرسنه باشند
ولی کسانی که اینجا پیام میدن قطعا سیر هستند
۰ون کسی که گرسنه هست نمی آد زیر هر پست خبری پیام بذاره
مذاکرات کلا تموم شد آخه کلا آمریکا رفته زیر آب
روسیه وچین واسراییل هم از ترس رئیسی به مـــریخ پناهنده شدن..

دروغ که صددرصد مجانیه و کسی براش پول پرداخت نمیکنه
گرانی و بدبختی مردم هیچکدام به خاطر تحریم نمیباشد که با توافق با آمریکا درست بشه؟تاجلورانت اختلاس و کارهای خلاف قانون آقازادها گرفته نشه همینه آب از آب تکان نمی خورد
آقا سازش کنید ما دیگه نون واسه خوردن نداریم
نمیخواییم دیگه بجای آمریکا به بیست تا کشور دیگه سواری بدیم
لااقل مثل کره شمالی هم نیستیم که بمب اتم داشته باشیم اگر ملتمان در فقر و کرسنگی به سر میبرند دلخوش به اتمی باشیم دوتا موشک داریم معلوم نیست مثل زدن هواپیمای اوکراینی اونم به موقع شکار قاطی کنه بخور توسر خودیها
رابطه با آمریکا و خیلی از موضوعات دیگه را به رای عموم بزارن ، چرا حاکمیت حداقلی برای اکثریت مطلق تعیین تکلیف می کنه ، ادامه تحریم ها ، ادامه مرگ بر این و اون گفتن ها و... فقط به نفع حداقلی هاست ، حرف دل مردم تعامل با دنیا حتی به قول بعضی ها دشمنان است ، دیگه بسه ، همش استرس از فردا که چه خواهد شد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
چون تمام رسانه های دنیا دست آمریکا است ، لذا رای عمومی گذاشتن نا عادلانه است. چون ۲۴ ساعته دارن تبلیغ آمریکا رو می کنند و متحدین ایران رو در افکار عمکمی له می کنند
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
هیچ عقل سلیمی این چنین چیزی رو تایید نمیکنه و هیچ کشوری این کار رو نمیکنه . موضوع سیاست خارجی حماقت محض و خلاف منافع ملی ایرانه که به همه پرسی بزاریم. فر۱ کن نتیجه این همه پرسی مذاکره و ارتباط با آمریکا باشه . خب اون موقع که نتیجه همه پرسی مشخص بشه فاجعه میشه .وقتی سر میز مذاکره میشینی آمریکا میدونه تو باید به هر قیمتی توافق کنی حتی اگه نصف مملکتتو بفروشی . چون نتیجه رفراندومی اینه ، پس باید هر باجی بخواد بدی. کدوم عقلی این رو تایید میکنه.یه خورده سطح درک و دانشمون رو بالا ببریم بد نیست
عزیزان فرجام برجام فقط مدت کوتاهی به قیمت های الان ثبات میده نه ماشین خارجی ارزون میشه نه اتومبیل داخلی مفت میشه خارج رفتن عزیزان اوج میگیره وپولدارشدنشان فوران می‌کنه خوش به حالشون
مذا کرات دروین تمام میشود وکنگره امریکا هم قا نع میشود ولی به نظر من ما همیشه باید چین وهند وروسیه را پیش خودمان داشته با شیم
چنانچه مجدد آمریکا از برجام خارج بشه اگه مسئولین ذره ای سیاست داشته باشند یک راه فقط میمونه . خروج از ان پی تی و ساخت سلاح هسته ای و بعد نشستن سر میز مذاکره با این اهرم فشار که یا تحریم رو بردارید یا سلاح هسته ای میدین دست حزب الله و فلسطینیها
اقایونی که با موشک مخالفند طرف قابل اعتماد نیست از موضع ضعف توافق به هیج جا نمیرسه مگر طرف مقابل قربان صدقه ما میره مقام اسراییلی چرا به امریکاه رفته هیچ کس مخالف احیای توافق نیست ولی توافقی از موضع قدرت نه از روی ضعف .
دیدگاه های عزیزان هنوطن رو خوندم با وجود اختلاف نظر ها یک چیز مشترک بود آن هم شرک به خدا، و دادن قدرت به عوامل ثانوی بود یک عده آمریکا رو دشمن و مسبب این اوضاع قلمداد میکنن و عده ای دیگر مسئولین کشور رو! هر دو حالت شما دچار شرک بخدا میشوید و هر کس قدرت رو به غیر خدا بدهد صد در صد ضربه خواهد خود بی برو برگشت چون شرک تنها گناهی است که بخشیده نمیشه وآثارش بلافاصله در این دنیا دامان انسان رو میگیرد این یک قانون است قانون لایتغیر جهان هستی از هر چی غیر خدا حساب ببری یا روش حساب بکنی وارد وادی شرک میشی و کتکش رو بلا استثنا خواهی خورد درد مردم ما همین است الباقی ظاهر بازی دنیاست بالاخره میگن چوب خدا صدا ندارد قرار نیست که از آسمون عذاب نازل بشه همه عوامل دست به دست میدهند تا تاوان شرک و کفر رو پرداخت کنی تازه اگه سرعقل اومدی که هیچ نیومدی تکرار خواهد شد
نمیدونم مصلحت نظام بالاتره یا مصلحت مردم بی نوای ایرا .ن . با تمام دنیا دشمنید ملت چه گناهی کردن.
بزک نمیر بهار میاد
کمبزه و خیار میاد!!
نه دلار میاد پایین
نه تورم مهار میشه
نه معیشت مردم تغییری میکنه
برجام و تحریم ها یک بازی کثیف است که متاسفانه دودش فقط تویی چشم مردم میرود کاسبان تحریم که فعلا دارند کمال استفاده را از این شرایط میبرند. امریکا کشور بدیه فقط برای ما مردم عادی برای برای نور چشمی ها کعبه آمال
متأسفانه خیلی از مردم ما هنوز نیات امریکا را نمی‌دانند
حتی بعضی سیاست مداران آمریکا فقط سلطه میخواهد
وگرنه ما با آمریکا اصلا کاری نداشته ونداریم
من نمیدانم چرا بعضی ساده لوحانه فکر میکنند
از برجام خارج شویم حقوق بشر
موشک،خلع سلاح
وغیره را پیش میکشد
از اول انقلاب تا الان چندین بار با آمریکا در موضوعات گوناگون مذاکره شده اما همه اش بدقولی کرده است
ملت باید این را بدانند
دشمنی امریکا فقط برای سلطه هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی