بازدید 433565

پس لرزه یک ادعا درباره فوت سیداحمد خمینی

سلیمی نمین : توئیت آقای دهباشی در خصوص مرحوم سید احمد خمینی چندین غلط تاریخی دارد.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 09 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عباس سلیمی نمین در خصوص اظهارات توئیتری اخیر آقای دهباشی و اتهاماتی که به مرحوم سیداحمد خمینی طی روزهای گذشته زده بود گفت: مرحوم سیداحمد آقای خمینی مخالفان دیرینه ای دارد.

حسین دهباشی اخیراً در توئیتر خود، ادعایی را به عنوان علت فوت مرحوم حاج احمد خمینی مطرح کرد که مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. او بعدا منبع این سخن خود را خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.

دفتر نشر معارف انقلاب که ناشر آثار مرتبط با مرحوم هاشمی است، در اطلاعیه‌ای درباره برخی مطالب منتسب شده به آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: اخیرا مطلبی در فضای مجازی در رابطه با علت درگذشت یادگار امام راحل، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد خمینی و نسبت دادن آن به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طرح گردیده است که صحیح نمی باشد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: "آیت الله هاشمی رفسنجانی جزییات بیماری و درگذشت یادگار امام راحل را در خاطرات خود مرقوم کرده اند."

یکشنبه ۲۱ اسفند سال ۱۳۷۳، دوشنبه ۲۲ اسفند، سه شنبه ۲۳ اسفند، چهارشنبه ۲۴ اسفند، پنجشنبه ۲۵ اسفند، جمعه ۲۶ اسفند، شنبه ۲۷ اسفند، یکشنبه ۲۸ اسفند از جمله تاریخ‌هایی است که درباره فوت مرحوم حاج احمد در خاطرات آقای هاشمی ذکر شده است.

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در خصوص اظهارات توئیتری اخیر آقای دهباشی و اتهاماتی که به مرحوم سیداحمد خمینی طی روزهای گذشته زده بود گفت: مرحوم سیداحمد آقای خمینی مخالفان دیرینه ای دارد که برای درک مخالفین یا بدخواهان ایشان هرتعبیری داشته باشیم باید دهه ۶۰ را مرور کنیم.

ماجرای اختلاف آیت‌الله منتظری با امام از زمان دستگیری مهدی هاشمی آغاز شد

وی افزود: در این دهه مسائلی فی مابین امام (ره) و آیت الله منتظری به عنوان یکی از شاگردان برجسته ایشان پیش آمد که مبنای اختلاف هم بحثی بود که در مورد مهدی هاشمی برادر داماد آقای منتظری مطرح بود یعنی ایشان متهم به ارتکاب ۲۷ قتل شده بود و امام مصر بودند که برای مشخص شدن این مسئله ایشان محاکمه شود و اگر قضیه درست است مجازات و اگر درست هم نیست یک بار برای همیشه تبرئه شود تا این بحثها پایان پیدا کند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اظهار داشت: آقای منتظری معتقد بود که محاکمه مهدی هاشمی موجب تضعیف بیت ایشان خواهد شد. لذا در نامه نگاری‌های متعدد با قوت و شدت از آقای مهدی هاشمی دفاع می‌کند و سعی دارد امام را از این کار منصرف کند. اما در نهایت امام صراحتا به آقای منتظری اعلام می کند که شما از این قضیه خودتان را کنار بکشید، دفاع نکنید چرا که حفظ حرمت شما برخودتان هم واجب است.

سلیمی نمین گفت: متاسفانه وقتی امام اعلام می‌کند که این کار قطعا انجام خواهد شد و دستور آن را خواهند داد، آقای منتظری طی نامه‌ای به امام مشخص می‌کند که از این تاریخ به بعد بین‌شان یک شکاف عمیق ایجاد می‌شود.

وی افزود: آقای سیدمهدی هاشمی در تاریخ ۲۰ مهر ۶۵ دستگیر می شود. آقای منتظری سه روز قبل از دستگیری اش وقتی متوجه دستور امام می شود یک نامه تهدیدآمیز به امام می نویسد که در آن با صراحت می‌گوید: "بالاخره با وضع فعلی ناچارم از کارهای سیاسی کشور کنار بمانم و به درس و بحث طلبگی و کارهای حوزوی بپردازم. به همان نحوی که حضرتعالی با مرحوم آیت الله بروجردی عمل کردید زیرا مخالفت با شما و نظام را صحیح نمی دانم بلکه حرام می دانم."

وی ضمن تاکید براینکه این نامه در پیوست خاطرات مرحوم آیت الله منتظری صفحه ۱۱۶۶ آمده است، بیان داشت: بنابراین در تاریخ کاملا ثبت و ضبط شده است که آیت الله منتظری در دفاع از آقای مهدی هاشمی با امام فاصله گرفت و روابط خودشان را قطع کرد. یعنی در واقع اعلام کرده است که بعد از دستور امام به دستگیری مهدی هاشمی من دیگر با ایشان روابطم را مثل روابط شما با آیت الله بروجردی خواهم ساخت. همانطور که می‌دانید امام با آیت الله بروجردی روابط نزدیکی داشت اما در اواخر عمر آیت الله بروجردی از بیت ایشان فاصله گرفتند و ارتباط نداشتند. اینجا هم آیت الله منتظری به همین قضیه اشاره می‌کند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ضمن تاکید براینکه این مطلب برای آقای منتظری و بیت ایشان بسیار تلخ است اظهار داشت: آقای منتظری به خاطر دفاع از یک فرد فاسد و جانی رابطه خودش با استادش را خراب کرد. به همین خاطر برای اینکه بتواند این مسئله را به گونه دیگری و به صورت وارونه در تاریخ به ثبت برساند؛ شروع به جو سازی علیه احمد آقای خمینی کرده است. آنها می‌گفتند این احمد آقای خمینی بود که موجب بهم خوردن روابط امام و آیت الله منتظری و موجب کنارگذاشتن ایشان شد.

سلیمی نمین ادامه داد: آنها دلیل این کار را اینطور عنوان می‌کردند که احمد آقای خمینی با این کار قصد داشت زمینه رهبری خودش را فراهم کند به همین خاطر باید زمینه کنار گذاشتن آیت الله منتظری را فراهم می‌کرد. این حرکت در واقع تعرضی به امام دارد چرا که اگر در زمان حیات امام چنین حرکتی را احمد آقا انجام می‌داد، باید موافقت امام را هم کسب می‌کرد. اما چون نمی‌توانستند به امام تعرض کنند و جامعه به شدت علیه‌شان برمی آشفت، اینها به مرحوم احمد آقا حمله می‌کردند که هم امام زیر سوال برود و هم پسرش.

جامعه پس از رحلت امام متوجه تهمت‌های بی‌جا به شخصیت ارزنده سید احمد خمینی شد

وی ضمن یادآوری این نکته که بعد از فوت امام همه این تبلیغات به بطلان خودش نزدیک شد، گفت: جامعه فهمید که نه تنها آقای منتظری و عناصر بیتشان تخلف بزرگی مرتکب شده است، بلکه تهمت بزرگی نیز به یار قدیم امام وارد کردند؛ چرا که بعد از فوت امام، از احمد آقای خمینی هیچ اقدام و حرکتی که از آن بتوان اینگونه تلقی کرد که ایشان به دنبال قدرت بود مشاهده نشد. شما وقتی خاطرات آقای منتظری را می‌خوانید همه اش حمله به احمد آقای خمینی است که ایشان منشا این جدایی و کنار رفتن آقای منتظری از قدرت شدند. پس از رحلت امام همه جامعه فهمید که علاوه بر دفاع از یک آدم فاسد به یک شخصیت ارزنده هم تهمت‌های بی جایی وارد کردند.

ظلم فاحشی به سید احمد خمینی کردند و هیچگاه درصدد رفعش برنیامدند
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: متاسفانه آقای منتظری تا زمان فوتش هرگز از این کار توبه نکرد. ایشان می‌توانست بعدا این طور عنوان کند که ما تهمت‌هایی را به شخص آقای احمدی خمینی وارد کردیم، اما ایشان نشان داد که چنین مسئله‌ای در موردش صادق نبوده و نیست. اما ایشان نه تنها از راه خود توبه نکرد که حتی این بحث را دنبال کرده و در صدد تخریب احمد آقای خمینی برآمد.

سلیمی نمین با تاکید براینکه باید چهره احمد آقای خمینی تطهیر شود خاطرنشان کرد: البته من نمی فهمم این فردی که برخورد اهانت آمیز و غیراخلاقی با احمد آقای خمینی کرده است چه نسبتی با آن جریان دارد در این خصوص اطلاعی ندارم. چرا که کسانی که از احمد آقای خمینی ضربه خوردند در واقع از صداقت و پاکی ایشان ضربه خوردند نه به دلیل عملکردشان.

وی در ادامه سخنان خود گفت: احمد خمینی نشان داد که از قدرت پدرش هیچ استفاده‌ای نمی‌کند چرا که امام در تاریخ ایران به صورت بی سابقه ای دارای قدرت و منزلت در پیش ملت بود و پسرش به راحتی می‌توانست از این قدرت سواستفاده کند. اما هیچ سواستفاده ای نکرد. ضدیت آنها با احمد آقای خمینی قابل فهم است، اما در مورد این فرد که تلاش دارد وارد بحث‌های تاریخی شود نمی‌دانم چه انگیزه ای دارد. اما می‌توانم برادرانه این توصیه را بکنم که کسی که می‌خواهد وارد مباحث تاریخی شود اولین چیزی که باید رعایت کند مستند صحبت کردن است و درصدد تخریب شخصیت‌ها به صورت ناروا برنیاید چون گناه بزرگی است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: احمد آقای خمینی نشان داد که می‌تواند یک اسوه برای ملت ایران باشد که در اوج قدرت کمترین بهره به نفع شخصی خودش نبرد. این اسوه را تخریب کردن ظلم بزرگی در حق ملت ایران است. توصیه بعدی من به این شخص این است که قبل از اینکه به اعلام موضع بپردازد که به هیچ عنوان در آن انصاف و اخلاق وجود ندارد مطالعات تاریخی داشته باشد.

توئیت آقای دهباشی در خصوص مرحوم سید احمد خمینی چندین غلط تاریخی دارد

سلیمی نمین ضمن اشاره به توئیت آقای دهباشی در خصوص مرحوم سیداحمد خمینی اظهار داشت: این فرد در یک توئیت دو سه خطی چندین غلط تاریخی دارد. اولا آقای مرحوم طباطبایی هرگز جلای وطن نکرد و در زمان حیات امام راحل مسئولیت‌هایی در ارتباط با حوزه خارج از کشور داشت و محل خودش را در آلمان و دوران دانشجویی‌اش همچنان حفظ کرده بود و در رفت و آمد بود و هرگز جلای وطن نکرد و من خودم قبل از فوتش با ایشان در دانشگاه‌های مختلف مناظراتی داشتم. همچنین درمورد آقای لاهوتی باید بگویم هرگز ایشان رئیس کمیته نبود و با یک جستجوی ساده برای همه روشن می شود که فرد نویسنده این توئیت چقدر اطلاعات تاریخی ضعیفی دارد همچنین ایشان در زندان فوت نکرد بلکه برای رسیدگی به مسئله فرزندش به زندان رفته بود که آنجا دچار سکته مغزی می شود و در بیمارستان قلب مرحوم می شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: من می‌خواهم این را بگویم که آقای دهباشی در یک مطلب کوتاه اخلاق را رعایت نکرده و فاقد اطلاعات تاریخی درست است. توصیه من به کسانی که وارد حوزه تاریخ می‌ شوند این است که ورود و قضاوتشان در خصوص مسائل تاریخیِ بدیهی همراه با مطالعات دقیق باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹۰
آقای سلیمی نمین می گوید:« البته من نمی فهمم این فردی که برخورد اهانت آمیز و غیراخلاقی با احمد آقای خمینی کرده است چه نسبتی با آن جریان دارد در این خصوص اطلاعی ندارم». پس چگونه به بهانۀ توییت اقای دهباشی فصل مشبعی برعلیه مرحوم اقای منتظری سخن گفته است؟ آیا این نشانۀ دیگری از بی تقوایی محرز آقای سلیمی نمین که البته بارها آن را ثابت کرده است نیست؟. برادر شما خودتان می گویید اطلاع ندارید که این آقا با آن جریان مرتبط است پس اسم این چیست که بدون ربط برعلیه آن جریان سخن می گویید ظاهرا اسم این را در اصطلاح « عقده گشانی» می گذارند درست است؟
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
خواستند به صورت غیرمستقیم اشاره کنند که این تهمت از کجا میتونه نشأت گرفته باشه.
همواره این بوده و خواهد بود
راست میگه
تاریخ را از صدا و سیما بپرسید
والا
این بحث ادامه دارد
روایتها متفاوت است، اما ریشه اختلاف منتظری با امام که اینجا نوشتید را اولین بار است میبینم
مگه حالا برای اکثریت مردم اهمیتی دارد که چطور مرده؟
پاسخ ها
حسسین زیرکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
دهباشی، ده باشی ، .... واقعا گاهی به قدری مزخرف می گوید که افسوس می خورم. در زمان او نفس می کشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
ابداو اصلا.
حسین دهباشی کسی است که در سال 92 که جناح تندرو از انتخابات قطع امید کرده بودند منافقانه فیلم انتخاباتی روحانی را ساخت تا بتواند در سال 96به روحانی ضربه بزند و فیلم ضد برجام در سال 96 که با خوش رقصی برای رقیب روحانی وبا اتهامات واهی اعضا مذاکره کننده را جاسوس خواندو به روحانی حمله کرد
امام خمینی تا زمان فوت و بیت ایشان تا همین الان در مورد ایت الله منتظری با احترام حرف میزنند و بیت امام در مواجهه با حرفهای دهباشی اشاره و حمله ای به ایت الله منتظری نکرد چون انها به مکنونات قلبی ایت الله منتظری واقف بودند و امثال دهباشی را هم خوب می شناسند
سلیمی نمین هم دست کمی از دهباشی ندارد و فقط تا مرحوم احمدخمینی را بیت امام میداند و بقیه را بخاطر جناح تمامیت خواه اش رد می کند همین رفتارش در چسباندن خزئبلات دهباشی به مرحوم ایت الله منتظری از بیماری روانیش پرده بر می دارد
مرحوم ایت الله منتظری را هم مردم خوب می شناسند و نیازی به افاضات امثال سلیمی ندارند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
جناب عالی بااین حرفهای مفت ات نمی توانی منتظری را تطهیر کنی
بايد ديد سيد حسن خميني هم صحبتهاي سليمي نمين و به خصوص صحبتهايي كه در خصوص منتظري و سيد احمدآقا گفتند را تاييد مي كنند يا خير!
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
به نظرم بهتره از سیدحسن آقا منتظر جواب درستی نباشید.
همه اشتباه میکنند غیر از این آقا
من کسی نیستم و چیزی نمیدانم ،فقط میدانم مرحوم حاج احمد مدافع سرسخت ولایت و رهبری بودند پس حتما مخالفان رهبری ایشان را شهید کردند.
خلق الله شما نمی خواهید دست از این خاله زنک ها بردارید همینجوری مردم درگیر مسائل و مشکلات عدیده هستند
حالا رفتید و کنکاش کردید و یک مطلب از یک جایی درآوردید و هوار هوار میکنید
باید تاریخ را مطالعه کرد به شرط اینکه تاریخ را درست نوشته باشند
بعضی ها به پرخاشگری و اتهام زنی اعتیاد پبدا کردن. قبلا این کار رو علیه دولت و برجام و افراد مرتبط انجام می دادند. حالا که هم دولت و هم برجام عزیز شدن، دنبال دستاویز می گردن!!
به ما چه
دهباشی باید می فهمید که در ایران علم جایگاهی ندارد
بعله!
آقای سلیمی نمین شما که میگی مستند باید صحبت کرد شاید معتی استناد را نمیدونی ولی خودت داری میگی از خاطرات مرحوم هاشمی گفته ، این یعنی استناد. دوم اینکه همینطوری به پستت بچسب با همین فرمون که میری ، نه که به ترکستان میرسی بلکه در ترکستان هستی . باشه تو خوبی همه بد و دروغگو
رگ رگِ این آب شیرین، آب شور
در خلایق می رود تا نفخ صور
امیدوارم دهباشی توبه و جبران کند. و این نزغ شیطانی را از خود دور سازد تا عذاب اخروی این عمل از کارنامه اش پاک شود وگرنه چهره تابناک یادگار امام هرگز با این حرکات مخدوش نخواهد شد
آیندگان حقیقت را خواهند یافت
مهم نیست کی چی میگه مهم مردمن که همیشه حقایقو حس میکنن کسیم نمیتونه فریبشون بده اما گذشته ها گذشته و باید دید امروزمون کجاییم
حالا پیدا کنید پرتقال فروش رو از همه چیز حرف زد به جز علت مرگش
چرا نظرات در پایان خبر منتشر نمیشود
بعد سی سال چی رو کنکاش می کنن
دهباشی هم مثل منتظری میخاست به آلاف و علوف دست پیدا کند کهمرحومسید احمدجلوشو گرفته
دهپاشی بایستی محاکمه شود این اولین بار نیست که ضد نظام توییت زده و آخرین بار هم قطعا نخواهد بود فقط محاکمه ی دهپاشی می‌تواند یا او را هدایت کند و یا بسوی کعبه ی امالش یعنی کدخدا بفرستد
اینقدر هیاهو نکنید یک فرد است و همانند یک شهروند
مردم ادعاهای شما را تکذیب می کنند و شایعات را تأیید چرا ؟
سلام:آقای سلیمی انگار مردم خوابن و متوجه قضایا نیستن ،نه بیدارن و متوجه هستن
جناب سلیمی نمین؛کجای توئیت غلط تاریخی دارد !؟
منتظری چه ربطی داشت به احمد خمینی
آقای سلیمی تاریخ تحریف نکن امثال تو هر چی بگین جامعه بر عکسش رو ملاک قرار میده در ضمن پشت سر مرده حرف نزن اگه مسلمون هستی که شک دارم باشی
سلام شما آزادیدهرچه دلتان میخمواه بنویسد اما بشعور ودرک مردم توهین نکنید مردم همین‌ها را در آن سال دیدند وصحن راخالی کردن ورفتن
خدا رحمتش کنه آقا سید احمد خمینی را خدا لعنتشون کنه دشمنان سید احمد خمینی را
چبزیکه عیان است! چه حاجت به بیان است!
حاج سعید امامی
منتظری کارش درست بود و بر خلاف بقیه
این دفاع از مرحوم سید احمد بود یا حمله به مرحوم منتظری...چقدر شما نامردی.. منتظری اگر قدرت طلب بود که می‌توانست خودش را مثل شماها نشان دهد تا فوت امام....اصلا دهباشی چیزی نوشته شما به صحرای کربلای منتظری زدید..
پاسخ ها
فلاح ری آبادی
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
مرحومین منتظری وحاج احمد اختلاف خاصی نداشتند.-- منتظری هم اگررهبرمیشد مثل امام به رهبری کلی ونقشی نمادین قانع میشدند.
چرا سید حسن ساکته؟
تو راست میگی
کاملاً با مستند صحبت کردید و خیلی خوب شد که بحث توییت آقای هاشمی را با جزئیات کامل توضیح دادید
سید احمد خمینی را طی سه روز به هزارتا بیماری نا علاج گرفتار کردن.بعد به مردم می گفتن به سید احمد دعا کنید
روحشان شاد....
ما نفهمیدیم چی گفتی؟!
آقای س نمين خود رو علامه در میدونن و بقیه هم نا آگاه.. فقط او می‌داند و خلاص
من از تاریخ زیادسر در نمی آورم، ولی آقای دهباشی که البته حتی نمی‌دانم کیست و چکاره ست، بهتره یه سری به کتاب خاطرات آقای ری شهری بزند
چقد قضیه رو جدی گرفته!
آخه مگه امثال دهباشی میان درمورد حقایق تاریخی بنویسن؟!
یه مشت نون به نرخ روز خورن دیگه
سعید امامی که اعتراف کرد
ماشالاه.
بعد نزدیک به ۳۵ سال این حرفا به چه درد میخورد
درسته آفرین
آخرش معلوم نشد عوامل فوت مرحوم سیداحمدخمینی چه کسانی بودند
حاج احمد اقا مرد بود همه میدانند و خوشا به حالش به دنیا دل نبسته بود روحش شاد بقیه هرچی دلشان میخواد بگن
چرا ادمها که نیستند از طرفشون ادعا دارید مطالب ان زمان واین زمان همه روشن است
درود خدا بر مرحوم منتظری
نکنه‌پو‌ارو‌امده‌همچیو‌فهمیده
آقای سلیمی نمین ساده لوحانه است که فکر کنید که مردم به شما و آن موسسه تان اعتماد دارند.
در همین مقوله کوچک خیلی چیزها را هم میتوانستید بگویید ولی نکفتید

فکر نکنید ما تاریخ نمزدانیم.
چرا دراین زمان با چنین مباحثی در جامعه تفرق ایجاد میکنید
سلام
فقط آقای سلیمی نمینوهرجه بگوید درست است بقیه مردم حتی اگر امروز خود امام با سید احمد هم زنده شوند ویا مکتوبی مستند وغیرقابل انکار ارانها بیرون بیاید ومورد تایید سلیمی نمین نباشد .اعتبار ندارد وغلط است.
هر چه کنید به خود کنید. گر همه خوب و بد کنید
جالبه که برای اشتباه آقای دهباشی ۲ خط بیشتر توضیح نداده
الله اعلم
تاریخ را تحریف کردن درست نیست
دهباشی راهمه میشناسند
آقای سلیمی اینا از قصد و مرض این چیزا را میگن و می نویسن، کجای کاری؟؟؟
کلاً طبق نص صریح قرآن اکثریت تعقل نمیکنن
دهباشی خیلی گنده تر از دهنش حرف میزنه.
آقای منتظری ادم خوبی بود هرگز باور کردنی نیست با کسی دشمنی
کنند .....
آقای سلیمی نمین از تحلیل شما لذت بردم
متأسفانه ظلم بزرگی درحق ملت ایران شد
جناب سلیمی نمین هر صحبتی که دلش خواسته گفته به غیر از صحبت اصلی که درباره علت فوت ناگهانی مرحوم سید احمد هستش.
اگر یادتان باشد حاج احمد آقا در مرقد امام سخنرانی کرد ودر سخنرانی انتقاد به مسؤلین بخصوصبه مسؤلین اجرائی کردن در همان شب بردند بیمارستان
دقیقا علت کناره گیری منتظری عملکرد مهدی هاشمی رئیس دفترش بود که از هیچ جنايتی فرو گذار نکرد به پشتوانه جانشینی رهبری آیت الله منتظری!!
هروقت توان درک انفجار اطلاعات در قرن بیست و یک رو داشتین .یعنی موفق شدین از مغزتون استفاده کنید. دروغ تاریخیش منقضی شده تابناک
آنچه مسلم است این است که منتظری انسان به روزی بود واقعیات را درک میکرد
سلام من در تعجبم چرا بعد از ابن همه سال نه تنها در ابن مورد بلکه هزاران مورد دبگر اقابان می ابند صحبت میکنند
آقای سلیمی.... احسنت.احسنت...این جماعت هویت ما را دارن میگیرن.تاریخ ما را دارن نابود می کنند
مردم میدانند که چه بر سر احمد ومنتظری ورفسنجانی ..ووو آوردند تاریخ ثبت خواهد کرد بدون کم وزیاد
چرا خطرات هاشمی را در مورد اون روزهای اسفند ماه که ذکر شده، بیان نکرده است ؟
آقای دهباشی سال۹۲ مستند ساز روحانی بود، تا صندلی مشاور رسانه ای رئیس جمهور را بگیرد، ولی در کمال ناباوری حسام الذین آشنا به آن صندلی تکیه زد، از آن زمان دهباشی شد دشمن روحانی و برجام.
سلام‌به‌ارواح‌پاک‌امام‌وفرزند‌مظلومش‌لعنت‌‌بر
دشمنا‌نش‌
آقای سلیمی نمین، حقیقتا شما در حد مناظره با علامه طباطبایی بودید که اینطور عنوان کردید؟
صادق طباطبایی هم، شان خودش نمیدونست با تو همسخن بشه
از بی غرضی و عدم جانبداری تابناک همین بس که شش صفحه نقد یک گفته را بیان میکند ولی همان توییت چند خطی مورد نقد را بیان نمیکند. من هیچکدام از طرفین را نمیشناسم ولی این روش نقد یک گفته یا نظر نیست.
متاسفانه ایشان فکر میکنن برای نسل حاضر این مسائل خیلی خیلی پر اهمیت هستن و ما اگر به اصل قضیه پی ببریم به سر منزل مقصود رسیدیم همه چی درست شد
نمیدونستم که شما هم جزو همین گروه سلیمی نمینید.
با سلام
آقای احمد خمینی چهار روز پس از آنکه ایشان بر علیه مرحوم هاشمی رفسنجانی سخنرانی کردند بطور عجیبی شهید می شوند.
سوال: آیا حسین دهباشی یک بهایست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار