بازدید 6101
رئیس اورژانس کشور:

۲۰۰ دستگاه موتورلانس به زودی به ناوگان اورژانس در کلانشهر‌ها افزوده می‌شود/ انتقال هوایی بیش از ۳۰۰ مادر باردار و ۵۰ ماموریت هوایی اهدای عضو در سال جاری/ تهمیدات لازم برای ۲۲ بهمن اتخاذ شده است

زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهر‌های کوچک حدود هشت دقیقه است. این رقم در جاده‌ها ۱۵ دقیقه بوده است. حوادث ترافیکی استان تهران بیشترین ماموریت ما است و در ۹ ماه نخست سال جاری، ۵۸۰ هزار ماموریت ترافیکی انجام شده که در این ماموریت‌ها ۵۱۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. ۱۴۰ اتوبوس و ۱۲۰ مینی بوس در این مدت تصادف کرده‌اند که وضعیت مطلوبی در این زمینه نداشتیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 09 February 2022
تابناک اجتماعی
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه موتورلانس به زودی به ناوگان اورژانس در کلانشهر‌ها افزوده می‌شود، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ موتور همیشه فعال و ۵۰ موتور در حالت پشتیبانی هستند.

به گزارش «تابناک»، جعفر میعادفر در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه گفت: سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور انجام می‌شود و اکنون یک هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس شهری و یک هزار و ۲۰۰ پایگاه جاده‌ای داریم همچنین سه هزار پایگاه و ۵۰ اورژانس هوایی نیز فعال هستند.

میعادفر با اشاره به انجام بیش از سه هزار ماموریت امداد هوایی از ابتدای سال تاکنون گفت: ۶۸ درصد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از خدمات شهری را اورژانس موتوری انجام می‌دهد اظهارداشت: ۷۸ درصد از ماموریت‌های اورژانس در شهر‌ها و ۲۲ درصد در جاده‌ها اتفاق می‌افتد. بیشترین فعالیت اورژانس موتوری در تهران بوده و برخی دیگر از شهر‌های بزرگ هم به این نوع خدمات‌دهی مجهز هستند.
 
۲۰۰ دستگاه موتورلانس به زودی به ناوگان اورژانس در کلانشهرها افزوده می‌شود/ انتقال هوایی بیش از 300 مادر باردار و 50 ماموریت هوایی اهدای عضو در سال جاری/ تهمیدات لازم برای ۲۲ بهمن اتخاذ شده است

به گفته رئیس اورژانس کشور، امسال بیش از ۳۰۰ نفر از مادران باردار توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند و پیش‌بینی شده در ماه‌های آینده ۷۰ پایگاه اورژانس هوایی نیز راه‌اندازی کنیم که البته این اقدام هزینه‌بر بوده و نمی‌توان در هر شهری این پایگاه‌ها را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه شعاع عملیات هوایی اورژانس ۳۵۰ کیلومتری است، افزود: تلاش می‌کنیم استاندارد‌ها در این زمینه رعایت شود و از دولت و مجلس درخواست داریم اعتبار اورژانس هوایی و زمینی را در نظر بگیرند. امسال برای ۵۰ پایگاه هوایی ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.
 
میعادفر در ادامه گفت: انتقال اعضای بدن برای اهدای عضو به نیازمندان نیز از دیگر ماموریت‌های اورژانس هوایی است که از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ ماموریت در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان آمبولانس کشور گفت: حدود چهار سال است که آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس افزوده نشده و بسیاری از آمبولانس‌ها فرسوده هستند و این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته از این دستگاه‌ها پنج سال استفاده می‌شود و جایگزین دارند.

میعادفر تصریح کرد: سه هزار دستگاه آمبولانس ۱۴ سال عمر دارند و از دولت و مجلس درخواست کردیم اعتباراتی را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم این دستگاه‌های جدید را خریداری کنیم. همچنین از آنجایی که در شهر‌های بزرگ برای راه‌اندازی پایگاه‌ها با مشکل جدی مواجه هستیم، از خیران می‌خواهیم همانطور که در امر مدرسه‌سازی فعال هستند، در خریداری، بهسازی و نوسازی ناوگان اورژانس نیز وارد عمل شوند.
 
۲۰۰ دستگاه موتورلانس به زودی به ناوگان اورژانس در کلانشهرها افزوده می‌شود/ انتقال هوایی بیش از 300 مادر باردار و 50 ماموریت هوایی اهدای عضو در سال جاری/ تهمیدات لازم برای ۲۲ بهمن اتخاذ شده است

وی کمبود نیروی انسانی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی اورژانس دانست و گفت: اکنون در زمینه نیروی انسانی اورژانس کمبود داریم و قرار شده امسال دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، ایران و اصفهان دانشجوی رشته فوریت‌های پزشکی پذیرش کنند و نیرو‌ها به صورت بومی جذب شوند. نیروی زائدی در اورژانس نداریم و هزینه اضافی نمی‌کنیم و می‌خواهیم دولت نگاه ویژه‌ای به فوریت‌های پزشکی داشته باشند.

رئیس اورژانس کشور در خصوص نقش این مجموعه در واکسیناسیون علیه کووید19 در کشور گفت: دو میلیون دوز واکسن از سوی نیرو‌های اورژانس با استقرار پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون به مردم تزریق شد و جهاد همه جانبه‌ای در این زمینه با محوریت وزارت بهداشت انجام شد.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری ۲۲ بهمن گفت: سازمان اورژانس تمهیدات لازم برای برگزاری ۲۲ بهمن پیش بینی کرده و هماهنگی‌ها با ستاد‌های برگزاری ۲۲ بهمن در سطح تهران و استان‌ها انجام شده است. همچنین ۱۵۸ طرح در حوزه اورژانس به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهر‌های کوچک حدود هشت دقیقه است، گفت: این رقم در جاده‌ها ۱۵ دقیقه بوده است. حوادث ترافیکی استان تهران بیشترین ماموریت ما است و در ۹ ماه نخست سال جاری، ۵۸۰ هزار ماموریت ترافیکی انجام شده که در این ماموریت‌ها ۵۱۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. ۱۴۰ اتوبوس و ۱۲۰ مینی بوس در این مدت تصادف کرده‌اند که وضعیت مطلوبی در این زمینه نداشتیم.

وی ادامه داد: تغییرات اساسی در پاسخگویی به ۱۱۵ داشته‌ایم و همکاران ما در این زمینه به مردم مشاوره‌های خوبی ارائه می‌دهند. همچنین در سال گذشته گروه تخصصی برای بیماران قلبی و مغزی راه اندازی شد تا اگر بیماری نیاز به اقدامات مؤثر داشته باشد، بتوانیم این اقدامات را به بیماران بهتر ارائه دهیم.
 
۲۰۰ دستگاه موتورلانس به زودی به ناوگان اورژانس در کلانشهرها افزوده می‌شود/ انتقال هوایی بیش از 300 مادر باردار و 50 ماموریت هوایی اهدای عضو در سال جاری/ تهمیدات لازم برای ۲۲ بهمن اتخاذ شده است
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست