بازدید 4821

۷ میلیون ایرانی در کشور مستاجر هستند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: با وجود آنکه ۱۰ درصد بیش از تعداد خانوار‌های ایرانی مسکن داریم، اما به دلیل مشکل در عرضه و تقاضای مسکن ۷ میلیون ایرانی همچنان مستاجر هستند.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 09 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقرپور گفت: با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی توسط دولت آرامش نسبی در بازار مسکن حاکم می‌شود، اما باید همزمان با ساخت این واحد‌ها، برای تقاضای مسکن سال‌های قبل که به ۶ میلیون واحد مسکونی می‌رسید برنامه ریزی شود و اقدامات اجرایی آن صورت گیرد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران هم اکنون ۱۰ درصد بیشتر از تعداد خانواده‌های ایرانی در کشور مسکن داریم؛ اما حدود ۷ میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند و این به معنای آن است که سیستم توزیع ما در زمینه مسکن مشکل داشته است.

او می‌گوید: تنها راه خروج بازار مسکن از رکود تورمی موجود اجرای «قانون جهش تولید مسکن» است. از سوی دیگر استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی و تحریک بخش تولید با تضمین سود معقول برای سازندگان مسکن اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد و تنها با این راهکار‌ها می‌توان به خروج بازار مسکن از رکود و تورم موجود امیدوار بود.

مسکن، طبق آخرین آمار‌های بانک مرکزی امروز با افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت مواجه شده که بسیاری از کارشناسان علت آن را کاهش تولید مسکن و همچنین تبدیل شدن آن به کالای سرمایه‌ای به دلیل تحریک تقاضا از جانب سیستم بانکی و تزریق تسهیلات به بخش خرید به جای تولید می‌دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
7 میلیون خانواده یا 7 میلیون نفر ؟ !!!!!!!
خود بانک مرکزی صاحب بیشترین املاک در کشور است
اگر دولت در بافتهای فرسوده شهرهای بزرگ شروع به انبوه سازی با مصالح مرغوب کند و به افراد واجد شرایط به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار نماید کمک بزرگی در راه فقر زدایی از چهره میلیونها ایرانی برداشته است
دلیل اصلی این همه بحران و گرانی در حوزه مسکن، وجود دلال های خدانشناس و بی تدبیری مسئولین هست که فقط و فقط به فکر سود خودشون هستن، دولت و مجلس هم با این قضیه موافقن و دریغ از یک قانون برای جلوگیری از این دلال بازی.
مسکن که وابسته به خارج نیست و تمام مصالحش (آهن، سیمان، گچ و ...) توی همین کشور تولید میشه ولی رشدش از قیمت دلار هم بیشتر بوده. واقعا فکری باید به حال نرخ اجاره بها کرد که کمر مستاجرها رو شکونده.
تابناک لطفا در تیتر دقت کن!
7 میلیون خانوار مستاجر هستند، نه هفت میلیون ایرانی!
اگر بطور متوشط تعداد افراد هر خانوار را 4 نفر در نظر بگیریم، 28 میلیون نفر در خانه اجاره‌ای زندگی میکنند.
هنوز راه زیادی داریم تا 70 میلیون بشن
دلخوش به این مقدار نباشید
همه رو مستاجر میکنند بعد به همه مون وام اجاره میدن
هر ایرانی یک اجاره نامه
هفت میلیون خانوار نه هفت میلیون نفر
بله طرح مسکن مهر مزخرف زوشنفکرای عالم
سلام
متاسفانه به بازنشستگان کشوری در پرداخت حقوق شان بر اساس ضوابط توسط مسئولین بی حرمتی شده است ومورد ظلم وستم قرار گرفتند وفرزندانشان دانشجو دانشگاه آزاد بیکار ومجرد هستند وبا توجه به تورم حقوق نمی گیرند در صورتی که 30 سال کسورات قانونی داشتند واز سویی شاغلین اضافه کار ماموریت حق جلسه و...... دارندو حقوق های نجومی وگردن کلفتی ها توام با رانت خواری ادامه دارد و عدالت در پرداخت صورت نگرفته است چرا؟ فقط به گروه معترض پاسخ مثبت در پرداخت میدهند
واین حرکت رضایت مندی را کاهش میدهد به داد بازنشستگان برسید که فردا دیر است
لطفا اطلاع رسانی نمایید
.سپاس
و بانکها و دلالان روی این 7 میلیون حساب باز کرده ان که بچاپند
اگه یه باسواد بود 7 میلیون خانوار رو نمیگفت 7 میلیون ایرانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار