بازدید 89654
با مذاکرات هسته ای

آغاز دور سرنوشت ساز و «نهایی» مذاکرات در وین از سه شنبه/وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا به سرعت به سوی توافق ضعیف‌تر با ایران می‌رود/ کاهش قیمت جهانی نفت در پی افزایش احتمال لغو تحریم های آمریکا علیه ایران

دور هشتم مذاکرات وین از روز ۹ بهمن ماه به صورت موقت متوقف شده است و امروز (دوشنبه) خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش کرد که احتمالاً ادامه دور مذاکرات هسته‌ای فردا در پایتخت اتریش از سرگرفته می‌شود. اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه هشتمین دور مذاکرات وین روز سه‌شنبه (۱۹ بهمن) از سرگرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 07 February 2022

بیانیه اتحادیه اروپا درباره از سرگیری مذاکرات در وین

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات وین از روز ۹ بهمن ماه به صورت موقت متوقف شده است و امروز (دوشنبه) خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش کرد که احتمالاً ادامه دور مذاکرات هسته‌ای فردا در پایتخت اتریش از سرگرفته می‌شود.

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا به سرعت به سوی توافق ضعیف‌تر با ایران می‌رود
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۲۳:۱۱

هیئت سردبیری وال‌استریت‌ ژورنال نشریه نزدیک به محافظه‌کاران آمریکا در مطلبی با عنوان«شتابان به سوی توافق ضعیف‌تر با ایران» ضمن انتقاد تند از سیاست دولت بایدن در مذاکرات وین، توافق احتمالی را برخلاف وعده قبلی کاخ سفید مبنی بر پیگیری توافق «بلندتر و قوی‌تر» توصیف کرد و معافیت‌های تحریمی در حوزه همکاری‌های بین‌المللی در فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران که اخیراً از سوی دولت بایدن بازگردانده شد را «یک امتیاز پیش‌دستانه دیگر» دانست که منجر به ارائه «مطالبات بیشتر» از سوی تهران می‌شود.

این روزنامه که از محتمل بودن توافق در مذاکرات وین، آشکارا ناراضی است، می‌افزاید: نشانه‌های دیپلماتیک حاکی از دستیابی دولت بایدن به توافق هسته‌ای بازنگری شده با ایران است و آخرین خبر بد لغو تحریم‌ها حتی قبل از دستیابی به توافق است. روز جمعه آنتونی بلینکن معافیت‌های تحریمی علیه فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را که دولت ترامپ در سال 2020 لغو کرده بود، بازگرداند و این تنها آخرین امتیاز بود؛ واشنگتن در ماه ژوئن تحریم‌ها علیه چندین مقام و شرکت ایرانی را لغو کرد و یک سال پیش به مبارزه برای بازگرداندن تحریم‌ها از طریق «اسنپ‌بک» در سازمان ملل پایان داد. صادرات نفت ایران در سال گذشته پس از کاهش از 2.5 میلیون بشکه در روز در سال 2017 به کمتر از نیم میلیون بشکه در روز در سال 2020، با تسهیل اجرای تحریم‌های آمریکا، شروع به بهبود کرد.

مذاکره کنندگان غربی از دسامبر گفته اند که تنها هفته‌ها برای بازگرداندن توافق باقی مانده است، اما مذاکرات ادامه دارد. گزارش شده است که برخی از اعضای تیم آمریکایی به دلیل موضع نرم رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد، استعفا کردند. این روزنامه در ادامه به انتقادات تند سناتور دموکرات باب منندز (رئیس کمیته روابط خارجی سنا) از سیاست دولت بایدن در قبال ایران اشاره کرده و در پایان سرمقاله گلایه‌آمیز خود نوشته است: «ایران به وضوح از آخرین باری که با یک دولت دموکراتیک مذاکره کرد، آموخت. ظاهراً مذاکره کنندگان پرزیدنت بایدن این کار را نکرده اند».

کاهش قیمت جهانی نفت در پی افزایش احتمال لغو تحریم های آمریکا علیه ایران
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۲۱:۳۶

رویترز گزارش داد بهای جهانی نفت خام روز دوشنبه همزمان با پدیدار شدن نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات وین و احتمال لغو تحریم های واشنگتن بر فروش و صادرات نفت ایران، کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ بهای نفت خام برنت با ۳۱ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش از ۹۴ دلار که بالاترین میزان از اکتبر ۲۰۱۴ به شمار می رفت، به ۹۲ دلار و ۹۶ سنت و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده نیز با کاهش ۷۸ سنتی یا ۰.۸ درصدی از ۹۲ دلار و ۷۳ سنت به ۹۱ دلار و ۵۳ سنت رسید.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه هم زمان با ورود مذاکرات توافق هسته ای ۲۰۱۵ به مرحله پایانی، معافیت های ایران را از تحریم اجرای طرح های همکاری هسته ای بین المللی، از سرگرفت. گرچه کاهش این تحریم ها اثرات محدودی بر اقتصاد دچار دشواری ایران خواهد داشت، اما بازارها آن را نشانه مثبتی دلار از تصمیم هر ۲ طرف مذاکرات هسته ای برای دستیابی به توافق، برداشت خواهند کرد.

در صورت برداشته شدن تحریم های ایالات متحده بر ایران، این کشور می تواند به سرعت میلیون ها بشکه نفت خام صادر کند که موجب روند نزولی بهای نفت خواهد شد که در ماه های گذشته به شدت بالا رفته است.
به نظر می رسد که ایران برای ازسرگیری نهایی صادرات نفتش آماده می شود.

به گفته تحلیلگران بازار نفت؛ بهای نفت خام در سال جاری (۲۰۲۲) تاکنون، نزدیک به ۲۰ درصد بالا رفته بود و احتمال گذر آن از مرز ۱۰۰ دلار برای هر بشکه به علت تشدید تقاضای جهانی وجود دارد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه هشتمین دور مذاکرات وین روز سه‌شنبه (۱۹ بهمن) از سرگرفته می‌شود.

 در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: در پی وقفه ای کوتاه، هشتمین دور مذاکرات در وین در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از فردا سه شنبه از سر گرفته می شود.

این بیانیه می افزاید: شرکت کنندگان پس از رایزنی در پایتخت ها با دولت های متبوع خود، به بحث در مورد چشم انداز بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اطمینان از اجرای کامل و موثر توافق از سوی همه طرف ها ادامه خواهند داد.

اولیانوف: مذاکرات وین فردا از سر گرفته می‌شود؛ ظاهراً مرحله نهایی است

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن تأیید ازسرگیری ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز هشتم فوریه (19 بهمن ماه) در پایتخت اتریش گفت که مذاکرات ظاهراً در مرحله نهایی است.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، گفت: «پس از یک توقف کوتاه، مذاکرات وین فردا (سه‌شنبه 19 بهمن ماه هشتم فوریه) ازسرگرفته می‌شود. مذاکرات ظاهراً در مرحله نهایی است که به عزم و تلاش‌های پرانرژی تمامی طرف‌ها برای رسیدن به نقطه مقصد که احیای کامل برجام از جمله رفع تحریم‌ها است، نیاز دارد».

خطیب‌‌زاده: در بحث تضمین‌ها توافقاتی حاصل شده

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره از سرگیری دور هشتم مذاکرات وین از فردا (سه‌شنبه) خاطرنشان کرد: هیأت مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران که برای مشورت‌های لازم چند روزی در تهران بود، فردا عازم وین خواهد بود. انتظار است که همه هیأت‌ها فردا به وین برگردند و گفت‌وگوها از سر گرفته شود.

وی ادامه داد: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که تصمیمات لازم و ضروری در طرف‌های مقابل به ویژه در واشنگتن اتخاذ شده باشد، موضوع رفع تحریم‌ها و انتفاع جمهوری اسلامی ایران از ابعاد رفع تحریمی و ابعاد اقتصادی برجام بسیار کلیدی است و خط قرمز ایران در حوزه رفع تحریمی است. انتظار ما این است هیأت‌ها و از جمله هیأت آمریکا با دستورالعمل روشن در خصوص عمل به تعهداتش در چارچوب برجام و حوزه رفع تحریمی برگردد.

خطیب‌زاده بیان کرد: موضوعات قابل توجهی همچنان در دستورکار است که جز در تصمیم‌های سیاسی در واشنگتن احتمالا گشایشی در آن متصور نیست. امیدواریم آن‌چه به عنوان اظهارات مثبت شنیده می‌شود در عمل تبدیل به تعهدات شود و بتوانیم به یک توافق خوب و قابل اتکا در وین دسترسی پیدا کنیم.

وی گفت: اینجا روشن عرض می‌کنم که مقامات آمریکا باید بدانند که هزینه تصمیمات مخرب و غلط شان از جمله در خروج غیرقانونی از برجام و نقض تعهداتشان در برجام و ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ را نمی‌توانند از جیب ملت ایران بپردازند. باید اعتماد ملت ایران را کسب کنند و از مسیری که رفتند در عمل برگردند. برخی اظهارات که حاکی از این است که حاضر نیستند هزینه تصمیمات غلط و زحمات فراوانی که برای جامعه بین‌المللی با این تصمیمات نابخردانه گرفتند، این برداشت وجود دارد ک هنوز آمادگی ندارند بپذیرند هنوز مانع بزرگی است. منتظر می‌مانیم در وین این تغییر رفتار را به صورت عملی ببینیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان با ذکر این نکته که اروپایی‌ها در حوزه برجام بی عملی‌های مفصل و مکرر داشتند، خاطرنشان کرد: تنها راه این است که به اعتراف خودشان با دقت عمل کنند و از این بی عملی مطلق نسبت به تحر‌یم‌های غیرقانونی و فراسرزمینی آمریکا عبور کنند و یک بار نشان دهند که هم اراده دارند و هم توانایی دارند که به تعهداتشان عمل کنند و کنشگران قابل اتکایی در نظام بین‌الملل هستند.

انریکه مورا: به روحیه مصالحه برای بازگشت به برجام نیاز داریم

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام گفت، لازمه بازگشت به اجرای کامل برجام، روحیه مصالحه در طرف‌های مذاکره در وین است.

مورا در پیامی توئیتری نوشت: «هشتمین دور از مذاکرات وین درباره برجام فردا در وین از سر گرفته می‌شود. ما به روحیه مصالحه برای بازگشت به اجرای کامل [برجام] نیاز داریم. نظر به رویه‌های نامطلوب مختلف برای تضعیف برجام، لازم است که این مذاکرات سریعاً به جمع‌بندی برسد».

شمخانی: دستورکار مذاکره کنندگان ایرانی مشخص شده

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) در آستانه ادامه دور هشتم مذاکرات وین که قرار است فردا (سه‌شنبه) در پایتخت اتریش از سر گرفته شود، در توئیتی نوشت: دستورکار مذاکره‌کنندگان ایرانی برای ادامه دور هشتم گفت‌وگوها به دقت مشخص شده است.

وی افزود: توافقی که طی آن تحریم‌های شکل‌دهنده فشار حداکثری رفع نشود، موجب شرطی شدن اقتصاد کشور شده و نمی‌تواند مبنای توافق خوب باشد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح دیروز (یکشنبه) ۱۷ بهمن ماه در توئیتی نوشته بود: با وجود پیشرفت‌های محدود در ⁧‫مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم. تصمیمات سیاسی در واشنگتن لازمه ایجاد توازن در تعهدات برای دستیابی به توافق خوب است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۰
شاید دوستان که در امریکا و کانادا زندگی نمی کنند ولی خیلی از تقسیم شدن و قطبی شدن جامعه امریکا و متعاقب ان کانادا شنیده باشند. در اروپا هم همین وضع هست. بزرگترین تهدید برای این کشورها و در واقع برای جهان همان خارج شدن تعادل در رسانه هاست. الان تقریبا 99 درصد رسانه های اصلی امریکا و کانادا و اروپا در اختیار و سیطره مطلق لیبرال ها و احزاب انها مانند حزب دمکرات یا لیبرال کانادا یا کارگر انگلیس و.... هستند. شعار انها هم خیلی مشخص هست. مثلا گرم شدن اقلیم. سوختها فسیلی دلیل ان است. پس باید سوختهای فسیلی کاهش بیابد . عوضش سوختهای جایگزین مانند باد و خورشید که لیبرالها و بزرگ سرمایه داران انها در ان سرمایه گذاری عجیبی کردند گسترش یابد. ولی سوختهای فسیلی غیر از خاورمیانه که ثروتهای اصلی ملتهای خاورمیانه هست همچنین ثروت و درامد اصلی ایالات نفتی امریکا هست که تقریبا همه انها جمهوریخواه هستند و حداقل 40 تا 50 درصد جمعیت امریکا و کانادا در این ایالات زندگی می کنند و طبیعی است که موافق کم ارزش شدن ان نباشند. ولی از انجا که سیطره رسانه ای و در واقع دیکتاتوری رسانه ای دمکراتها و لیبرالها برقرار هست این جمعیت عظیم هیچ رسانه قوی و مستقلی ندارند و در واقع بلندگویی ندارند و همین هست که بشدت از این موضوع شکایت دارند و به اقداماتی مانند کاروان کامیون ها در کانادا دست می زنند ولی رسانه های امریکا و کانادا انها را مشتی انارشیست و راست افراطی می نامند که بدنبال بی ثباتی و جنجال هستند و این باعث می شود که این دو گانگی در جوامع امریکای شمالی و اروپا عمیق تر شود.

به عنوان مثال همانطور که همه حتی در ایران شاهد هستیم زمستان امسال در نیم کره شمالی و امریکا و کانادا در بسیاری مناطق و شهرها رکوردهای تاریخی بارش برف و سرما را زد. ولی هرگز این رسانه ها حتی یک مصاحبه با یک هواشناسی که منتقد گرم شدن اقلیم کره زمین هستند را پخش نمی کنند و اصولا اصلا به ان نمی پردازند. ولی در تابستان اگر یک شهرک یا یک منطقه رکورد گرما یا بارش موسمی باران را بشکند هزاران گزارش و مستند و مصاحبه و تحقیق پخش می کنند که ایهالناس قطب های شمال و جنوب داره اب میشه و اگر به مصرف نفت و گاز ا دامه دهیم تمام سواحل دنیا را اب می گیرد و....! در تحقیق دانشگاهی که در یکی از بولتن های علمی امریکا چاپ شده حتی تابستان امسال که خیلی گفتند داغ بوده تعداد شهرا و ایالاتی که رکورد خنک بودن در تابستان امریکا را زدند از تعداد شهرها و ایالاتی که رکورد گرم بودن را زدند بسیار بیشتر بوده ولی باز هیچ رسانه ای به ان نمی پردازد. همین هست که مردمی که اگاه هستند و متوجه هستند می بینند هیچ بلندگویی ندارند و افراد زرنگی مانند ترامپ خود را نماینده و صدای ا ین طبقه عظیم مردم می کنند و براحتی می توانند باز انتخاب شوند.
الان دیگر همه واقعیتها مشخص شده. ترامپ محبوب ترین و موفق ترین رئیس جمهور تاریخ معاصر امریکا چه برای امریکا و چه برای سیاست بین الملل بود و با یک تقلب عجیب و غریب باندهای قدرتوو رسانه لیبرال که از برنامه ترامپ برای حل مسایل امریکا با ایران و کره شمالی و چین و روسیه نگران بودند و همچنین از سیاست حمایت او از صنایع نفت و گاز امریکا و دنیا که در نتیجه ان برنامه عظیم دمکراتها را برای کم ارزش کردن سوختها فسیلی و در عوض گسترش انرژی های جایگزین که سرمایه گذاری سنگینی در شرکتهای انرژی های پاک کردند بیزار بودند.

ببینید بایدن در یکسال اخیر چه فاجعه ای برای افتصاد دنیا و اقتصاد امریکا بوجود اورده. اوباما مطابق دستور العمل دمکراتها دقیقا وقتی نفت در دنیا 80 دلار بود شروع به تحریم و خارج کردن نفت ایران و ونزویلا و لیبی و سوریه و یمن و سودان و ... کرد و نفت به بشکه ای 130 دلار رسید. در نتیجه تمام کمپانی های انرژی های پاک صرفه اقتصادی یافتند و سریعا شروع به بزرگ شدن و سود فراوان برای صاحبان دمکرات انهاشدند. ضمن اینکه از این ناحیه اوباما بودجه دولت امریکا را با مالیات بسیار بیشتر نفت و گاز از مردم امریکا دراورد. حالا بایدن دقیقا در کمتر از یکسال دستورالعمل دمکراتها و اوباما را حتی تهاجمی تر دارد پیش می برد. نتیجه اینکه تولید نفت امریکا در همین یکسال بایدن دو میلیون بشکه کاهش یافته و بایدن با لغو خط لوله البرتا به امریکا یک میلیون بشکه از تولید نفت کانادا را هم کاسته. در عوض قیمت بنزین و انرژی و برق و متعاقب ان همه چیز در امریکا و دنیا به نفع شرکتهای انرژی های جایگزین دمکراتها و تامین کسری بودجه دولتهای لیبرال امریکا و اروپا افزایش نجومی یافته. برای همین هم هست که بایدن حاضر نیست که به توافق برجام بشکلی که نفت ایران به میزان وسیع وارد بازار شود برگردد و به همین دلیل هست که بایدن و دولتهای اروپایی لحظه شماری می کنند تا روسیه به اکراین حمله کند و بهانه قوی برای تحریم نفت و گاز روسیه و بالا رفتن بیشتر قیمت نفت و گاز در دنیا به نفع انرژی های باد و خورشید که شرکتهای دمکراتها و اروپاییها در ان سرامد هستند شود. طنز تلخ داستان انجاست که دقیقا دولتهایی که بیشترین های و هوی در حمایت از مردم و محرومان را می کنند وقتی به قدرت میر سند با تعریف و تمجید از حقوق محرومان و اقلیتهای فقیر سیاه و رنگین پوست در واقع پوست از سر انها با گران کردن همه چیز می کنند.
هر چه دیرتر توافق شود کاسبان تحریم ها چه در داخل و چه در خارج قدرتمندتر می شوند و در مقابل مردم ضعیفت تر
تقدیر و تشکر از برادر بزرگوارتان جناب اولیانوف فراموش نشود .
خبرهای خوش در راهند . از جمله ساندیس بدون کارت ملی ویژه ساندیسی های طرفدار روسیه .
تابناک هم ما رو گاگول گیر اورده. بابا همه میدونن که مذاکرات باید با توافق تموم بشه و امریکا هم حسابی گوش ما رو پیچونده
پس دبگه ابنهمه هیاهو و هبجان کاذب برای چیه؟
جبران خسارت هنگفت این چن سال چی میشه؟ شک نکنید دوباره ترامپ رئیس جمهور آمریکا میشه و دوباره میزنه زیر همه چیز حالا یه سئوال منطقی شما یه شرکت بین‌المللی هستی حاضری با کشوری کار کنی که یکسال معاف و چهار سال تحریمه؟ بخدا که کمر اقتصاد این مملکت با این توافقات شل و ول داره خورد میشه
سرلشکر باقری: با رفع تحریم‌های 'آمریکای جنایتکار' از 'بزرگترین صادرکنندگان سلاح' خواهیم بود
ترا بخدا از این دیت حرف ها نزنید، میخواهید توافق انجام نشود،
این چه مسخره بازی
خدایا کمک کن مردم راحت بشن همه چیز ارزون بشه زودترتحریم رفع بشه
تورا به خدا مذاکره کنید تحریمهاشکسته بشه مردم دارند زجرمیکشند
انشاالله با برگزاری مجددا نشست وین وبرداشتن تحریم ها وضع مردم بهتر بشه یه نفسی بکشن، واقعا دارن له میشن قیمتها داره سرآورم بالا میره اجاره ها، قیمت خانه، هرچی بگم کم گفتم، ایشالا با تدبیری درست ومقتدرانه به نتیجه خوبی برسیم. ایشالا
هرطور حساب کنید بنفع ایرانه این توافق نه آمریکا پس باید از موقعیت استفاده کردو نونو چسبوند و بدونیم برای غربیها مهمترین مسئله اینه که هیچ کشور اسلامیی خصوصا ایران شیعه هیچوقت موفق نشه به دموکراسیه کاملی برسه که دنیا اسمشو دموکراسیه شیعی بگذارن و مردم سالاریو عدالت اجتماعی کامل نشه برای همینه که پدیده هایی مثل داعشو میسازن درحالیکه در طول تاریخ شبیهترینها به داعش وایکینگهای دیروزو اروپای امروز هستن و غرب وحشیی که بومیان آمریکارو پوست میکندن اما دررنهایت اسلام برنده بازیه چون آخرینو بروزترین دینه درست شبیه تکنولوژیهایی که در نخست باهاشون مخالفت میشه ولی به مرور جا میفتن
چی می شد اگه اجاره می دادید در رمان آقای روحانی توافق انجام شده امضا وتمام میشد وملت بیچاره اینهمه آسیب نمی دیدند فکر کردید مردم نمی فهمند
چقدر مردم برای این برجام هزینه بپردازند برای قدرت طلبی سیاسی نگذاشتید برجام به سرانجام برسد
ورود نفت ایران باعث کاهش قیمت و کادوی ایران به 5+1میشه هردو طرف منافع دارن
امیدوارم که توافق قطعی حاصل گردد والله مملکت واقعا فلج شده آخه این دیگه چه زندگی زندگی توام با استرس فقرا فقیرتر وسرمایه دارا وضعیت مالی‌شان بهتر شده ما منتظر عدالت واقعی در همه مورد کشور عزیزمان ایران هستیم به امید انروز
سلام: شیفتگی وآدادگی وغربگرایی روحانی و تیم دیپلماسی اوکه جاسوس هم درآن تیم بودند در مذاکرات به تارج دادن مولفه های قدرت ازجمله ممنوع کردن 100نوع فناوری هسته ای در برجام ، پذیرش داوطلبانه و غیر قانونی پروتکل الحاقی. اگر روحانی اختیار کامل داشت توان موشکی که یکی از پایه های اصلی قدرت دفاعی و باز دارندگی کشور است با مذاکره به یغما می داد.براستی آیا در صدر اسلام پیامبر اکرم (ص) و امیر المومنین علی(ع) بر سر نوع شمشیر ها و زره و یا اینکه سپاه اسلام در کجا و در کدام منطقه قرار گیرد با کفار مذاکره کردند؟؟؟ چرا باید امریکای جنایتکار و همدستان اروپایی و منطقه ای خونریزش موشک های قاره پیما و غیر متعارف که حامل کلاهک هسته ای اند داشته باشد اما جمهوری اسلامی ایران که زخم خونین در 8 سال دفاع مقدس ناشی از حمله موشکها به شهرها ومردم بی دفاع برپیکره خود دارد نباید موشک دفاعی و تهاجمی بابرد حداقل 2000 کیلومتر برای دفاع از کیان خود داشته باشد !!!این منطق ، قانون جنگل و ماکیاولی غرب است! ای شرم بر حیله غرب ونقشه های شومش علیه ملت های مظلوم وآزاده باد . کدام انسان باغیرت، شرافتمند و عاقلی با دست خود کشور خود را خلع سلاح کرده و ملت خود را آماده تهاجم دژخیمان تا بن دندان مسلح می کند؟ عجیب این است که بعد از مذاکره و تارج دادن و امتیاز دادن فراوان به دشمن از طرف آقای روحانی و امضای برجام مشکلات اقتصادی صد چندان شده و دلار از 3500تومان به 30 هزار تومان و گرانی ها سر به فلک می رسد و قیمت اجناس آنلاین درحال صعود است واو در کاخ خود نظاره می کند!!!
قیمت جهانی نفت به خاطر عدم تقاضا خرید نفت در جهان است نه مذاکرات وین که فعلا مازاد تولید نفت داریم...آمریکا برجام را احیاء نکرده بلکه با تمدید عدم تحریم غذا و دارو در برابر نفت موافقت کرده و تحریمها بقوت خود باقی است
لغو یکجای همه تحریم ها با راستی آزمایی مطمئن و اخذ تضمین محکم از آمریکای دغلباز تنها راه است .
گرچه آمریکا باز هم به بهانه های مختلف به زیر توافق های جدید خواهد زد پس کار را باید محکم گرفت تا دوباره گزیده نشویم . آمریکا امتحان خود را بازها پس داده .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی