بازدید 14860
۲
اقدام عجیب وزیر ورزش در المپیک زمستانی چین؛

سجادی و صالحی‌امیری بدون دیدار با باخ برگشتند!

کد خبر: ۱۱۰۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 07 February 2022

وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ایران که به دلیل ملاقات بسیار مهم با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک راهی المپیک زمستانی چین شده بودند، بدون انجام این ماموریت اصلی، به سوی تهران رهسپار شدند!

به گزارش تابناک ورزشی، پیش از این دبیرکل کمیته ملی المپیک با ارسال نامه ای به دفتر تابناک و در پاسخ به نقد بخش ورزشی سایت، اعلام کرده بود که سفر این دو مقام ورزشی ایران به دلیل دیدار با توماس باخ انجام خواهد شد!

همزمان با برگزاری المپیک زمستانی 2022، سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک روز چهارشنبه، 13 بهمن ماه راهی چین شدند تا جمع ایرانی هایی که به المپیک زمستانی اعزام شدند به ۱۱نفر برسد، در حالی که فقط دو ورزشکار در کاروان ایران به چشم می‌خورد!

سجادی و صالحی‌امیری بدون دیدار با باخ برگشتند!

وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در این سفر ضمن بازدید از محل بازی‌های المپیک زمستانی 2022 با مسئولان ورزشی و همچنین مقامات کشور میزبان، کره‌جنوبی و برخی مقامات کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)  دیدار کردند.

یکی از برنامه‌های مهم سجادی و صالحی‌ امیری دیدار با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بود که قرار بود دوشنبه برگزار شود. این جلسه می‌توانست اولین جلسه وزیر ورزش با توماس باخ باشد و قرار بود در آن مسائل مهمی در مورد ورزش ایران به خصوص مشکلاتی که در برخی از فدراسیون‌ها وجود دارد، مطرح شود.

چین با توجه به شیوع کرونا شرایط ویژه‌ای برای پروازهای خود در نظر گرفته و اگر سجادی و صالحی امیری یکشنبه شب(به وقت تهران) پکن را ترک نمی‌کردند باید سفر خود را به پنجشنبه موکول می‌کردند اما مشخص نیست چه عجله‌ای برای بازگشت به تهران وجود داشت.

با توجه به اهمیت برگزاری دیدار سجادی و توماس باخ، لغو این جلسه سؤال‌هایی را ایجاد می‌کند. اول اینکه با توجه به مشخص بودن وضعیت پروازها در پکن، چرا وزیر ورزش به جای حضور در مراسم افتتاحیه دیرتر راهی این شهر نشد تا دیدار با توماس باخ را از دست ندهد؟ دومین مورد اینکه در شرایطی که مسئولان باید نگران تهدیدها برای ورزش کشور باشند، عدم ملاقات با مسئول اول ورزش جهان چه معنایی دارد؟ در حال حاضر چه موضوع مهم‌تری در ورزش ایران وجود دارد که سجادی آن را به دیدار با توماس باخ و رایزنی با عالی‌ترین مقام ورزش جهان و پیگیری مباحث بین‌المللی ورزش کشورمان، ترجیح داد و به ایران بازگشت؟ 

رئیس کمیته ملی المپیک بارها با باخ دیدار داشته و این وزیر ورزش بود که باید از این فرصت طلایی استفاده می‌کرد. حال باید منتظر ماند و دید آیا سجادی می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن با توماس باخ دیدار کند یا اینکه در حالی که فرصت دیدار در پکن فراهم بود، باید برای این جلسه راهی سوئیس شود؛ البته اگر این موضوع در برنامه کاری وی وجود داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خیلی خیلی سفرپرباری بوده امیدواریم از این سفرهای پربار زیاد کنند
ازجیبشون که خرج نمیکنن پول مفت نفته والا اگر در یک کشور دیگربود برای تک ریال آن و نتیجه این سفر باید پاسخگو می بودن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار