بازدید 3982

بارش پراکنده باران در نقاطی از کشور

کد خبر: ۱۱۰۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 07 February 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امیرحسین نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز در شمال خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده برف و وزش باد و بعدازظهر امروز و فردا در شرق و جنوب‌شرق، وزش باد پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور نیز جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما دارند که این شرایط در شهر‌های صنعتی همچون تهران، کرج و تبریز روند افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور در برخی از مناطق غرب، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و برف همراه با تندباد آغاز خواهد شد. در جنوب آذربایجان‌غربی و غرب کردستان، بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است. جمعه نیز گستره سامانه بارشی نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های قزوین، البرز، تهران را نیز در برمی‌گیرد و غرب سواحل دریای خزر نیز بارش دارد.

نقشینه افزود: در طی این مدت در جنوب‌غرب تندباد و در شمال، شمال فارس و جنوب اصفهان، بارش پراکنده مورد انتظار است. در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش‌ها به شکل برف است و جمعه شدت بارش در شمال کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان‌غربی و برخی مناطق زنجان و گیلان پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز و فردا مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، مواج و متلاطم خواهد بود. پنجشنبه و جمعه کاهش دما به ویژه در غرب سواحل شمالی کشور ۶ تا ۹ درجه و برای شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ۴ تا ۶ درجه پیش بینی شده است.

نقشینه درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری است. کیفیت هوای تهران امروز قابل قبول است و در دو روز آینده غبار محلی در پایتخت پیش بینی شده است. پنجشنبه و جمعه نیز تهران افزایش ابر و در برخی از ساعت‌ها بارش باران دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۹، فردا ۱۰ و چهارشنبه ۱۳ درجه بالای صفر است و کمینه دما نیز در مهرآباد به یک درجه بالای صفر و در شمیرانات به صفر درجه می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار