بازدید 13316

آخرین آمار کرونا در ایران تا هفدهم بهمن/ شمار جان باختگان روزانه به ۸۵ تن رسید

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۳۵ میلیون و ۲۶۴ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۳۵ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۲۳۹۵ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 06 February 2022
تابناک اجتماعیتاکنون ۶۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۱۷ دوز اول و ۵۴ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۹۸ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده و همچنین ۱۹ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۳۵۷ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند؛ تزریق مجموعا ۱۳۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۶۷۲ دوز واکسن در ایران که ۴۵۹ هزار و ۹۷۶ دوز از آن‌ها در شبانه روز اخیر تزریق شده است.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۴۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۲ هزار و ۳۹۵ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۶ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۶۶ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۸۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۳۲ هزار و ۸۳۰ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۰۸ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۲۳۹۵ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۴۵ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۶۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۲.۱ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۹ درصد. این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان ۱.۸ درصد است.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
مدارس و تجمعات را تعطیل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
به نظر می‌رسه ما حتی تعداد زیادی فوت بر اثر آنفولانزا و زمین‌خوردن و تصادف و… در کودکان در سال‌های گذشته داشته‌ایم. اطمینان داشته‌باشید که اگه کرونا خطر بیشتری براشون داشته‌باشه مدرسه تعطیل می‌شه. همون‌جور که با ابتلای چند نفر خیلی از مدرسه‌ها تعطیل شده. ولی خیلی از مدرسه‌ها هم دانش‌آموزان را تقسیم کردند و چندان به هم کاری ندارند. آمار فوت زیر ۲۵ سال قبلاً منتشر شده و قابل‌قیاس با بالاتر نیست.
رابطه بين تعداد مرگ و مير و بيماران به طرز واضحي ناکارامد بودن سيستم درماني ما را نشون ميده. تا يه کمي مريض زياد ميشه تلفات اوج ميگيره
درود نرخ مرگ صحیح نیست... تقسیم ۸۵ به ۳۵ هزار نفر می شه دو دهم درصد
تابناک به اشتباه می نویسه ۲ درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
نرخ مرگ را کلی زده و منظورش از آمار ۲۴ ساعته آمار اخیره! و نرخ مرگ هم اهمیتی نداره. چون برخی کشورها مثل المان تمرکزشون روی ابتلاست با پی‌سی‌آر، ولی خیلی از کشورها مثل ایران، تمرکزشون بر بستریه. هر کشوری که ابتلاهای عادی را بیشتر ثبت کنه، نرخ مرگ پایین‌تری به دست میاره.
معمولا کارشناسان این روزها اینطور به مردم میگویند که در مورد سویه اومیکرون پنج روز قرنطینه کفایت میکند.
بنده از دوشنبه شب ۵ بهمن علائم بروز داده ام. روز ۷ بهمن آزمایش PCR مثبت شده ام. روز سه شنبه ۱۲ بهمن همه علائم ( بجز کمی خارش و سوزش گلو و احتقان مجرای بینی) بر طرف شده کاملا احساس بهبودی یافته ام.
امروز احتیاطا مجددا آزمایش PCR دادا.
نتیجه هنوز مثبت اعلان شد!!
تفاوت دو PCR‌ تغییر میزان Ct از ۱۸ ب ۳۲ بوده است. یعنی قدری بهبودی حاصل شده اما هنوز به جد ناقل می باشم!
خواهشمند است به نحو مناسب اطلاع رسانی شود.
هموطنانی که بعضا ۳ دوز واکسن زده بودند. ولی از قرار واکسن کابوسی بیش نبود ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
موردی ندارد قربان شما اگر راضی هستید میتوانید کماکان از روغن بنفشه و.. شتر استفاده کنید!! خلایق هر چه لایق
تعداد تست های روزانه زیر ۱۰۰ هزار هست و مقایسه با کشورهای دیگه کاملا غلط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
البته دربارهٔ ابتلا. وگرنه از بدحالان و خیلی بدحالان تقریباً از همشون آزمایش می‌گیرند. در کشورهای دیگه مثل ژاپن هم سی‌تی‌اسکن و روش‌های دیگه به‌جای پی‌سی‌آر قابل‌توجه و مرسومه.
دو سال از آغاز این بلای خانمان سوز میگذره. هر ایرانی حداقل یک ی دوبار مبتلا شده. بعد کلا ۴۵ میلیون تست انجام شده
ما که چیزی نداریم فقط یک جان ناقابل است که آن هم گذاشته ایم در طبق اخلاص پیشکش آقای عین الله امید که مقبول بیفتد و ادامه دهنده راه دوست عزیزشان دکتر نمکی
شهید زنده باشند
به قول خدا بیامرز ناصرالدین شاه '' همه چیزمان به همه چیزمان میاید''
و واقعا هم که همه چیزمان به همه چیزمان می‌آید! بهداشتمان به اتومبیل سازیمان! اتومبیل سازیمان به محیط زیستمان! محیط زیستمان به وعده‌اي تو خالی مان! وعده‌اي توخالیمان به..... همه چیز عجیب است!
این دو سال مردم با گوشت و خونشان ما می‌توانیم را با تولید به موقع واکسن حس کردند
چرا تو کشور ما همه کارا با ایشالله ماشاالله پیش می‌ره همه مسئولین عزیز حراف خیلی خوبی هستن فقط در حال فرمایش و سخنوری هستن تو عمل هیچ وقت به وعده های که میدن عمل نمیکنن و همه چیز رو می سپرن دست زمان و زمان همه چیز رو درست می‌کنه ولی کی درست میشه وقتی عزیزامون جلومون پر پر شدن و این مسیولین هم واکسن فایزرشون رو زدن و فقط از فاصله خیلی خیلی دور که کرونا نگیرن نظاره گر هستن .درود به شرفتون
ماسک ، فاصله اجتماعی و دورکاری موارد است که باید بشدت رعایت شود
چه میکنه وزیر بیسواد بهداشت البته تبریک به رئیس جمهور منتخب برای انتخاب این وزیر..الان آب مقطرهایی که بعد از مرداد ماه به عنوان واکسن وارد ایران شد داره خودش نشون میده و البته مدیریت بالای وزیرهای بیسواد دولت منتخب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آمارهای آمریکا و واکسن فایزر چی میگه
اومیکرون تو همه دنیا داره پیک میزنه ولی بعد یکی دوهفته سریع هم میاد پایین کافیه برین امار مبتلایان را تو سایتهای بین المللی ببینین بهتره اینقدر خود زنی نکنیم و از سیستمهای خودمون بد نگیم
واکسن
ماسک
شستشوی دست
فاصله اجتماعی

تصمیم ها و اقدامات علمی و به موقع دولت

متاسفانه هیچکدام را در حد قابل قبول در جامعه نمی بینیم
برچسب منتخب
# انتخابات # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری