بازدید 5634

سرقت دستگاه آندوسکوپی با لباس بیمار

کد خبر: ۱۱۰۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ 05 February 2022

مرد تعمیرکار که می‌دانست قطعه دستگاه آندوسکوپی ارزش مالی زیادی دارد نقشه سرقت آن را اجرا کرد.

به گزارش ایران، مدتی قبل نماینده حقوقی یکی از بیمارستان‌های پایتخت به پلیس مراجعه کرد و از سرقت قطعه‌ای از دستگاه آندوسکوپی بیمارستان شکایت کرد. او گفت: قطعه‌ای که از دستگاه به سرقت رفته؛ حدود 600 میلیون تومان قیمت دارد و نبودش باعث وقفه در کار درمان بیماران می‌شود.

با شکایت نماینده حقوقی بیمارستان تحقیقات به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این سرقت باید از سوی کسی انجام شده باشد که آشنایی کامل با این دستگاه دارد.

در بازبینی دوربین مداربسته محل سرقت، تیم تحقیق تصویر مردی را به‌دست آورد که لباس بیماران را به تن داشت و ماسک زده بود. به طوری که چهره او قابل شناسایی نبود و بدین ترتیب تیم تحقیق در این شاخه از تحقیقات با بن‌بست مواجه شد.

با توجه به این فرضیه تیم تحقیق به بررسی تعمیرکاران و افرادی که با دستگاه در ارتباط هستند، پرداختند.

در بررسی‌ها مشخص شد یکی از تعمیرکاران تجهیزات بیمارستان به‌نام جلال، از زمانی که قطعه سرقت شده، به بهانه‌ای به بیمارستان نیامده است. با این احتمال که جلال در این سرقت نقش دارد، مأموران به سراغ او رفته و مرد جوان را بازداشت کردند.

وی زمانی که در برابر پلیس قرار گرفت به سرقت اعتراف کرد و گفت: 10 سال است که تعمیرکار هستم و این اواخر وضع مالی‌ام بد شده بود. دنبال راهی برای به‌دست آوردن پول بودم که به فکرم رسید قطعه‌ای از دستگاه را سرقت کنم. برای اینکه هویتم شناسایی نشود، لباس بیماران را به تن کردم و ماسک زدم. من با دستگاه آشنایی داشتم و پس از سرقت قطعه، آن را به خانه بردم و به بهانه‌ای هم به محل کار نیامدم، می‌خواستم دستگاه را بفروشم که قبل از هر کاری بازداشت شدم.

با اعتراف متهم جوان به دستور بازپرس افراسیاب رفیع‌زاده، متهم در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شد و تحقیقات ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی