بازدید 13533

شما مقصرید، نه مهرشاد سهیلی

آنهایی که زمینه فریب خود و مردم را در این داستان فراهم کردند، باید دستگیر شوند. ولی سوال آن است، اگر به راستی بخواهند مست گیرند، کسی باقی می‌ماند؟
کد خبر: ۱۱۰۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 05 February 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه اعتماد درباره بازداشت مهرشاد سهیلی «فرمانده قرارگاه جهادی » نوشت: او فقط بسان مردم دیارش باهوش بود.چه بسا در آغاز هم نیت بدی نداشت اما زود متوجه سوراخ دعا شد. او فهمید در سیستمی که مداهنه و تملق و چاپلوسی ملاک بالا رفتن از نردبان‌هاست، از خود پرسید چرا من نکنم؟

اینجا محل گفت‌وگوهای اخلاقی نیست که بپرسیم چرا کف نفس نکرد و چه و چه... مگر آنهایی که در این سال‌های پس از انقلاب شهرت دینداری و زهدشان گوش فلک را کر کرده بود، کم خطا کردند که حال یقه این نوجوان را بگیریم؟

او که دیروز و پریروز مورد اتهام قرار نگرفت. او احتمالا برای رسیدن به جایی که بتواند به یک نمونه جوان انقلابی مومن بدل شود و به سهولت و رانت با عالی‌ترین مقامات سیاسی و مذهبی ملاقات نماید، احتمالا چند سالی هم در تکاپو بوده. باید از کسانی شکایت و گله کرد که موجب پیدایش چنین ساختاری شده‌اند. اینکه برای رشد و پیشرفت، صالح و کارآمد و متخصص نباشید، بلکه تنها باید خوب دروغ بگویید و به تعبیر گوبلز، جوری هم بزرگ باشد که کسی نتواند تردید کند! یا اگر مخاطب شما دانست که دارید قورباغه را به جای فولکس جا می‌زنید در موقعیتی متزلزل باشد و شهامت اعتراض نداشته باشد.چون معمول آن است که منتقد باهوش باید به جای آن کذاب پاسخگو باشد.

آنهایی که زمینه فریب خود و مردم را در این داستان فراهم کردند، باید دستگیر شوند. ولی سوال آن است، اگر به راستی بخواهند مست گیرند، کسی باقی می‌ماند؟ ساختار نظام آموزشی و تربیتی ما اشکال دارد. ما سیستمی نساخته‌ایم که در آن فضیلت عامل رشد و پویایی و تکریم باشد. شکلی از فرمالیته ایدئولوژیک در کنار فرهنگ چاپلوسی و فاقد نظام ارزیابی و کاهش منزلت متفکران و ده‌ها عامل دیگر دست به دست هم داده‌اند تا بسیاری امور بزرگ در دست مردان خرد قرار گیرد.

آنهایی که متوجه نبودند جوانگرایی به معنی انتصاب تعدادی مدیر بی‌تجربه برای اداره یک وزارتخانه به عنوان دوره کارآموزی نیست! مقصر هستند. رهبری انقلاب اگر از تعبیر جوانگرایی سخن گفتند، گمان نمی‌برم منظورشان این شکل از کادرسازی بوده است. تربیت نیروی جوان چنانچه درکنار انباشت نسلی و انتقال میراث گذشته و ارایه کارنامه‌ای در سطوح پایین‌تر و سلسله‌مراتبی نباشد، به فاجعه ختم می‌شود. همان‌گونه که در تجربه احمدی‌نژاد تکرار شد. او ترکیبی از توهم، خودبزرگ‌بینی، ناآگاهی و سوءتدبیر بود. بسیاری از تصمیماتش خلاف منافع ملی یا عامدا یا سهوا در خدمت صهیونیسم جهانی بود. امروز هم می‌خواهد ادای بوریس یلتسین یا ژان‌لاک را درآورد!!

نمی‌دانم چرا برادرانی که آن تدبیر را رقم زدند و امروز در آن مانده‌اند، مجددا چنین می‌کنند! یک پاسخ آسان به این نگرش آن است. تربیت انسان‌های شایسته کار یکی، دو روز نیست. از سویی وقتی فضای نخبگی حاکم شود، نمی‌توان این دسته از تصمیم‌سازان را متولی امر کرد.

این چرخه تداوم دارد. شما یک ساختار معیوب دارید. خروجی سیستم افراد اصیل و اثرگذار نخواهند بود، لذا شما نگرش و ساختار تشکل‌یافته را تغییر نمی‌دهید، چون اگر چنین شود، برای شما دیگر جایی نیست. پس تصمیم به تولید کاریکاتوری جعلی و مصنوعی می‌زنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۶
مهر شاد احتمالا کم تجربه بوده وزود دستش رو شده.بسیارانی هستند که همچنان نردبان ترقی ناشی از ریاگاری ودروغ را پله به پله طی میکنند و به مرحله ای میرسند که دیگر در سیستم هضم شده اند وبه راحتی قابل حذف نیستند
خیلی بدشانسه که نه آقازاده س و نه ژن خوب که اگر اینطور بود به جایی میرسید که نگو و نپرس!
اگر بخواهید این موضوع را واگاوی و تجزیه و تحلیل کنید باید به 43 سال قبل برگردید. چه شد که به اینجا رسیدیم؟ مطالبه گری اجتماعی در اینران یک ضعف ساختاری خداقل 250 ساله را تجربه می کند. انقلاب 1357 بر مبنای همین ضعف اجتماعی شکل گرفت و حالا عملا گریبان همان افراد شکل دهنده این جریان را گرفته و ول هم نمیکند اما بدانید سرمایه اجتماعی دولت ها همانا اعتماد اجتماعی عامه مردم به حاکمیت است که متاسفانه روز به روزدر حال کاهش است
بپذیریم که تا بیست فاصله ها داریم به سمت تغییرات اساسی برویم با کمک سیستم باز و رسانه آزاد . به نقد و نقاد جایزه بدهیم نه مشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
فعلا صفر هم واستون زياده
كو حالا بيست
واسه این حرف ها دیر شده !
چکار کرده؟ چرا در باره کارش هیچ حرفی زده نمی شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
مثل خیلی های دیگر با محاسن و ریاکاری به پست و مقام رسیده و تازه حمایت خیلی ها از جمله مراجع را هم کسب کرده بوده
آیا وقت آن نشده در مملکت داری دنبال الگوی خارج از کشور برویم .‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
نه فعلا زوده فعلا بايد ملت رودوشيد
بعد میفرمایند فساد سیستماتیک نیست!!...

شما کافی فقط به هر نحوی وارد سیستم بشی،
دیر یا زود غرق در فساد میشی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
مسئله اینجاست که نمک هم گندیده شده است
افتضاح عمل کردین. همه رو دروغگو‌ و دغل بار‌اوردین
این بنده خدا مگه چند سالشه اینقدر تهمت میزنید ببینید پشت پرده ماجرا کیه مثل خیلی از جریانهای دیگه این بنده خدا بازی خورده اصل کاری هم میپره
واقعا دید چقدر مسئولان سیاسی ومذهبی رده بالا ازمراجع تقلید وعلماهای حوزه بگیرتا علماها ومسئولان طراز اول نظام براحتی فریب پسر17ساله را خوردند وبا شکل وشمایل مذهبی وی را نماد جوانان نسل امروز درشبکه های صداووسیما معرفی کردند ازهمه مهمتر سرداران سپاه چه براحتی فریب این نوجوان موسیانی را خورد دمش گررررررررررررررررررررم بقول روزنامه اعتماد همه مراجع وعلماها ومسئولان نظام اعم از سیاسی ونظامی ورسانه ای که درمورد فرشاد سهیلی فریب خوردند ودانسته وندانسته وی را نماد انقلابی وجهادی ومبارز جنگهای نرم معرفی کردند باید دستگیر زندانی شوند دلیل نمیشود یکی 10سانت ریش گذاشت وانگشتر عقیق وپیراهن یقه اخوندی پوشید سمبل ونماد معرفی شود به به چخچخ کنند دم فرشاد گررررررررررررررررررررم
پاسخ ها
پ ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
داداش (آبجی) داری با کی صحبت میکنی؟!؟! فرشاد ؟!؟!؟
اخه پسرجان تو سنت قد میده ؟؟ در زمان جنگ اصلا وجود خارجی داشتی که الان خودت را به این شمایل دراوردی؟؟؟؟ انهایی که جنگ را درک کردند در جنگ بودند و .... از این شکل و شمایل و تفکرات درامدند تو چی میگی آخه؟؟؟؟؟؟ برو بشین درست را بخون فردا یه چیزی بشی در جامعه ... کاملا داری ادا درمیاری تو..... سربازان و حافظان واقعی انقلاب بندگان خدا دارن کارشان را میکنند اینهمه هم ادا در نمیارن......
شما مقصر اصلی هستید نه....
شماذمقصرترید از...


عنوان هم بلد نیستید بگذارید
این آقا مدیر قهاری می شد
سلام
احسنت و درود بر شما که واقعا باصداقت و صراحت به اصل مشکل پرداختی .
ان شاا... گوش شنوا و تصمیم قاطع برای حل معضلات اینچنینی وجود داشته باشد .
مهرشاد خیلی هم مقصر نیست، چشم باز کرده غیر از دروغ و ریا و اختلاص و چاپلوسی چیزی ندیده، با خود گفته: "هی فلانی زندگی شاید همین باشد."
مطلب عالی بود/
شانزده سال پيش در محل كار اداره يك آبدارچي داشتم كه در روستاهاي اطراف شهر ري زندگي مي كرد.
پس از چند سال و جابحا شدن مكرر اين آقا در قسمتهاي مختلف اداره . حالا متوجه شدم كه در يك جاي حساس اداره كار مي كند و هم محل زندگي او از روستا به بالاترين نقطه شهر تهران منتقل شده و منزلش هم شخصي است .
درصورتيكه رئيس آن اداره بعد از 16سال نتوانسته خانه شخصي اش را تبديل به احسن كند .
لازم بذكر است اين آقاي آبدارچي ديپلم هم نداشت و فقط در سفرهاي استاني احمدي نژاد و رئيس جمهور فعلي يك پاي مسافرت است.
فساد را تا چه حدكاناليزه و رسمي كرده اند.
قصد توجیه خطا نشان دهنده اینه که شما هم از این کارا زیاد کردین
لطفا به اين موضوع هم رسيدگي كنيد كه يك جوان 17 ساله كه الان دقيقا بايد كلاس 11 باشد چگونه به اين موقعيت رسيده است. اين فرد اگه 17 سالشه دقيقا هم سن پسر من هست كه مشغول تحصيل در دبيرستان است؟ چطور اين اتفاقات تو اين كشور مي افته؟
صد ها مورد از اینگونه وجود دارد فعلا این یکی گرفتار شده وقتی ملاک ریش و ......شد نتیجه همین می شود بالاییها را باید سرزنش کرد که زمینه این فرصت طلبیها را فراهم کردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار