بازدید 127241
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روز رسانی

نماینده کنگره آمریکا: به زودی خبرهای شگفت آوری از توافق با ایران شنیده می شود/جلسه مهم سنای آمریکا درباره مذاکرات وین/گفتگوی «رابرت مالی» با دولت های عربی درباره مذاکرات وین

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و مذاکره کنندگان تا هفته پیش سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بودند. بر اساس توافق صورت گرفته بین طرفین، مذاکرات روز شنبه(۹ بهمن) به مدت چند روز متوقف شد تا طرف‌ها برای اخذ تصمیمات سیاسی راهی پایتخت‌ها شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 04 February 2022

آغاز مذاکرات در وین  از اوایل هفته آینده

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و مذاکره کنندگان تا هفته پیش سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بودند. بر اساس توافق صورت گرفته بین طرفین، مذاکرات روز شنبه(۹ بهمن) به مدت چند روز متوقف شد تا طرف‌ها برای اخذ تصمیمات سیاسی راهی پایتخت‌ها شود.

نماینده کنگره آمریکا: به زودی خبرهای شگفت آوری از توافق با ایران شنیده می شود
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ - ۱۷:۱۰

«رو خانا» نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از ایالت کالیفورنیا در توئیتی مدعی شد که به زودی خبرهای شگفت آوری از توافق شنیده می شود.

وی عنوان داشت که پیشرفت خارق العاده ای در جریان مذاکرات برای احیای توافق برجام رخ داده است.

در توئیت خانا آمده است:

«خوشحالم که می بینم دیپلمات های ما پیشرفت خارق العاده ای را تحت رهبری نماینده ویژه آمریکا در امور ایران (رابرت مالی) کسب کرده اند.

توافق هسته ای مسیر ایران به سوی بمب را مسدود کرد. خروج ترامپ ما را در مسیر جنگ قرار داد و اکنون زمان برای ورود دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) فرا رسید».

در مذاکرات وین تنها روی برنامه هسته‌ای ایران متمرکز هستیم
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ - ۱۷:۰۴

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که در این مذاکرات، تنها روی یک مسأله متمرکز هستیم و آن‌هم توافق هسته‌ای ایران است.

پرایس با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، ادامه داد: «در جریان آن‌چه در وین می‌گذرد، فقط روی یک مسأله متمرکز هستیم و آن هم برنامه هسته‌ای ایران است. همان طور که می‌دانید ایران چالش‌هایی را برای آمریکا، هم‌پیمانان این کشور و فراتر از آن ایجاد می‌کند. یکی از این چالش‌ها، گروه‌های مورد حمایت این کشور و دیگر بازیگران بی‌ثبات‌کننده در منطقه، از جمله حوثی‌ها (انصارالله) است. پس ما روی این فعالیت‌ها متمرکز هستیم اما با ابزارهای دیگر».

وی گفت: «آنچه در وین روی آن متمرکز هستیم، بازگشت به توافق هسته‌ای است که محدودیت‌های قابل راستی‌آزمایی و دائمی روی برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کند و مانع دسترسی این کشور به سلاح هسته‌ای خواهد شد».

مقام‌ های دولت بایدن: باید به زودی به توافقی متفاوت از برجام با ایران برسیم
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ - ۱۲:۲۷

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در یادداشتی به قلم «لارنس نورمن» ادعاهایی را درباره زمان «گریز هسته‌ای» ایران مطرح کرد و به نقل از مقام‌های آمریکایی گفت که باید به زودی به توافقی متفاوت از برجام با ایران رسید.

این روزنامه آمریکایی مقدمه گزارش خود را اینگونه آغاز کرد که مقام‌های آمریکایی مطلع می‌گویند که دولت بایدن انتظار دارد که توافق احیا شده هسته‌ای، ایران را قادر به جمع‌آوری سوخت هسته‌ای کافی برای ساخت یک بمب در کمتر از یکسال کند که این بازه زمانی کوتاهتر از زمانی است که در برجام اولیه سال ۲۰۱۵ تعیین شده بود.

این گزارش سپس به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد، مقام‌های دولت بایدن اواخر سال گذشته به این نتیجه رسیدند که برنامه هسته‌ای ایران به قدری پیشرفت کرده است که دیگر نمی‌تواند بازه زمانی ۱۲ ماهه گریز هسته‌ای را که در برجام تعیین شده بود، مجدداً ایجاد کرد.

وال استریت ژورنال سپس با اشاره به این موارد به نقل از مقام‌های آمریکایی خواستار یک توافق متفاوت با برجام شد و نوشت که مقام‌های آمریکایی می‌گویند، باید به زودی یک توافق بازبینی شده حاصل شود تا به ایالات متحده و همپیمانانش زمان کافی دهد تا به موقع به پیشروی‌های هسته‌ای ایران پاسخ دهند.

با این حال وال استریت ژورنال ادامه داد، اینکه این دوره گریز هسته‌ای چقدر محدود خواهد بود بستگی به گام‌های دقیقی دارد که ایران برای برچیدن، ارسال به خارج، از بین بردن ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود، ماشین‌های تولید سوخت هسته‌ای و ظرفیت تولید سانتریفیوژها با آن‌ها موافقت کند.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی گفته‌اند در صورت پیوستن مجدد ایران به توافق، واشنگتن بخش عمده تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ را رفع خواهد کرد. مذاکراتی در وین در حال انجام است مبنی بر اینکه واشنگتن چه تضمین هایی را برای کمک به ایران برای بهره مندی از مزایای اقتصادی توافق ترمیم شده ارائه خواهد کرد.

وال استریت ژورنال ادامه داد که یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره جزئیات ارزیابی‌های دولت بایدن از زمان گریز هسته‌ای ودداری کرد و تنها گفت که دولت بایدن مطمئن است که یک توافق «نگرانی‌های فوری ما درباره عدم اشاعه را برطرف می‌کند».

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «همانطور که گفتیم، تنها چند هفته فرصت داریم تا تفاهم را به نتیجه برسانیم و پس از آن، سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، بازگشت به برجام را غیرممکن خواهد کرد».

گفتگوی «رابرت مالی» با دولت های عربی درباره مذاکرات وین
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ - ۱۲:۲۵

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از گفتگو با طرف‌های عربی درباره احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

مالی بامداد جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت: «امروز مکالمه خوبی با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره مذاکرات کنونی برای بازگشت دوجانبه به تعهدات برجام داشتم».

وی همچنین افزود: «از آنجایی که مذاکرات طی هفته‌های پیش رو به یک جمع‌بندی خواهد رسید، ما به مشورت‌های نزدیک با شرکای منطقه‌ای خود ادامه می‌دهیم».

در جریان رایزنی‌ها، طرف‌های برجامی بارها اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند.

تروئیکای اروپایی شرکت کننده در مذاکرات در بیانیه‌ای اعلام کردند که ماه ژانویه شاهد فشرده‌ترین دور مذاکرات تا به امروز بوده و مذاکرات در مراحل نهایی خود قرار دارد. همچنین میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه در توییتر خود نوشت که مذاکرات به مرحله پیشرفته‌ای رسیده و نیازمند تصمیمات و مشارکت‌های سیاسی است.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ادامه دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین ظرف چند روز آینده از سرگرفته می‌شود.

 «پیتر استانو» روز پنجشنبه در نشست خبری از بروکسل گفت: در زمان حاضر در میانه دور هشتم مذاکرات هستیم. هفته گذشته مذاکرات وارد یک دوره تنفس شد و مشارکت کنندگان برای رایزنی‌های مهم و دریافت دستورالعمل حیاتی سیاسی راهی پایتخت‌ها شدند.

وی افزود: ادامه گفت‌وگوها باید در ادامه هفته جاری (میلادی) از سر گرفته شود و ما در زمان مناسب بیانیه ای را صادر خواهیم کرد.

جلسه سنای آمریکا درباره مذاکرات وین

همزمان با دور هشتم مذاکرات وین و استعفای سه نفر از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا، نمایندگان سنا خواستار جلسه استماعی درباره تحولات مذاکرات شدند.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که قرار است جلسه‌ای در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) درباره تحولات اخیر مذاکرات وین برگزار شود. همچنین از رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواسته شده تا در این جلسه حاضر شده و درباره مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ای ایران به سناتورها گزارش دهد.

آغاز مذاکرات در وین از اوایل هفته آینده/گفتگوی «رابرت مالی» با دولت های عربی درباره مذاکرات وین

به گزارش وبگاه کمیته روابط خارجی سنا، این جلسه غیرعلنی بوده و قرار است پشت درهای بسته برگزار شود و هیچ نمایش عمومی نخواهد داشت.

پیش از این نیز باب منندز اعلام کرده بود که مالی را به یک جلسه استماع غیرعلنی با کمیته سنا احضار کرده است. او همچنین از ریچارد نفیو، آرین طباطبایی و سومین مذاکره کننده‌ای که پس از اختلاف نظر با مالی از تیم مذاکره کننده آمریکا در وین استعفا کرد، دعوت کرده است.

این در حالی است که روز سه شنبه سناتور باب منندز از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا مذاکرات هسته‌ای را متوقف کند و موضع سخت تری در قبال برنامه هسته‌ای و موشکی ایران اتخاذ کند. او همچنین ضمن ابراز نگرانی درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین ادعا کرد: نمی‌توان اجازه داد ایران، ما را به یک معامله بد یا یک توافق موقت تهدید کند.

در اوایل ژانویه، بیش از ۱۰۰ عضو جمهوری‌خواه کنگره در نامه‌ای به بایدن از او خواستند که مذاکرات را متوقف کند و فشار بیشتر به ایران و برنامه هسته‌ای آن وارد اعمال کند.

آمادگی ژاپن برای کمک به ‌پیشرفت در مذاکرات وین

«یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن صبح امروز پنج شنبه در تماسی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان در خصوص روند روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند.

وی ضمن حمایت از مذاکرات وین برای رفع تحریم ها، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید کرد.

وی همچنین بر وجود زمینه های مساعد برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن با رفع موانع موجود تاکید و از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به توکیو دعوت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰۳
این توافق نفعی هم برای ایران داره؟ حتی اگر توافق کنید دلار یگه هیچ وقت ۳ هزار تومان نمیشود مسکن به یک دهم قیمت برنمیگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
حداقل سال بعد قیمت ها چند برابر نمی شوند
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
دو هفته پیش همزمان با بحران اکراین و فشار بر پوتین هم موشک پرانی کیم شروع شد و هم داعش ناگهان علیه کردهای متحد امریکا فعال شدند و البته حوثیها هم به امارات موشک زدند. حالا امریکا با کشتن سگ پوتین یکبار دیگر به روسیه در جدی بودن امریکا و پایان دوران اوباما و ترامپ که مرعوب پوتین و سگهای او شده بودند تاکید کرد. البته دوستان خام شده توسط پوتین در کشور باز هم اسمان و زمین را به هم خواهند بافت که باور کنیم داعش را امریکا بوجود اورده که برای خودش سرگرمی درست کند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
آقای ۱۳:۴۷ یعنی اینقدر بدبخت شده ایم؟! خدا مسببین این گرانی را لعنت کند
غضنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
کلی زحمت کشیدن کاسبان تحریم تا به این قیمت ها برسن الان هم دارن دست وپا می زنن توافق نشه خدایی نکرده دلار های احتکاری شون 20تومان نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
روسها به خاطر یکه تازی فروش نفت والخصوص گاز کشور که می توانست جایگزین بشه رو داره نابود می کنه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
اتفاقا ارزانی خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
خداوندا
نسل چین وچینی
را از روی زمین بردار.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
باید قبل از توافق پیش شرطهای ما اجرا شود
ترامپ و صدوبیست نفر از افرادی که در ترور سردار دست داشتند را تحویل ما بدهند تا اعدام کنیم
کاخ سفیدباید برای همیشه تعطیل و با دینامیت خراب شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
ثبات مهم است به نظر تو چون دلار به سه هزار تومان برنمیگردد مذاکره غلط است ؟ وضعیت اقتصادی خراب ناشی از خلق پول زیاد و غیر منطقی است و تا ده سال
دیگر هم این مشکل بزرگ حل نمیشودتحریم باید تمام شود سوئیفت باز شود تا برای واردات و صادرات چند برابر هزینه نکنیم
برای ساختن پایدار هر کشوری اول باید امنیتش رو تامین کرد. ایران با بمب اتمی میتونه امنیتش تضمین بشه و بعد بره سراغ اقتصاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
حرف بزرگ نزن مردم دارو بدستشان نمیرسه دارن میمیرن تو میگی گیاه خوار بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
کدوم .. گفته که بمب اتم امنیت میاره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
امنیت رو اقتدار واقتصاد میاره یه زمانی برای فرش ایرانی سر ودست می شکوندند پسته وزعفران هم همینطور به لطف نا ساز گاری با دنیا همش ازبین رفت وچینی ها فرصت طلب همه جا رو فتح کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
یعنی کشورهایی که بمب اتم ندارن امنیت ندارن!!!!؟؟؟
لطفا از سر جهل اظهار نظر نکنید
آنکه نداند و نداند که نداند، تا ابد الدهر در جهل مرکب بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
نادان
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
مثل کره شمالی که پیشرفته ترین کشور دنیاست
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
مردم ایران متاسفانه تصورشون از بمب اتم فقط کره شمالی و پاکستانه.
ایران،کره شمالی یا پاکستان نمیشه با بمب.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
توبرو ساندیستو بخور
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
نه دوست عزیز بمب اتم اقتدار نمیاره وقتی پشتوانه مردمی نداشته باشی متلاشی خواهد شد مثل شوروی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
جنبه بد ماجرا اینه که با وجود بیش از صد سال از تلاش ملت ایران برای رهایی از استبداد، داشتن بمب اتم تداوم این استبداد رو تضمین و ماندگار خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
اره یا کشورها تسلیم بشند ویا اگر می خواهند استقلال داشته باشند بایداز نظر نظامی آنقدر قوی باشند که براحتی مورد حمله نظامی نشه یمن نگاه کنید ساح ندارد که از خودش دفاع کند چه چه بلایی بر#رش آورده‌اند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
جالبه که تندروهای که تا دیروز مخالف برجام بودن اکنون طرفدار برجام شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
،امنیت بمب هسته ای فقط این نیست که داخل جنگ به ببریم،بمب هسته ای میتونه اهرم فشاری باشه بر آمریکا که توافق کنه و تحریم ها رو برداره،چرا ما از تولید بمب اتم بدمون میاد در حالی که تنها راه نجات از تحریم و گرانی همین غنی سازی ۹۰ درصد وتولید بمب اتم هست
ا.شهرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
جناب ناشناس که اسم ورسمی هم نداری
اگه بمب اتم امنیت می آورد،اسرائیل و آمریکا این همه در مقابل ایران مدارا نمی‌کردند
همچنین بمب اتم ازلحاظ زیست محیطی ومخاطره انگیزبودن اول به صاحبش صدمه میزنه
اگر قرار هست اورانیوم تولیدی و دستگاه های سانتریفیوژ نابود بشود پس چرا این همه هزینه از جیب و سرمایه ملت بدبخت هزینه کردید و باید مسئولان رده بالا در محضر مردم جوابگو باشند و اینکه پس از این همه هزینه و کش و قوس که مردم ما را همین برنامه هسته ای بیچاره کرد و هیچ ثمره ای هم نداشت چرا بدنبال آن رفتند و خیلی چرای دیگر .........
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
عزیزم چه کسی چنین افسانه ای گفته که شما قرقره می کنی؟مگر اعمال حکومت ما را وال استریت ژورنال تعیین می کند؟سانتریفیوژ های فعال در بهترین حالت فقط متوقف می شوند و در حالت استند بای قرار می گیرند تا غربی ها حساب کار خود را بکنند اگر دست از پا خطا کنند مجدد فعال می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
دانش هسته ای فقط سلاح نیست پزشکی، کشاورزی، رفع کم آبی، صنعت، تولید انرژی، حمل ونقل دریایی و هوایی و... و.... همگی از صنعت هسته ای بدست می آیند غرب و شرق هم دردشان به هیچ عنوان سلاح هسته ای ایران نیست هرچه باشد خودشان سالهاست به سلاح هسته ای دست یافته اند و حداقل می‌دانند که استفاده از سلاح تصمیمی بسیار دشوار است اما داشتنش به قدرت کشور می افزاید مشکل دستیابی ایران به صنایع مختلف هسته ای است و مهمتر تبدیل شدن به الگویی برای دیگر کشورها و بی نیاز شدن کشورها و عدم وابستگی به قدرت های غرب و شرق است م
ا.شهرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
رضا
فقط امیدوارم مثل دفعه قبل سیمان داخلش نریزند
ا.شهرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
بعضی ازسرشکم سیری نظرمیدن،بااینکه دراطرافشون غیرازعده ی قلیلی مرفه که بعضٱبافساد متمول شدند،بقیه مردم رامی بینندکه بخاطر نان شب شون تاکمرتوسطل زباله فرومیرندیا به هردری میزنند
جام‌ زهر نزدیک است اماده شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
لطفا واژه جام زهر را خراب نکنید که فلسفه آن در آن سال با این برجام زمین تا آسمان فرق دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
تو موافق توافقی یا مخالف؟ چرا آب تو آسیاب مخالفان توافق میرزی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
. نه تاثیر کردنش زیاد طول نمی کشه انشالله یک هفته بعدخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
انشاالله هر چه زودتر
ناشناس
| Philippines |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
اصولگراها که سیب و گلابی اصلاحطلبها را کوفتمون کردند خواهش میکنم به قند و عسلی که خودشون قرار بیارن کاری نداشته باشن تا کام ملت هم از توافق جدید شیرین بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
والاستریت تعیین نمیکند حقیقت را میگوید
سوالها و جوابها در این متن اصلا همخوانی ندارند . معلوم است که توافق شده .
مذاکرات رفع تحریم‌ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا مخاطبینتان را چه حساب میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تصمیم در عربی از ریشه صم گرفته شده یعنی کر شدن یعنی وقتی خواستی کاری انجام بدی کر بشو و به حرف هیچ کس گوش نکن مسئولین ما هم باید در این مرحله برای مصلحت مردم تصمیم بگیرند یعنی کر بشوند و به حرف هیچ کس گوش ندهند نه مخالفان نه کاسبان تحریم و نه چین و روسیه و ....
سلام علیکم علیکم سِلام جام زهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
لطفا واژه جام زهر را خراب نکنید چون وقتی دشمن را بیرون کردیم و می خواستیم دشمن را ادب کنیم منصرف شدیم و جام زهر را نوشیدیم ولی با برجام دشمن را راه می دهیم در خاکمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
سلام جمشید سلام قهرمان من
معلوم نیست چرا گفتگوهای ایران و غرب و بحران اوکراین دارند با هم پیش میروند. مثلا بایدن میخواد پلتیک بزنه و بگه ببینید مسئله ایران و اوکراین رو با هم حل کردم. ولی حتی باب منندز رهبر دموکرات ها هم این سیاست رو قبول نداره و میگه باید یه توافق جدید با ایران امضا بشه
پاسخ ها
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
نمیدونی‌ ؟!
خوب معلومه‌ چون دست آمریکا و روس توی همه و اینها معمولا‌ با هم میخورند‌ و تک خوری نمی کنند‌ پشت پرده‌ آقای پوتین جنایتکار آدمکش KGB دستش تو دست زالو صفتان‌ سرمایه داری غربه‌ !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
واقعا بد جوری آچمز شدیم. گمونم دلار در اواخر اسفند به چهل هزار تومن برسه
ایران و اوکراین هر دو کارت بازی هستن.
جالب اینجاست که ایران ابزار زمین زدن روسیه رو داره اما اوکراین بیچاره نه.
مهمترین ابزار ایران:نفت،گاز به اروپا،روابط با آمریکا
مانع:توده ای های نفوذی
در حالی که اکثریت سنا خواستار فشار بر ایران هستند صدا سیما نام یک سناتور دمکرات را با آب وتاب می آورد که مثلا گفته ما در برابر سیاست مقاومتی ایران شکست خوردیم !! یعنی صدا سیما قصد فریب چه کسانی را دارد ؟!! بابا نمی دانی عصر ارتباطات و اطلاعات است و مردم دیگه با چاپار از اوضاع واحوال با خبر نمیشن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
وقتی شکست خوردن دنبال چی می گردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
سلام
صدا و سیما از یک ماهیت تمام قدی آمریکا کاملا بیخبر است زیرا آمریکا ریز ترین خلل در سیاست جهانیش را بزرگترین شکست تلقی میکند تا روزنه خیلی ریز بزرگتر نشود و قدرت و اقتدارش در جهان حفظ شود.
اما بر عکس در سیاست .کشور ما انواع تحریم و بد مدیریتی و بی علمی سیاستمداران که حاصلش فقر مردم و بیکاری و گرانی و کاهش شدید ازدواج و فرزند آوری و تولید و صادرات است ،اصلا به حساب هم نمی آید..
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
اینگونه اخبار برای آماده سازی افکار عمومی برای قبول برجام می باشد
بنظر میرسد با این تهدید سنای امریکا، نتیجه مذاکرات وین به گونه ای دیگر رقم بخورد و ایران بجز چرخش قهرمانانه و نوشیدن جام زهر هسته ای، چاره دیگری نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
خخخخه آن دوستان تو رفتند عزیزم و ایران هم تا راستی آزمایی نبیند چیزی را قبول نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
حالا هی جام زهر جام زهر کنید زهرمارو جام زهر ،بگذارید کارشان را بکنند اگر توافق به نفع مردمه انجام بدهند از این بدبختی نجات پیدا کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
مردم خسته شدن
مجبور به توافق هستند
نرمش قهرمانانه ۲
جام زهر
اقتدار
امنیت
....
..


برادر بزرگوارتان جناب اولیانوف چطورند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
در حال زدن پیک
امنیت واقتصاد میخواید... ؟ مسولین محترم در سطح مردم زندگی کنن واز تشریفات دوری نمایند. ۹۰درصد مردم ازشما حمایت خواهند کرد ... اون موقع کل دنیا پابوس شما خواهند شد... ایا مسولین میتوانند؟گاونر میخواهد ومردی کهن.
خدا به خیر بگذرونه، وقتی اونا میگن خبر شگفت انگیز، آدم میترسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
:)))
ایشالا صلح بشه.
به جای صرف هزینه برای جنگ و بدبختی ملت ها.
مردم کشورهای منطقه با هم مشکلی ندارند.
مفت خوران دولت ها ولی ....تا مردم خودشون رو غارت و .‌‌
بالاخره الفبای غیرت و سیاست یادشون رفت
خودتان برای ریاست جمهوری مجدد ترامپ که حدود 2.5 سال دیگه است، آماده کنید!!!

اون وقته که باز 8 سال باید بزنید تو سرتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
خخخخ. به همین خیال باش... این سری فکر کنم طوری امتیاز داده باشن که بره تو سنا و کنگره هم تصویب بشه... بعد تو بمون سماق بمک...
این ماهها و هفته ها تمومی نداره.مگه ما چندسال دیگه میخوایم عمر کنیم ک ۸سالش در انتظار برجام تلف شد.
لذت پشت سرگذاشتن سختی های تحریم ها به این هستش که تمام مشکلات در حالت تحریم حل بشه حالا اگر تحریم برداشته شد که چه بهتر و تحریم ها با تمام زیان هایش عملاْ عامل پیشرفت کشور شده اما اگر مشکلات بعد از برداشته شدن تحریم ها حل بشه عملا معلوم نیست که آن چیزی که ما در دوردست می بینیم سراب هستش یا آب؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
معنی پیشرفت رو میدونی؟!
خیلی دوست دارم چیز میز بنویسم
اما نمی نویسم خمار بمانید
تا مسئول بیخاصیت داریم، کوه طلا هم که داشته باشیم وضع همین است و بس
رو خانا نماینده جمهوری خواه نیست. دموکرات است و مواضعش به طور نسبی به طرف ایران می باشد.
ایران توانایی داره آمریکا و روسیه را دور بزنه، شماها ناراحت نشین
تابی چه نشستی که امریکا داره ژن های ما رو میدزده. اقای ذوالقدر گفته.
یک ساله که مردم رو بیچاره کردید !!
به تیم ظریف و روحانی برای عدم کوتاه اومدن از به اصطلاح اصولتون فشار آوردین !!
به خودتون که رسید تا کمر جلوی کدخدا خم شدید !!!
ما یادمون نرفته که شروط شما ها این بود :
1- برداشتن تمام تحریم های برجامی و فرابرجامی به صورت یکجا
2- آزادی بی قید و شرط تمام پول های بلوکه شده ایران
3- تضمین عدم خروج از برجام توسط آمریکا
4- جبران خسارت های خروج آرمیکا از برجام
گرانیهای فوق العاده باعث خشم مردم شده وبزرگان اینرابخوبی متوجه شده اند پس تلاش میکنند هرطورشده توافق حاصل شود چون خودشان بهترازهمه میدانند علت اصلی مشکلات کشور تحریمهای حاصل ازماجراجویی حضرات است.
چهل و سه ساله دارند ریال بدون پشتوانه چاپ میکنند و طلا از بازار میخرند و خارج میکنند.اقتصاد رو به ویرانی کامل هست.حالا هزار تا برجام تصویب کنند‌تاراج از داخل هست
سلام بر دوستان عزیز
آن ها برای یک توافق خوب ، هرکدامشان یه گوشه ی کار را میگیرند میگیرند و در ظاهر البته بایکدیگر مخالفت نیکنند تا به تیم ما بگن ما با این مواتع داخلی مواجهیم و اگر شما کنار نیایید ...
ما هم باید باهماهنگی چنین چینشی را داشته باشیم مثلا جلیلی مخالفت کند به یمن بگیم چند جا حساس را بزند و فشار مختلف دیگه ای را بر اینها داشته باشیم و تیم هم کار خودش را پیش ببرد تا..
فردا خدا بداد بورس برسه.
درود بر امیر کبیر زمان سید دلها حاج آقا رئیسی گره این مشکلات فقط با درایت سید باز میشه
ولا الان دیگه این گرونی زیاد ربطی به تحریم نداره چون یه سری خود ملت بایه سری دولت مردان اینقدر پایشون محکم شده روز بع روز این گرونی رو گسترش میدن بعدش از قدیم گفتن سیر رو چه غمی از گرسنه
#نرمش قهرمانانه 2
خدا کنه توافق شه مردم دیگه بریدن بریدن و بریدن!!!!
اگر فشار حداکثری شکست خورده به چه قیمتی شکست خورده به قیمت تورم و گرانی کمر شکن - ثروتمندان ثروت شان ده برابر شد و از طرفی هم قیمت اجاره بها مسکن ده برابر شد و باعث افزایش شکاف طبقاتی شده است اونوقت دلمون رو به گفته های یک سناتور خوش کردیم !!!!!
همش دروغه
سلام......... بنظرمن توافقی درکارنخواهدبودغربی ها.. حتی چین وروسها.. نفعشون درتنشه هست ایران کردن گوشت قربانی....
اینقدر فکر خودتون درگیر نکنید دعا کنید هرچه خير است همون بشه دست خداست که از همه بالاتره از خدا درخواست کنید نه از آمریکا وروسیه
حالا هرچه ایران بگه به تایید ماموران سازمان ملل
ما نمی خواهیم بمب درست بکنیم آمریکا خواهد گفت
نه ....پس اگر آمریکا میخواهد که ما از اورانیم غنی
شده مثلاً در جهت پزشکی استفاده میکنیم و اگر
دنیا هم قبول کند آمریکا قبول نخواهد کرد .....‌
خبر مهمش اینه که به زودی آمریکا از مذاکرات کنار می ره چون به بن بست کامل رسیده است به همین دلیله که با نابود کردن اقتصاد کشور به سبک داد و ستد چند هزار سال ئیش با کشورها قرارداد نفت در برابر کالا امضا کردن یعنی خودشون را مثلا آماده تحمل نبود دلار می کنند اما مردم دیگه از این وضع خسته شدن اگر سختی هست باید برای همه باشه از بین محافظ و خودرو ضد گلوله بیایند بیرون و بین مردم باشند نمی شه یک عده در اخ زندگی کنند و به مردم بگن تحمل کنید یا همه باید مرفه باشند یا هیچ کس مردم دیگه این وضع رو تحمل نمی کنند به مردم می کن تحمل کنید اما فرزندان خودشون با رانت و اختلاس خودروی چند میلیاردی سوار می شوند این ریاکاری و نفاق و کلاه گذاشتن سر مردم به آخر خط رسیده
آون چیزی که آمریکا از برجام می خواست گیرش اومده دیگه نیازی به مذاکره ندارند
بلاخره این بر جام کی به سرانجام میرسه ما نه صبر ایوب داریم نه عمر نوح، ع،
ما نه صبر ایوب داریم نه عمر نوح، ع، بلاخره این بی جام کی به سرانجام میرسه
جوونیم به باد رفت میخوام که صد سال دیگه هم برجام نباشه
چند تا عکس از ملاقات جناب پوتین با رییس جمهور ارژانتین میگذاشتید برای تلطیف روحیه اقایان اصولگرا.
شاید دنیا آن بیند که ارزش دارد نه خود را ارزش بخوانند شاید درک مشکل باشد تبلیغات دروغ وسود حاصل از آن بد تر از سود پول نزول است بانک ارزشمند ولی باید یکی بکارد تا حیات بانک ادامه داشته باشد
توافق ففط به نفع ایران ومردم است کشور ما باید با دنیا تجارت داشته باشد نه فقطبا چین وروسیه
تواقق با امریکا فایده نداره جز برداشتن همه تحریمها ایران هم به هستهایش ادامه بده اصلا برجام وانتضار برای مردم دردی دعوا نمیکنه مردم ایران کلا سکوت کنندتااونااقدام کنند چون هرکشوری به نفع خخدشهخ
امریکا دنبال موقعیتش میخواهد مارافدیب بده جواب ابلهان خاموشی ماتا میتوانیم هسته ای راهنوز بالاترببریم بعدهمه کشورها دنبال صاح جویی می ایند چون همه زیردست امریکا وازاون درس میگیرند
بیچاره بورس
«رو خانا» دموکرات هست نه جمهوریخواه. اصلا ایالت کلیفورنیا نماینده ریپابلیکن داره؟!! سواد نگارنده مطلب=0.
مگر ترامپ چند سالشه که از حالاا باعث تهدید عده ای شده است همیشه میگفتند که از این ستون به ان ستون فرجه چه کسی پیش خدا بوده است که ترامپ اینقدر عمر میکند شاید فردا من افتادم و ترامپ مرد انوقت چه کسی پاسخگویی تحریم های ایران خواهد شد
خبر مهمی که امریکا می خواهد اعلام کند؟ حتما گروه مذاکر کنند گفته ما در خدمتان هستیم،
مقامات امریکایی خودتان خوب می دانید که محاصره ملت بزرگ یمن بخاطر کسب منافع نامشروع و حرام شما تروریستهای امریکایی از ال سعود است ما منتظریم اگر امریکا به یمن نیرو و تجهیزات بدهد درانصورت ما نیز وارد کارزار دفاع از یمنی ها خواهیم شد درانصورت کارشما امریکایی ها در منطقه سخت خواهد شد ما بحول قوه الهی در خاورمیانه از کشورهای مظلوم دفاع می کنیم .
اگر کتاب صلح تمام حسن قهرمانانه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ را بخوانید امام حسن علیه السلام آنجا مصلحت دیدند صلح کنند اینجا هم به صلاحه که صلح شود و کشور نجات یابد
این توافق انجام هم بشه رئیس بعدی آمریکا میگه قبول ندارم ودوباره مذاکره تحریم.......
آمریکا هرگز همه تحریم ها را رفع نخواهد کرد و به دنبال این است که با برداشتن تعداد اندکی از تحریم ها، ایران را وادار کند به تمام تعهدات برجامی خود عمل کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی