بازدید 12584

جزئیات درگیری پلیس شیراز با فرد قمه‌به‌دست

فرمانده انتظامی استان فارس جزئیات درگیری پلیس با فرد قمه به دست و شهادت مأمور ناجا را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 04 February 2022

به گزارش «تابناک»، سرتیپ پاسدار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات شهادت جانشین پاسگاه بیدزرد شیراز با بیان اینکه ماموران پلیس مسئولیت حفظ آرامش و آسایش مردم را به عهده داشته و در این راستا از آسایش خود و خانواده و حتی جان خود نیز می‌گذرند به جانفشانی مأمور رشید ناجا در منطقه بیدزرد شیراز اشاره و تصریح کرد: شهید سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر از جمله پرسنل شجاع و رشید ناجا بود که هفته قبل نیز در همین محور، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر را از قاچاقچیان کشف و ضبط کرده بود.

فرمانده انتظامی استان فارس به تشریح جزئیات درگیری و شهادت مامور ناجا اشاره و اعلام کرد: چهارشنبه ۱۳ بهمن سرهنگ دوم رنجبر جانشین پاسگاه بیدزرد در راستای ماموریت روزانه همراه با یک سرباز که رانندگی خودروی دو کابینه پلیس را به عهده داشت به گشت زنی در مسیر جاده اصلی شیراز به کوار می رود.

وی گفت: برابر قرائن به دست آمده یک خودروی پراید، تردد ماشین پلیس را رصد می کرده تا آنجا که وقتی ماشین پلیس به یک رستوران می رسد قاتل از یک خودروی پراید که متوقف شده بود پیاده شده و به سمت ماشین پلیس آمده و در وهله اول با قمه به سرباز ضربه زده و وی را زخمی می کند؛ از آن طرف مامور رشید ما که این صحنه را می‌بیند در راستای دفاع از جان سرباز از ماشین پیاده شده، اسلحه خود را مسلح کرده و بدون آن که شلیک کند_در راستای حفظ جان مردم و همچنین قوانین موجود_به مجرم هشدار داده و به سمت او رفته و با او درگیر می شود؛ که در نهایت در این درگیری فرد مهاجم با قمه به جانشین پاسگاه ضربه زده و هنگامی که وی می افتد ضربه ای نیز به گلوی او زده و سوار خودرو شده و فرار می‌کند.

سردار حبیبی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا مردم در صحنه حضور نداشتند گفت: مردم در رستوران بوده و بعد از درگیری و شنیدن سر و صدا به صحنه می‌آیند اما زمانی است که کار از کار گذشته؛ فرد مجرم ضربه را زده و سوار خودرو شده و فرار می‌کند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که آیا ماموران پلیس بر حسب تماس تلفنی در آن صحنه حاضر شده یا در حال مأموریت بوده‌اند گفت: تماس تلفنی در کار نبود؛ تردد مأموران پلیس در آن مسیر طبق معمول و برنامه روزانه و روتین همیشگی در راستای رصد و اشراف در منطقه انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این مطلب که شواهد و قرائن نشان می دهد فرد مجرم با قصد و نیت برای زدن پلیس وارد عمل شده، به جریحه دار شدن احساسات عمومی مردم فارس اشاره و اظهار داشت: از روز گذشته شاهد تماس متعدد اقشار مختلف مردم با پلیس و همدردی آنها هستیم که خواهان دستگیری و مجازات فرد مجرم و برخورد قاطع با مخلین امنیت هستند.

وی با بیان این که ناجا افتخار می‌کند که مامورانش برای حفظ آسایش مردم از جان خود می‌گذرند به دیدار با خانواده شهید اشاره و اظهار داشت: پدر شهید رنجبر نیز بازنشسته ناجا بوده اند که فوت کرده اند؛ دیداری هم با خانواده محترم شهید از جمله مادر، همسر و دو فرزند شهید داشتیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
یک جا بی هدف و بدون دلیل موجه به خودرو با سرنشین زن و بچه شلیک می کنند اما جایی که باید جان انسانی را نجات دهند خیر.
تسلیت ، تو را به خدا قانون خوب در این رابطه تصویب کنید ، دوربین برای ماموران و اجازه استفاده از سلاح و ....
دروغه، واقعیت چیز دیگریست
ضمن تسلیت به خانواده شهید و نیروی انتظامی
یه جای کار میلنگه
اگر ضارب وارد خودرو پلیس شده و سرباز رو با چاقو زده چرا فیلم ورودش نیست و فقط لحظه خروجش دیده شد و اگر واقعا این اتفاق افتاده چرا افسر نیروی انتظامی نسبت به شلیک به ضارب اقدام نمیکند و تردید دارد و حتی بعد از حمله ضارب به او هم از اسلحه استفاده نمی کند
شما چرا پرسیدید که آیا مردم بودند یا نه ؟ رییس پلیس که می گوید اگر از شما زورگیری هم کردند مقاومت نکنید . انتظار دارید مردم بیایند از نفر مسلح شما دفاع کنند ؟
این تذهبون ؟واقعا داریم به کجا میریم
در مملکتی که اینطور جان پلیس در خطر باشد و پلیس اجازه شلیک نداشته باشد را باید تخته کرد!!!!!!!!!!!!
خدا رحمتش کنه. چطور اسلحه داشته و اجازه داده طرف بهش نزدیک بشه و با قمه بزنش؟!!
وقتی فردی با قمه سرباز را زده کدام قانون می گوید که باید با وی درگیر فیزیکی شد ؟
اسلحه مسلح داری شلیک کن برادر! وقتی طرف با قمه حمله می کند و یک سرباز را هم زده.
هم نترس و هم به خودت غره نشو که خلع سلاحش می کنم قانون و شهروند هم از تو حمایت می کند.
مردم هم که نبودند که زخمی بشوند.
خون این مامور شهید به عهده ی قوه ی قضاییه است
ایران جایی که پلیس حق استفاده از سلاح ندارد اما دزد . . .
کجایند موبایل بدستان شبکه معاند اینترنشنال؟؟؟؟؟؟؟
بابا ای ملت ای قانونگزاران ای قاضی القضات ای رهبر کشور باز هم بگویید پلیس آمریکا چه هست و چه !
مامور قانون وقتی به مجرم یا هر مضنون دیگری دستور ایست یا توقف میدهد باید فوراً با بالا بردن دستها دستور مامورین را اجرا کند ! اینجا این جانی بالفطره با سلاح سرد خیالش کاملاً آسوده بوده که مامور از ترس عواقب بعدی از اسلحه استفاده نمیکند با خیال راخت اول سرباز نگون بخت و سپس مامور جان بر کف را مصدوم و سپس با خیال راحت حلقومش را بریده ! حال اگر این اتفاق در آمریکا یا هر جایی دیگر می افتاد اگر فرد قمه بدست با اولین اخطار نمی ایستاد مغز گندیده اش را با دهها گلوله از هم می پاشاندند ! تا کی فرزندان این ملت باید از ترس عواقب قانونی فشل بدون هیچ امکاناتی جانشان را فدا کنند ؟ شما مسئولید فکری بکنید !
سلام این چه وضعیتی ..چطور باید کسی جرات کنه به مامور دولت نزدیک بشه چه برسه حمله کنه واقعا ناراحت کنندست من خودم ن هستم مطمئن باشید اگر جای شهید بودم مستقیما تو سرش شلیک .لیاقتش همین بوده .این مجرم که اینطور با مامور با مردم چطور رفتار واقعا خجالت آور ..تا کی باید نیروی انتظامی اینطور مظلومانه..لطفا پرسنل انتظامی حداقل از دفاع از خودتون نگذرید و رحم نکنید.واقعا ناراحت کنندست .انسانیت کجاست.گرفته این مجرم چه فایده شهید بر میگرده باید این بی عدالتتی و جسارت نسبت به پرسنل یی.برطرف بشه جرات نزدیک شدن نداشته باشن چه برسه ...خداوندا اااروحش شاد و یادش گرامی
بدون محاکمه و درجا باید اعدام بشود آن قاتل بی شرافت و بی رحم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
همان نهادی یا سازمانی که اجازه حمل سلاح را می دهد باید اجازه استفاده از سلاح هم بدهد . همراه داشتن سلاح که برای نمایش نیست . ضمنا باید نحوه درست استفاده از سلاج و شرایط بکار .گیری ان را هم اموزش بدهند .
بسیار ناراحت کننده بود. قوانین بی معنی استفاده از اسلحه باعث این میشه که این بنده خدا ندونه بزنه یا نزنه. مثل اینهمه محیط بانی که کشته میشن و اخر هم اگه شلیک کنن باید تا پای دار برن که ثابت کنن مجبور بودن. بسیار متاثر شدم. روح شاد.
باید به این قبیل آدمها جنایتکار به هیچ عنوان رحم نکرد باید اجازه تیر به نیروی پلیس داده شود به همین خاطر این جنایتکاران به خود اجازه هر کاری را میدهند واقعا جواب این شهید چیست
پلیس راهنمایی و رانندگی در آلمان همگی به اسلحه مجهز هستند، پلیس امنیت شهر که جای خودش را دارد، وقتی که پلیس راهنمایی و رانندگی به ماشینی که ایستاده است و برای نوشتن جریمه نزدیک میشود، این وظیفه راننده هست که هیچ حرکتی در ماشین انجام ندهد، حتی دستش به طرف دستگیره ی در برای باز کزدن در ماشین از طرف داخل درازز نشود، چون پلیس در همان لحظه اجازه ی تیر دارد، اگر ماشینی رابرای بازرسی و یا مشکوک بودن متوقف کنند، راننده بایستی به مانند یک عروسک، بدون کوچکتررین حرکت اضافه ی خارج از دستور پلیس، باید ثابت روی صندلی نشسته باشد، و از بیرون یک پلیس راننده را در هدف اسلحه خود دارد و پلیس دیگر در حال دستور و راننده در حال اجرا است.
بنشینید و‌تماشا کنید که چطور اراذل و اوباش و قمه به دست ها مملکت را تسخیر می کنند. تنها کاری که بلدید گیر دادن به دوچرخه سواری و شل حجابی خاتم‌هاست.
خدا رحمتش کنه ولی مگه به این بندگان خدا آموزش نمیدن؟ خب وقتی اجازه شلیک نداره چرا اینقدر به مهاجم نزدیک شده؟
سلام بر تابناک
و خداوند روح این شهید را با ارواح طیبه شهدای کربلا محشور کند انشاالله .اما واقعا یعنی چی؟! یک نفر به راحتی میتونه یک مامور پلیس را به قتل برساند؟!! بنظر میرسد این شهید عزیز نخواسته از سلاح استفاده کند و سعی داشته ضارب را به هر طریقی و با هشدار از شرارت منصرف کند. لازم و ضروری هست که به نیروهای مذکور بنحوی آموزش داده بشه که نگاه حرفه ای به قضیه داشته باشن و بلافاصله در صورت بروز چنین اتفاقهایی عکس العمل درست و قاطع نشان بدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
تکبیر
با سلام
خدا رحمتش کند ولی چرا با داشتن اسلحه یک ارازل باید جان یک نیروی وظیفه شناس را بگیرد هر جای دنیا بوذ همان لحظه اول پلسی باید از اسلحه استفاده بکند قانون ارازل را جری تر کرده باید فکری کرد وگرنه دیر میشود
ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان
پلیس نباید در این گونه موارد رحم و عطوفت داشته باشد.
اگر پلیس شهید به موقع شلیک می کرد الان خودش زندهبود و شاید اون آشغال حداکثر زخمی میشد که آن هم حقش بود
بالاخره ایشون سرهنگ دو بودند یا ستوان دو؟؟؟؟
برای تامین غذا رفته بودند یا گشت زنی و تامین امنیت جاده شیراز کوار ؟
این همه اغتشاش در گفته های معاون دادستان و فرمانده منطقه انتظامی فارس برای چیست؟؟؟؟؟؟؟
اقا قمه کجا بود یه چاقو بوده بعدم ظاهرا رییس پاسگاه اسلحه رو شلیک کرده ولی گیر کرده.
باعث تاسف هست چرا آموزش لازم به ماموران داده نمی شود.کجای دنیا پلیس با مجرمی که سلاح سردداره درگیری تن به تن میکنه؟هیچ جای دنیا مردم وجوداینکه دستشون روبه مامورپلیس نشون ندن ندارن اونوقت مامورپلیس ما به کسی که به سربازحمله کرده تذکرمیده به جای اینکه با تفنگ زمین گیرش کنه؟آقای اشتری مسءول جون این ماموران آموزش نداده هستند.
با سلام
پلیس باید اقتدار داشته باشد و نباید مقابل اشرار و افراد مسلح کوتاه بیاید و گرنه به مرور اشرار بر مردم تسلط پیدا میکنند و بی تفاوتی ها رشد میکند خدا رحمت کند این قهرمان ملی را چرا باید یک پلید از خلا قانونی استفاده کند و این نیرو را شهید کند کاش حکم قصاص صادر شود و با چاقو تیکه تیکش کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار