بازدید 10537
۲
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

زنده شدن یاد شهید باکری با اکران یک فیلم سینمایی/ رحلت آیت الله صافی در کانون توجه کاربران فضای مجازی/ مهرشاد سهیلی همچنان ترند گوگل است/ جشن سده چیست؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «لیلةالرغائب»، «جشن سده»، «مهدی باکری»، «مهرشاد سهیلی»، «آیت الله صافی گلپایگانی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 02 February 2022

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

رضا حیمی: روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «لیلةالرغائب»، «جشن سده»، «مهدی باکری»، «مهرشاد سهیلی»، «آیت الله صافی گلپایگانی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

آیت الله صافی گلپایگانی

آیت الله  لطف الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع بامداد روز گذشته دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

                                                   آیت‌الله صافی گلپایگانی به لقاءالله پیوست

درگذشت این عالم ربانی سبب شد تا نام ایشان نیز به یکی از ترندهای مهم گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی تبدیل شود.

آیت الله صافی گلپایگانی متولد ۳۰ بهمن ۱۲۹۷، در شهرستان گلپایگان و از مراجع تقلید شیعه بودند که در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در قم دار فانی را وداع گفتند.

چندی پیش، یکی از سایت های خبری در مطلبی موهن به ساحت این مرجع عالیقدر پس از آنکه ایشان بر دوستی ایران با کشورهای همسایه تأکید کرده بود، اهانت کرد که با حواشی فراوانی رو به رو شد.

بیشتر بخوانید

لیلةالرغائب

لَیلَةُ الرَّغائِب یا شب آرزوها نخستین شب جمعهٔ ماه رجب است که در آن امید به بخشش‌های فراوان از سوی خداوند است.

بر اساس روایتی از پیامبر(ص) در این شب فرشتگان به کعبه می‌آیند و از خدا درخواست می‌کنند روزه‌دار در ماه رجب را ببخشد. در این روایت، هم‌چنین خواندن دوازده رکعت نماز با کیفیتی خاص پس از عشاء تا قبل از نیمه شب توصیه شده است. جمعی از عالمان شیعه و سنی، روایت مذکور را جعلی دانسته‌اند. گروهی از فقها انجام اعمال لیلة الرغائب را به امید مطلوبیت (رجاءً) جایز می‌دانند.

همزمان با نزدیک شدن به نخستین شب جمعه ماه رجب در سال جاری، حالا این شب معنوی نیز به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل شده است و بسیاری از کاربران در پی یافتن اطلاعات بیشتری پیرامون آن هستند.

اعمال ماه رجب و لیله الرغائب - تابناک | TABNAK

در باب فضیلت این شب، سخنان بسیاری بیان شده است. آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی، صاحب کتاب المراقبات در باب لیلة الرغائب مطالبی بیان کرده است که در ادامه می‌خوانید: «چنانچه شب اول ماه مصادف با شب جمعه بود، سزاوار است عمل لیلة الرغائب را نیز انجام دهد. از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده است که فرمودند: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید. زیرا شبی است که فرشتگان آنرا لیلة الرغائب می‌نامند.

این نامگذاری به این جهت است که هنگامی که یک سوم از شب گذشت، هیچ فرشته‌ای در آسمان‌ها و زمین نمی‌ماند مگر اینکه در کعبه و اطراف آن جمع می‌شوند. آنگاه خداوند به طور غیرمنتظره‌ای بر آنان وارد شده و می‌فرماید: ای فرشتگانم! هر چه می‌خواهید از من درخواست کنید. فرشتگان عرض می‌کنند: حاجات ما این است که از روزه داران رجب درگذری. خداوند می‌فرماید: این کار را انجام دادم.

بهتر است کسی که این حدیث را می‌شنود، در این شب، زیاد بر فرشتگان صلوات فرستاده تا تکلیفی را که آیه ۱۲ تحیت به عهده ما گذاشته به اندازه توانایی انجام داده باشد. سپس رسول خدا (ص) فرمودند: کسی که روز پنجشنبه اول رجب را روزه گرفته و سپس بین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز بجا آورده، هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعتی سوره فاتحه یک بار، انا انزلناه فی لیلةالقدر سه بار و قل هو الله احد را دوازده بار خوانده، و هنگامی که نماز تمام شد، هفتاد بار بر من (با این الفاظ) صلوات بفرستد: اللهم صل علی محمد النبی الأمی و علی آله، سپس سجده کرده و در سجده هفتاد بار بگوید: سبوح قدوس رب الملائکة و الروح؛ سپس سر خود را بلند کرده و بگوید: رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الأعظم آنگاه بار دیگر به سجده رفته و در سجده همان چیزی را بگوید که در سجده اول گفت، سپس حاجت خود را از خدا بخواهد، ان شاءالله تعالی برآورده می‌شود.

سپس رسول خدا فرمودند: قسم به کسی که جانم در دست اوست؛ هیچ بنده یا کنیزی از بندگان و کنیزان خدا این نماز را به جا نمی‌آورد، مگر اینکه خداوند گناهان او را می بخشد گرچه گناهان او مثل کف دریا و به عدد شن و به وزن کوه‌ها و به عدد برگهای درختان باشد و روز قیامت هفتصد نفر از خویشاوندان خود را که همگی سزاوار آتش باشند شفاعت می‌کند. و در شب اول قبر خداوند ثواب آن را به بهترین صورت، با روی گشاده و خندان و زبان فصیح برای او می‌فرستد که می‌گوید: ای محبوب من! مژده بده؛ از هر سختی نجات پیدا کردی. می پرسد: تو کیستی؟ رویی بهتر از روی تو ندیده و بویی به خوشبویی تو مشامم نرسیده. جواب می‌دهد: ای محبوب من! من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب، فلان منطقه، فلان ماه و فلان سال بجا آوردی؛ امشب آمده ام تا حقت را ادا کرده، مونس تنهایی تو بوده و وحشتت را از بین ببرم؛ و زمانی که در شیپور دمیده شود، در عرصه قیامت بر سرت سایه افکنم. و تو هرگز هیچ خیری را از جانب مولایت از دست نخواهی داد.

بیشتر بخوانید

جشن سده

جشن سَده یک جشن ایرانی است که در آغاز شامگاه ۱۰ بهمن برگزار می‌شود. این جشن بیش از پنج هزار سال قدمت دارد و در میان زرتشتیان با روشن کردن آتش برگزار می‌شود و به نیایش می‌پردازند.

این جشن در سال ۱۳۹۱ در فهرست میراث معنوی ایران و در بهمن ۱۳۹۸ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ایران ثبت شد.

با رسیدن به تاریخ ده بهمن و فرا رسیدن موعد این جشن آیینی، بسیاری از کاربران در پی خواندن بیشتر پیرامون این جشن بودند و به همین دلیل، این جشن نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

توضیح بیشتر در مورد جشن سده اینکه امسال نیز مثل سال های گذشته این جشن در مناطقی که زرتشتیان زندگی می کنند برگزار شد و به طور مثال آیین باستانی جشن سده سوزی، در شامگاه دهمین روز از بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل آتشکده زرتشتیان کرمان برگزار شد؛ مراسمی که با توجه به شیوع ویروس کرونا با جمعیت محدود و با ادعیه خوانی و سرود موبدان زرتشتی پی گرفته شد.

بیشتر بخوانید

مهدی باکری

شهید مهدی باکری یکی از اسطوره های فراموش نشدنی دفاع مقدس است که به تازگی و با نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی فر فیلمی به نام موقعیت مهدی پیرامون زندگی نامه وی ساخته شده است که در جشنواره فیلم فجر سال جاری شرکت داده و همین موضوع سبب شده تا دوباره نام و یاد مهدی باکری به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

آخرین تصاویر ثبت شده از شهید مهدی باکری - تابناک | TABNAK

توضیح در مورد فیلم موقعیت مهدی اینکه هادی حجازی فر، وحید آقاپور، روح الله زمانی و ژیلا شاهی از جمله بازیگران این فیلم هستند و خلاصه این فیلم به این شکل است که مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد…

بیشتر بخوانید

مهرشاد سهیلی

مهرشاد سهیلی نامی پرتکرار در روز و هفته های گذشته است که به واسطه دو گزارش اخیر روزنامه فرهیختگان در مورد کارهای مالی و جهادی او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

                                                   «مهرشاد سهیلی» بازداشت شد

به تازگی خبر رسیده است که او توسط دادستانی استان ایلام و به نیابت از دادستانی استان قم بازداشت و همین  سبب شده تا او بار دیگر به صدر جست و جوهای کاربران در گوگل بیاید.

در همین رابطه خبر رسیده است که در راستای نیابت قضائی صادره از استان قم، مهرشاد سهیلی بازداشت شده است.

مسئولان قضایی استان ایلام تصریح کرده اند که در راستای نیابت قضائی دستگاه قضائی استان قم و با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) صبح امروز مهرشاد سهیلی بازداشت و با قرار قانونی روانه زندان شده است.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
تو کشور ما اعتقادات فقط روی ظاهر افراد تاثیر داره، مطلقا روی اخلاق و انسایت هیچ تاثیری نداره.
مهرشاد سهیلی

من نمی دانم که تو کیستی و چکار کرده ای

اما همین قدر که توانسته ای از یک شهر بسیار بسیار ضعیف از هر حیث و با سنی کم

انقدر خبر ساز شوی که بدون هیچ کمکی از اهل قدرت و سیاست و پول و زور

دو وزرات خانه حساس کشور را به خود مشغول کنی

این نشان

یا

از

بزرگی تو را میرساند

یا

ضعف دولت مردان کشور

ویا هر دو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی