بازدید 4211
صالحی امیری تاکید کرد؛

تیم ملی امید با هدایت مهدوی کیا به بازی‌های آسیایی می‌رود

کد خبر: ۱۱۰۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 01 February 2022

سیدرضا صالحی امیری درباره شرایط فدراسیون جودو برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: جودو یکی از فدراسیون‌های المپیکی ماست و تمام توان ما در کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون جودو بر این است که به هر نحو ممکن تعلیق ظالمانه جودو را لغو کنیم. این رشته شایسته درخشش در آسیا و جهان است و انتظار داریم قبل از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ تعلیق جودو لغو شود و جودوکاران در المپیک پاریس هم بدرخشند. ظرفیت ۹۰ هزاری این رشته بسیار بزرگ است و باید از آن حمایت کنیم.

وی در ادامه افزود: مسیر رفع تعلیق جودو حقوقی است و از حقوقدانان باسواد و توانمند بین‌المللی استفاده کردیم. روز یکشنبه با آرش میراسماعیلی جلسه داشتیم و مکانیسم‌های رفع تعلیق را بررسی کردیم. در بازی‌های المپیک زمستانی در پکن با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک این را به‌عنوان خواسته جودو مطرح می‌کنم. آنچه برای ما به‌عنوان کمیته ملی المپیک ایران اهمیت دارد این است که جودو در اولین فرصت از تعلیق خارج شود. این موضوع باعث جهش و افزایش شتاب برای حضور در المپیک و آسیاست.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین خاطر نشان کرد: در مجمع عمومی ۱۷ اسفند ماه حضور فدراسیون جودو مانعی ندارد و قطعاً شرکت می‌کند. برای انتخابات هم از IOC استعلام گرفتیم. از نظر من به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک فدراسیون جودو می‌تواند در مجمع انتخابات کمیته شرکت کند، چون مجامع ما داخلی است و فدراسیون جودو در داخل کشور مشکل ندارد، اما در اساسنامه این موضوع مسکوت است و نیاز به استعلام داریم. ارزیابی شخصی من این است که حتی برای مجمع انتخابات هم فدراسیون جودو می‌تواند شرکت کند، ولی باید اجازه دهیم تا IOC جواب دهد.

«فدراسیون وزنه‌برداری رئیس ندارد. آیا با وزیر ورزش صحبتی داشتید تا ببینید تکلیف این فدراسیون چه خواهد شد؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: در مورد وزنه‌برداری با سجادی صحبتی داشتم. با دیگر دوستان در وزارت ورزش نیز صحبت کردم. اینطور که روند نشان می‌دهد طی روز‌های آینده فردی به‌عنوان سرپرست معرفی و کار را آغاز می‌کند. مرادی در وزنه‌برداری که رشته پرمشقتی است، زحمت کشیده. باید انصاف را در قضاوت افراد رعایت کنیم. هر فردی نکات مثبت و منفی دارد، ولی مرادی برای وزنه‌برداری زحمت کشیده است و چه به فدراسیون برگردد و چه برنگردد، باید از زحمات وی تقدیر شود. وزیر ورزش طی روز‌ها و یا هفته‌های آتی سرپرست فدراسیون را معرفی می‌کند.

صالحی امیری در پاسخ به این سؤال که «آیا در مجمع ۱۷ اسفند ماه باید ادامه حضور مسئولان کمیته و اعضای هیئت اجرایی توسط اعضای مجمع تأیید شود؟»، هم خاطر نشان کرد: یکی از بحث‌ها در مجمع تصویب آیین‌نامه برگزاری انتخابات و بعد از آن تعیین زمان مجمع انتخاباتی است. وقتی مجمع تصویب کند طبق اساسنامه منعی برای حضور وجود ندارد.

وی در مورد استعفای مجید شایسته از هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: او از مدیران دلسوز، سختکوش و اخلاق‌مدار است. در چهار سال گذشته از وی عملکردی مثبت دیدم و کنار من بود. شایسته کمک زیادی به من و کمیته ملی المپیک داشت. همه اعضای هیئت اجرایی با استعفای وی مخالف بودند و خواهش کردیم روند کاری خود را ادامه دهد و ان‌شاءالله ادامه همکاری میسر می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک راجع به غیبت شایسته در نشست هیئت اجرایی این کمیته در روز یکشنبه، تصریح کرد: در هر صورت برخی از اعضا در جلسات هستند و برخی نیستند و این روند طبیعی است. شایسته حتماً در مجموعه کمیته ملی المپیک به‌عنوان همکار در کنار من خواهد بود. وی مشاور من هم هست.

وی درباره حضور تیم فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: با عزیزی خادم در ارتباط هستم. مهدوی‌کیا هم با جدیت پیگیر و در حال سازماندهی است. تیم امید با ظرفیتی که در جامعه فوتبال وجود دارد و حضور مربی خوش‌نام خود، در هانگژو خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه علیرضا دبیر اعزام تیم اصلی یا تیم دوم کشتی به بازی‌های آسیایی را به بعد از ۱۷ اسفند موکول کرده است، گفت: فدراسیون کشتی سرآمد فدراسیون‌های ما و دبیر قهرمان المپیک و مورد احترام من و جامعه ورزش است. همه باید کمک کنیم به وفاق و همدلی در ورزش قهرمانی برسیم و این مسیری بوده است که در چهار سال گذشته به آن اعتقاد داشتم. به علاوه باید به فدراسیون‌های قهرمانی، المپیکی و آسیایی کمک کنیم که در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس بدرخشیم. اینکه چه کسی و چه تیمی در بازی‌های آسیایی اعزام شود نیازمند بحث کارشناسی بین کمیته فنی و ستاد بازی‌هاست و من در امور فنی دخالت نمی‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی