بازدید 4317

اُمیکرون کورس اسبدوانی گنبدکاووس را تعطیل کرد

همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به سویه اُمیکرون در گلستان و با هدف حفظ سلامت علاقمندان به سوارکاری، هفته پانزدهم کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس تعطیل شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 01 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس روز سه شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این تصمیم در شورای تامین و ستاد مقابله با کرونای شهرستان و به سبب جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس گرفته شد.

بهروز نیازی روز سه شنبه اظهار داشت: قرار بود رقابت‌های این هفته روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر فقط هفته پانزدهم این مسابقات تعطیل شده و اسب‌های ثبت نام شده در صورت دریافت مجوز با یک هفته تاخیر به میدان خواهند رفت.

نیازی با یادآوری اینکه مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس در روزهای شیوع گسترده کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شد، اضافه کرد: رایزنی‌ و مکاتبه با مسوولان ستاد استانی مقابله با کرونا برای برگزاری بدون تماشاگر این مسابقات انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام روز گذشته عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان تعداد مبتلایان به کرونا در این استان در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه روز قبل ۱۶.۵ درصد بیشتر شد.

روز گذشته ۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستن بستری شدند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه امسال برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل