بازدید 3406

کره شمالی آزمایش یک موشک دوربرد را تأیید کرد

کره شمالی شلیک آزمایشی تبدیل موشک بالستیک میان برد خود به یک موشک دوربرد را تائید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 31 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، منابع خبری کره جنوبی از جمله خبرگزاری یونهاپ گزارش داده اند: کره شمالی تأیید کرده که موشک بالستیک میان برد هواسونگ -۱۲ را روز یکشنبه گذشته پرتاب و آن را به دوربردترین موشک آزمایش شده پیونگ یانگ از سال ۲۰۱۷ تبدیل کرده است.

یونهاپ روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: هدف از این آزمایش ارزیابی موشک در حال تولید و استقرار و تأیید صحت کلی سیستم تسلیحاتی این موشک بوده است.

گفته شده این موشک روز یکشنبه از استان جاگانگ کره شمالی به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک شد و حدود ۸۰۰ کیلومتر (۴۹۷ مایل) با حداکثر ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۴۳ مایل) پرواز کرد. روز یکشنبه، «هیروکازو ماتسونو»، دبیر ارشد کابینه ژاپن نیز همین برآورد را ارائه کرد و گفت که موشک پس از حدود ۳۰ دقیقه پرواز در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرده است.

یونهاپ روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری کره شمالی گفت: «این [پرتاب آزمایشی] دقت، امنیت و اثربخشی عملیات سیستم تسلیحاتی نوع ۱۲ هواسونگ را تأیید کرد.»

یونهاپ تصریح کرد، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در شلیک آزمایشی یکشنبه حضور نداشته است.

پرتاب موشک هواسونگ -۱۲ با برد ۴۵۰۰ کیلومتر (۲۷۹۶ مایل) طولانی‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی از زمان شلیک آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) در نوامبر ۲۰۱۷ است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، پس از پرتاب موشک روز یکشنبه کره شمالی گفته بود که ایالات متحده آماده است تا پای میز مذاکره با پیونگ یانگ بنشیند، اما همچنان به تقویت پتانسیل نظامی در منطقه برای محافظت از خود و متحدانش ادامه خواهد داد.

فرماندهی هند و اقیانوس آرام آمریکا اندکی پس از شلیک آزمایشی روز یکشنبه گذشته گفته بود که هیچ تهدیدی فوری برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست