بازدید 4461

لاوروف: ناتو شفاف‌سازی کند

وزیر خارجه روسیه امروز (یکشنبه) گفت، مسکو از کشورهای عضو ناتو و سارمان امنیت و همکاری اروپا می‌خواهد تا تعهداتشان را در مورد عدم تقویت امنیت به قیمت امنیت سایر کشورها شفاف سازی کنند.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ 31 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به کانال یک تلویزیون این کشور گفت: امروز به نمایندگی از وزارت امور خارجه، درخواستی رسمی به همتایان خود در کشورهای عضو اتحاد و سازمان امنیت و همکاری اروپا ارسال می‌کنیم و درخواستی فوری داریم تا توضیح دهند که چگونه آنها قصد دارند به تعهد خود مبنی بر عدم تقویت امنیت‌شان در ازای امنیت دیگران عمل کنند و اگر هم چنین قصدی ندارند، باز هم دلیل آن را توضیح دهند.

وزیر خارجه روسیه همچنین به این نکته اشاره کرد که واکنش ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا محور تعیین پیشنهادهای بعدی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از آن مطلع می‌شود.

اوکراین آماده عضویت در ناتو نیست
لاوروف ادامه داد: در این مدت کشورهای عضو ناتو به سمت شرق گرایش پیدا کرده‌اند و اکنون نوبت به اوکراین رسیده است. آنها می‌خواهند این کشور را به سمت خودشان بکشانند. اگرچه واضح است که اوکراین آماده نیست و این مساله هیچ کمکی به تقویت امنیت ناتو نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل