بازدید 9704

معرفی کیپا

برای آشنایی بیشتر با شرکت کیپا به عنوان یکی از لندتک‌های ایران، مختصری درباره مفهوم لندتک و اهمیت آن و سپس به بررسی سوابق و خدمات کیپا پرداخته خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲ 30 January 2022

کیپا از اولین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی لندتک‌ ایران است که با هدف حذف مشکلات دریافت وام‌های خرد، بر پایه اعتبار افراد، امکان خرید اقساطی و اعتباری از فروشگاه‌های معتبر را برای همگان فراهم می‌آورد. عوامل اعتبارسنجی افراد در کیپا با معیارهای سنتی متفاوت است. کیپا با استفاده از فناوری روز، موفق شده است فرآیند خرید اقساطی و اعتباری را بهبود دهد. برای آشنایی بیشتر با شرکت کیپا به عنوان یکی از لندتک‌های ایران، مختصری درباره مفهوم لندتک و اهمیت آن و سپس به بررسی سوابق و خدمات کیپا پرداخته خواهد شد.

لندتک و اهمیت آن

لندتک (Lendtech) که مدت زیادی است در جهان جای خود را در میان خدمات نوآورانه باز کرده، به تازگی در ایران نیز مورد توجه واقع شده است. لندتک یکی از شاخه‌های اصلی فین‌تک محسوب می‌شود که هر روز بر ارزش آن نزد فعالین حوزه‌های مالی و بانکی افزوده می‌شود. فین‌تک به هر خدمت مالی بر پایه‌ی فناوری گفته می‌شود که هدف اصلی آن بهبود دسترسی و سرعت فرآیندهای مالی است که مخاطب روزانه با آن ارتباط دارد. شاید مثال دستگاه عابربانک یا حتی همراه‌بانک روی گوشی‌های تلفن همراه بهتر بتواند مفهوم این واژه را آشکار سازد؛ مواردی که فناوری و تکنولوژی به کمک خدمات مالی آمده است تا فرآیندی را بهبود بخشد. فین‌تک انواع مختلف خدمات مالی را در بر می‌گیرد و با توجه به نوع خدمتی که پوشش می‌دهد به شاخه‌های گوناگون تقسیم می‌شود.

معرفی کیپا

یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌های فین‌تک مربوط به خدمات اعطای تسهیلات و اعتبار به مخاطبان است. این شاخه از فین‌تک که به نام لندتک شناخته می‌شود، احتمالا یکی از جذاب‌ترین خدمات فناورانه است. لندتک با استفاده از تکنولوژی و فناوری، نحوه‌ی اعتبارسنجی افراد را برای دریافت وام یا اعتبار دگرگون می‌کند و با یاری دادن به سیستم‌های بانکی، فرآیند دریافت وام‌های خرد را تسهیل می‌گرداند. به علاوه، با ارائه‌ی روش‌های نوین اعتبارسنجی مدل‌های مختلف خرید اعتباری را نیز ممکن می‌سازد.

انواع خدمات لندتک

مهم‌ترین خدمتی که یک شرکت لندتک ارائه می‌دهد، اعطای وام و تهسیلات به روشی نوین است. در روند سنتی دریافت وام خرد از بانک، موانع متعددی مانند وجود ضامن یا چک، بسیاری از افراد را از گرفتن وام منصرف می‌کرد. به علاوه، مشکلات ناشی از طولانی بودن فرآیند اداری دلیل دیگری است که بخش بزرگ دیگری از افراد را نسبت به گرفتن تسهیلات دلسرد می‌گرداند.

لندتک در اولین قدم برای اعطای تسهیلات، فرآیند اعتبارسنجی افراد را تغییر داده است؛ به گونه‌ای که مواردی جز ضامن را مبنای اعتبارسنجی افراد قرار می‌دهد. لندتک در قدم بعدی، فرآیند دریافت وام را کوتاه می‌گرداند، بازپرداخت اقساط را تسهیل می‌کند و گزینه‌های متعددی برای بازپرداخت در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

معرفی کیپا

یکی دیگر از خدمات جذاب لندتک‌ها خرید اعتباری به صورت "الان بخر، بعدا پرداخت کن" یا BNPL (Buy now, Pay later) است. در این مدل، فرد دارای اعتبار می‌تواند در لحظه‌ی خرید بدون پرداخت پول و صرفا با اعتبار خود خرید کند و مبلغ خرید را انتهای ماه پرداخت نماید. نکته‌ی مثبت این مدل ارائه خدمات مالی این است که سودی روی مبلغ خرید اعمال نمی‌شود. این خدمت در دوران پاندمی کرونا با اقبال وسیعی مواجه شده است و شرکت‌های زیادی در دنیا تمرکز خود را بر ارائه‌ی چنین خدمت‌هایی گذاشته‌اند.

معرفی کیپا

کیپا یکی از فعالین صنعت لندتک در ایران است که از سه سال گذشته تا کنون در تلاش بوده است با رویکردی نوین، امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های معتبر را برای هموطنان ایجاد نماید. داستان کیپا از ارائه خدمات دندانپزشکی اقساطی شروع شد. کیپا موفق شد زیرساخت لازم برای خرید خدمات قسطی دندانپزشکی را ایجاد نماید و از این تجربه‌ی موفق برای گسترش خدمات اقساطی قابل ارائه استفاده نماید. تاکنون مجموعه های بزرگی مانند بانک رفاه، رایتل، بانک مهر در طرح کالا کالات و بانک دی در کیف پول مشترک کیپا دی از زیرساخت اعتباری کیپا برای ارائه خدمات اقساطی استفاده کرده‌اند.

کیپا تاکنون به بیش از 600 هزار نفر خدمات خرید اقساطی و اعتباری ارائه نموده است و پرسنل بیش از 50 سازمان معتبر با استفاده از کیپا تجربه‌ی خرید اقساطی و اعتباری شیرینی داشته‌اند. خدمات کیپا به دو صورت تسهیلات و اعتبار به مخاطبان ارائه می‌گردد. در حالت دریافت تسهیلات، مخاطب می‌تواند در صورت اعتبارسنجی مثبت تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند و از ارائه‌دهندگان کالا و خدمت طرف قرارداد با کیپا خرید نماید. در حالت خرید اعتباری، مخاطب پس از اعتبارسنجی به صورت ماهانه شارژ اعتبار خواهد داشت و می‌تواند با اعتبار خود از فروشگاه‌ها خرید کند و آخر ماه حساب خود را تسویه نماید.

مخاطبین کیپا

کیپا با هدف تسهیل و بهبود فرآیند خرید اقساطی و اعتباری، عمده‌ی تلاش خود را بر ارائه‌ی خدمات به طیف گسترده‌ای از هموطنان خود قرار داده است و در سه سال گذشته، به بیش از 600 هزار نفر خدمات خرید اقساطی و اعتباری ارائه نموده است. هدف نهایی کیپا پی‌ریزی یک سبک زندگی جدید بر پایه اعتبار است و در این مسیر به گسترش اعتماد در جامعه نیز کمک خواهد نمود. با این نگرش، خواسته‌ی اصلی کیپا این است که خدمات خود را به حداکثر افراد جامعه ارائه نماید و کانون اصلی فعالیت خود را بر گسترش شبکه‌ی مخاطبان خود و پوشش اقشار مختلف جامعه قرار داده است.

استفاده از کیپا برای دریافت خدمات اقساطی و اعتباری مزایای متعددی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عدم نیاز به ضامن، بدون بهره بودن خدمات، دسترسی به شبکه پذیرندگی گسترده، مشاهده‌ی جزئیات تراکنش‌ها و اقساط ماهانه اشاره نمود. کیپا تاکنون به مجموعه‌های متعددی از جمله بانک مهر، رایتل، سازمان تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش و بانک دی را خدمات‌رسانی نموده است.

شبکه پذیرندگی کیپا

دومین کانون تمرکز کیپا ارائه‌دهندگان کالا و خدمات یا همان پذیرندگان هستند. کیپا با کنترل کیفی پذیرندگان توانسته است شبکه‌ای با کیفیت در حوزه‌های بسیار متنوع خدمات و کالا را داشته باشد. بیش از 7000 ارائه‌دهنده کالا یا خدمت فعال در سراسر کشور با کیپا همکاری داشته‌اند و خدمات خود را به جمع بزرگی از مخاطبان ارائه نموده‌اند.

همکاری با کیپا برای پذیرندگان از این جهت جذاب است که امکان ارائه‌ی خدمات خود را به طیف گسترده‌ای از مخاطبین خواهند داشت و گزینه‌ی خرید اقساطی می‌تواند تعداد مشتریان بیشتری را مشتاق دریافت خدمات گرداند و فروش را افزایش دهد. به علاوه، زیرساخت اعتباری کیپا این ویژگی را دارد که پذیرندگان بتوانند میزان فروش، اقساط، تراکنش‌ها و سایر جزئیات را به آسانی بررسی نمایند و بدون نیاز به هیچ گونه تجهیزات فیزیکی خدمات خود را با استفاده از کیپا به فروش برسانند.

شبکه پذیرندگی کیپا یکی از متنوع‌ترین شبکه‌های موجود در زمینه‌ی فروش اقساطی است که حوزه‌های سوپرمارکتی (FMCG)، بیمه، خدمات پزشکی و سلامت، مد و پوشاک، گردشگری، کتاب و لوازم اداری، آموزشی، خانه و آشپزخانه، دیجیتال، لوازم خانگی، فرش و مبلمان، عینک و سمعک، زیبایی و آرایشی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. تعدادی از فعالین شبکه پذیرندگی کیپا شامل فروشگاه زنجیره‌ای جانبو، هفت، هایپر فامیلی، شرکت جامعه، بیمه رازی، بیمه حافظ، بیمه ملت، موسسه آموزشی سفیر و فروشگاه لوناتو هستند.

خدمات سازمانی کیپا

کیپا با در نظر گرفتن نیاز سازمان‌ها اقدام به ارائه‌ی مجموعه‌ای از خدمات خرید اقساطی و اعتباری خود در قالب بسته‌های جبران خدمات، تشویقی، نکوداشت و مناسبت‌ها کرده است. با کیپا هر سازمانی می‌تواند برای کارکنان خود امکان استفاده از خدمات متنوع را به صورت اعتباری و اقساطی فراهم سازد.

معرفی کیپا

به علاوه ، زیرساخت لازم برای ارائه خدمات اقساطی با مراکز طرف قرارداد خود سازمان نیز با استفاده از زیرساخت اعتباری کیپا قابل دریافت است. استفاده از خدمات سازمانی کیپا برای سازمان‌ها این ویژگی را دارد که همزمان امکان دسترسی سازمان و پرسنل را به جزئیات خدمات دریافتی دارد. به این ترتیب هر یک از پرسنل در پنل اختصاصی خود می‌تواند خرید اقساطی و اعتباری را مدیریت نماید. همچنین سازمان می‌تواند تراکنش‌ها، اقساط و... مربوط به پرسنل خود را مشاهده کند. تمام موارد فوق به آسانی و بدون نیاز به مراجعه فیزیکی صورت خواهد گرفت و مهم‌تر از همه اینکه تمام خدمات بدون بهره ارائه خواهد شد و  کمک شایان توجهی در صرفه‌جویی زمان خواهد نمود.

سخن پایانی

با وجود عمر کوتاه لندتک در ایران، نیاز روزافزون به ارائه‌ی خدمات خرید اقساطی و اعتباری، وجود شرکت‌های لندتک در کشور را اجتناب‌ناپذیر می‌گرداند. در این میان، کیپا با داشتن سابقه‌ی سه ساله در ارائه‌ی خدمات و بهبود دائمی زیرساخت‌های خود، هر روز مخاطبین بیشری را به خود جلب می‌کند و قدم‌های خود را در مسیر خلق سبک زندگی اعتباری با قدرت بیشتری برمی‌دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی