دو خبر مهم برای سهامداران بورس

شرکت فرابورس ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران حجم مبنا تحت شرایطی حذف خواهد شد. همچنین رئیس سازمان بورس خبر داد: بزودی برنامه زمانی تغییر دامنه نوسان به صورت شفاف اعلام و پس از آن اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ 30 January 2022

به گزارش بورس تابناک، شرکت فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در بازار‌های اول و دوم فرابورس ایران حجم مبنا در یکی از شرایط زیر حذف خواهد شد:

۱. سهم، طی سه ماه گذشته دارای میانگین حجم معاملات بیش از دو برابر حجم مبنا باشد.

۲. مجموع حداقل تعهد معاملات روزانه بازارگردان‌های فعال در آن نماد، دو برابر حجم مبنا باشد.

ماه پیش فرابورس ایران اعلام کرده بود  حجم مبنای نماد‌های دارای صف خرید یا صف فروش طی ۲۰ روز کاری متوالی در بازار پایه فرابورس ایران حذف می‌شود

در این اطلاعیه آمده است ضوابط مربوط اعمال یا عدم اعمال حجم مبنا در نماد‌های معامالتی دارای بازارگردان به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

۱. در خصوص نماد‌های معاملاتی دارای بازارگردان، در صورتی که میانگین نسبت حجم معاملات روزانه به حجم مبنا (۹ دهک اول) بیشتر یا مساوی ۲ باشد، حجم مبنا در قیمت پایانی نماد لحاظ نخواهد شد.

۲. در خصوص نماد‌های معاملاتی که میانگین نسبت حجم معامالت روزانه به حجم مبنا (۹ دهک اول) کمتر از ۲ باشد در صورتی که پارامتر حداقل معامالت روزانه جمیع بازارگردانان نماد مذکور بیشتر یا مساو‌ی ۲ برابر حجم مبنا‌ی قابل محاسبه بر اساس فرمول مصوب باشد، حجم مبنا در محاسبه قی مت پا یانی نماد معاملاتی لحاظ نخواهد شد.

۳. در صورت خاتمه فعالیت بازارگردانی یا درخواست بازارگردان، حجم مبنا در محاسبه قیمت پایانی نماد معاملاتی اعمال خواهد  شد.

 الزم به ذکر است نماد‌های مشمول این ضوابط در روز یکشنبه مورخ ۱۰/۱۱/۱۴۰۰ ا ز طریق تارنمای رسمی شرکت فرابورس ایران اعلام خواهد گردید و از تاریخ ۱۲/۱۱/۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

دو خبر مهم برای سهامداران بورس | حجم مبنا از بورس حذف شد؟ | دامنه نوسان تغییر میکند؟
 
 

چراغ سبز سازمان بورس برای تغییر دامنه نوسان

همچنین مجید عشقی رئیس سازمان بورس امروز در نشست هم اندیشی با اعضا اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خبر داد:

پیشنهاد‌های بورس‌ها برای تغییر دامنه نوسان در حال جمع بندی است و به سازمان ارسال شده است و بزودی برنامه زمانی این تغییرات به صورت شفاف اعلام و پس از آن اجرا می‌شود.

دو خبر مهم برای سهامداران بورس | حجم مبنا از بورس حذف شد؟ | دامنه نوسان تغییر میکند؟
 
منبع: نبض بورس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم