اومیکرون به مجلس رسید

با ورود کشور به پیک ششم کرونا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز درگیر سویه اومیکرون شدند، تا جایی که امروز شرایطی برای گرفتن تست کرونا از همه نمایندگان مجلس فراهم شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 30 January 2022
اومیکرون به مجلس رسید

با ورود کشور به پیک ششم کرونا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز درگیر سویه اومیکرون شدند، تا جایی که امروز شرایطی برای گرفتن تست کرونا از همه نمایندگان مجلس فراهم شد.

به گزارش «تابناک»؛ به تازگی بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اعلام کرد، متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی عملا وارد پیک ششم شده ایم. او به مردم توصیه اکید و حتی خواهش کرد از ماسک استفاده کرده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه دوز سوم را انجام دهند.

شرایطی که متقارن با اولین جلسه مجلس در هفته جاری و انتشار اخباری درباره ابتلای تعدادی از نمایندگان به کرونا شد. در این باره ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد گفت: ۳۰ تن از نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شده‌اند و تست آن‌ها در یکی دو روز گذشته مثبت اعلام شده است؛ لذا هیأت رئیسه مجلس از همه نمایندگان خواسته که تست کرونا بدهند.

البته علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس، آمار دیگری را اعلام کرد و توضیح داد: تاکنون به صورت قطعی ۱۰ نماینده به کرونا مبتلا شده و تست آن‌ها مثبت بوده؛ بنابراین، قرار است امروز از همه نمایندگان تست کرونا گرفته شود.

او این را هم اضافه کرد که تعداد نمایندگان مبتلا به کرونا افزایش پیدا کند، تغییر در نحوه برگزاری جلسات صحن ایجاد خواهد شد، به نحوی که نمایندگان در سه نقطه تقسیم شده و جلسات صحن مثل ایام سابق شیوع ویروس کرونا تشکیل می‌شود.

در خلال جلسه علنی امروز مجلس نیز علی نیکزاد، نایب رییس مجلس اعلام کرد، امکان تست کرونا برای نمایندگان فراهم شده و نمایندگان می‌توانند ساعت ۱۱:۳۰ برای ارائه تست مراجعه کنند.

علاوه بر این، نمایندگان مجلس امروز ایرادات شورای نگهبان در طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را رفع کردند. از جمله موارد اصلاحی این است که کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می‌شوند.

همچنین نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی خود در طرح الحاق تبصره ۶ به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصرار کردند که به موجب آن، آرا و تصمیمات هیات مرکزی نظارت منحصراً از حیث نقض قوانین و مقررات حداکثر طی ۲ روز کاری پس از ابلاغ به داوطلب یا انتشار عمومی در مورد ابطال یک یا چند صندوق و یا حوزه انتخابیه، قابل شکایت در دیوان عدالت اداری است. دیوان نیز موظف است به موضوع خارج از نوبت رسیدگی کند و چنانچه رأی یا تصمیم را واجد ایراد موثر تشخیص دهد، شعبه رسیدگی کننده باید با ذکر همه موارد به صورت مستند و مستدل و با تعیین مصادیق، موضوع را برای تصمیم نهایی به هیات مرکزی نظارت اعاده کند. هیات مرکزی نظارت پس از رسیدگی به ایرادات شعبه رسیدگی کننده اقدام به صدور رأی یا تصمیم نهایی می‌کند و این نظر قطعی و غیرقابل شکایت در دیوان عدالت اداری است.

یک فوریت طرح استفساریه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان نیز تصویب شد و در توضیح آن حسن نوروزی نماینده رباط کریم گفت: در قانون تنظیم دولت (۱) ماده ۴۸ آمده که تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها که به نحوی از منابع مالی دولت استفاده می‌کنند، مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز ۲۵ درصد و به بالا و آزاده اعم از شاغل فوت شده و یا ازکارافتاده که واجد شرایط عمومی استخدامی هستند، علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در آن دستگاه استخدام کنند. این به معنای آن است که ایثارگری ایثارگران و شهادت شاهدان تاریخ اسلامی است. دیوان عدالت با یک سوءبرداشت از قانون این ماده بسیار مترقی را لغو کرد و ما امروز با استفساریه قرار است یک بار دیگر از رزمندگان، جانبازان، شهدا و جانشینان آنان تقدیر کنیم.

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز نیز موافقت کردند. در این باره عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده سروستان به عنوان متقاضی گفت: امروزه قشرهای ضعیفی در حاشیه شهر‌ها سکونت دارند که باید مشکلاتشان برطرف شود لذا با این طرح مسائل مربوط به آن‌ها ساماندهی شده و استفاده‌های غیرمجاز از امکاناتی مانند برق و آب و گاز را مجاز خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۷
پس چرا بعد از تزریق دز سوم هم مبتلا شدند؟؟ مگر واکسن جلوی ابتلا به کرونا را نمیگرفت؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
جلو عوارض شدید و مرگ را در اکثر افراد میگیره نه اینکه کلا کرونا را ناکار کنه. علت هم این است که مرتب جهش داره و واکسن نهایی هنوز ساخته نشده
محسن
| Belgium |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
هیچ واکسنی صد در صد نیست و همچنین زدن واکسن به موقع بسیار مهم است و چه واکسنی استفاده کنید هم خیلی مهم است و واکسن چینی بسیار ناکارامد در مقابل این ویروس است بهترین کار بعد از سه دوز واکسن همچنان از ماسک و فاصله اجتماعی بسیار مهم است.....؟
حضرات بخاطر کرونا بفکر تغییر برگزاری جلسات افتادن در همین زمان مدارس به اجبار بازگشایی شدن. تکلیف ملت خواب ما را همین نمایندها معلوم میکنن
پدر من 92 سالشون هست و هر دو واکسن شون رو با مشکلات زیاد رفتیم و زدیم اما الان برای واکسن سوم واقعا اصلا تونایی بیرون اومدن از خونه رو ندارن. برای چنین افرادی باید تزریق کننده ها رو به منزل بفرستید تا تزریق کنند اما چنین سرویسی فراهم نیست!باید برای افراد بالای نود سال چنین تسهیلاتی ارائه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
و افرادی که مشکل حرکتی دارند
به نظر بنده،تاکید میکنم بنده،و باز هم بنده،این مجلس تعطیل بشه سودش برای من ،بیشتر از ضررش است.
در هوای بسته امیکرون سریع منتشر میشود. لطفا حضوری شدن کلاس های تحصیلات تکمیلی را تا عید نوروز متوقف کنید.
ایشالا همونجا بمونه و بیرون نیاد.
مدارس را تعطیل کنید
مدارس باید تا 22 بهمن باز باشن ! متوجه هستید که
لطف کنید و قرص ضد کرونا ساخته فایزر یا مرک را وارد کنید و داستان ساخت داخل را تکرار نکنید تا جان عزیزانمان به خطر نیفتد
مجلس یک سال هم تعطیل بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد فقط خدا کنه اعضای محترم شورای نگهبان مریض نشوند
چقدر خودشون رو دوست دارن. ولی مدارس و دانشگاهها باید باز بشه چون جان دانش اموز و دانشجو اصلا مهم نیست .
فقط تبعیض تبعیض
نظام جمهوری اسلامی نباید اینقدر هزینه برای چنین مجلسی بدهد
مردم را در کنار کرونا بدبخت کردید
تو این شرایط چرا مدارس رو تعطیل نمی کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار