بازدید 23309
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال

حملات یمنی‌ها به امارات با اطلاع ایران انجام شده است؟

دو حمله موشکی و پهپادی انصارالله یمن به عمق امارات متحده عربی در ابوظبی، حاکمان این کشور حاشیه خلیج فارس را وارد یک شوک راهبردی کرده است. به گونه‌ای که مقامات اماراتی خواستار کمک آمریکا برای مهار این حملات شدند.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶ 29 January 2022

حملات یمنی ها به امارات با اطلاع ایران انجام شده است؟

مصطفی نجفی/ بین الملل تابناک: دو حمله موشکی و پهپادی انصارالله یمن به عمق امارات متحده عربی در ابوظبی، حاکمان این کشور حاشیه خلیج فارس را وارد یک شوک راهبردی کرد، به گونه ای که مقامات اماراتی، خواستار کمک آمریکا برای مهار این حملات شدند.

در هفته گذشته، انصارالله دو بار حملاتی را با موشک و پهپاد به امارات عربی متحده صورت داد. حملاتی که منجر به زبانه کشیدن شعله‌های آتش یکی از طولانی‌ترین درگیری‌های جهان شد که با تجاوز ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ آغاز شد.

به گزارش اکسیوس، به دنبال عملیات ویژه و موفق انصارالله یمن در قلب امارات، ابوظبی خواستار "تروریستی" خواندن مجدد این جنبش توسط آمریکا شد.

یک مقام اماراتی بلندپایه در این باره گفت، این درخواست در جریان تماس تلفنی عبد الله بن زاید با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود مطرح شد.

این مقام اماراتی اعلام کرد، دو طرف در این تماس تلفنی درباره بازگرداندن نام انصارالله به فهرست "تروریسم" در پی حمله اخیر به امارات رایزنی کردند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که منابع خبری دوشنبه اعلام کردند؛ ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک یمنی اهداف مهمی را در امارات هدف قرار دادند.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در کنفرانسی خبری درباره جزئیات عملیات پهپادی در نزدیکی فرودگاه ابوظبی گفت، این عملیات موفقیت آمیز و در واکنش به تجاوزات آمریکا، عربستان و امارات صورت گرفت.

دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در حمایت از عربستان، انصارالله یمن را در فهرست "تروریستی" خود قرار داده بود، اما پس از روی کار آمدن جو بایدن، وی در این تصمیم دولت سابق بازنگری کرد و وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فوریه اعلام کرد، درج نام انصارالله در فهرست "تروریسم" را لغو کرد.

حملات به امارات؛ با یا بدون اطلاع ایران؟

گمانه زنی‌های زیادی درباره نقش ایران در این حملات از سوی رسانه‌های ضد ایرانی مطرح شده است. در همین رابطه رسانه ضد ایرانی رادیو فردا نوشت: «موفقیت نیرو‌های ارتش امارات متحده عربی در جریان عملیات ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در بازپس‌گیری استان شبوه در یمن از شبه‌نظامیان حوثی از یک سو و از سوی دیگر، برگزاری یک رزمایش گسترده توسط نیرو‌های مسلح امارات جهت شبیه‌سازی تصرف جزایر سه‌گانه تحت مالکیت ایران، یعنی ابوموسی و تنب کوچک و تنب بزرگ، در ابتدای ماه جاری میلادی را می‌توان از عوامل اصلی انجام حملات پهپادی و موشکی حوثی‌ها با حمایت رژیم تهران به ابوظبی به حساب آورد.»

این اتهامات در حالی مطرح شده است که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: ایران در حمله به ابوظبی، مظنون و متهم نیست و انصارالله به تنهایی و بدون اطلاع ایران، حمله به امارات را انجام داده است.

رایمان الحمدانی، عضو مهمان در شورای روابط خارجی اروپا گفت: حوثی‌ها {انصارالله} در تلاش هستند تا امارات متحده عربی را به درگیری بازگردانند که در تلاش است خود را از آن خارج کند.

الحمدانی همچنین با رد احتمال دست داشتن ایران در این حملات عنوان کرد: حوثی‌ها ممکن است به دلیل حمایت‌های ایران مدیون تهران باشند، اما ایران نمی‌تواند فقط به آن‌ها دستور انجام کاری بدهد. این فقط زمانی اتفاق می‌افتد که هر دوی آن‌ها برای انجام یک هدف خاص اشتراک نظر و منافع داشته باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۶
تقریبا همه میدانند همین امارات ملعون در کنار ترکیه فاشیسم و آل سقوط از حامیان داعش و طالبان و القاعده هستند

باید ادب میشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
جنگ جنگ تا پیروزی
فعلا نقطه ضعف یمنی ها در دفاع ضد هوایی آنهااست، انشاءاله که این نقیصه را هم بزودی برطرف کنند، تا بتوانند درس خوبی به متجاوزان بدهند.
وقتی حملات عربستان امارات که هزارا نفر مردن کلی خسارت داشت چرا پاسخگو نیستن چرا انقد وقیح هستند
از آقای شریعتمداری بپرسند.
حرکت‌های ایران دوباره پای آمریکا رو به منطقه باز میکنه
خدایی با دیدن سر و وضع و لباس و نوع سلاحهای در دستان یمنی های تصویر این گزارش

چه کسی باور میکند که اینها خودشان قادر به طراحی و ساخت و بکار گیری موشکهای نقطه زن و پهپادهای انتحاری باشند !!!؟؟؟ق
وقتی حوثی ها امارات را میزنند ایران در 48 ساعت تسخیرش خواهد کرد و سر تک تک مردمانش را خواهد برید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
ای وای سرش رو نبرید این چه کاریه آخه
ابوظبی را خواهند زد

ولی قطعا دوبی را نمیزنند

چون ببش از ۶۰ درصد برج ها و املاک در دوبی متعلق به

کاسبان تحریم خودمان است
عجب دنياي جنگلي شده! حمله يمن به امارات تروريستي است ولي حمله امارات به يمن حقوق بشري!!!
مانور برای تصرف جزایر ایرانی ؟؟؟!!! از سوی امارات ؟؟!!! این بیشتر از جوک بود .
باید به اماراتی ها و آمریکاییها گفت، بازی در نیاورید، بروید آدم باشید.
تابی نام جزیره بوم سی است نه ابو موسی که نامی عربی می باشدلطفا در خبرهایتان به این نام توجه و اصلاح کنید.
همین که گفته امارات قصد تصرف جزایر ایرانی را داره نشون میده طرف تو حالت عادی گزارش رو ننوشته. امارات که هیچ گنده تر از اونم هیچ غلطی نمیکنه
تا چشمت کور شود. فقط فکر کردی آمریکا میتونه بزنه. تمام شد دوره یکه تازی. موشک زدن یمنیها قابل تحسین است. تازه ما از یمنیها میخواهیم که امارات را بیشتر قلقلک کنند.
فکر می کنم دولت مصر دست نشانده دیگر صهیونیست و امریکا دچار کم پولی شده و می خواهد به ازای دریافت پول جایگزین امارات و عربستان شود و این دو کشور ظاهراً از صحنه خارج شوند و مخارج نیروهای مصری و تجهیزات آن را بدهند . و بدینوسیله خود را از حملات یمنی ها خلاص کنند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی