بازدید 4980

بایدن نیروی نظامی به شرق اروپا اعزام خواهد کرد

جو بایدن رئیس‌ جمهوری آمریکا همزمان با افزایش تنش های میان واشنگتن و ناتو با روسیه بر سر اوکراین اعلام کرد نیروی نظامی به شرق اروپا اعزام خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰ 29 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه به وقت محلی در گفت‌ وگوی کوتاهی با خبرنگاران هنگام ورود به پایگاه نظامی "اندرو" اظهار داشت که قصد دارد تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را در آینده نزدیک به شرق اروپا اعزام کند.

وی با تایید گزارش‌ها درباره اعزام نظامیان آمریکایی به شرق اروپا جهت کمک به اوکراین گفت: در آینده نزدیک نیروهایی را به اروپای شرقی در کشورهای ناتو منتقل خواهم کرد. تعدادشان زیاد نخواهد بود.

پیش از این، جان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود هشت هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در حالت آماده باش قرار دارند.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود این اقدام برای آماده سازی نیروها و برای اطمینان از تقویت و اتحاد ما با ائتلاف ناتو است و هنوز دستور اعزام نیرو صادر نشده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به خواسته بایدن دستور آماده باش نیروهای آمریکایی برای اعزام را صادر کرده است.

ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز همزمان با افزایش تنش ها بر سر اوکراین اعلام کرد به کمک های نظامی به کی یف به همراه سایر کشورهای ناتو ادامه می دهیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که حمله احتمالی روسیه به اوکراین "وحشتناک" خواهد بود و به تلفات بسیار زیاد منجر خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا نیز همزمان اذعان کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هنوز تصمیم نهایی را برای استفاده از این نیروها علیه اوکراین نگرفته است.

لوید آستین در عین حال مدعی شد اما اکنون پوتین این توانایی را بدست آورده است. او گزینه های زیادی مانند تسخیر شهرها و مناطق گسترده یا اقدامات قهر آمیز و تحریک آمیز سیاسی مانند به رسمیت شناختن مناطق جدا شده از اوکراین را در اختیار دارد.

روسیه بارها ادعاها در مورد حمله به اوکراین را رد کرده و اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو همچنین هشدار داده است که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

ساکنان روس تبار منطقه دونباس در شرق اوکراین، از سال ۲۰۱۴ دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

کشورهای غربی و کی‌یف به تازگی ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. مسکو این ادعاها را "پوچ و بی‌اساس" خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد کرد و اشاره کرد که روسیه هیچ‌ تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده است.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس