بازدید 4955

انگلیس تحریم‌های جدید علیه روسیه اعلام می‌کند

برخی منابع گفته اند که وزارت خارجه انگلیس قرار است تحریم‌های جدید علیه روسیه را در ۳۱ ژانویه اعلام کند.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵ 29 January 2022
انگلیس تحریم‌های جدید علیه روسیه اعلام می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، یک منبع آگاه در محافل نزدیک به دولت انگلیس روز جمعه گفت: وزارت خارجه انگلیس قرار است روز دوشنبه ۳۱ ژانویه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کند.

این منبع گفت: «انتظار می‌رود وزارت خارجه روز دوشنبه تشدید تحریم‌های خود را در پارلمان اعلام کند تا لندن بتواند منافع استراتژیک و مالی روسیه را هدف قرار دهد.»

این منبع مشخص نکرد که آیا این موضوع مربوط به اعمال تحریم‌های جدید است یا صرفاً اتخاذ یک بسته تحریمی که می‌تواند در صورت تهاجم فرضی به اوکراین اعمال شود.

این منبع که نامش فاش نشده، همچنین گفت: «نخست‌وزیر لندن هفته گذشته پیش از به‌روزرسانی کابینه درباره وضعیت و اقدامات بعدی دولت، درباره تاکتیک‌های دیپلماتیک و گزینه‌های تحریم‌ها با وزیر امور خارجه گفت‌وگو کرد.»

همچنین گفته شده که لندن در تلاش برای اعمال فشار بیشتر بر روسیه برای از بین بردن نگرانی‌های خود از مسیر دیپلماتیک، به بحث‌ها در شورای امنیت سازمان ملل در روز دوشنبه خواهد پیوست و از این نشست برای افشای روایت خود از تنش با روسیه استفاده خواهد کرد.

در ۲۶ ژانویه، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن در حال آماده شدن برای ارائه لایحه جدیدی در روزهای آینده برای تشدید تحریم‌های ضد روسیه است. وی با اشاره به اهمیت اعمال محدودیت‌های مشترک با همفکران در انگلیس، خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها علیه افراد، علیه مؤسسات مالی است و باید با متحدان اروپا، آمریکا و سایر کشورها هماهنگ شود.

اخیراً ادعاهای حمله احتمالی روسیه به اوکراین اغلب در اوکراین و در سراسر کشورهای غربی تکرار شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این گزارش‌ها را «تشدید تنش‌ها پوچ و بی‌اساس» خوانده و تأکید کرده است که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند. پسکوف خاطرنشان کرد که ممکن است اقدامات تحریک آمیزی برای توجیه چنین ادعاهایی اتفاق بیفتد و هشدار داد که چنین تلاش‌هایی جدی ترین عواقب را به همراه خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر