بازدید 19687

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۸ بهمن/ تدوام روند صعودی ابتلا در کشور با شناسایی بیش از ۱۶ هزار بیمار جدید

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۳۰ میلیون و ۷۱۱ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۶ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۳۲۳ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 28 January 2022
تابناک اجتماعیتاکنون ۶۰ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۶۱۲ دوز اول و ۵۳ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده و همچنین ۱۶ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۶۸ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند؛ تزریق مجموعا ۱۳۰ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۸۶ دوز واکسن در ایران که ۲۹۸ هزار و ۵۹۹ دوز از آن‌ها در شبانه روز اخیر تزریق شده است.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۹۹۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۶ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۹۵ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۳۲ هزار و ۳۵۶ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۶ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۱۴ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۱۳۲۳ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۴۴ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۲۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۲.۱ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۹ درصد. این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان ۱.۹ درصد است.

در حال حاضر ۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
همین که در کشته ها افزایش و موج نداریم نشان مده که چیز مهمی نیست و باید بازگشایی ها ادامه پیدا کنه. بچه ها را باید بفرستید مدرسه و آموزش پروش باید برای والدینی که بچه هاشون را مدرسه نمیفرستن مجازات سنگین در نظر بگیره و از نمره انظباط دانش اموز کاهش جدی ایجاد کنه.
اینکه دو هزارتا دو هزارتا میره بالا یعنی افزایش خطی هست و تساعدی نیست. لذا جای نگرانی نیست. لطفا به بازگرداندن دانشجویان و دانش آموزان به مدارس ادامه دهید. کشور دارد از نظر اقتصادی عقب می افتد.
باید هرچه زودتر هم همه افراد حتی نوزادها از بدو تولد واکسینه بشن. هر چه زودتر بهتر. یک سری واکسن هست که همان بدو تولد به نوزاد زده میشه که باید واکسن کرونا هم در همون دسته قرار بگیره.
محیط و اتاق های دربسته خوابگاه ها و کلاس ها در فصل سرد و جابجایی دانشجویان با اتوبوس بین شهرها، یعنی انتقال کرونا به تمامی دانشجویان. در محیط سلف سرویس هم همه مجبور به درآوردن ماسک برای غذا خوردن هستند. سوال این است که در یک شهر غزیب چه کس میتواند از یک دانشجوی بیمار پرستاری کند، اورا به بیمارستان ببرد و برایش غذای مناسب و دمنوش گیاهی برای بیماری درست کند. از طرفی آیا محیط برای قرنطینه در خوابگاه وجود دارد؟ آیا میتوان یک دانشجوی بیمار را مجبور به بازگشت به خانه با وسایل حمل و نقل عمومی کرد؟
از طرفی با توجه به افزایش شدید هزینه اجاره منزل و مواد غذایی، امکان اجاره خانه و تهیه غذا به صورت شخصی نیز برای اکثریت دانشجویان وجود ندارد.
از کادر درمان میتوانید در مورد افرادی که با وجود زدن دو دوز واکسن به کرونای شدید مبتلا شده اند و البته با مراقبت بهبود یافته اند، تحقیق کنید.
از مسئولین محترم تقاضا داریم این مسائل را در بازگشایی دانشگاه ها مد نظر داشته باشند.
دقت کنید ...روزی ۴۰۰۰مبتلای جدید دارن اضافه میشن....خسته شدم خدا خسته....
هردم ازین باغ بری میرسد...
گفته میشود تشکیل کلاس های درس و هر نوع تجمع باعث گسترش ویروس میشود ولی گوش شنوایی نیست
واکسن گیت
دولت و اقدامات نابخردانه باعث ایجاد موج جدید شده
عین الله جان آن از بساتی که با امضا کردن نامه و مخالفت با واردات واکسن درست کردی اینهم از مدیریت امیکرون! مرد حسابی هم کیت تشخیص امیکرون گیر نمیاد هم اینکه بدون حساب و کتاب مدارس باز کردید تا بگویید شرایط عادی شده و هیچ ساز و کاری هم ندارید. همه چی را سپردید به خدا. اگر قرار همه چی را بسپریم به خدا چه نیازی به شماها هست!؟
نتیجه عادی انگاری از طرف مسئولین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی