بازدید 19870
پیمانه اقتصادی

دلار و یورو به روند کاهشی ادامه دادند/ رمزریال بانک مرکزی به زودی رونمایی می‌شود/ نماینده مجلس: مردم خواهان واردات خودرو هستند/ دادستان کل کشور: کلید حل مشکل بورس در دست وزیر اقتصاد است/ چرا روس‌ها، کالای ایرانی نمی‌خرند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس، طلا ارزان شد، نفت برنت به مرز ۹۰ دلار رسید و احتمال افزایش قیمت نفت عربستان به دلیل رشد تقاضا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 28 January 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس، طلا ارزان شد، نفت برنت به مرز ۹۰ دلار رسید و احتمال افزایش قیمت نفت عربستان به دلیل رشد تقاضا را در بر دارد.

ریزش ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، ششم بهمن) با ۵۰ هزار واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به عدد یک‌ میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید؛ بنابراین، افت شاخص کل در هفته جاری معادل چهار درصد بود. شاخص کل در پایان روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۹ دی‌ماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد به معاملات خود پایان داد که این رقم در ششم بهمن ماه به یک‌ میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۳۵ هزار و ۶۴۳ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۱۸ هزار و ۷۵۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۱۰ هزار و ۹۳۱ واحد به عدد ۲۰۰ هزار و ۷۸ واحد رسید. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و سایپا (خساپا)  در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

دادستان کل کشور: کلید حل مشکل بورس در دست وزیر اقتصاد است

دادستان کل کشور گفت: کلید حل مشکل بورس در دست وزیر امور اقتصادی و دارایی است و رییس‌جمهور هم تاکید کرده که برای حل این مشکل برنامه داریم. حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری نیشابور در جمع خبرنگاران افزود: بخش عمده مشکل بورس جنبه قضایی ندارد بلکه مدیریتی است و باید مدیران اقتصادی، بازار و بانکی برنامه‌ریزی کنند و بخش از این‌ مشکل هم ناشی از یک‌سری جریاناتی است که در بازار اقتصاد وجود دارد و در حال رصد هستیم تا اگر جرمی هم به وقوع پیوسته باشد به آن رسیدگی کنیم.
 
وی ادامه داد: وقتی موضوع اقتصاد مقاومتی توسط رهبری مطرح شد کاش گوش شنوایی وجود داشت تا جایی که در آن زمان جلسه سران سه قوه برای حل مشکلات اقتصادی کشور با تاکید مقام‌معظم رهبری تشکیل شد ولی از این ظرفیت و بستری که فراهم گردید استفاده نشد.
 
دادستان کل کشور گفت:رییس جمهور در آن زمان گفت من فرمانده جنگ هستم اما این فرماندهی چه قدر متناسب با جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی کرد؟ من به صراحت به ایشان گفتم تیم اقتصادی شما متناسب با این جنگ نیست چنان که امروز شاهد تورم، افزایش قیمت ارز و اُفت بازار سرمایه هستیم. منتظری افزود:یکی از مولفه‌های موثر در این مشکلات اقتصادی سوء‌ مدیریت تیم اقتصادی دولت در مساله فروش ارز و طلا و قاچاق کالا بود و باید این موارد بهتر از این مدیریت می‌شد و در حال حاضر باید از این تجربه ها استفاده و در دولت جدید با تعامل و هماهنگی سه قوه مشکلات را حل کرد. وی ادامه داد: اگر بخواهیم منصفانه بگوییم بخشی از این مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌های دشمن و بخشی مربوط به مشکلات داخلی مانند کروناست که غیرقابل اجتناب است.

دلار و یورو به روند کاهشی ادامه دادند

معامله گران بازار ارز در ادامه روند کاهشی بهای دلار در دی ماه، حال با شروع دومین ماه زمستان نیز نظاره گر ادامه تعدیل نرخ ارز به ویژه بهای دلار هستند. در مجموع شش روز فعالیت بازار ارز، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور با کاهش حدود ۶۰۰ تومانی و میانگین قیمت فروش هر اسکناس یورو نیز با کاهش ۳۰۰ تومانی همراه شد.

رمزریال بانک مرکزی به زودی رونمایی می‌شود

قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: ابزار نوینی به نام «رمزریال» که در کنار مابقی ابزارهای پرداخت روزمره مانند کارت بانکی، اینترنت بانک، همراه بانک و غیره بزودی از آن هم رونمایی می‌شود. رمزریال؛ شکل دیگری از اسکناس است با این تفاوت که به صورت کاملاً دیجیتال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های این ابزار جدید:
سرعت بالاتر در انجام پرداخت از سوی مشتری.
امنیت بالاتر و فراهم شدن فضایی نوین برای توسعه تجارت الکترونیک.

در رمزریال؛ اصل و ذات پول به صورت الکترونیکی منتقل می‌شود و نیاز به تسویه بین بانکی نیست.

تراکنشی هم که به واسطه رمزریال انجام می‌شود، کسبه بلافاصله می‌توانند وجوهاتش را دریافت کنند و پرداخت نیز برای مردم به صورت آنی انجام می‌شود.

نماینده مجلس: مردم خواهان واردات خودرو هستند

رسولی نژاد نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تصادف بهبهان و عمل نکردن ایربگ خودروها، تصریح کرد: خودروسازان در برابر این تصادف طبق معمول، در برابر این حادثه کم نیاوردند و مطرح کردند که زاویه تصادف مناسب نبوده است، به نظر می‌رسد مردم از این پس باید هنگام تصادف به زاویه هم توجه کنند! وی همچنین به اظهارات یکی از قطعه‌سازان درباره تصادف بهبهان اشاره کرد و ادامه داد: وی مطرح کرد که خودروها تصادف کردند، حال این سوال مطرح می‌شود که در تصادف زنجیره‌ای چگونه تمامی خودروها از بخش عقب به یکدیگر برخورد کردند؟! این دلایل در عین مضحک بودن دردآور نیز هستند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هیچ یک از وعده‌هایی که به ازای افزایش قیمت خودرو داده می‌شد، عملیاتی نشد، ادامه داد: همان‌گونه که کیفیت خودرو در سال‌های گذشته ارتقا نیافت، با ادامه این روند نه تنها در آینده نیز پیشرفتی نخواهد داشت، قیمت نیز کاهش نمی‌یاید بلکه بالاتر می‌رود. علیرغم اینکه یکی از خودروسازان ادعا کرده بود که خودروهای کف پارکینگ تکمیل و به بازار عرضه شده براساس انتشار عکس‌های گرفته شده از پارکینگ‌ها مشخص شد که نه تنها تعداد خودروهای کف پارکینگ کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته البته در روزهای اخیر و با تغییر مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها، ادعا شد که 8 هزار دستگاه تکمیل و به بازار عرضه شده است.

رسولی نژاد نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه با گران کردن خودرو در کارخانه، قیمت بازار آزاد به صورت مستمر افزایش یافته و نتیجه عکس داده است، گفت: در نظرسنجی خبرگزاری خانه ملت، بیش از 85 درصد از مردم از مصوبه واردات خودرو مجلس حمایت کردند، در واقع این موضوع مطالبه‌ای عمومی بوده و مردم خواهان واردات خودرو هستند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو در صحن علنی و اصرار مجلس بر مصوبه قبلی، تصریح کرد: هرچند ایراداتی به این طرح وارد است و این مصوبه می توانست کامل‌تر باشد، به دلیل برخی محدودیت‌ها، منشا ارز خارجی از آن حذف شد. اگر مجمع تشخصیص مصحلت نظام با این مصوبه همراهی کرده و آن به قانون تبدیل شود، مقدمه‌ای برای کمک به افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروی داخلی فراهم می‌شود. به گفته نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس منظور از واردات مدیریت شده خودرو، صرفا واردات خودروهای لوکس نیست بلکه هدف خودروهای مورد نیاز طبقات متوسط جامعه از نظر درآمدی نیز است. رسولی‌نژاد افزود: روند افزایش قیمت خودرو در داخل به گونه‌ای است که با مبلغی که برای خرید برخی خودروهای داخلی نیاز است، مردم می‌توانند خودروی باکیفیت خارجی و با قیمت متوسط را خریداری کنند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند در بخش‌های نظامی، لوازم خانگی، تولیدات سیمان فولاد پیشرفت‌هایی خوبی داشتیم اما بپذیریم در صنعت خودرو موفق نبودیم، ادامه داد: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که خودروساز بخش خصوصی به معنای واقعی وارد میدان شود.

چرا روس‌ها، کالای ایرانی نمی‌خرند؟

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه معتقد است برخی سیاست‌های داخلی اشتباه، باعث پایین ماندن آمار صادرات غیرنفتی و به طور خاص صادرات به روسیه شده است. هادی تیزهوش تابان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس براوردهای صورت گرفته در سال جاری، ما توانسته‌ایم سطح تجارت خود با اعضای اوراسیا را افزایش دهیم. در سال جاری میزان تجارت ما با این منطقه از مرز دو میلیارد و ۱۶۶ میلیون دلار عبور کرده که افزایشی حدودا ۴۰ درصدی را در قیاس با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی با اشاره به روند افزایشی واردات از اوراسیا، بیان کرد: در سال جاری، واردات ما از این منطقه به یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون دلار رسیده که افزایشی ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد و در مقابل ما به اوراسیا صادراتی حدودا ۸۷۸ میلیون دلاری داشته‌ایم و به این ترتیب تراز کل تجاری ما در تعامل با این منطقه منفی است، هرچند در نگاه جزئی، جز روسیه، تراز تجاری ایران با دیگر کشورهای این منطقه مثبت بوده است. رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه واردات اصلی ایران از اوراسیا به نیازهای اساسی کشور باز می‌گردد، بیان کرد: بر اساس آمارهای رسمی، گندم و روغن آفتاب گردان به عنوان دو کالای اساسی، اصلی‌ترین واردات ایران از این کشور بوده است. ما در مقابل به کشورهایی نظیر روسیه مرکبات، صیفی‌جات، خشکبار و میله‌های آهنی و فلزی صادر می‌کنیم. به این ترتیب کالاهای مهمی از روسیه به ایران صادر می‌شود.

تیزهوش تابان، در پاسخ به این که چرا با وجود عضویت در اوراسیا، همچنان صادرات ایران به روسیه پایین‌تر از واردات است، توضیح داد: در این تردیدی وجود ندارد که بازار روسیه، بسیار بزرگ و قابل دسترسی است و ما قطعا مقدمات لازم برای افزایش صادرات به این کشور را داریم اما برای بررسی چرایی پایین ماندن صادرات باید این سوال را بپرسیم که در داخل چه شرایطی برای افزایش صادرات فراهم کرده‌ایم؟ فعال اقتصادی و صادرکننده پیش از هرچیز به ثبات و شفافیت در قوانین و قواعد احتیاج دارد. ما باید لااقل برای یک دوره سه ساله برنامه اقتصادی خود را اعلام و تاکید کنیم که در این مدت بنا نیست سیاست‌ها تغییری را تجربه کند. در چنین شرایطی صادرکنندگان امکان آن را خواهند داشت که برای بازارهای هدف برنامه ریزی کنند. ما اما نه تنها این کار را نکرده‌ایم که حتی با تغییر مداوم قوانین، امکان برنامه ریزی در این حوزه را از بین برده‌ایم.

طلا ارزان شد

قیمت طلا پس از ریزش چشمگیری که شب گذشته داشت، در معاملات روز جمعه بازار جهانی ثابت بود و به سوی بزرگترین کاهش هفتگی در ده هفته اخیر پیش می رود. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری بدون تغییر ماند و در ۱۷۹۷ دلار و ۷۱ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۹۸ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۳۶ دلار و ۶۰ سنت معادل دو درصد کاهش یافت و در ۱۷۹۳ دلار و ۱۰ سنت بسته شد. طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود دو درصد کاهش قیمت داشته که بدترین عملکرد هفتگی این فلز ارزشمند از ۲۶ نوامبر محسوب می شود. هارشال باروت، مشاور تحقیقاتی ارشد شرکت متالز فوکوس در این باره گفت: اکنون انتظارات برای پنج دور افزایش نرخهای بهره است. انتظارات بازار برای تحکیم سیاست پولی آمریکا قویتر شده و این موضوع برای طلا منفی است زیرا بازده اوراق قرضه دو ساله آمریکا صعود کرده و ارزش دلار را تقویت کرده است.

احتمال افزایش قیمت نفت عربستان به دلیل رشد تقاضا

منابع تجاری می‌گویند عربستان احتمالا قیمت تمام انواع نفت خود را برای فروش در آسیا در ماه مارس به علت تقاضای بالا و حاشیه سود قوی برای بنزین و سوخت جت افزایش خواهد داد. به گفته ۷ منبع آگاه شرکت کننده در نظرسنجی رویترز، قیمت رسمی نفت فروشی عربستان (OSP) برای نفت سبک عربستان احتمالا حدود ۶۰ سنت نسبت به ماه گذشته افزایش می‌یابد. این نوع نفت در ماه فوریه کاهش ۱.۱۰ دلاری در هر بشکه داشت. پس از اینکه شاخص نفتی غرب آسیا در ماه جاری میلادی تقویت شد، این افزایش قیمت برای ماه مارس پیش بینی شد. تقاضای برای نفت خام در آسیا بالا بوده چراکه حاشیه سود پالایشگاه‌ها ثابت مانده است و سویه اُمیکرون کرونا تاکنون تأثیر کمتر از حد انتظاری بر مصرف جهانی سوخت داشته است. قیمت رسمی نفت فروشی عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می‌شود و روند قیمت گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر قیمت ۹ میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می‌شود، تاثیر می‌گذارد. شرکت نفت عربستان، آرامکو، قیمت نفت این کشور را بر اساس پیشنهاد‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود و بر اساس سوددهی و قیمت محصولات نفتی در ماه گذشته تعیین می‌کند.

نفت برنت به مرز ۹۰ دلار رسید

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی به دنبال نگرانیها نسبت به کمبود عرضه افزایش یافت و در مسیر ثبت ششمین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت. بهای معاملات نفت برنت ۴۵ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۹ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۶۲ سنت کاهش پیدا کرد با این حال قیمت این شاخص در ابتدای معاملات به ۹۱ دلار و ۴ سنت رسید که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۴ بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز پنج شنبه ۷۴ سنت کاهش پیدا کرد. وست تگزاس اینترمدیت هم ابتدای معاملات تا سطح ۸۸ دلار و ۵۴ سنت پیشروی کرده بود که بالاترین قیمت در هفت سال اخیر بود.

هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در مسیر ثبت ششمین رشد هفتگی متوالی هستند که طولانی ترین رشد هفتگی ممتد از اکتبر به شمار می رود که قیمت نفت برنت برای هفت هفته متوالی و وست تگزاس اینترمدیت برای ۹ هفته متوالی صعود کرده بود. قیمتهای نفت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر تنشها میان روسیه که دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان و صادرکننده بزرگ گاز طبیعی به اروپاست و غرب بر سر اوکراین و تهدید حملات موشکی یمن به امارات متحده عربی، حدود ۱۵ درصد رشد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
متاسفانه با قطع کردن واردات لوازم خانگی و ... قیمت تولیدات داخلی بشدت بالا رفته. که این از توان خرید مردم خارج شده است. باید هم واردات داشت و هم تولید با کیفیت داخلی و البته ارزان . نه اینکه در یک لحظه واردات قطع بشه و قیمت ی یخچال داخلی تا 40 میلیون بالا بره. انصاف هم خوب چیزیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
نتیجه اینگونه تصمیمات چند سال دیگه مشخص خواهد شد، وقتی تولید کنندگان لوازم خانگی جا پای خودروسازان گذاشتند. زمانی که دیگر قدرت تصحیح نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
تولیدی که توان صادرات ندارد یعنی بدردنخور است و چنین تولیداتی زیانبار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
قیمت لوازم خانگی مثل تمام اجناس دیگه با تورم بالا رفته نه برای عدم واردات.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
دوست عزیز اشتباه نگیر مقصر این افزایش قیمتهایی که شرکتهای ایرانی دادن کره ایها هستن.اصلا هر خلاف و هر اجحافی تو این مملکت واقع میشه بخاطر دشمنان هستش و گر نه که ما ایرانیا گل سرسبد عالمیم و هنر فقط و فقط نزد ایرانیان است و بس!!!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
یکدستگاه اب پرتقال گیری برقی ساده ایرانی که دو ماه پیش ۵۶۰ هزار تومان بوده

دیروز به ۹۸۰ هزار تومان رسیده است

این تولید کنندگان داخلی ، اکثرا قطعات منفصله بنجول چینی را ارزان وارد کرده

و فقط در داخل سر هم بندی میکنند

و به دو سه برابر قیمت به مردم فلکزده و مجبور شده می اندازند

بله واقعا می اندازند !!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
مسکن و املاک با کاهش شدید قیمت رو به رو هست
روسها از ایران یک چیز میخاهند . تنش با غرب و عدم صدور گاز ایران به اروپا
بورس با بخشنامه و دستور درست نمیشود افزایش شاخص بورس درگرو سوددهی کارخانجات است که این خود درگرو مدیریت های کارآمد کارخانجات است
با روند فعلی کمترین امیدی نمی توان به بورس داشت و حتی نگه داشتن شاخص فعلی هم بدون حمایت دائمی دولت دشوار است
چرا روسها کالای ایرانی نمی خرند؟ چون کالای ایرانی کیفیت لازمو نداره وآنها نمی خوان پولشونو دور بریزند
فرق رمز ارز با ارز دبجیتال اینه که رمز ارز غیر متمرکزه و همه افراد، بانک مرکزی هستند. الان این چیزی که بانک مرکزی زده، رمز ارزه یا ارز دیجیتال؟ همین کارت‌های بانکی که الان داریم ارز دیجیتاله
از فرصت های پیش رو استفاده کنیم غرب بخاطر مساله اوکراین با روسیه درگیر است اروپا به پشتیبانی از امریکا تمایلی به استفاده از سوخت گاز ونفت روسیه ندارد ،بهترین موقعیت است که دربازار نفت وگاز اروپا خودی نشان دهیم تاکاستی های گذشته راجبران ودست انهایی را که بازار نفت وگاز مارا باترفند گرفته اند کوتاه کنیم .
ادامه روند کاهشی دلار ویورو= سقوط شدیدتر بورس نورچشمی !
درباره رمز ریال یا همان اسکناس دیجیتالی ریال:
رمزارز (یا همان اسکناس دیجیتال)، تبدیل مستقیم انرژی برق به پول است.
شما کافیست دستگاهی به نام ماینر را خریداری کنید و آنرا به برق و اینترنت وصل کنید و رمزارز تولید کنید.
انجام این کار برای تولید رمز ارزهای معتبر بین المللی که قابلیت تبدیل به دلار و دیگر پولهای خارجی را دارد حداقل در دوران تحریم و یا بر اساس شرایط بازار این پولها، منطقی به نظر می رسد چرا که می تواند با پول تولیدی به خرید کالا از سایر کشورها و یا تبدیل آن به ارز معتبر خارجی پرداخت
اما هدف از تولید اسکناس دیجیتال ریال (رمزریال) چیست؟ اینکه بخشی از منابع ارزی کشور را صرف واردات ماینتر کنیم و منابع برق، آب پشت سدها و سوخت کشور را برای تولید اسکناس ریال مصرف کنیم فایده اش چیست؟ مثلا با داشتن رمز ریال می توانید در ساندویچی، پول آنرا به جای کارت بانکی با رمزریال پرداخت کنید!! آیا تولید این اسکناس دیجیتال چیزی به جز اتلاف منابع ارزی و منابع انرژی کشور و نتیجه ای جز افزایش نقدینگی در پی خواهد داشت؟
افزایش نقدینگی ِ حاصل از این تولید اسکناس دیجیتالی ریال چقدر خواهد بود و تأثیر آن بر اقتصاد کشور چیست؟
آقایان توضیح دهند که آیا با رمزریال در همین کشورهای همسایه (مثلا در سفر عتبات) می توان یک قوطی آب آشامیدنی خرید یا خیر؟ و اگر نمی شود چرا چنین چیزی را تولید می کنند؟
*جمعبندی: با این کار باید یک پول بدهیم ماینر وارد کنیم و به ازای هر رمزریال چند کیلووات ساعت برق مصرف کنیم و در نهایت ته دستمان هیچی هم نیست. دلار و انرژی ای که می تواند در کشور کالا تولید کند صرف تولید یک موجود توهمی در فضای ابری ِ اینترنت خواهد شد
کی پشت گمرک خودروی ترخیص نشده داره که آقای رسولی نژاد از قول مردم تقاضای واردات خودرو میکنه؟
طرح مجلس و دولت در مورد کالاها هیج وقت به نفع مردم متوسط و فقیر نبوده است. در مورد خودرو و اوازم خانگی و خوراکی مثل هم هستند.
هر تصمیم و اقدام اقتصادی فقط و فقط به نفع سرمایه داران بازاری است نه مردم. اصولا طرحهای اقتصادی را آنان برنامه ریزی میکنند . سرکرده دلالان نیز همین طبقه از ما بهترون هستند . که متاسفانه از سوی مقاماعات عالی حمایت میشوند. آنان نیز آلت دست سرمایه داران هستند. مردم فقط نوکران و چاکران هستند و داخل آدم به حساب نمی آیند که در خدمت گروه اندکی سرمایه دار سنتی دلال صفت دلار خورهای اتاق بازرگانی باید باشند.
چرا روس ها کالای ایرانی نمی خرند؟ چون ایرانی ها هم کالای ایرانی نمی خرند!!! ایران صرفا در تعداد محدودی کالا نسبت به سایر کشورها مزیت دارد به مانند فرش و بعضی محصولات کشاورزی. اولی رقبای زیادی پیدا کرده و شبیه آن را تولید می کنند و به مدد تحریم ها بازار خود را از دست داده است دومی یعنی محصولات کشاورزی هم به دلیل استفاده از سموم غیر استاندارد و کود های شیمیایی بسیار بی کیفیت، غیر قابل مصرف هستند. در بقیه کالاها ایران نه تنها هیچ مزیتی نسبت به سایر کشورها ندارد!
بورس نه نیاز به مدیر داره و نه کارشناس نیاز به یک کاسب داره که بفهمه وقتی پول مردم داره به سمت بازارهایی با سود بیشتر میره چکار کنه . اینو فقط یه کاسب میفهمه . جریان نقدینگی کشور با رمز ارزها به بیرون از مرزها کشیده شده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان