بازدید 6051

«سعد الحریری» فعالیت سیاسی خود را تعلیق کرد

رئیس جریان المستقبل و نخست وزیر پیشین لبنان اعلام کرد که فعالیت سیاسی خود را به حالت تعلیق درآورد و در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ 24 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان «سعد الحریری» امروز (دوشنبه) در سخنانی که محل اقامت خود در بیروت بیان کرد، اظهار داشت: من تعلیق فعالیت سیاسی خود را اعلام می‌کنم و از خانواده ام در حزب المستقبل می‌خواهم که چنین برنامه‌ای را انجام دهند.

وی با این ادعا که متقاعد شده‌ام که هیچ فرصت خوبی برای لبنان تحت نفوذ ایران وجود ندارد، افزود: پس از ترور «رفیق الحریری» انتخاب بر عهده من بود که پروژه سیاسی او را ادامه دهم و نه اینکه خانواده الحریری در سیاست باقی بماند.

سعد الحریری با بیان اینکه جلوگیری از جنگ داخلی در لبنان و تامین زندگی بهتر برای لبنانی‌ها از پروژه‌های رفیق حریری بود، تصریح کرد: در اولی موفق شدم، اما در دومی موفق نبودم.

رئیس جریان المستقبل لبنان با بیان اینکه تسویه حساب‌هایی از دوحه و سفر به دمشق برای انتخاب «میشل عون» به من تحمیل و به هزینه من تمام شد، افزود: هر قدمی که برمی‌داشتم به خاطر علاقه‌ام به لبنانی‌ها بود که باعث از دست رفتن ثروت شخصی و دوستان خارجی‌ام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه برخی لبنانی‌ها وی را یکی از ارکان مهم مسبب این فاجعه می‌دانند، افزود: من تنها پاسخگوی «انقلاب ۱۷ اکتبر» بودم بنابر این استعفای دولت خود را ارائه کردم و پس از آن اصرار بر تشکیل دولت تکنوکرات داشتم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر