بازدید 5136

وزیر خارجه آمریکا: فعلا قصد تحریم روسیه را نداریم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تقاضا برای تحریم فوری روسیه را رد و اعلام کرد آمریکا فعلا قصد تحریم کردن روسیه را ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ 24 January 2022
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، بلینکن در مصاحبه با رسانه‌های سی بی‌اس و ان بی‌سی گفت: تحریم‌ها بازدارنده برای تهاجم روسیه است؛ بنابراین اگر این تحریم‌ها اکنون وضع شوند، اثر بازدارندگی خود را از دست خواهند داد.

بلینکن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نیاز آمریکا به روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران، توانایی واشنگتن در تحریم کردن مسکو را محدود کرده است، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست.

وزیر خارجه آمریکا افزود: حمله احتمالی روسیه به اوکراین فراتر از مسکو و کی یف، فراتر از روسیه و اروپا و حتی آمریکا و روسیه است. این یک نگرانی جهانی است، زیرا برخی از اصول پایه‌ای روابط بین الملل که در یک دهه گذشته به حفظ صلح در اروپا کمک کرده است را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایرنا، پیش از این، بلینکن روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: اگر یک نیروی روسیه به شکلی خصمانه وارد اوکراین شود، واکنشی سریع، شدید و متحد از سوی ما و اروپا به دنبال خواهد داشت.

انگلیس روسیه را متهم به تلاش برای استقرار یک دولت حامی مسکو در اوکراین کرده و گفته است درصورتی که روسیه چنین اقدامی انجام دهد لندن این کشور را تحریم خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته به واشنگتن پست گفت که از اعمال تحریم‌های فوری علیه روسیه حمایت می‌کند. این دیدگاه روز یکشنبه توسط قانونگذاران جمهوری‌خواه تکرار شد.
کریس گونز سناتور دموکرات و یکی از متحدان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از تصویب قوانین با توافق دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای "نشان دادن عزم و اراده آمریکا و اعمال برخی تحریم ها" حمایت کرد، اما گفت که قوی‌ترین تحریم‌ها باید به عنوان بازدارنده در زمان مناسب وضع شوند.
او در مصاحبه خود با شبکه ای‌بی‌سی نیوز مدعی شد: «قوی‌ترین تحریم‌ها مانند تحریم‌هایی که برای آوردن ایران به میز مذاکره استفاده می‌کنیم، باید به عنوان یک بازدارنده مورد استفاده قرار گیرند.».
جونی ارنست سناتور جمهوریخواه از ایالت آیووا در مصاحبه جداگانه‌ای در برنامه "وضعیت اتحادیه" شبکه سی ان ان گفت که دولت بایدن باید فورا تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات روسیه اعمال کند تا از حمله به اوکراین جلوگیری کند.
ارنست گفت: "ما باید اکنون اقدام کنیم و تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کنیم. باید به آن‌ها نشان دهیم که جدی هستیم و در صورت حمله روسیه از اوکراین حمایت خواهیم کرد. زمانی که تهاجم رخ می‌دهد و جان‌ها از دست بروند، امکان بازگشت به قبل وجود ندارد، بنابراین این تحریم‌ها باید اکنون وضع شوند. "
غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین روسیه را بار‌ها تحریم کرده است. مسکو این ادعا غرب را رد می‌کند. در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف آرایی نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین روابط ناتو و روسیه دچار تنش شده است.
روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر