بازدید 56570
با مذاکرات هسته ای

پیش شرط آمریکا برای بازگشت به برجام/ اولیانوف: مذاکرات نمی‌تواند ماه‌ها ادامه یابد و باید تا فوریه توافق انجام شود/ تصویری جالب از نوشته‌های محو شده در جلسه ایران و ۱+۴

رایزنی‌ها در وین در ادامه دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران امروز (شنبه) سوم بهمن ماه نیز در فرمت‌ها و‌ سطوح مختلف در جریان است. بر همین اساس، نشست ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) با حضور مذاکره‌ کنندگان ارشد و نمایندگان همه هیأت‌ها در هتل کوبورگ شهر وین در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ 23 January 2022

اولیانوف: مذاکرات نمی‌تواند ماه‌ها ادامه یابد و باید تا فوریه توافق انجام شود/ ادامه مذاکرات فشرده در وین با حضور مذاکره کنندگان ارشد

بین الملل تابناک: رایزنی‌ها در وین در ادامه دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران امروز (شنبه) سوم بهمن ماه نیز در فرمت‌ها و‌ سطوح مختلف در جریان است. بر همین اساس، نشست ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) با حضور مذاکره‌ کنندگان ارشد و نمایندگان همه هیأت‌ها در هتل کوبورگ شهر وین در حال برگزاری است.

پیش شرط آمریکا برای بازگشت به برجام
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۸:۳۹

علی‌رغم آن‌ که ایالات متحده به دلیل خروج یکجانبه از برجام به عنوان طرفی شناخته می‌شود که توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را نقض کرد، هم‌اکنون «راب مالی» مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات «وین» در مصاحبه با شبکه «رویترز» برای ایران پیش‌شرط تعیین کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که آمریکا طرفی بوده که علی رغم پایبندی تهران به برجام، این توافق را ترک کرده و به همین دلیل باید اولین طرفی باشد که گام‌هایی را برای پایبندی به تعهداتش ذیل این توافق بردارد تا بتواند بار دیگر به برجام بازگردد.

مالی در مصاحبه اختصاصی با رویترز گفته است که بعید است ایالات متحده بدون آزادی شهروندان آمریکایی که در ایران بازداشت هستند، در خصوص احیای برجام با ایران به توافق برسد.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که پیش از این نیز تأیید کرده بود که مسئله آزادی زندانیان دو تابعیتی که در ایران بازداشت هستند از مذاکرات هسته‌ای جدا است اما با این حال در مصاحبه جدید خود گفته است که آزادی این اتباع ایرانی-آمریکایی بعنوان پیش‌شرطی برای توافق هسته‌ای است.

مالی این گونه گفت: «آن‌ها (این دو موضوع) جدا از یکدیگر است و ما برای هر دو این موضوعات تلاش می‌کنیم. اما من می‌گویم که تصور بازگشت به توافق هسته‌ای در شرایطی که چهار آمریکایی‌ بی‌گناه از سوی ایران گروگان گرفته‌ شده‌اند، برای ما دشوار است».

وی ادامه داد: «بنابراین در حالیکه با ایران به طور غیرمستقیم درباره پرونده هسته‌ای گفت‌وگو می‌کنیم، بار دیگر به طور غیرمستقیم با آن‌ها برای تضمین آزادی چهار گروگان خود نیز بحث‌هایی را انجام می‌دهیم».

راب مالی در بخشی از این مصاحبه بار دیگر از تمایل ایالات متحده برای مذاکره مستقیم با ایران سخن به میان آورد و گفت: «ما چیزی در این مورد نشنیده‌ایم. ما از آن استقبال می‌کنیم».

اظهارات مذاکره‌کننده ارشد آمریکا درباره زندانیان دو تابعیتی بحث جدیدی نیست و چندی اندیشکده «گروه بین‌المللی بحران» که از سازمان‌های نزدیک به «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران است، در گزارشی پیشنهاد کرد که یران و آمریکا در مورد مسائل فرابرجامی «به صورت موازی» با مذاکرات وین گفت‌وگو کنند.

در این گزارش آمده است: «طرفین باید در مورد مسائل خارج از چارچوب برجام به صورت موازی با مذاکرات وین با هم تعامل کنند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: گفت‌وگوهای دو جانبه و منطقه‌ای با هدف پایین آوردن سطح تنش‌ها بین ایران و همسایه‌های عرب خود، سرنوشت زندانیان دو تابعیتی در ایران و تسهیل تجارت انسان‌دوستانه با ایران.»

مذاکرات هیات‌های ایران، روسیه و چین
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۲۳:۱۸

رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، شامگاه یکشنبه به وقت تهران از مذاکرات هیات‌های ایران، روسیه و چین خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «عصر امروز یک دیدار دوجانبه دیگر با "علی باقری کنی" رئیس هیات ایران داشتم و در مورد برخی مسائل مربوط به گفت‌وگوهای وین به تبادل نظر پرداختیم.»

وی ادامه داد: «عصر امروز ایران، تروئیکای اروپا، روسیه و چین در سطح روسای هیات‌ها با یکدیگر دیدار کردند. باهم به یکی از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات در دستور کار گفت‌وگوهای وین پرداختیم. بدون شک ما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و فردا به بحث و تدوین پیش نویس ادامه خواهیم.»

تصویری جالب از نوشته‌های محو شده در جلسه ایران و ۱+۴
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۲۲:۲۴

تصویر زیر از جلسه ایران و ۱+۴ که امروز با حضور همه هیات‌ها برگزار شده است نشان می دهد که به دلیل مسائل امنیتی کاغذها و اسناد زیر دست مذاکره کنندگان محو و غیر قابل خواندن شده است.

اولیانوف: مذاکرات نمی‌تواند ماه‌ها ادامه یابد و باید تا فوریه توافق انجام شود/ ادامه مذاکرات فشرده در وین با حضور مذاکره کنندگان ارشد

 

 

اولیانوف: مذاکرات نمی‌تواند ماه‌ها ادامه یابد و باید تا فوریه توافق انجام شود
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۲۱:۵۵

نماینده روسیه در مذاکرات وین، با اشاره به تجربه منفی ایران در نتیجه سیاست فشار حداکثری آمریکا تصریح کرد که کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها تلاش می‌کنند تا درباره تضمین آینده اجرای برجام اطمینان حاصل کنند.

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه این مطلب را یکشنبه شب پس از پایان جلسه نمایندگان گروه ۱+۴ و ایران به خبرنگار ایرنا گفت که پرسید، با توجه به اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا پس از خروج از برجام، چطور می‌توان به طرف‌های غربی در مذاکرات اطمینان کرد؟

وی گفت: ما کاملا دشواری ها و تجربه منفی ایران را در نتیجه سیاست فشار حداکثری آمریکا درک می‌کنیم و طبیعتا در جریان مذاکرات این مساله را در ذهن داریم که درباره تضمین بهبود شرایط اطمینان حاصل کنیم.

این دیپلمات روس درباره روند گفت‌وگوها هم بیان داشت: رایزنی‌های سیاسی گام به گام جریان دارد و ما دیدارهای مفیدی را در قالب‌های مختلف میان شرکت کنندگان داشتیم.

وی به جلسه امروز گروه ۱+۴ و ایران اشاره کرد و گفت طرف‌ها در این نشست پیرامون یکی از مسائل مهم و با اولویت بالا پرداختند. اولیانوف اطلاعات بیشتری در جزئیات جلسه نداد اما افزود: گفت‌وگوها رو به پیشرفت است و جلسات فردا هم ادامه دارد. ما گام به گام در حال پیشروی هستیم.

اولیانوف در بخش دیگری از اظهاراتش بیان داشت که روسیه مخالف تعیین ضرب‌الاجل‌های مصنوعی است اما با به سرانجام رسیدن هر چه سریع‌تر روند مذاکرات وین موافق است. وی گفت: «مذاکرات نمی‌تواند ماه‌ها ادامه یابد و باید تا فوریه گفت‌وگوها را نهایی کنیم »

این دیپلمات روس اضافه کرد: اینکه آیا بتوان اوایل فوریه به نتیجه رسید نمی‌دانم اما تمام گام‌های لازم را برای تسریع روند مذاکرات انجام می‌دهیم.

«علی باقری کنی» حوالی ساعت ۱۴ به وقت محلی وارد هتل کوبورگ شد و در نخستین دیدار خود با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک ملاقات کرد. گفت‌وگوها به طور معمول روزانه با ملاقات مذاکره کننده ارشد ایران و نماینده اتحادیه اروپا آغاز و با برگزاری جلسات در قالب‌های دو و چند جانبه پیگیری می‌شود. باقری سپس با مذاکره کنندگان ارشد گروه ۱+۴ دیدار کرد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی‌ماه آغاز شده و قریب به اتفاق هیات‌ها نسبت به برخی پیشرفت‌های حاصل شده اذغان دارند. منابع دیپلماتیک می‌گویند که مذاکرات در مسیر درستی حرکت می‌کند و احتمال شکل‌گیری توافق نهایی بیش از هر وقت دیگری افزایش یافته است؛ اما بحث‌ها در سطح کارشناسی وارد جزئی‌ترین مسائل فنی شده و مذاکره‌کنندگان سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند که فرآیندی زمان‌بر است.

پیشتر گمانه‌زنی‌هایی درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و پایان دور هشتم مذاکرات مطرح بود اما پیگیری‌های به عمل‌آمده حاکیست که این موضوع فعلا در دستور کار اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک نیست.

روز جمعه نیز نشست دوجانبه‌ای بین علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده مذاکرات در هتل کوبورگ وین برگزار شد و پس از آن نیز باقری با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات نشستی دوجانبه داشت.

دیروز شنبه نیز رایزنی‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۸
چشم من در خدمت شما هستم
چشم من در خدمت شما هستم
حالا حرفهای امریکا انگلیس و فرانسه را روسیه می زند معامله بین امریکا وروسیه بر سر ایران انجام شده و تحریم روسیه از طرف امریکا و غرب ملغا شد حالا نوبت روسیه است که علیه ایران درمذاکرات برجام موضع بگیره واولین موضع را روسیه علیه ایران گرفت مذاکرات نمی تونه تا ابد ادامه داشته باشد
مذاكره مستقيم فقط با امريكا
روسيه را دور زده و با امريكا مذاكره كنيد و زود جواب بگيريد
در مذاكره كوتاه نظرى نكنيد و منافع ايرانى بلند مدت را مد نظر داشته باشيد
امريكاييها اهل معامله هستند و دست و دلباز بر عكس روسيه و چين واروپاييها
بیست سال مذاکرات بی نتیجه .
ملت ایران سرکارند .
روسها خوب با کارت ایران دارن بازی می کنن .
اگر یک خط بیشتر از طرح برجام دولت روحانی،،به نفع ملت رای گرفتید،،در بوق و کرنا کنید..در غیر اینصورت، همتون از دکتر ظریف و عراقچی،،بابت هجمه ها عذرخواهی کنید..عوامل داخلی هم ،در هشت سال قبل،،چوب لای چرخ دولت گذاشتند،،باید محاکمه شوند
اولیانوف این وسط چکاره است که درمورد زمان اتمام مذاکرات نظریه صادر میکنه ؟!!!
الآن یهو از "ضرب‌العجل‌های ساختگی را نمی‌پذیریم" سوئیچ می‌شه روی "باید هر چه سریع‌تر به توافق برسیم"
همان گونه که رییسی با پوتین مستقیم صحبت می کند باید با بایدن هم صحبت کند. منافع ملی ما ایجاب میکند که با همه مستقیم مذاکره کنیم. اگر این حق خود را دو دستی تقدیم واسطه ها کنیم - چه چین و چه روسیه با واسطه شدن در درجه اول نیت شان این است که منافع خودشان نه منافع ایران تضمین شود و این امری است طبیعی.
ایران باید خود قدم جلو بگذارد و بگوید ما خواهان مذاکره مستقیم با آمریکا هستیم. اگر کل دولت کنونی که مشخصا نماینده اکثریت نیست لااقل یک خاصیت داشته باشد این است که لااقل حاکمیت باید به منتخبین خودش اعتماد کند و دست آنها باز باشد که بدون واسطه پیام بین تهران و واشنگتن را رد و بدل نمیاند.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
چه خوب که به نیات روسیه و چین به همین زودی پی بردید و به نیات آمریکایی ها و اروپایی ها تو 50 سال اخیر پی نبردید
بزرگترین اشتباه عدم مذاکره مستقیم ایران و امریکا است و طرفهای ردسیه و چین و اروپا منافع خودرا دنبال میکنتد و اولویت انها منافع ایران تیست
ارتباط ایران و اوکراین برای روسیه رو دست کم نگیرین...
بقول دکتر ظریف مشکل اصلی خود نماینده روسیه است با آن چهره یخ زده که کار شکنی میکنه!
چشم ارباب الیانوفففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف
عجب قرار بود مذاکرات طولانی نباشد!؟البته قبل از شروع آقایان اظهار فضل کرده بودند؟مذاکره ساده است امریکا از برجام خارج شده باید به مذاکرات برگردد و تمام تحریم ها را لغو کند!البته قبل تر ادعای جبران خسارت های ایران را می کردند... و معلوم نیست آینده دیگر چه چیزی روی دهد معنی مذاکره عزتمندانه را هم فهمیدیم .....؟!
کی میخوان به مناسبات بین المللی پی ببرند، تا کشور از بحران هایی که دچار شده نجات پیدا کنه؟
ازقبل هم پیش بینی کارهای ابلهانه از تیم انریکائی می رفت ذات وخوی انها اینگونه است انها برجام را پاره کرده خارج وهزاران تحریم قلچماقانه اضافه کرده اند ایران مردانه وبشر
دوستانه بیش ازیک سال صبر کرد انوقت اینا به ایران میگند به برجام پایبند باش چه دنیای وارونه ای برای جهان ما این یانکیها ساخته اند بهتر است ظاهر اخلاقی وبشر دوستانه بخودنگیرند ایرانیان باهوشتر ومتمدنتر ازانند که گول حقوق بشر ظاهری وچماق وهویجتان را بخورند هرچه زودتر خود را به معنای واقعی در برابر ایران اصلاح کنید ودل ایران را بدست اورید وازخود دور نکنید وجانعه جهانی را راحت بگذارید
همش بازیه سیاست هستش
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی