بازدید 10633

رئیس جمهوری ارمنستان از سمت خود استعفا کرد

سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان استعفای خود را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱ 23 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از مسکو، آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت رسمی از استعفای خود خبر داد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ارمنستان گزارش داد که آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور این کشور قبل از اتمام دوره ریاست جمهوری خود استعفا داد. رئیس جمهور ارمنستان توسط پارلمان برای یک دوره هقت ساله انتخاب می‌شود.

سرکیسیان گفت: این تصمیم مطلقاً احساسی نیست و منطق خاصی در آن نهفته است.

آرمن سرکیسیان اظهار داشت: رئیس جمهوری ابزار لازم برای تأثیرگذاری بر مهم‌ترین مسائل کشور و ملت چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی را ندارد.

او معتقد است که ارمنستان امروز از نظر شکل یک جمهوری است، اما از نظر محتوا نه.

وی اظهار داشت: «من برای مدت طولانی فکر کردم و تصمیم گرفتم پس از حدود چهار سال فعالیت، پست ریاست جمهوری را ترک کنم».

سرکیسیان با بیان اینکه وقتی وحدت ملی نیاز است، نهاد رئیس جمهور نباید موضوع شایعات باشد، تصریح کرد: تئوری‌های توطئه، توجه عمومی را از مهم‌ترین موضوعات منحرف می‌کند.

سرکیسیان در بیانیه خود گفت: «اکنون کشور نیازمند اقدامات معنادار و با اندیشه است. در غیر این صورت، ما ارمنیان سراسر جهان به هدف رسالت خود نخواهیم رسیدو خود را در حاشیه تاریخ خواهیم دید. ما دیگر حق اشتباه نداریم»

یک روز قبل، سرکیسیان ابراز امیدواری کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان بتوانند از طریق گفتگو و مصالحه؛ صلحی پایدار برقرار کنند.

سرکیسیان در بهار ۲۰۱۸ به عنوان رئیس جمهور ارمنستان فعالیت خود را آغاز کرد. پس از اصلاحات قانون اساسی در سال ۲۰۱۵، این کشور به شکل پارلمانی تغییر حکومت داد. بنابراین، اختیارات رئیس جمهور محدود شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی