بازدید 5389

استماع گزارش مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش رئیس مرکز پژوهش‌ها به اعضای این کمیسیون در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های این نهاد در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ 23 January 2022
به گزارش تابناک، عبدالجلال ایری در گفتگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از رویکردها، برنامه‌ها و اولویت‌های مجموعه تحت مدیریت خود ارائه کرد. از جمله این برنامه‌ها به تبدیل مرکز از کارگزار پیرو به کارگزار پیشرو و بهره گیری از ظرفیت نخبگان در هم آفرینی اسناد سیاستی باز می‌گشت.

وی در ادامه اظهار کرد:هم‌گرایی سیاستی و هم افزایی کارشناسی با نهاد‌های مختلف اثرگذار و کنشگری فعال در تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۱، تقویت تعاملات و ارتباطات با کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس، توسعه اسناد سیاستی و گزارش‌های علمی تحلیلی، توسعه ابزار‌های نوین پژوهشی و سیاست گذاری و تعامل با اندیشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از جمله برنامه‌های مرکز پژوهش‌های مجلس به شمار می‌رود. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین گزارشی در خصوص برنامه‌های عملیاتی گروه عمران و شهرسازی مرکز به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها به الزامات و ملاحضات تحقق قانون جهش تولید مسکن و جلوگیری از تکرار مشکلات حقوقی و مدیریتی طبق تجارب پروژ‌های پیشین مانند مسکن مهر و اقدام ملی و تکرار معضلات مربوط به جانمایی و مکان یابی و مشکلات مربوط به ارائه خدمات و پیشرفت پروژه‌ها، باز می‌گشت. همچنین در خصوص فعالیت‌های گروه حمل و نقل مرکز پژوهش‌ها نیز گزارشی ارائه شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس این گزارش مهمترین چالش پیش روی این حوزه نبود اهداف و استراتژی مصوب در بخش حمل و نقل کشور، نبود طرح جامع حمل و نقلی به عنوان مهترین سند مورد نیاز این بخش، عدم توجه به موضوعات راهبری نظیر ترانزیت کالا و وضعیت نامناسب پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای بخش حمل و نقل و آمار بالای سوانح رانندگی، می‌باشد. ضرورت اصلاح نظام حکمرانی حمل و نقل و اعمال مدیریت یک پارچه، ضرورت تدوین و استقرار نظام اولویت بندی و غربالگری پروژه‌های حمل و نقل و توزیع اعتبارات بر اساس اولویت ازجمله موارد لازم برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور است.

سخنگوی کمیسیون عمران در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در خصوص موضوعات مربوط به بخش آب نیز گزارشی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شد. از جمله موضوعات مطرح شده به ارزیابی وضعیت آب‌های مرزی و منابع مشترک، آب‌های ژرف، انتقال بین حوزه‌ای و شیرین سازی و انتقال آب دریا باز میگشت. مرکز پژوهش‌های مجلس کمیته‌ای تشکیل داده تا ضمن آسیب شناسی برنامه ششم توسعه، اولولیت‌ها و احکام جامانده برای برنامه هفتم را شناسایی و ارائه کند.

وی در پایان بیان کرد:همچنین در جلسه امروز طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جهت رفع ابهامات به کمیته تخصصی مربوطه ارجاع شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی