بازدید 9848

اطلاعیۀ دلیل تأخیر در انتشار آگهی آزمون كارآموزی وكالت

روابط‌عمومی اتحادیۀ سراسری كانون‌های وكلای دادگستری ایران درباره علت تأخیر در انتشار آگهی آزمون کارآموزی وکالت اطلاعه ای منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 23 January 2022

به گزارش «تابناک»، در پی سؤالات و پیگیری‌های مستمر داوطلبان گرامی آزمون كارآموزی وكالت، خانواده‌های محترم ایشان و همکاران شریف، در خصوص دلایل تأخیر مجدد در انتشار آگهی این آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش كشور، روابط‌عمومی اسكودا به استحضار می‌رساند:

داوطلبان گرامی آزمون كارآموزی وكالت اطلاع دارند كه برگزاری این آزمون در سال جاری به دلیل ابلاغ «آیین‌نامۀ‌ اجرایی لایحۀ قانونی استقلال كانون وكلای دادگستری» دچار موانعی بوده است. پیش از این رسماً اعلام شده كه آیین‌نامۀ مورد نظر به دلیل اینكه در موارد متعددی، بر خلاف نص «لایحۀ قانونی استقلال كانون‌ وكلای دادگستری» است، از نظر نهاد وكالت قابل اجرا نیست. بااین‌حال، ازآنجاكه تلاش‌ها، خواست و سرنوشت داوطلبان آزمون وكالت همواره برای مدیران نهاد وكالت حایز اهمیت بوده و از آن مهم‌تر، برگزاری آزمون وكالت جزء اختیارات و تكلیف قانونی نهاد وكالت است، در اجلاسیۀ اخیر هیأت عمومی اتحادیۀ سراسری كانون‌های وكلای دادگستری، با هدف رفع موانع برگزاری آزمون، تصمیماتی مصوب و در این باره اطلاع‌رسانی گردید. ولی باوجود این مصوبه هم، متأسفانه برخی مداخلات غیرقانونی استمرار یافت و مانع‌تراشی در مسیر برگزاری آزمون خاتمه پیدا نكرد. در تمام هفته‌های گذشته نهاد وكالت مستمراً در تلاش بوده تا ازطریق رایزنی‌ و گفت‌وگو موانع موجود را برطرف و مقدمات برگزاری آزمون را فراهم كند.

این تلاش‌ها نهایتاً در روز چهارشنبه، 23 دی‌ماه، منجر به تفاهم سه‌جانبه‌ای با حضور نمایندگان نهاد وكالت، معاونت حقوقی و امور مجلس قوۀ قضاییه و سازمان سنجش گردید و بر اساس مصوبه این جلسه، انتشار قریب‌الوقوع آگهی از سوی روابط‌عمومی اسكودا اطلاع‌رسانی شد. متأسفانه متعاقب این جلسه و علی‌رغم تفاهم مورد نظر، باز هم در اقدامی سوال‌برانگیز، از انتشار آگهی آزمون ـ‌كه قرار بود حداكثر تا روز دوشنبۀ هفتۀ جاری توسط سازمان سنجش منتشر شودـ ممانعت شده است. نهاد وكالت باوجود اینكه هیچ نقشی در این مانع‌تراشی‌ها ندارد، ضمن عرض پوزش به محضر داوطلبان گرامی، به استحضار این عزیزان می‌رساند كه به تلاش‌ها برای برگزاری آزمون در تاریخ 20 اسفندماه و هم‌زمان حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری ادامه خواهد داد. برگزاری آزمون كارآموزی وكالت به‌موجب قانون، تكلیف نهاد وكالت است و در این مسیر ضمن به‌رسمیت‌شناختن نظارت مراجع قانونی در چهارچوب قوانین، به هیچ عنوان زیر بار دخالت‌های فراقانونی و غیرقانونی نخواهد رفت. نهاد وكالت بی‌تردید از اضطراب، نگرانی و رنج تحمیل‌شده به داوطلبان گرامی و خانواده‌های آنان به دلیل تأخیر مكرر در انتشار آگهی آزمون آگاه است و به سهم خود از ایجاد چنین شرایطی كه كاملا ریشه بیرونی دارد، ابراز تأسف می‌كند. داوطلبان گرامی آزمون وكالت، حتماً تأیید می‌نمایند كه برگزاری این آزمون درصورتی‌كه با خدشه به استقلال نهاد وكالت و آیندۀ این عزیزان همراه باشد، نه‌تنها اقدامی غیرقانونی است بلكه گامی برخلاف حقوق مصرح ملّت در قانون اساسی به شمار می‌رود كه سرزنش مردم ازجمله فرزندان عزیز ما، خانوادۀ شریف وکالت و نسل‌های آینده را به دنبال خواهد داشت.

روابط‌عمومی اتحادیۀ سراسری كانون‌های وكلای دادگستری ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل