بازدید 215222
با مذاکرات هسته ای

کنار رفتن معمار تحریم های ایران از تیم مذاکراتی آمریکا/ گزارش رسانه آمریکایی از پیشنهاد روسیه به ایران برای توافق موقت هسته ای/دیدار باقری و نمایندگان سه کشور اروپایی

مذاکرات از صبح امروز (شنبه) در دو سطح روسای هیأت‌ها و کارشناسان ادامه پیدا کرد. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران بعد از ظهر امروز با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد. دیدارهای جداگانه روسای سایر هیات‌ها نیز جریان دارد.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ 22 January 2022

گزارش رسانه آمریکایی از پیشنهاد روسیه به ایران برای توافق موقت هسته ای/دیدار باقری و نمایندگان سه کشور اروپایی

بین الملل تابناک: هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند هفته پیش آغاز شده است. گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده و رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.

مذاکرات از صبح امروز (شنبه) در دو سطح روسای هیأت‌ها و کارشناسان ادامه پیدا کرد. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران بعد از ظهر امروز با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد. دیدارهای جداگانه روسای سایر هیات‌ها نیز جریان دارد.

هم زمان جلسات کارشناسی در چارچوب نشست‌های دوجانبه و چند جانبه از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این جلسات برای بررسی موضوعات مختلف با تمرکز ویژه بر رفع تحریم‌ها در جریان است.

دیروز همچنین نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و آمریکا برای بررسی آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار کردند. میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه در توئیتی نوشت که طرف‌های غربی، بر لزوم نهایی کردن مذاکرات در اسرع وقت تأکید کردند. وی با بیان اینکه روسیه در این حس فوریت شریک است خاطر نشان کرد: اما مخالف تعیین ضرب الاجل های مصنوعی است.

کنار رفتن معمار تحریم های ایران از تیم مذاکراتی آمریکا
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۸:۴۳

 

۲ منبع آگاه در گفتگو با ان‌بی‌سی‌نیوز اعلام کردند تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین تغییر کرده و ریچارد نفیو این تیم مذاکراتی را ترک کرده تا نقش متفاوت در وزارت خارجه به‌عهده گیرد.

منابع آگاه بیان کردند: ریچارد نفیو و رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران بر سر مسیر مذاکرات وین اختلاف نظر داشته‌اند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: ریچارد نفیو نقش مهمی در تیم مذاکراتی آمریکا داشته و حدود یک سال در این تیم خدمت کرده است. وی همچنان در وزارت خارجه آمریکا باقی خواهد ماند.

نفیو در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در وزارت خارجه آمریکا حضور داشت و بخشی از تیمی بود که به تصویب ۴ قطعنامه (۱۷۹۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۹۲۹) در شورای امنیت علیه ایران کمک کرد.

او سال ۲۰۱۳ به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا پیوست و سرپرستی کارشناسان مسائل تحریمی در این تیم را به عهده گرفت. از نفیو به‌جهت نقشی که در همین دوران در طراحی شبکه تحریم‌ها علیه ایران داشته است به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین معماران شبکه تحریم‌ها ضد ایران یاد می‌شود.

روسیه: عنصر زمان نباید عامل تعیین کننده‌ای در نتیجه مذاکرات وین باشد
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۷:۴۶

مذاکره کننده ارشد روسیه اظهار داشت که هرچند عنصر زمان در مذاکرات وین حائز اهمیت است اما نباید عامل تعیین کننده‌ای در نتیجه گفت وگوها باشد.

میخائیل اولیانوف با انتشار پیامی در توئیتر تصریح کرد که زمان‌بندی به شرکت کنندگان در گفتگوهای وین بستگی دارد. وی با بیان اینکه زمان عنصر مهمی است افزود: اما این مساله نباید عامل اصلی تعیین کننده نتیجه مذاکرات در مورد آینده برجام باشد. این دیپلمات روس خاطر نشان کرد: در صورت لزوم، مذاکره کنندگان باید کار خود را تسریع کنند.

او این مطلب را در پاسخ به توئیت خبرنگار وال استریت ژورنال مطرح کرد که به نقل از یک مقام ارشد اروپایی نوشته بود؛ این نگرانی وجود دارد که به دلیل کند بودن روند مذاکرات و زمان بندی نتوان به توافق خوب رسید.

ان بی سی مدعی شد؛ روسیه به ایران یک توافق موقت هسته‌ای پیشنهاد داده است

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» به نقل از دو تن از مقام‌های ارشد آمریکا از جمله یک مقام کنگره و یک مقام سابق آمریکایی و چهار منبع آگاه از مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مدعی شده است که روسیه در هفته‌های اخیر بعنوان بخشی از تلاش برای احیای برجام، در خصوص یک توافق موقت احتمالی هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کرده است که شامل رفع محدود تحریم‌ها در قبال وضع مجدد برخی محدودیت‌ها بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌شود.

این شبکه آمریکایی گزارش کرد که منابع آگاه که نامی از آن‌ها نبرده است گفته‌اند که ایالات متحده از پیشنهاد روسیه به ایران آگاه بوده است.

طبق این گزارش، علی‌رغم آنکه مقام‌های مذکور و افراد آگاه از این بحث‌ها گفته‌اند که مذاکرات روسیه با ایران درباره توافق موقت هسته‌ای با اطلاع آمریکا انجام گرفته است اما مقام‌های ارشد دولت بایدن از پیشنهاد روسیه به ایران درباره توافق موقت هسته‌ای ابراز بی‌اطلاعی کردند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تهران خواهان توافق موقت نیست و آن طور که در ان بی سی نیوز آمده است، ایران تاکنون ارائه هرگونه پیشنهاد درباره توافق موقت هسته‌ای از سوی روسیه را تأیید نکرده است.

طبق گزارش شبکه ان بی سی نیوز، یکی از مقام‌های ارشد دولت بایدن گفته است که طرح توافق موقت هسته‌ای مورد بحث جدی قرار ندارد.

وی در این خصوص گفت: «گرچه ما نمی‌توانیم درباره هرگونه بحث‌هایی که احتمالاً بین روسیه و ایران صورت گرفته، صحبت کنیم اما در این مرحله اطمینان داریم که چنین ترتیبات موقتی به طور جدی مورد بحث قرار نمی‌گیرد».

این مقام ارشد دولت بایدن در ادامه افزود: «در خصوص توافق موقت، ما در مطبوعات در این باره حرفی نمی‌زنیم و در خصوص ادعاهای خاص درباره مذاکرات اظهارنظر نمی‌کنیم. جدول زمانی ما بر اساس ارزیابی فنی از برنامه هسته‌ای ایران و نه یک ساعت زمانی است».

طبق این گزارش، دولت روسیه تاکنون به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

این شبکه آمریکایی مدعی شده است که طبق یکی از پیش‌نویس‌های توافق موقت که مقام‌های آمریکایی و منابع آگاه مدعی آن شده‌اند که روسیه به ایران پیشنهاد داده، تهران ملزم به توقف غنی‌سازی اورانیوم تا درصد غنای ۶۰ درصد و ذخایر فعلی اورانیوم ۶۰ درصد را کنار بگذارد و احتمالاً این مسئله از طریق صادرات این اورانیوم به روسیه امکانپذیر است و ظاهراً یکسری محدودیت‌های دیگری برای ایران وضع شده است و ایران در قبال این محدودیت‌ها، به یک میلیارد دلار از درآمدهای نفتی خود که در حساب‌های بانکی خود در کره جنوبی است، دسترسی پیدا کند.

طبق این گزارش، دو مقام آمریکایی از جمله یک مقام کنگره آمریکا مدعی شده است که بحث‌ها میان روسیه و ایران در حاشیه گفت‌وگوهای رسمی در وین صورت گرفته است.

این خبر در حالی منتشر شده است که نمایندگی ایران در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که جمهوری اسلامی همچنان مخالف برگزاری مذاکرات مستقیم با ایالات متحده در وین است و این که هدف ایران از رفع تحریم‌ها و بازگشت تضمین‌شده آمریکا به برجام، «در توافق موقت محقق نخواهد شد و بنابراین هر پیشنهادی که به این شیوه باشد، باید رد شود».

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «ایران به دنبال یک توافق قابل اعتماد اما در عین حال پایدار است که با وعده‌هایی که در برجام داده شده است، سازگاری داده باشد و هرگونه توافقی که این دو شرط را تحقق نبخشد، در دستور کار ما قرار ندارد».

در بخش‌هایی از این خبر آمده است که تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین اخیراً تغییر کرده است و یکی از اعضای کلیدی آن به نام «ریچارد نفیو» در حال ترک تیم مذاکره است تا نقش متفاوتی را در وزارت خارجه آمریکا برعهده بگیرد و دو منبع آگاه از این موضوع تصریح کردند که نفیو و «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در خصوص مسیر مذاکرات هسته‌ای وین اختلاف‌نظر دارند.

توافق موقت در دستور کار ایران نیست

یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران در واکنش به ادعای یک رسانه خارجی درباره پیشنهاد توافق موقت در وین تصریح کرد که چنین توافقی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست.

این منبع مطلع روز شنبه به ایرنا گفت: این گزارش تائید نمی‌شود. توافق موقت هیچ وقت در دستور کار ایران نبوده و ایران فقط یک توافق قابل اتکا و پایدار را می‌پذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶۷
توافق دایم کنید.
این دام روسیه برای حمله به اوکراین است و بعدش معلومه میخواد از ایران برای امتیاز گرفتن استفاده کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
امریکا رو به افول و نابودی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
روسیه برای اینکه ازطریق امریکا به خواسته خوددرمورد اوکراین برسد ایران را تشویق به توافق موقت کرده است مرگ بروسیه خدایا مسئولان را درک ودرایت سیاسی بده تا بفهمند طناب پوسیده بدتر از امریکاست صدرحمت به امریکا
ناشناس
| Philippines |
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بدجوری روسها دارند از چاله می اندازنوم تو چاه امیدوارم سران کشور تا دیر نشده بیدار بشن و فقط با خود امریکا مذاکره مستقیم کنند روسیه چین و کشورهای اروپایی دنبال منافع خود هستند نه ایران
توافق موقت می تونه این باشه که در ازای فقط نظارت های هسته ای ایران مبادلات بانکی محدود انجام بشه و با افزایش سطح توافق هم محدودیت های بانکی بطور کامل برداشته بشه و هم محدودیت های هسته ای ایران مطابق با سطح توافق انجام بشه
و در صورتی که آمریکا مجدداْ از برجام و توافق خارج شود برای همیشه کلیه موارد هسته ای ایران مخفی و ایران از NPT خارج شود مگر آنکه آمریکا بطور کامل تمام تحریم های ریز و درشت خودش را بر علیه ایران بطور کامل بردارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
فرمایشات اضافه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
تولید نوار هسته ای بسیار زمان بر و هزینه آور است لذا معدوم کردن بر اساس توافقی که روی هوا باشه حماقت محض است
یک میلیارد دلار پول آزاد شود روسیه رئیس بزرگ برای مردم ایران دلش میسوزد
ظریف مجبوربود برای کوچکترین موضوعات ازتهران اجازه بگیرد.ولی مذاکرات حتی دست حتی امیرعبداللهیان وزیراصولگراهم نیست.بلکه دست علی باقری برادرداماداست.وطبیعتا با اختیارات کافی وبا اشراف به اینکه چه باید کرد وچه توافقی شودوچه نشود اعزام شده.بنابراین نتیجه مذاکرات چه توافق چه عدم توافق قطعی خواهدبود وابهام وموقتی وببینیم فردا چه میشودو...نخواهدبود.
باقری هم شد جلیلی دوم. چشمم از باقری آب نمیخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
باقری تومذاکرات گفته من مثل ظریف انگلیسی بلدنیستم اگه فردا اتفاقی افتاد به من چی چون من فقط فارسی بلد بودم.
این طرح روس یعنی بلاتکلیف نگه داشتن ایران برای اینکه همه قدرتها از جمله خودش امکان گرفتن امتیازات بیشتری از ایران را داشته باشند فقط می تونم بگم ایرانی ها خیلی باید ساده باشند اگر این پیشنهاد را ب‍پذیرند ....
وقتی امریکا تعهدی به برجام نداره دیگه مذاکره چه فایده دوسال دیگه تحریمهای هم جانبه میشیم
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
دقیقا ! آمریکا هیچ تعهدی به برجام نداره . اگر آمریکایی ها برجام رو می خواستند بایدن با یک امضا به برجام برمی گشت .
یه میلیارد دلار از ارز خودمون رو بدن ما هم قبول کنیم و تعلیق رو بپذیریم .
فکر کردن با بورکینافاسو طرف هستند . الان یه میلیارد دلار فقط برابر با پول گندم ورودی ایران هم نیست . از قدیم گفتن رو که بدی سوار می شن .
جمع کنید بابا این بازی موش و گربه و مذاکرات مسخره بیست ساله رو . امریکا و اروپا با ما طی این سالها بازی کردند و این بازی رو ادامه دوست دارن بدن .
اقا توافق نکننین ما مقاومت میکنیم
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
ببینم تو کدوم علی هستی ؟..
توافق موقت؟؟؟!!!
ایا ایران زیر بار این توافق خواهدرفت؟!!!
چشمم آب نمی خوره توافقی در (وین) صورت بگیرد. جنگ گرگ و گوسفند تا ابد ادامه خواهد داشت
خودتون رو مسخره کرده اید... اینها همش بی فایده است. تهش هر توافقی هم که بشه هم می زنند زیرش هم اینکه اساسا تحریم به مذاق خیلی ها خوش اومده پس رفع تحریم ها تاثیری بر زندگی عموم مردم ندارد....
برو بابا خودتونید ....
توافقی درکار نیست این خط اینم نشون دلخوش نباشید
احتیاجتون افتاد به برجام!!!!!مگه قبولش داشتین که حالا برای همون التماس می کنین.
خود برجام و برای برجام مجدد که اسم آن را عوض کردن به نام رفع تحریم ها خیانتی آشکار است ببین چی هست که موقتش دیگر چی خواهد شد!!!
چون تحریم ها دارد بی اثر می شود کنار گذاشتند
به عنوان یک فارغ التحصیل حقوق بین الملل میگم:یکی از مشکلات آمریکا در مقابله با روسیه مسئله وابستگی اروپا به گاز روسیه هست.
در مذاکرات با دور زدن ارباب روسیه، ایران به اروپا پیشنهاد تامین گاز اروپارو بده با مشارکت خود شرکت های اروپایی و آمریکایی در ساخت زیرساخت ها و فقط ببینید نتیجه چی خواهد شد!
اگر ما برای روسیه تبدیل به برگ بازی شدیم می تونیم در یک حرکت بازی رو برعکس کنیم و روسیه رو تبدیل به کارت بازی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
روسیه رفیق ماست پوتین پیمان برادری بسته با مردم ایران در مرام ما نیست رفیقی مثل پوتین رو دور بزنیم
تا ایران این ایرانه و امریکا آن امریکاست برجام نافرجامه.
شما برید هر چقدر دوست دارید مذاکره کنید مردم دیگه از این مذاکرات ناامید شدند هر قشری میاد یه تجمع میکنه و یه افزایش حقوق میگیره میره هفته قبل کارمندان قوه قضاییه فردا هم مجلس به لایحه رتبه بندی رای میده همسان سازی حقوق بازنشستگان رو هم داریم
پارسال با انتخاب بایدن قیمت ها داشت کاهش پیدا میکرد اما کاسبان تحریم نگذاشتند حالا مردم فهمیدند مذاکره به هیچ جایی نخواهد رسید
ریچارد نفیو کنار رفت و این سیگنال منفی است چرا که تحریمهای طراحی شده توسط نفیو تمام کلاسیک بودند و امریکایی ها نقشه های دیگری دارند
تا زمانی‌که روسیه،،در محور اصلی مذاکرات حضور دارد،،توقع حصول نتیجه خوب نداشته باشید..
اگر با روسیه رفیق شده اید،،اقدامات لازم را جهت بازگرداندن قفقاز به خاک ایران را که مطابق توافق یکصد سال قبل بوده است،،اجرایی کنید...اونوقت خواهید دید که عمو پوتین،،کیه
توافق موقت در دستور کار مذاکره کنندگان ایامی در وین نیست ولی گویا در دستور کار روسیه که گاهی از جانب ایران پیشنهاداتی را میدهد و کاهی هم از جانب آمریکایی‌ها و کاهی هم پیشنهاد خودش را میدهد ، وجود دارد. با توجه به سابقهٔ مذاکرات که از اواخر دوره احمدی نژاد و محرمانه در عمان شروع شده بوده است میتوان ادعا کرد تیم مذاکره کننده حداکثر در نقش پیغام بیار و‌پیغام ببر هستند و بس. این موضوع در نوار صوتی ظریف عیان شد و در حد بالاترین مقامات هم مهر تأییدی بر صحت آن گذاشته شد. نر کیب تبم مذاکره کننده برای همه مشخص نیست ولی رییس تیم مذاکره کننده سابقه درخشانی از مذاکرات قبلی در نقش معاون جلیلی نداشته است و میتوان گفت صرف نظر از اختیار در تصمیم گیری که در تهران گرفته میشود، تیم مذاکره کننده قبلی سابقه خوب و مذاکره کنندگان بهتری بوده اند. خواست اصلی ایران رفع همه تحریمها ، برجامی و غیر برجامی وضع شده در زمان ترامپ هست باضافه تضمین امریکا مبنی بر اینکه هیچ دولت دیگری هم نتواند از برجام خارج شود. این خواسته با توجه به تجربه ترامپ پر خروج از برجام‌ منطقی است اما بایدن برای این تعهد باید این موافقتنامه را به قانونی که در سنا با ۶۰ رأی و مجلس نمایندگان به تصویب برساند که در حال حاضر حائز این اکثریت نیست . اصرار بر خواستی نشدنی از سوی هر کدام از طرفین مذاکرات که باشد چه مفهومی می‌تواند داشته باشد ؟ پاسخ عدم توافق هست و‌لاغیر. برگ برندهٔ ایران در مذاکرات نه دلخوش کردن به چین است و نه روسیه بلکه ایران به حدی از غنی سازی دست یافته است که همه مذاکره کنندگان از جمله چین و روسیه هم موافق افزایش آن نا حد چند در صد هم نبستند و حتی نگران حجم آن نیز هستند بنابراین اینکه ایران در ادامه بخواهد از این اهرم با افزایش سطح و حجم غنی سازی احتمالاً نمیتواند استفاده کامل را ببرد. اهرم دیگر ایران نیروهای نیابتی رژیم است که در سطح وسیعی از عراق و سوریه و لبنان و یمن پراکنده و قدرت عملیات ایذایی را دارا میباشند ولی این سیاست نیز پایدار نمیتواند باشد چرا در بلبشوی ناشی از ای سیاست در دراز مدت نأمینی برا ایران که آسیب نبیند وجود ندارد. از آن کذشته کشور به شدت در تنگنا و‌مضیقه مالی است و مطمئناً اگر مذاکرات به جایی نرسد این تنگناها بیشتر میشود که مردم طاقت مقاومت بیشتر را ندارند و دلیلی هم برای آن نیست.
بهترین تضمین نگهداری اورانیم موجود و تجهیزات هسته ای تحت نظارت آژانس در ایران است . خارج کردن اورانیم غنی شده ازایران به ضرر ایران است.
بیچاره مردم ایران که باقری کنی میخواد از منافعشون دفاع کنه؟؟!!!
متاسفانه روسیه با کارت ایران حالا - حالاها کار دارد و نمی خواهد این کارت را کامل بازی و بسوزاند ! برای همین پیشنهاد توافق موقت داده است ! کارت ایران باید تا پایان‌ کامل موضوع اوکراین قابل بازی برای روسیه باشد !
ایران آرام و در حال پیشرفت به ضرر روسیه است! درگیری دائم ایران با غرب خواست روسیه است تا ما به عنوان صاحب بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان رقیب روسیه در صادرات نشویم!
امریکا ابرقدرت دنیاست بفهمید روسیه درقبال امریکا پشه هم نیست خخخخخخخخخخخخخخ با طناب کی داریم برجام را مذاکره میکنیم
اینا همه رو مسخره کردن توافق نمیکنن فقط بدبختی واس ادم درس میکنه
یکی بهم کمک کنه اینای که برجام را می‌خواستند آتش بزنند آلان چه اتفاقی افتاده خوب چرا اون زمان سنگ اندازی کردید بعضی ها هم باورشان شده واقعا ترامپ مقصر هست
اگر در توافق موقت میزان رفع تحریمها به مصابح زمان پیش از خروج‌امریکا از برجام باشد و‌ طرفین ملزم به رعایت آن باشند و‌بازهٔ‌زمانی برای توافق دایم‌تعریف کنند ، مشکلی نیست ،و الا کلاه گشادی سر ایران میرود که لاینحل است که با توافق و چه‌بی توافق ؟،،
بابا جون مادرتون بیخال این برجام باشین مردم دارن از اینم هست بدبختر میشه ولش کنید حیف اان بودجه که نیست صرفه همچین راهای میشه اقا گفته دشمنی امریکا بهتراز دوستی با روسیه هستش بعدش شما افتادین التماس روسیه میشوید مردم دیگه بدبخت شد رفت بابا شماها کوتاه بیاین برای ابی از این اروپایها وامریکا وروسیه برای ایران گرم نمیشه اینو باید باچه زبونی بعتان بفهمانیم
به آمریکا اعتماد نکنید 30سال در آمریکا زندگی کرده‌ام آشغال تراز آمریکا کشوری سراغ ندارم دزد وفریب کار تنها کشوری که آبروی آمریکا را در دنیا برد ایران بودش ایران جلو آمریکا ایست
وخود آمریکاییها بکن میگفتند دم کشور گرم که

مردم شما اینقدر شجاع هستند که از امریکا حساب نمی برند با آمریکا سازش نکنید
بنظرمن اینا همش دروغ میدن اگه تمام برجام راقبول کنن بعد از اینکه جلو برنامه هسته ای را بگیرن مثل قبل میزنن زیرش یعنی بزنن زیرش کسی میتونه چکارش کنن روسیه هم یه روباه حقه بازه.من میگم این هم بدبختی ،عذاب،تحریم،شهید از دست دادیم مثل مرد برنامه هسته ای را ادامه بدین یه کشور قدرتمند بشیم بعدش میبینین خودشون چطوری میان دنبالمون .باید شجاع ونترس باشیم تا موفق بشیم
متاسفانه تاریخ نشان داده روسیه متحد خوبی برای ایران نبوده ونخواهد بود و قصد سنگ اندازی در توافق با امریکا و برجام دارد چون زمانی منافع روسیه تامین می شود که ایران منزوی ودر تحریم باشد ایکاش خودمان بصورت مستقیم با امریکا مذاکره کنیم ما که بچه نبستیم ونیاز به قیم نداریم ۰
کدام گاز را می گویید. وزیر گفت ما در زمستان گاز کم می آوریم و نیروگاهها باید با مازوت برق تولید کنند
مثل همه دنیا ما هم باید بتونیم هم با شرق هم با غرب کار کنیم البته ما موقعیتمون از بقیه بهتره در این مورد ولی بازم فرصت داره از دست میره که اگر بره حداقل ۲۰ سال زمان لازمه تا ایران بتونه صادرات نفتیو غیره نفتیشو به زمان توافق ۹۶ برسونه و دلار بالاتر از ۱۰۰ هزارتومن میشه تا ۶ ماه آینده
ما فقط باید بمب اتمی داشته باشیم تا حرفمان خریدار داشته باشد در یک کلام بمب اتم
یکی از برکات سفر به روسیه همین پیشنهاد توافق موقت به ایران هست تا دیر نشده خود را از دامن روسیه و چین بیرون بکشید سیاست کلی اینها فقیر نگه داشتن مردم هست
توافق دائم پادر هواست حالا موقتش چ میشه
به هیچ عنوان نباید توافق موقت صورت بگیره چون واقعا ارزش نداره و هیچ شرکت و سرمایه گذاری با توافق موقت وارد ایران نمیشه،،این پدر سوخته های نجس آمریکایی ایران را چی فرض کردن که میگن توافق موقت کنید و اورانیوم 60 درصد را از ایران خارج کنید تا ما یک میلیارد از پول خودتون را با منت آزاد کنیم واقعا ما را اینقدر حقیر فرض کردن که یک درصد از پول خودمون را با منت به خودمون میدن اونم با هزارتا شرط و شروط،،به هیچ عنوان نباید توافق موقت کرد و به هیچ عنوان نباید اورانیوم 60 درصد را از ایران خارج کرد یا توافق کلی باید انجام بشه یا اصلا توافق نباید بشه و مذاکره کنندگان وین را ترک کنند و به کشور برگردند
واقعا روسیه و چین چکارن امریکا تحریم کرده و از توافق خارج شده با خودش مذاکره کنید واسه چی کسی دیگه فرستادید جلو واسه بازار گرمی اونا دارن واسه ما بزرگتری میکنن مگه خودمون نمیتونیم از حق مون دفاع کنیم قدرت شو داریم ارتش و سپاه بزرگ و مردم انقلابی
جالبه اگر نگهداشتن معمار تحریم ایران در تیم مذاکرهکننده اشتباه بوده پس چرا نگهداشتن ضمن اینکه میشه کسیکه در راس تحریمی ایران باشد بعد بخواهد در تیم مذاکرهکننده آمریکایی در وین دنبال توافق باشد؟؟؟!!!!
آمریکا هیچ وقت نمی خواهد ایران به توافق برسد چون رژیم صهیونیستی نمی گذارد .باید با متکی به جوانان کشور را بسازیم و دست افراد داخلی را بیت المال را چپاول می‌کنند را قطع کنیم در این صورت ایران به پیشرفت می رسد .
حالا که آمریکا نمیتونه تضمین ده باید تعهد بده در صورت خروج دوباره از برجام حق بازگشت مجدد ندارد و نیز مکانیسم ماشه از توافق برجام حذف شود .
حتی بچه پنج ساله هم میدونه که روسیه میخواد شرایط اروم بشه که بتونه به اوکراین حلمه کنه
اگر تیم مذاکره کننده ایران خطی را رهبری برای مذاکرات تعیین کرده اند دنبال‌کننده قطعا به نتیجه مطلوب خواهند رسید در غیر این صورت بازهم کلاه سرشان خواهند گذاشت
منافع روسیه در عدم توافق یا توافق موقت بهتر تامین می شود. بی صداقتی در رفتار روسیه نه تنها در قبال ایران بلکه در قبال همه کشورهایی که با آن سروکار داشته اند به کرات مشاهده شده است.
آقاجان یا بمب وبسازید اگه میتونید تا این همه مردم زجر میکشد ارزش داشته باشه یا بساط هسته ای وجم کنید تا مردم راحت بشن ازاین همه بدبختی
توافق موقت همان پیشنهادی بود که روسیه در مذاکرات با ظریف مطرح میکرد و میگفتند هر 6 ماه از شورای امنیت برای ادامه برجام اجازه گرفته شود و آقای ظریف به وزیر خارجه روسیه گفته بود به شما ربطی ندارد. امروز هم روسها همان سیاست و پیشنهاد را میدهند همانطور که ظریف گفت روسیه مایل به حل مشکل ایران با غرب نیست.
آیا بهتر نیست با آمریکا در خاک خودمان مستقیم مذاکره کنیم ؟همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مذاکره به معنی سازش نیست حتی اگر امکان دارد از حزب جمهوریخواه هم دعوت شود تا به ایران بیایند و مذاکرات جدی و اساسی انجام دهند و اینقدر با واسطه های منافع طلب با آمریکا صحبت نکنند. تا ابد که نمیتوانیم با واسطه مذاکره کنیم حتی کره شمالی هم مستقیم وارد مذاکره شد و نتیجه نگرفت ایران هم باید این راه را انتخاب کند ولی محل مذاکره ایران باشد همانطور که در دوران جنگ با مک فارلین مذاکره شد و سال بعد از آن صدام قوی تر شده و با موشک و بمب شیمیایی شهرهای ایران را هدف قرار دهد و سرنوشت جنگ را تغییر دهد شانس آوردیم قطعنامه 598 بود
امید ب روسیه نبندید ودلخوش چین واروپا تا آمریکا بطور برد برد مذاکره مستقیم انجام ندید هیچ فایده ای ندارد باید با آمریکا مذاکره کرد آنها ک همشان بی فايده هس مخصوصا اروپا ورودیه واضح تر ظریف بگوید ک روسیه دوست ندارد ک فرجام ب سرانجام گیرد حالا جناب رئیسیبره نماز بخواند در کرملین ک چی بشه بازی خود ندیم تا با آمریکا ب توافق نرسیم درست بشو نیست هرجا روس وچین رفت بجز بدبختی ملت‌ها چیزی بهمراه نداشت
متاسفم کاری کردین که برای گرفتن پولتون باید به امریکا التماس کنید!!
روسیه به ما اجازه برداشت گاز از منبع گاز چالوس را نمی‌دهد و آنوقت ما میتونیم به اروپایی‌ها بگوییم گاز تان را تامین میکنیم مگر دلیل اصلی جنگ سوریه برای انتقال گاز خلیج فارس به اروپا نبود که ما مانع شدیم
اقا اصلا کوتاه نیایید چون مملکت ما مسئولینی دارد که مردم کاملا از انها و عملکردشان راضی هستند خدا هم ازشون راضی باشه و هرچه بخواهیم سپاه در دو روز میسازه هرمشکلی را مسئولینمان در همان لحظات اول حل میکنند ما اصلا نیاز نداریم
تنها راه موفقیت این مذاکرات لعنتی فقط وفقط مذاکره مستقیم با آمریکای جنایتکار است
پس این دای ابرام که می‌گفت ما کاری به غرب نداریم حالا هم غرب وهم شرق چسبیده بابا جلو دزدی واختلاس بگیر بخدا کشورمان نیاز به هیچ ندارد بخدا با مردم روراست نیستید والا مردم پا هرچی که بگید می ایستند
بیخیال بابا. این همه بگیر و ببند فقط برا 1میلیارد دلار؟ اصلا با عقل جور درمیاد
توافق حتمی هست مطمئن باشید طرفین متقابلاً به توافق مجدد نیاز دارند و صد البته ما بیشتر
به خدا آمریکا بد نیست باید مسولین باید بشینن با خود آمریکا صحبت کنن و برای مرتبه آخر با اونا اتمام حجت کنن اونا بهتر از روسیه و چین هستن این دو کشور به خاطر اینکه از طرف آمریکا تحت فشار هستن نمی خواهن ایران از بابت بازار از دست بدن این دو کشور سایت کردن کثیف‌ترین کشورها هستن و باید با خود آمریکا صحبت کنن مرک بر روسیه و چین کثافت کنن که به خاطر منافع خودشان دست به هرکاری میزنن خواهشن درست فکر کنید و درست تصمیم بگیرید که این وسط مردم دارن زجر میکشن ممنون
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی