خبر مهم میرکاظمی درباره حمایت از بورس

سید مسعود میرکاظمی در توییتی از موافقت این سازمان با اجرای مصوبه ۱۰ بندی ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بورس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ 20 January 2022

به گزارش بورس تابناک، «سید مسعود میرکاظمی» در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: سازمان برنامه و بودجه بر اجرای مصوبه ۱۰ بندی ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بورس تاکید دارد.

وی در ادامه اعلام کرد: دولت علاوه بر برداشتن گام‌های عملی به حل ریشه‌ای مشکلات بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

طی چند وقت گذشته و با ورود شاخص بورس به مدار نزولی تلاش گسترده‌ای از سوی دولت سیزدهم برای بهبود روند معاملات بازار صورت گرفت و تصمیمات جدیدی در راستای کمک به این بازار و جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران اتخاذ شد.

با توجه به تاثیرگذاری مثبت حمایت‌های دولت از بازار سرمایه اما این بازار از آذرماه تحت تأثیر ارائه لایحه بودجه به مجلس و وجود برخی از ابهامات در این لایحه با روزهای پر فراز و نشیبی همراه شد و سبب کاهش دوباره اعتماد سهامداران برای سرمایه‌گذاری در این بازار شد.

در ادامه اقدامات صورت گرفته، در چند روز گذشته «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی بعد از برگزاری جلسه ستاد اقتصادی دولت اعلام کرد: بسته پیشنهادی برای حمایت از بازار سرمایه با همراهی کامل رئیس‌جمهور و اکثریت مطلق آرا در دولت تصویب شد که بیانگر اراده جدی دولت برای سودآوری تولید و صنایع بورسی و چشم‌انداز امیدبخش در بازار است.

 
 

تعیین تکلیف سقف گاز خوراک پتروشیمی‌ها برای سال آینده، تعیین سقف قیمت سوخت گاز برای صنایع عمده مانند فولاد، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، تعیین قیمت گاز مصرفی صنایع سیمان و سایر صنایع، کاهش مالیات شرکت‌های تولیدی، استفاده از مالیات نقل و انتقال سهام برای تقویت و تثبیت بازار و استفاده از ۱۰ درصد وجوه حاصل از عرضه اولیه سهام‌های دولتی برای بازارگردانی، از جمله مسائلی بودند که در جلسه هیات دولت مطرح و به مرحله تصویب رسید.

انتشار این خبر در ابتدا با حاشیه‌های زیادی از سوی برخی فعالان بازار سرمایه همراه شد و برخی معتقد به وجود برخی از نواقص در این مصوبه بودند. در ادامه این حاشیه‌ها برخی چنین ادعایی داشتند که «سید مسعود میرکاظمی»، رئیس سازمان برنامه و بودجه مخالف موارد ارائه شده در این مصوبه است و مانع از اجرای این مصوبه شده است، همچنین آنها اعلام کرده بودند که این امر نشان‌دهنده وجود اختلاف بین ارکان دولت فعلی همچون دولت دوازدهم است.

توییت اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه و اعلام موافقت وی با اجرای مصوبه ۱۰ بندی ستاد اقتصادی دولت مهر باطلی بر صحبت‌های افرادی است که به دنبال حاشیه‌سازی بودند تا این حواشی بر بازار سرمایه، تاثیر منفی بگذارد.منبع: ایرنا

پایان شایعات درباره مخالفت سازمان برنامه با طرح‌های حمایتی از بورس در بودجه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اگر چه اطلاع رسانى لازم و مفيد است ولى بايد قبول كنيم كه بدليل بى نتيجه بودن گفتار درمانى هاى مشابه قبلى ، مردم و بخصوص سهامداران حقيقى شديدا اعتماد خود را به اينگونه اخبار از دست داده اند و چه بسا ان را به فال غير نيك گرفته و پيش درامد سقوط بيشتر شاخص تلقى ميكنند. از قديم گفته اند "دو صد گفته چون نيم كردار نيست ". يعنى اگر دولت و مسؤلين بتوانند با اقدامات علمى و ريشه اى ( نه صرفا تزريق پول ) روند شاخص را براى مدتى صعودى بكنند شاهد خواهيم بود كه بدون نياز به تبليغات و مصاحبه بتدريج با جلب اعتماد عمومى سرمايه هاى سرگردان بازارهاى غير مولد سكه و ارز و زمين و مسكن مجددا وارد بورس خواهد شد و با وارد شدن نقدينگى جديد و افزايش توليد و به تبع ان سود دهى شركت ها، رشد منطقى و متوازن شاخص بصورت پايدار تداوم خواهد يالت.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی