بازدید 9507
۱

دیدار مورا با باقری کنی پس از بازگشت از مسکو

انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام پس از بازگشت از روسیه، با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در گفتگو‌هایی که با محور رفع تحریم‌ها در وین جریان دارد، دیدار کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳ 20 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دیدار پس از ملاقات نسبتا طولانی باقری با مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین، انجام شد. مورا پیشتر به روسیه سفر کرده بود تا با مقام‌های عالی‌رتبه این کشور درباره مسائل و موضوعات مختلف بین المللی از جمله مذاکرات وین گفتگو کند. او نتیجه مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد.

۲۵ روز از آغاز هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها می‌گذرد و گفتگو‌ها در حالی پیگیری می‌شود که تیم‌های مذاکره‌کننده از بسیاری از پرانتز‌ها و موارد اختلافی عبور کرده‌اند.

لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است. گفتگو‌ها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده و رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید: آنچه باقی مانده موضوعات کلیدی است که به طور ویژه تصمیمات خاص سیاسی را می‌طلبد و واشنگتن باید تصمیمات خود را درباره مسائل باقیمانده و رفع تحریم‌ها اعلام کند. اگر این اتفاقات در بازگشت از پایتخت‌ها بیفتد، می‌توان گفت با سرعت خوبی در حال حرکت به یک توافق قابل اتکا و پایدار هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
تمامش کنید دیگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار