بازدید 4285

چگونه سروری انتخاب کنیم که سرعت سایت‌مان چند برابر شود؟

کد خبر: ۱۰۹۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 18 January 2022

سرعت سایت دغدغه مشترک بین سئوکاران، برنامه‌نویسان، مدیران فنی، دیجیتال مارکترها و ... است. اگر در هر لحظه از شبانه روز اطلاعات سایت شما قابل دسترسی نباشد سایت شما قطع خواهد شد. این قطعی اگر در ساعات پر ترافیک اتفاق بیفتد اثرات مخربی روی سئوی سایت شما دارد و چه بسا کاربرانتان را از دست بدهید. اما چگونه می‌توان سایتی همیشه در دسترس با سرعت خوب داشت؟

یکی از اولویت‌های داشتن سرعت سایت خوب داشتن سرور مناسب است.

چگونه سروری انتخاب کنیم که سرعت سایت‌مان چند برابر شود؟

چرا بهتر است به جای هاست از سرور مجازی استفاده کنیم؟

زمانی که از سرور مجازی استفاده می‌کنیم IP و کلیه منابع متعلق به خودمان خواهد بود پس می‌توانیم با توجه به میزان مصرفمان استفاده از منابع را تنظیم کنیم. همچنین به دلیل اینکه سرور مجازی تنها از سایت خودتان میزبانی می‌کند امنیت بسیار بالاتری دارد.

نکته: در صورتی که کسب‌ و کار بزرگی دارید و به کاربران زیادی خدمات‌رسانی می‌کند بهتر است از به جای سرور مجازی از سرور اختصاصی استفاده کنید.

سرور مجازی هم مانند هاست نوعی میزبان است اما در ابعاد بزرگتر به صورتی که یک سرور می‌تواند چندین هاست را در برگرفته و میزبان چند وبسایت باشد. سرور هم نوعی کامپیوتر است اما چرا به جای کامپیوتر شخصی خودمان باید از یک سرور استفاده کنیم؟ سرورها از نظر سخت‌ افزاری و نرم‌افزاری امنیت بالایی داشته و همواره روشن هستند. یعنی برق و اینترنت آنها هرگز قطع نمی‌شود و کاربران از سراسر دنیا می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند.

چگونه سروری انتخاب کنیم که سرعت سایت‌مان چند برابر شود؟

تاثیر سرور بر سرعت و در نتیجه سئوی سایت شما

گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها دائماً ربات‌های خود را به سایت‌ها می‌فرستد تا محتوای آنها را بررسی کند. سپس بر اساس محتوای مشاهده شده و کلمات کلیدی به کار رفته در آنها صفحات سایت شما را فهرست‌بندی کرده و به آنها امتیاز می‌دهد. حال فرض کنید زمانی که این ربات‌ها برای بررسی سایت شما وارد صفحاتتان می‌شوند سرور شما از دسترس خارج شده یا سرعت سایت شما پایین باشد. در این صورت امتیاز منفی می‌گیرید که تاثیر بسیار بدی روی میزان بازدید از سایت شما دارد.

چگونه سروری انتخاب کنیم که سرعت سایت‌مان چند برابر شود؟

3 نکته مهم در انتخاب سرور مناسب

  1. پایداری سرور یا آپتایم: همانطور که گفتیم سرور باید 24ساعته فعال باشد بنابراین اگر لحظاتی از روز قطع باشد تاثیر بدی روی اعتبار سایت و در نتیجه کسب‌وکار شما می‌گذارد. به خصوی وبسایت‌های فروشگاهی که در ازای هر لحظه قطعی چندیت مشتری را از دست خواهند داد. پس یکی از موارد مهم آپتایم یا همان مدت زمان آنلاین و در دسترس بودن سرور است.
  2. منابع سرور: کیفیت هارد، رم و CPU تاثیر زیادی روی سرعت انتقال اطلاعات بین سرور و سیستم کاربر دارد. هر چه میزان سرعت سرور پایین‌تر باشد مدت زمانی که کاربر باید منتظر بالا آمدن سایت بماند بیشتر است و این به ضرر شماست. در این میان بهتر است از خدمات شرکت‌هایی استفاده کنیم که امکان کاستومایز کردن منابع را در اختیار ما می‌گذارند تا
  3. پهنای باند سرور: زمانی که شما سروری را اجاره می‌کنید در طول یک ماه می‌توانید میزان مشخصی از پهنای باند آن را استفاده کنید که این میزان بستگی به شرکت ارائه‌دهنده خدمات سرور شما دارد.

برای اطمینان از خرید سرور مناسب با تجارت شما می‌توانید از کارشناسان مبین هاست مشاوره رایگان دریافت کنید. کافی است از طریق شماره 72308-021 (داخلی فروش) با ما در تماس باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار