بازدید 17770
۵
بسته ویدیویی «تابناک»

تصاویر دکتر علی شریعتی پس از آزادی از زندان / هشت وسیله نقلیه تاریخی عجیب / بمب پرنده، بلای عظیم در جنگ جهانی دوم / سفر در ایران با قطار در ۱۹۵۰ / تصاویر قدیمی از تهران در ۱۳۴۷

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ 16 January 2022

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تصاویر قدیمی از تهران در ۱۳۴۷

تهران حدود نیم قرن پیش، تفاوت‌هایی با تهران امروز داشت و حال و هوای دیگری داشت. اکنون تصاویر قدیمی از تهران را که در سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۴۸ می‌بینید.

 


بمب پرنده بلای عظیم در جنگ جهانی دوم

موشک وی-۱ آلمان در جنگ جهانی دوم، یکی از بزرگترین تهدیدات برای بریتانیا بود که خرابی بسیاری در آن کشور به بار آورد. بریتانیا به پدافند هوایی خود تا حدودی توانست جلوی این بمب را بگیرد. در این ویدیو، بازدید چرچیل از پایگاه‌های پدافند هوایی و بازدید شاه و ملکه انگلستان از محل سکونت آوارگان و قربانیان این بمب را ببینید؛ همراه با تصاویری از دختر چرچیل که عضو سرویس ارضی کمکی بود که به نوعی شاخه بانوان ارتش بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم شد.

 


هشت وسیله نقلیه تاریخی عجیب

در این ویدیو جالب، هشت وسیله نقلیه عجیب و جذاب که هیچ گاه از مرحله نمونه اولیه خارج نشدند یا تولید آن‌ها متوقف شده را ببینید که تداعی‌گر فیلم‌های علمی تخیلی قدیمی است و انسان را به این فکر می‌اندازد که چه تعداد از فناوری های برتر امروزی قرار است باقی مانده و چه تعداد به جمع داستان‌ها و قصه های تخیلی خواهند پیوست؛ اختراعات جذابی مانند جت پک، یک موتور تک چرخ حتی قایق بادبانی که روی زمین حرکت می‌کند.

 


تصرف شانگهای توسط ژاپنی‌ها

تصاویری از شانگهای در دوران تصرف آن توسط ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم را تماشا می‌کنید. ژاپن پس از تصرف شانگهای، یک حکومت دست نشانده در آنجا ایجاد کرد؛ اما نیروهای مقاومت همچنان با ترور مزدوران ژاپنی و حملات چریکی به ایجاد مشکل برای نیروهای اشغالگر ادامه دادند. تصاویر به کار گرفتن اسرای جنگی چینی برای بازسازی این خرابی‌ها را ببینید.

 

 

سفر در ایران با قطار در 1950

 

سفر به ایران برای غربی ها حتی اکنون نیز یک اتفاق تازه است و غربی ها به دنبال کشف ایران به اینجا می آیند. حال تصور کنید یک غربی در دهه پنجاه میلادی به ایران آمده و با قطار در ایران سفر کرده است. این ویدیوی رنگی، که در واقع یک فیلم شخصی است، از این سفر ثبت شده و نماهایی از طبیعت، کوه ها، رودخانه ها، تونل ها و ایستگاه های قطار را در خود جای داده است. این ویدیوی تاریخی را در «تابناک» تماشا می‌کنید.

 


تصاویر قدیمی و کمیاب از دکتر علی شریعتی

تصاویر قدیمی از دکتر علی شریعتی پس از آزادی از زندان به همراه پوران شریعت رضوی،‌ همسرش و پدرش، محمدتقی شریعتی را در «تابناک» می‌بینید؛ فیلمی که ظاهراً متعلق به دهه پنجاه هجری شمسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
یادایام جوانی جگرم خون میکرد خوب شدپیرشدم کم کم ونسیان امد
یاد و نام علی شریعتی تا همیشه زنده باد، روحت شاد بزرگ مرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
برو عمو بزار باد بیاد
ما فکر میکردیم بمب اتم بلا بود
عالي بود، متوجه شدم توي اون سالي كه بدنيا اومدم حال و هوا تهران چه شكلي بوده.
چقدر دلم خواست...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر