بازدید 5744

پایان گروگان گیری در تگزاس آمریکا و آزادی گروگان‌ها

رسانه های آمریکایی ساعت ها پس از گروگان گیری در کنیسه ای در ایالت تگزاس آمریکا به نقل از "گرگ ابوت" فرماندار تگزاس اعلام کردند همه گروگان‌ها آزاد شده‌اند و شرایط آنها امن است.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲ 16 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه های آمریکایی عصر شنبه به وقت محلی از وقوع یک گروگان گیری در کنیسه ای در کالی ویل ایالت تگزاس خبر دادند و اعلام کردند نیروی ویژه و همچنین اف بی آی در محل حاضر شده اند.

بر اساس گزارش ها، پلیس آمریکا با مردی که افرادی را در یک مراسم مذهبی در کنیسه ای که به صورت آنلاین پخش می‌شد، گروگان گرفته بود، مذاکره کرد.

بر اساس اعلام اداره پلیس کالی‌ ویل،مذاکره‌ کنندگان پلیس فدرال آمریکا (اف‌ بی ‌آی) بعد از آزاد شدن یک گروگان مرد بدون آسیب در حدود شش ساعت پس از شروع بحران، همچنان با گروگان ‌گیر در تماس بودند.

گفته شده بود در میان گروگان ها یک خاخام وجود دارد. پلیس آمریکا اعلام کرد که با اعزام تیم‌های واکنش سریع و ضربت پس از دریافت تماس اضطراری در ساعت ۱۰ و ۴۱ دقیقه صبح شنبه به وقت محلی، ساکنان را از منطقه اطراف کنیسه تخلیه کرده بود.

یک روزنامه محلی گزارش داده بود که پیش از قطع شدن پخش زنده مراسم این کنیسه از طریق فیسبوک، صدای مرد گروگان ‌گیر شنیده شده که بطور مکرر می‌گوید نمی‌خواهد کسی صدمه ببیند و فقط به دنبال آزادی خواهر خود از زندان است.

پلیس آمریکا گفته بود مرد مسلحی چند نفر را داخل یک کنیسه در ایالت تگزاس گروگان گرفته و خواستار آزادی خواهر خود از زندان است.

یک مقام آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گفت که گروگان ‌گیر ادعا می‌کند برادر عافیه صدیقی عصب‌شناس پاکستانی است که در حال گذراندن حکم ۸۶ سال زندان خود در آمریکا است، که در سال ۲۰۱۰ به دلیل تیراندازی به سربازان و ماموران اف ‌بی ‌آی صادر شده بود.

این مقام آمریکایی در عین حال افزود مراجع رسمی هنوز هویت فرد گروگان‌ گیر را تایید نکرده‌اند. صدیقی در یک زندان فدرال در منطقه فورت‌ذورث نگهداری می‌شود.

جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مورد وضعیت گروگان گیری توضیح داده شده و بطور مداوم در حال دریافت اطلاعات جدید است. اعضای ارشد تیم امنیت ملی نیز با مقامات پلیس فدرال در تماس هستند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در آغاز این گروگان گیری گزارش داد به گفته دارا نلسون گروهبان پلیس شهر کالی ویل، اف‌بی‌آی و اداره امنیت عمومی تگزاس در حال کمک برای حل یک وضعیت گروگان‌گیری در کنیسه یهودیان در این شهر هستند و کسی مجروح نشده و پلیس منطقه را تخلیه کرده است.

وی افزود: مذاکره کنندگان اف بی ای مشغول صحبت با فرد حاضر در ساختمان این کنیسه هستند. در حال حاضر هیچ تهدیدی برای عموم مردم وجود ندارد.

پلیس گفته بود چهار نفر در این کنیسه به گروگان گرفته شده اند و از مردم خواسته بود از منطقه گروگان گیری دوری کنند.

اداره پلیس شهر کالی ویل در حساب توییتری خود نوشت: ما درحال انجام عملیات ویژه در اطراف بلوک ۶۱۰۰ خیابان "پلیزانت ران" هستیم. تمام ساکنین در نواحی اطراف تخلیه می شوند. لطفا از منطقه دوری کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر