بازدید 52787
تیر خلاص به اعتماد مردم

اطلاعات ثبت شده مردم در «سامانه ملی املاک و اسکان» پاک شد؟!

پس از گذشت ماه‌ها از برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای ثبت اطلاعات مسکونی مردم در سامانه‌ای خاص با هدف شناسایی خانه‌های خالی، حالا دو ابهام اساسی در هفته‌های پایانی، مهلت چندباره این وزارت خانه برای ثبت اطلاعات، مردم را دچار آشفتگی و نگرانی کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 15 January 2022

اطلاعات ثبت شده مردم در «سامانه ملی املاک و اسکان» پاک شد؟!

محمدرضا مقامی فرد؛ پس از گذشت ماه‌ها از برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای ثبت اطلاعات مسکونی مردم در سامانه‌ای خاص با هدف شناسایی خانه‌های خالی، حالا دو ابهام اساسی در هفته‌های پایانی، مهلت چندباره این وزارت خانه برای ثبت اطلاعات، مردم را دچار آشفتگی و نگرانی کرده است.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ فروردین ماه امسال، وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ همه مالکان باید نسبت به ثبت املاک تحت تملک خود در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir  اقدام کنند. این وزارت خانه تاکید داشت همه سرپرستان خانوار در زمان بندی‌های اعلام شده تا نهم اردیبهشت ماه اقدام کنند و سرپرستانی که موفق به ثبت‌نام در تاریخ اعلامی نشوند، می‌توانند از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند؛ ابن زمان بندی البته به دفعات تمدید شد تا شاید مردم برای ثبت اطلاعات مسکن و املاک خود رغبت نشان دهند.

اما جدا از اینکه در آن مقطع زمانی، بسیاری از مردم از طرح دولت استقبال نکردند و ترجیح دادند تنها نظاره گر ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی باشند، موضوعی که نشان از عدم تصمیم گیری درست مسئولان وقت داشت به نبود سازوکاری شفاف برای ثبت اطلاعات املاک  حقوقی‌هایی همچون بانک‌ها  مربوط می‌شد.

این نکته به این دلیل اهمیت داشت و دارد که به گفته محمودزاده معاون وزیر راه «اقدام دولت در راستای شفاف شدن وضعیت مسکن کشور و برنامه‌ریزی دقیق برای گروه‌های هدف است و کار اضافه‌ای با هدف خاصی انجام نمی‌شود؛ بنابراین، به همه مالکان و مستاجران توصیه می‌کنیم بدون در نظر گرفتن شایعات، در سامانه ثبت‌نام کنند.» وی همچنین در اظهارات دیگری تاکید داشت: «سامانه بر اساس قانون دو هدف مشخص را پیگیری می‌کند؛ نخست، مالیات بر خانه‌های خالی که موضوع شناسایی یکی از وظایفی است که قانون‌گذار برعهده این سامانه گذاشته است و وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری این قانون باید این کار را انجام دهد و مورد بعدی شناسایی محل اسکان خانوارهاست.» اهدافی که در آن زمان به نظر می‌رسید با این روش و سازوکار، محقق نخواهد شد، زیرا به گفته بسیاری از کارشناسان، مالیات بر خانه‌های خالی بایستی به طور گسترده و شفاف در سراسر کشور و در بخش‌های مختلف حقیقی و حقوقی صورت بگیرد، وگرنه با تمرکز بر اشخاص عادی و حقیقی، نباید انتظار شناسایی همه خانه‌های خالی را داشت؛ بنابراین در همان گام‌های نخست دولت تدبیر و امید برای شفافیت در خانه‌های خالی، تکلیف اشخاص حقوقی نامشخص ماند.

اما با گذشت زمان و تمدید چندباره زمان ثبت اطلاعات خانه‌ها توسط مردم، بالاخره محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در مهرماه سال جاری گفت: واحد‌های خالی از سکنه به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ گروه اول یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است که شهریورماه سال گذشته مطابق قانون سال ۱۳۹۴ و ابلاغیه ۱۳۹۵ شناسایی شده و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند. طبق این قانون اگر واحد‌ها یک سال خالی بمانند مشمول مالیات می‌شوند. مالیات این ۱.۳ میلیون واحد، قطعی است و باید اخذ شود. فقط بحث بر سر نحوه معرفی است که سازمان امور مالیاتی معتقد است باید بر اساس سیستم MPLS و طبق سند دولتی، این معرفی صورت گیرد. بدین صورت که این سیستم بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی با محوریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود. وی افزود: بخش دوم، املاکی است که بعد از اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب پنجم آذرماه ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار خواهد گرفت. طبق این اصلاحیه واحد‌های مسکونی نباید بیش از ۱۲۰ روز خالی بمانند؛ در غیر این صورت مشمول مالیات خواهد شد. در این بخش هنوز معرفی انجام نشده و مربوط به فراخوانی است که در حال حاضر جریان دارد.
 
محمودزاده تصریح کرد: سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir برای تعیین وضعیت واحد‌های ملکی و استیجاری مطابق قانون آذرماه ۱۳۹۹ در حال فعالیت است و مشکلی ندارد. تمامی مالکان و مستاجران مکلفند تا پایان مهرماه وضعیت سکونتی خود را در این سامانه مشخص کنند. فعلا مهلت تا پایان ماه جاری است که اگر لازم باشد این زمان را تمدید می‌کنیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا مبنای شروع محاسبه مالیات ۱.۳ میلیون واحد شناسایی شده از سال ۱۳۹۵ خواهد بود؟ اظهار کرد: مبنا سال ۱۳۹۵ است، اما مدت زمان خالی بودن واحد‌ها یکسان نیست و بر همین اساس مالیات‌ها متفاوت خواهد بود. بدین صورت که مالکان بعضی واحد‌ها بر اساس مدت زمانی که خالی از سکنه بوده‌اند باید مالیات بپردازند. طبیعتا این مدت می‌تواند یک تا چهار سال باشد.

با این حال سازمان امور مالیاتی نیز در واکنش به اظهارات مقام‌های مسئول در وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد اطلاعات دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی از سکنه که وزارت راه و شهرسازی ارایه داده به دلایلی همچون نادرست بودن کد‌های پستی، مشخص نبودن مالک و زمان خالی بودن واحد‌ها قبول ندارد.


دو ابهام؛ از پیامک عجیب خانه خالی تا پاک شدن اطلاعات مردم!


با وجود این کشمکش چند ماهه و اساسی میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی، اخیرا پیامک‌هایی مبنی بر شناسایی خانه خالی برای برخی از افراد ارسال شده که باعث ایجاد نگرانی شده است. در این خصوص، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این موضوع که عنوان می‌شود به برخی مالکان پیامک اشتباهی خانه خالی ارسال شده است تصریح کرد: اشتباهی در کار نیست. با توجه به اینکه این افراد از خوداظهاری امتناع کرده‌اند برداشت این است خانه آن‌ها خالی است. در متن پیامک نیز آمده که وضعیت املاک خود را تعیین تکلیف کنند. محمودزاده گفته است: هم‌اکنون اطلاعات سکونتی بیش از ۶۰ میلیون نفر از هموطنان در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir وجود دارد و قابل رصد است. اما تعدادی که اخیرا برای آن‌ها پیامک ارسال شده کسانی هستند که اطلاعاتشان موجود نیست و در واقع وضعیت سکونت آن‌ها درج نشده است.   به گفته محمودزاده، اگر مالکان واحد‌های مذکور تا قبل از پایان ماه جاری که آخرین مرحله اخذ خوداظهاری است نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود اقدام نکنند، واحد آن‌ها به عنوان خانه خالی تلقی و برای اعمال مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود. هموطنان اگر واحد مذکور را خرید و فروش کرده یا اجاره داده‌اند باید مستندات آن را در سامانه ثبت کنند.

وی همچنین در خصوص شائبه اختلاف وزارت راه و شهرسازی با سازمان امور مالیاتی بر سر نحوه معرفی خانه‌های خالی گفت: حدود دو هفته قبل جلسه‌ای با مسئولان سازمان امور مالیاتی داشتیم و این هماهنگی صورت گرفت تا بر اساس فهرستی که تا ما تا پایان دی‌ماه به آن‌ها ارایه می‌دهیم موضوع مالیات خانه‌های خالی محقق شود؛ بنابراین در خصوص ابهام اول یعنی ارسال پیامک خانه خالی، معاون وزیر راه معتقد است اشتباهی در کار نیست و با توجه به اینکه این افراد از خوداظهاری امتناع کرده‌اند برداشت این است خانه آن‌ها خالی است. در متن پیامک نیز آمده که وضعیت املاک خود را تعیین تکلیف کنند.

اما ابهام دومی که در این باره مطرح است به پاک شدن اطلاعات ثبت شده برخی مردم در سامانه مذکور برمی گردد؛ مساله‌ای که از سوی برخی مردم مطرح شده و ضرورت دارد تا از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی شفاف سازی شود.
 
در این خصوص حسین میرزایی، کارشناس حوزه دولت الکترونیک نیز در فضای مجازی نسبت به اتفاق پیش آمده با اشاره به پاک شدن اطلاعات ملکی ثبت شده خود در سامانه املاک و اسکان نوشت: چرا اطلاعاتی که ما در راستای تکمین قانون در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کرده بودیم پاک شده است؟ وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی نتوانسته است بانک اطلاعاتی از املاک و وضعیت سکونت مردم ایران تهیه کند، صحبت از جهش تولید مسکن کاملا غیرقابل باور و نشدنی ست.

اطلاعات ثبت شده مردم در «سامانه ملی املاک و اسکان» پاک شد؟!
اطلاعات ثبت شده مردم در «سامانه ملی املاک و اسکان» پاک شد؟!
بنابراین، همان گونه که اشاره شد، موضوع پاک شدن اطلاعات ثبت شده برخی مردم که پیش‌تر با اعتماد به دولت و وزارت راه و شهرسازی، همراهی لازم را در جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی دولت داشتند، حالا به چالشی جدی برایشان تبدیل شده است و ضرورت دارد تا هرچه سریع‌تر نهاد‌های نظارتی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و سازمان بازرسی کل کشور به این مساله ورود کنند تا حق و حقوق مردم پایمال نشود.

در این باره، نکته مهم حفظ اعتماد مردم به سیستم و برنامه ریزی دولت است. موضوعی که حالا با بی توجهی گروهی در وزارت راه و شهرسازی، به چالشی جدید تبدیل شده است، تا جاییکه حسین میرزایی کارشناس حوزه دولت الکترونیک معتقد است: مهم‌ترین سرمایه دستگاه‌های اجرایی نزد مردم، «اعتماد» است. اعتماد به توان فنی، حفظ محرمانگی داده ها، توان اجرایی و اظهارنظر‌های مسئولین و نحوه اجرای قوانین و تصمیمات است. اگر مردم بی اعتماد شوند، دیگر نمی‌شود کاری انجام داد. وی افزود: در قانون مالیات بر خانه‌های خالی مردم اعتماد خود را از دست داده‌اند. بگذارید کلان‌تر بگویم؛ مردم اعتماد خود را به توان مدیریت حوزه مسکن توسط دولت‌ها از دست داده اند و چشمشان به قیمت‌های اعلامی توسط املاکی‌ها و مالکان واحد‌های مسکونی است. به گفته میرزایی: سال‌ها که قانون بر زمین مانده بود. دو سال هم هست پس از تغییر در ماده ۵۴ مالیات‌های مستقیم، هیچ اتفاقی نیفتاد و فقط با هیاهو مواجه بودیم که چنین و چنان کرده و خانه خالی را شناسایی می‌کنیم و مالیات می‌گیریم و بازار مسکن را از تلاطم و سوداگری نجات می‌دهیم…. چه شد؟! جواب: هیچ.

میرزایی یادآور شد: عناصری که در دولت قبل و در معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی “نتوانستند” پروژه ملی املاک و اسکان را پیش ببرند، هنوز در این وزارتخانه هستند! وی در پایان با اشاره دوباره به پاک شدن اطلاعات ثبت شده گذشته نوشته است: همان گونه که مشاهده می‌کنید، از اطلاعاتی که قبلا در سامانه ثبت کردم خبری نیست و باید مجددا اطلاعات را وارد سامانه کنم… فاجعه ست…



سخن پایانی

 
بنابراین ضرورت دارد تا در این باره، از سوی مسئولان دولتی و وزارت راه و شهرسازی پاسخگویی و شفاف سازی صورت بگیرد. کما اینکه در گذشته وزیر وقت راه و شهرسازی از عدم ثبت اطلاعات ملکی خود در سامانه به دلیل نداشتن وقت صحبت کرده بود، حال نباید اعتماد مردمی که در صف مقدم همراهی با دولت، به ثبت اطلاعات خود در سامانه املاک و مسکن اقدام کرده بودند، از بین ببریم و باید قدردان این افراد نیز باشیم.

هرچند در پایان این گزارش باید بار دیگر به اهداف کلان این نوع برنامه ریزی دولت یعنی شناسایی خانه‌های خالی و ترغیب آن‌ها به عرضه در بازار مسکن و در نهایت تعدیل قیمت‌ها اشاره داشت که به نظر می‌رسد، به دلایل مختلف از جمله نبود نظارت شفاف بر سامانه مذکور و همچنین عدم هماهنگی میان وزارت راه و سازمان امور مالیاتی، این پروژه ملی متاسفانه با شکست مواجه شده و یا خواهد شد. پیش‌تر نیز در فروردین ۱۴۰۰ احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای خطاب به محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای پروژه ملی شناسایی محل اسکان خانوار‌ها در سامانه ملی املاک و اسکان نوشته بود: «از آنجایی که مشخص نمودن موقعیت دقیق محل سکونت افراد از بدو تشکیل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، از دغدغه‌های این معاونت بوده و به دنبال تحقق آن است، شیوه اجرای کنونی با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد و احتمال می‌رود این پروژه ملی با شکست روبه رو شود.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۸۱
تعيين مهلت براي ثبت نام بي معني است. زيرا شرايط املاك دائما در حال تغيير است. افراد خانه خود را ميفروشند،يا خانه جديد ميخرند. بسته شدن سامانه مانع ثبت تغييرات است.
البته اگر اطلاعات پاك شده باشد كه ديگر اين مطلب هم بلاموضوع است و بايد منتظر جوكها در مورد آن باشيم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
اطلاعاتی که در خرداد ماه وارد شد پاک شدند
من برای ۳ مالک اطلاعات وارد کردم هر ۳ پاک شده بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
این قانون از ابتدا اشکال داشت.
مالیات بر درآمد است نه بر تورمی که دولت ایجاد کرده.
مهشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
اپارتمان در اصفهان به خاطر مشکلات اقتصادی و خشک سالی در رکود کامل بسر می برد و قیمت ها کمتر شده و بازهم کمتر می شود و ارزش سرمایه ای خود را به طور کامل از دست داده است
اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
در اینده مسکن در شهر اصفهان با کاهش شدید قیمت رو به رو می شود به خاطر خشک سالی شدید و به
وجود امدن ریز گرد ها بیشتر مردم مهاجرت می کنند.
مملکت رو هوا است
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
به فرزندان خود پرواز بیاموزید
آپارتمانی که قبل از ۱۴۰۰ فروش رفته به نام فرد در سامانه ثبت شده و نه اجازه حذف آن را داری و نه جایی دارد که اظهار کنی این آپارتمان دیگر مال شما نیست. هیچ جایی برای آپلود مدارک این مورد ندارد. اصولا طوری چیده شده است که هر چه در سامانه ثبت شده است را چه درست و چه غلط تایید کنی و بری جلو
بله ، اطلاعات کاملا پاک شده و اطلاعات جدید و ناقص و اشتباه جایگزین شده، املاکی که فروختم در سامانه دوباره آمده و اطلاعاتی که وارد کرده بودم همه پاک شده
بدون مالیات هم نگهداری خانه خالی برای مردم عادی پر هزینه است و برای اجاره دادن و کمک به درآمد اقدام به خرید خانه دیگر می کنند بیشتر خانه های خالی بدون ساکن برای شرکت ها و......... هستند
اطلاعات ملکی ثبت شده من هم پاک شده و پیامک برای من هم ارسال شده است . با اینکه اطلاعات فوق در ابتدای سال در سایت املاک ثبت شده بود .
من همان اول ثبت کرده بودم ولی باز هم پیامک آمده و در سامانه هم وجود ندارد.
اصلا شما یک درصد فکر کن این پروژه موفق بشه. خب اون مالکان گردن کلفت و سازمان ها و بانک ها چه کنند؟
مدیریت جهادی و جهانی تان ما را کشته
من هم در ابتدای سال اطلاعات خود را در سامانه ثبت کردم در آبان ماه که مراجعه به سامانه داشتم دیدم هیچ اطلاعاتی ثبت نیست طی تماس تلفنی با سامانه اعلام شد دوباره اطلاعات را وارد کنید.
هک شده یا پَرپَر شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعیت را مردم بگویید یا نگویید اعتماد از دست رفته باز نخواهد گشت
چند بار گفتم باز هم میگم این املاک که قراره شامل دریاف مالیات بشن اکثرا متعلق به خود مسئولان هست پس قابل انجام نیست و اجرا نمیشود.حالا هی اسمون ریسمان ببافین.
قانون مسخره و اجرای مسخره تر، فقط با وقت و اصاب مردم بازی میکنند
والا من وارد شدم دیدم زده منیریه مستاجر هستم. در صورتی که من به عمرم منیریه نبودم
فساد سیستماتیک
بیچاره مردم بدبخت وفلک زده ایرانی که از هرکجا باید به دولتها مالیات بدهند
وحشت بزرگ هنوز در راه است
مگه مسکن و منزل مردم برنج و شکر و حبوباته که میگین باید حتما عرضه بشه شما تنها کاری که باید بکنی زمینه ساخت مسکن رو فراهم کنی برای قشر آسیب پذیر، باید تورم رو بیاری پایین، منزل گران نشده، منزلی که الان 2 میلیارد شده 10 سال پیش 100 میلیون بوده ولی نسبت به تورم و بی ارزش شدن ریال هیچ تغییری نکرده و همون قیمت سال 90 است.
بله کاملاً مشخص است که اطلاعات پاک شده. بنده در تیرماه اطلاعات منزل شخصی را وارد و ثبت نمودم هفته قبل مجددا پیامک آمد که منزل شما به عنوان آپارتمان خالی شناسائی شده است
برای من هم پیام آمد در حالیکه قبلا کامل پر کردم ولی الان اطلاعات پاک شده است
من هم اطلاعاتی که وارد کرده بودن کلا پاک شده . نکته مهم اینه که چرا باید مردم خسارت اهمال و بی دقتی مسولان را بپردازند . اول زیر ساخت سامانه شان را درست کنند بعد به مردم فشار بیاورند که ثبت نام کنید . حالا تهدید می کنند مالیات می گیریم . مردم باید چند بار یک کار را انجام دهند . این مشکل دولته خودش هم باید اطلاعات را بازیابی کنه . اینقدر به مردم ظلم نکنید
اکثر کدپستی ها عوض شده. کدپستی که روی قبض تلفن هست دیگه معتبر نیس ولی همچنان درج میشه
همین کد پستی رو توی سامانه استعلام کد پستی میزنی ادرس درست میده ولی وقتی توی سامانه املاک یا توی سامانه کمیته امداد میزنی میگه اشتباه

لطفا مسئولین رسیدگی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
خیالت تخت
الان رسیدگی میکنن برات
اطلاعات من هم پاک شده بود مجددا وارد کردم.
نرم افزار اول میگفت شما دو تا خانه دارید وقتی من یکی رو حذف کردم و اطلاعات خونه ام را ثبت کردم ، نرم افزار گفت پس شما دو تا خونه دارید و همون مشخصات یک خونه منو دو بار نشون داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
خوشبحالت دو تا خونه دار شدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
رو کاغذ بنویس خونه.
میگه سه تا داری
چقدر خوب
بنده دوره قبل تمام اطلاعات املاك خود را در سامانه وارد كردم و الان برام پيامك اومده كه شما به عنوان مالك خانه خالي شناسايي شديد ! . همه مي دونن كه بانك ها شركت هاي دولتي ، صاحب بيشترين خانه خالي هستند و اونا را ول كردن و چسبيدن به موارد اينجوري . سند منزل بنده دفترچه اي است و در سامانه درخواست كد جام مي كنند ؛ كدي كه علي الظاهر در سند تك برگ وجود داره و اگر اين كد را وارد سامانه نكنيم از پذيرش بقيه اطلاعات خوداري مي كنه . حداقل نيومدن اين سامانه خودشون را اصلاح كنند و تمام فشار را روي مردم ميارن تا جيب خودشون را پر كنتد
اگر دولت در بافتهای فرسوده اقدام به انبوه سازی مسکن با شرایط استاندارد نماید و تعدادی را با شرایط اجاره به شرط تملیک واگذار نماید ، با یک تیر چند نشان زده :
1- ایجاد اشتغال
2- نزول قیمت ملک به دلیل عرضه ملک در بازار و فروش خانه های خالی
3- رفع خطر زلزله از ساکنان فعلی بافتهای فرسوده
4- تشویق جوانان فاقد مسکن به ازدواج
متاسفانه با اینکار یکذره اطمینان مردم نیز از بین میرود فراخوان میدهند ومردم نیز با تحمل هزینه واتلاف وقت به این مسائل اهمیت وثبت نام میکنند ولی نتیجه چنین میشود بی شک ثبت املاک برای عدهای بالادستی که میزان دارایشان که به طرق مختلف بدست آوردهاند وباید مالیات بدهند معلوم وثبت خواهد شد نمی صرفد وآنها که دستشان در کار است جلوی شفاف سازی را میگیرند
زمانی که مسئولان مملکت از شفاف سازی دراعلام وثبت دارائی های خود خودداری می کنند وکاری صورت نمی گیرد نباید به عموم مردم در این خصوص خرده گرفته شود. هر آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند..
اطلاعات سامانه در حمله سایبری پاک شده بوده
همه یه قولنامه صوری به نام اقوامشون توشهرستان تنظیم کردن ایرانی جماعت راه دررو همیشه بلده فایده ای نداره
پاک شدن اطلاعات ثبت شده با یک ریکاوری ساده قابل حل است
صاحب خونه میگه
حق ندارید تو سامانه چیزی ثبت کنید. و گرنه باید جمع کنید برید و در صورتی هم که ثبت کنید هر چی مالیات بیاد می کشم رو کرایه.
با سلام. من در آذر ماه ۹۷ یک ملک مسکونی را فروخته بودم و اتفاقا سند تک برگ داشت و در دفترخانه سند هم به نام خریدار زده بودم. با کمال تعجب وقتی این پیامک جدید آمد و به سایت رجوع کردم دیدم این ملک هنوز جزو املاک من ثبت شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
دقیقا برای من هم همینطور شده
بزرگواران خبر نگار خواهش میکنیم همین اخباری را که اعلام‌میکنید که دقیق بسیار درست است و مردم هم انتظار دارند که‌مسعولان‌جوابگو‌باشند تروخدا در هرجاییی پخش‌کنید بلکه به‌گوش‌مسعولین‌محترم‌برسه‌که بابا این‌سامانه مشکلداره زود تصمیم‌نگیریدددددد بعدا سازمان امور مالیاتی با هزارن نفر روبه‌رو میشه‌که به اشتباه‌ممکنه براشون مالیات رد شده باشه ! تروخدا پیگیر این خبر باشید تا انشالاه این‌مشکل حل بشه تروخدا
یک ضرب المثل قدیمی میگه اگر نخوردیم نان گندم دیده ایم دست مردم
نمیدانم در ارکاندولتی ما چه لجاجتی است که در این زمینه از کشورهای موفق مشاوره نمی گیریم؟
شنیده ام کشورهای آلمان و کشورهای اسکاندیناوی در این زمینه برنامه های موفقی داشته اند چرا استفاده نکنیم
اطلاعات منم پاک شده عجب وضعی شده
مافیا... مافیا... مافیا...
ابتکارات تخیلی غیر عملی و مسخره است . هدفش فقط کسب درآمد است و چیز دیگری از آین طرح در نمی آید مردم هم حق دارند همکاری نکند!!
مردم‌ را اسیر بی کفایتی خودتان‌ کرده اید.
چند ماه قبل برای من و همسرم پیامک آمد که در سایت املاک ثبت نام کنیم و املاک خودمان را اعلام کنیم که این کار را انجام دادیم و به صورت دقیق ثبت شد
مجددا هفته قبل پیامک آمد
وقتی به سایت املاک مراجعه کردیم هیچ اطلاعاتی از قبل نبود حتی نام ورود و پسورد ما هیچ کدام وجود نداشت
و دوباره از اول
اولا نیاز به این همه جارو جنجال ندارد از اداره ثبت کاملاً استعلام بگیرید دوم شما که هیچ برنامه دولت قبلی را قبول ندارید چرا به این برنامه گیر دادید
آیا بانکها و سایر نهادها که وارد ساخت و ساز مسکن شدن هم باید مالیات خا لی بودن چندین ساله اپارتمانهای لوکس رو بدن یا معاف شدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
اونها که معاف هستند مگه انتظار دیگه ای داشتید
چه وزارت مسکن دقیق و متعهدی ؛ سه تا ملک در سامانه به نام من ثبت شده و هر سه به عنوان خانه خالی و قرمز .
جالب ترین قسمت موضوع این هست که هر سه ملک را من فروخته ام و سند تک برگ. به نام خریدار زده شده.
یکی را ۲۰ سال پیش ؛ دو مورد دیگه را ۲ سال پیش .
رفتم در سامانه اولا اطلاعات خریدار یکی دو مورد را ندارم که تغییر بدهم.
یک مورد را که اطلاعات خربدار را دارم سامانه اجازه تغییر نمیدهد.
سر سوزنی برای اعصاب و وقت مردم ارزش قایل نیستند .
من خودم چند ماه پیش کامل پر کردم اما چند روز پیش رفتم دیدم کل اطلاعاتم پاک شده!
سلام برای من هم پیامک خانه خالی آمده در حالیکه اوایل امسال بنده مشخصات ملک خود را که خالی نمی باشد را در سامانه اعلام کرده ام .
بنده در زمان مورد نظر یعنی اردیبهشت ماه با صرف وقت بسیار درسیستم لکنته املاک اطلاعات خود را با موفقیت ثبت کردم وکد پیگیری هم گرفتم بعد8ماه درکمال تعجب پیامک "خانه شما خالی تشخیص داده شده" دریافت کردم وارد لینک شدم بعد وارد سامانه شدم درکمال تعجب دیدم اطلاعات ملکی که 5 سال پیش آنرا فروخته بودم به عنوان خانه فعلی من تشخیص داده شده خانه ای که بعد ازفروختن آن ملک خریده ام را با اطلاعات ناقص به عنوان خانه خالی برای من درنظر گرفته شده
وازآن جالبتر اینکه همان شب پلیس فتا اعلام کرد که این پیامک ها جعلی است وبه هیچ وجه وارد لینک آن نشید که حساب شما خالی میشود. که بعدازاون استرس این موضوع هم اضافه شد چون بنده وارد لینک شده بوده ام.

حالا هم درکمال شگفتی معاون وزیر راه گفتند که این پیامک ها درست است وافرادی که پیامک برای آنها آمده اطلاعات را تکمیل نکردند.این درحالیست که بنده جز معدود انسانهای ساده لوحی بودم که با تمکین ازقانون با صرف وقت زیاد وارد سیستم داغون املاک شدم و اطلاعاتم را ثبت کردم وبعد 8 ماه با آنچه که دربالا گفتم مواجه شدم.
من اطلاعات محل اقامتم رو پارسال ثبت کرده بودم ولی چند روز پیش پیامک خانه خالی برام اومد. رفتم تو سایت دیدم اطلاعات قبلیم هست ولی یک ملک جدید بدون هیچ مشخصه ای فقط با یک کد پستی که یک رقم از کد پستی ملک خودم بیشتر بود، برام ثبت شده! اینجوریشو دیگه ندیده بودیم! بنظر میاد سایت هک شده باشه. چون رمز عبورم رو فقط خودم داشتم. پس کی میتونه ملک جدید بنام من ثبت کرده باشه؟ هر روز از آسمون یه چیزی باید رو سرمون خراب شه! اگه به زور میخواید از مردم مالیات بگیرید، خوب بگید تا خیال هممون راحت شه!
ورود اطلاعات توسط اشخاص و کاربرهای معمولی در سامانه املاک و اسکان کار ساده ای نیست. اینه که آدم چند تا داده وارد میکنه و بعد که به مشکل برمیخوره مجبوره بیخیال بشه.
داده های خواسته شده رو ساده تر و مختصرتر کنید تا ابتدا یک پایگاه اولیه ایجاد بشه ؛ در آینده نسبت به جمع آوری اطلاعات تکمیلی و بیشتر اقدام کنید
مزخرف ترین سامانه است که من با تحصیلات ارشد تاحالا نتونستم ثبت کنم اونم برای خونه ای که ده ساله توش ساکنم
چند وقت پیش تلفنی داشتم که خانمی از من پرسید آیا کارت هوشمند امداد خودرو دریافت کرده ام؟ جواب دادم که کدام خودرو ام را میگوئید؟ تعللی کرد و گفت همه شان. گفتم چه ضرورتی دارد؟ گفت مثل کارت هوشمند ملی است و باید برای خودروهایت کارت هوشمند بگیری.
پاسخ دادم که در گوش گاو فقط یک پلاک "شماره" نصب میکنند شما چند پلاک میخواهی در گوشهای من فرو کنی. تلفن را قطع کرد.
حالا سوالم از مسئولین این است چند پلاک در گوش ملت میخواهید فرو کنید.
شناسنامه،
کارت ملی،
کارت هوشمند ملی،
شماره سجام،
شماره ثنا،
ثبت نامه در سامانه تهران من،
ثبت نامه در سامانه مسکن،
...
شناسایی ها ازروی قبض برق بوده خانه ای که دوازده سال پیش فروختم اما قبض برقش هنوز به نام بنده است اقامتگاه اصلی تشخیص داده اند وخانه ای که ساکنش هستم مصرف برق کمی دارم به علت مسافرت زیاد وجالب است که خانه خالی تشخیص داده شده.مگر قبض برق میتواند ملاک تشخیص باشد
اگر این سامانه برای گرفتن مالیات از مالکان خانه های خالی است چرا آقای محمودزاده و قانون مربوطه تاکید بر مستاجران نیز دارد که انها هم باید این اطلاعات را وارد کنند؟ آیا مستاجران هم باید مالیات خانه صاحبخانه را بدهند؟؟؟
فایلهای اجاره به شدت کم شده همه قولنامالکی تنظیم کردن اونایی هم که اجاره میدن قیمتشون خیلی بالاست هرجا کنترل کردین بدتر شد
بنده هم اوایل اعلام سامانه املاک اطلاعات ملک خود را که ساکن هستم وارد نمودم ولی اخیرا پیامک آمده که ملک شما خالی شناسایی شده است،
براي من هم اي ام اس اومد به خودشون زحمت ندادند از استعلام فيش برق بفهمند خونه اپارتمان ٨٠متري ٥٠ساله سكنه داره و پيام خالي بودن ميزنند همش لقمه اماده ميخوان اصل كاري خونه هاي خالي بانك ها دم دستشونو ماليات ببندد بعد بيان سراغ مردم
اطلاعات املاک بنده پاک نشده. سر جایش بود. اخیرا به روز کردم. الان هم لحظه شماری میکنم کی این ۵۰ میلیون مالیات اون مورد تخلیه مونده رو بدم. جانم بطاقت آمد از بس که دیر ماندی چون صبح شب نشینان!!
خدا هیشکی رو اینطور منتظر نذاره.
اطلاعات من هم پاک شده ودرمنزلی که هستم خالی اعلام شده چقدر زوره
خخخخ تو کشورهای دیگه مسولان و رده های بالای مملکت دارایی خودشون و حتی درآمد خودشون رو واضح به مردم اعلام میکنن و مردم میتونن ببینن ولی اینجا اعلام و اطلاع از دارایی مسولان محرمانه هست!! و مردم هستند که باید به مسولان داراییشون رو اعلام کنن!!!
من متوجه نمیشم این چه فشاری هست که به مردم اعمال میشود. مادر من با سن بالا توانایی اجاره دادن آپارتمان و سرو کله زدن و تعمیر آن را ندارد. چه کند. حالا آخر عمری بیاییم از دارایی او که پشتوانه اش است مالیات بگیریم. با حقوق بازنشستگی چگونه مالیات بدهد. بابا مردم را آزار ندهید، ولله به قدر کافی تحریمها و فشار زندگی آنها را خسته کرده است. دولت در عوض باید آرامش برقرار کند نه انکه هر روز صبح یک مسئله برای مردم ایجاد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
یه قولنامه صوری به نام یکی از اقوامتون توی شهرستان تنظیم کن بعد ثبت کن خیلیها این کاررو کردن ک
بیش از ۵ سال است که میخوان از خانه های خالی مالیات بگیرند حل مشکل خانه های خالی میتواند مشکل مسکن کشور را حل کند ولی کار به سرانجام نمیرسد چون عمده خانه های خالی در اختیار اشخاص حقوقی هستند و آنها مانع از پیش رفتن کارها میشوند
براي من پيامك اومد خانه شما بعنوان خانه خالي شناسايي شده در صورتيكه بنده مستاجر هستم . حاضرم مالياتش را بدم خونه را به من بدهند. با سرچ در اينترنت متوجه شدم خانه اصلا خالي نيست و قبلا در يكي از واحد هاي آن ساختمان مستاجر بودم و كد پستي مربوط به طبقه پايين من بود. حالا كد پستي واحد اشتباه ثبت شده قابل هضم است ولي نام مالك چرا بايد اشتباه باشه؟
لااقل یک نفر بیاید عذرخواهی کند تمام اطلاعات مردم را پاک کردند که‌بپیچونند خودشان مالیات ندهند
باسلام،بنده مستجرم وبه کافی نت رفتم مبلغی هم پول ازمن گرفت تااطلاعاتم رادرساوانه املاک واسکان ثبت کرد،ولی قراردادمنزل اجاره ای من تاشس ماه پیش بوده وتاریخ قراردادقبلی رادرسامانه ثبت کرده است وبعدازاتمام قرارداددیگرقراردادجدیدنبستیم آیاتکلیف من چیست خواهشامن راراهنمایی کنیدباتشکر.
دوستان خانه های سنددارمشخص هستن برای ثبت دراین سامانه درپیت خانه هایی ک قولنامه ایی خریدوفروش میشن اونا تکلیفشون چیه....
الان یکی خونه بخره ، سایت که بستست ، کجا باید ثبت کنه خونه دیگه خالی نیست !! مگه آدم همچین سایتی رو میبنده ؟ اصلا بستن سایت یعنی چی ؟ یعنی نمیتونید دیتا بانکتون رو آنلاین بررسی کنید ؟ این همه بودجه در اختیارتونه ، چندتا متخصص و آدم لایق استخدام کنید !!
مالکهای دارای صدها آپارتمان را شهرداری هر منطقه میشناسه، کاری داره شناسایی و مالیات گرفتن ازشون؟؟ منی که تازه ساکن منطقه ۵ ام میشناسم کیا اینجا صدتا خونه دارن و بیشترشون خالی اند شما نمیدونین؟؟! آها!! از دوستان هستن روتون نمیشه ازشون مالیات بگیرین!
تابناک خواهش می کنم رسیدگی کنید من اطلاعات ملک رو سال گذشته وارد کردم ولی الان وقتی به سامانه مراجعه می کنم کاملا پاک شده و وقتی میخوام دوباره ثبت کنم اجازه نمیده. چرا این کار و با ما می کنید؟ چرا به این شکل آزار میدید؟ تابناک خواهشمندم رسیدگی کنید.
اطلاعاتم در سامانه املاک کاملا خذف شده یه چیزای دیگه ای ثبت شده داستان چیه نکنه دوربین مخفیه؟
خیلی خوشحال شدم یک ملک ۸۰ هزار متر مربعی به ارزش تقریبی ۱۰ هزار میلیارد تومن در شهرک غرب ثبت کردند .لطفا سندش را به من بدهید .قول می دهم نصفش را به شما منتقل کنم
بهترین سایت دنیا ۵ بار اطلاعاتم پاک شده .البته اشکال ندارد برایم جبران کردند واقعا از مسؤلین محترم سایت متشکرم .یک ملک ۸۰ هزار متر مربعی واقع در شهرک غرب به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان بازار به نام من ثبت شده لطفا سند من را بدهید .قول می‌دهم . نصفش را به سامانه هدیه دهم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار