بازدید 4816

ائتلاف سعودی مدعی انهدام پهپاد یمنی‌ها شد

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام یک فروند هواپیمای بدون سرنشین نیرو‌های یمنی شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰ 13 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ائتلاف سعودی اعلام کرد: یک فروند پهپاد را که توسط حوثی‌ها (جنبش انصارالله) از فرودگاه صنعا به سمت جبهه مارب به پرواز درآمده بود، سرنگون کرده است.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همواره تأکید کرده است که حملات به کشور‌های متخاصم تا زمانی که تجاوزات آن‌ها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت یمن توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آن‌ها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی را در عمق خاک عربستان هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره همه جانبه، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار