بازدید 6125

آمریکا چند شهروند کره شمالی و روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا شش شهروند کره شمالی، یک شهروند و نیز یک شرکت روسی را به اتهام تامین کالا برای برنامه موشکی بالستیک کره شمالی تحریم کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ 12 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که این اقدامات در راستای تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت برنامه موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی و مانعی در مقابل تلاش‌های پیونگ یانگ برای گسترش فناوری‌های مرتبط است.
وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این تحریم‌ها در ادامه شش پرتاب موشک بالستیک کره شمالی از ماه سپتامبر ۲۰۲۱ است که هر یک از آن‌ها چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.
برایان‌ای نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا مدعی شد اقدامات امروز، بخشی از تلاش‌های مداوم آمریکا رای مقابله با برنامه موشک‌های بالستیک و تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی، استفاده مستمر از اشخاص و نمایندگان خارج از کشور برای تامین غیرقانونی کالای مورد استفاده در تسلیحات است. پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی شواهد دیگری از ادامه پیشبرد برنامه‌های ممنوعه موشکی باوجود درخواست‌های جامعه بین‌المللی برای دیپلماسی و خلع سلاح هسته‌ای است.
کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید آزمایش کرده است و در این آزمایش کیم جونگ اون رهبر این کشور حضور داشته است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از "راشا تودی"، مقامات در سئول ادعا کردند که این موشک نوع توسعه یافته موشک آزمایش شده در هفته گذشته است.
آژانس مرکزی خبری کره شمالی (KCNA) که خبرگزاری رسمی کره شمالی است اعلام کرد که "هدف از شلیک آزمایشی این موشک تایید نهایی مشخصات سیستم توسعه یافته تسلیحات مافوق صوت بود.
این آژانس افزود: موشک بالستیک مافوق صوت با موفقیت به هدف خود در فاصله هزار کیلومتری برخورد کرد.
کره شمالی اولین بار در ماه سپتامبر (مهر) سال گذشته میلادی یک موشک مافوق صوت را آزمایش کرده بود و بنابراین به جمعی از کشور‌های جهان پیوست که مشغول توسعه این تکنولوژی موشکی هستند.
به گزارش ایرنا، هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت به این معنی است که این نوع موشک‌ها می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت (۵ ماخ) یا بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر (۳۸۰۰ مایل) در ساعت حرکت کنند. این موشک‌ها می‌توانند در حین پرواز مانور دهند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از موشک سنتی می‌کند. با کاستن از زمان پرواز، این نوع موشک‌ها فرصت پاسخگویی و واکنش را نیز کاهش می‌دهند. بسته به نوع طراحی، آن‌ها می‌توانند کلاهک هسته‌ای یا معمولی حمل کنند و قادرند تعادل راهبردی را برهم بزنند.
به گزارش ایرنا، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تمام آزمایش‌های موشک بالستیک و هسته‌ای توسط کره شمالی را ممنوع کرده‌اند و تحریم‌هایی علیه این برنامه وضع کرده‌اند. این درحالی است که به گفته مقامات کره جنوبی، نیرو‌های کره شمالی از چند هفته پیش در حال انجام رزمایش‌های زمستانی بوده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل