بازدید 7812

عذرخواهی بوریس جانسون به‌خاطر حضور در یک مهمانی

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلستان به‌دلیل حضور در یک گردهمایی در باغ پشتی خیابان داونینگ ۱۰ در روز ۲۰ مه ۲۰۲۰ عذرخواهی کرد. در آن زمان بریتانیایی‌ها به دلیل محدودیت‌های شدید ویروس کرونا از تجمع منع شده بودند.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ 12 January 2022

 

به گزارش تابناک و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، در آغاز جلسه هفتگی سوالات نخست وزیر، جانسون گفت که پیش از رفتن به داخل ساختمان برای کار، ۲۵ دقیقه در این گردهمایی شرکت کرده است. او گفت که معتقد است این گردهمایی یک رویداد کاری بوده، اما با آینده‌نگری، باید شرکت‌کنندگان را به داخل می‌فرستاد.

«کر استارمر» رهبر اپوزیسیون دولت گفت که بهانه نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر اینکه نمی‌دانسته است، در یک مهمانی حضور دارد، مضحک و توهین‌آمیز است. رهبر حزب کارگر در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا نخست وزیر استعفا می‌کند یا خیر.

اظهارات نخست‌وزیر در روز چهارشنبه پس از روزها خشم نسبت به رویداد «نوشیدنی خودت را بیاور» که در خیابان داونینگ و در اوج نخستین قرنطینه کووید-۱۹ در بریتانیا برگزار شد، صورت گرفت.

دوشنبه‌شب، مشخص شد که مارتین رینولدز، منشی خصوصی او، برای بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان داونینگ استریت دعوت نامه‌ای ارسال کرده بود تا در روز ۲۰ مه «نوشیدنی‌هایی با فاصله اجتماعی در باغ شماره ۱۰» بنوشند.

در این ایمیل که به‌طور مستقل توسط سی‌ان‌ان تایید شده، به مهمانان گفته شده است که «نوشیدنی خود را بیاورند» و «از آب و هوای دلپذیر، بهترین استفاده را ببرند.»

این اتفاق در حالی رخ داد که بریتانیا در یک قرنطینه سخت برای مبارزه با شیوع کووید-۱۹ قرار داشت. در آن زمان، افراد در انگلستان از ملاقات با بیش از یک نفر دیگر در خارج از منزل منع شده بودند و برای این کار از نظر قانونی مجازات در نظر گرفته شده بود. در آن زمان و در محیط‌های کاری، دستورالعمل رسمی بیان کرده بود که جلسات حضوری فقط در صورت «کاملاً ضروری» باید برگزار شود.

جانسون از رد گزارش‌ها مبنی بر حضور او و همسرش کری جانسون در این مراسم خودداری کرده بود. او گفت که بیشتر از این اظهار نظر نخواهد کرد، زیرا تحقیقات در حال انجام است. اگر وزیری قانون وزارتخانه را زیر پا بگذارد، انتظار می‌رود که از شغل خود استعفا کند. اعضای حزب محافظه‌کار، حزب خود جانسون نیز پیش‌تر به شدت اعتراض کرده‌اند و رهبر محافظه‌کاران اسکاتلند گفته که اگر معلوم شود جانسون در این مهمانی شرکت کرده است، باید استعفا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی