بازدید 9887

مسیرهای پرتردد جاده ای کشور

انتخاب سفر زمینی همراه با تنوع بسیاری همراه است؛ شما می توانید با ماشین شخصی خود راهی مسافرت بشوید و یا با تهیه بلیت اتوبوس سفر خود را آغاز کنید. اما با انتخاب هر یک از این ها لازم است بدانید که کدام جاده های ایران پرتردد ترین و شلوغ ترین راه های کشور هستند تا در انتخاب مسیر و وسیله نقلیه آن هم در ایام پر ترافیک مانند تعطیلات عید دقت فرمائید.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 12 January 2022

از مزیت های حمل و نقل جاده ای می شود به این موضوع اشاره کرد که مسافران در طول مسیر از مناظر فوق العاده ای لذت می برند و همچنین هزینه کمتری برای طی کردن مسافت های طولانی پرداخت می کنند. علاوه بر این انتخاب سفر زمینی همراه با تنوع بسیاری همراه است؛ شما می توانید با ماشین شخصی خود راهی مسافرت بشوید و یا با تهیه بلیت اتوبوس سفر خود را آغاز کنید. اما با انتخاب هر یک از این ها لازم است بدانید که کدام جاده های ایران پرتردد ترین و شلوغ ترین راه های کشور هستند تا در انتخاب مسیر و وسیله نقلیه آن هم در ایام پر ترافیک مانند تعطیلات عید دقت فرمائید.

در ادامه مطلب به این جاده های شلوغ پر تردد پرداخته ایم:

برخی از گذرگاه های کشور ایران از دیگر جاده های آن شلوغ تر و پر رفت و آمد تر هستند. دلیل این شلوغی و تردد به اهمیت این محور های جاده ای مرتبط است. یکی از پرتردد ترین راه های کشور مسیر تهران- کرج می باشد.

مسیرهای پرتردد جاده ای کشور

مسیر تهران- کرج

مسیر تهران کرج از شلوغ ترین و پرتردد ترین مسیر های جاده ای کشور است که روزانه ترافیک بسیاری را در آن شاهد هستیم. این آزاد راه به دلیل نزدیکی استان البرز به پایتخت و مشغول بودن بسیاری از مردم البرز (کرج) در تهران  یکی از پر ترددترین راه های کشور است.

معمولا افراد با تهیه بلیط اتوبوس یا مترو این راه کوتاه اما شلوغ و پر ترافیک را طی می کنند. فاصله تهران- کرج حدودا 63 کیلومتر است. با این که مسیر میان این دو استان بسیار کوتاه می باشد اما نمی توان آن را در میان جاده های پر تردد کشور قرار نداد. برای رسیدن از تهران به کرج و برعکس شما حدودا یک ساعت در جاده خواهید بود.

مسیرتهران- شمال

از دیگر راه های های پر اهمیت و پرتردد ایران می توان به جاده تهران- شمال اشاره کرد. آزاد راه تهران- شمال از جاده های شلوغ و پرتردد جاده های ایران است. این آزادراه که از دو مسیر به سمت شمال کشور راه دارد حدودا "121" کیلومتر می باشد و برای اتصال تهران به چالوس ساخته شده است. این راه مسیر رفت و برگشت به شمال را بسیار آسان نموده و می توان گفت به دلیل گرانی بلیط هواپیما معمولا بسیاری از افراد با خرید بلیط اتوبوس مسیر تهران شمال را طی می کنند. تردد ماشین های شخصی و مسافران به خصوص در ایام تعطیل در این جاده، بزرگراه تهران - شمال را به یکی از پرتردد ترین و شلوغ ترین جاده های کشور تبدیل کرده است.

بزرگراه قزوین

براساس امار های ارائه شده امسال یکی از پرتردد ترین مسیر های جاده ای کشور بزرگراه قزوین بوده است. این بزرگراه شهر هایی مانند: رشت و قزوین را به یکدیگر متصل می کند. بزرگراه قزوین ازشلوغ ترین و پر رفت وامد ترین مسیر های کشور است به گونه ای که در 6 ماه گذشته جز پر ترافیک ترین جاده های کشور بوده است.

این گذرگاه بخشی از بزرگراه شمال می باشد و جهت تقویت محور تهران – رشت - انزلی - آستارا ساخته شده است. امروزه مسافران با تهیه بلیط اتوبوس می توانند از این بزرگراه به هر کدام از شهر های ذکر شده به راحتی و در مسیری مستقیم حرکت کنند.

مسیرهای پرتردد جاده ای کشور

جاده تهران- مشهد و برعکس

جاده تهران به مشهد که تماما بزرگراه است از مهم ترین و پرتردد ترین راه های کشور می باشد. این جاده متاسفانه از حادثه خیز ترین جاده های کشور است. اگر با ماشین شخصی خود قرار است این مسیر را طی کنید باید مراقب حوادث جاده باشید زیرا به علت کثرت ماشین های سنگین و سبک در این جاده، امار تصادفات بالایی را دارد.

همچنین شما برای رعایت احتیاط و داشتن سفری مطمئن تر می توانید این مسیر را با اتوبوس طی نمائید. طول این جاده 860 کیلومتر می باشد و شهر های بزرگی چون: سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور را در مسیر دارد.

جاده اصفهان- تبریز

فاصله میان این دو شهر در مسافت جاده ای حدودا 897 کیلومتر می باشد. این راه کوتاه ترین گذرگاه به سمت تبریز می باشد. شما برای رسیدن به تبریز از این مسیر به حدودا ده ساعت رانندگی در این گذرگاه نیاز دارید.

در این راه شما ازشهرهایی چون: شاهین شهر، دلیجان، ابهر، خرم دره وکندور گذر خواهید داشت  و در نهایت به استان زیبا آذربایجان و شهر زیبا و مدرن تبریز می رسید.

مسیرجاده ای شیراز - بوشهر

مسیر شیراز - بوشهر نیز یکی از پر رفت وامد ترین و شلوغ ترین جاده های بین شهری کشور است که در ادامه به آن پرداخته ایم. این مسیر جاده ای که حدودا "297" کیلومتر می باشد از مهم ترین راه های جاده ای کشور است.

برای طی کردن گذرگاه جاده ای شیراز به بوشهر از بلوار امیر کبیر شیراز، شما شهر هایی چون: شیراز، دشت ارژن، قائمیه، کنارتخت و برازجان را پشت سرخواهید گذاشت تا به بوشهر برسید.

طی کردن این مسیر جاده ای حدودا چهار ساعت زمان می برد. شما می توانید این راه را با خرید اتوبوس راحت تر، مطمئن تر و بدون حادثه سپری کنید.

مسیر جاده ای اصفهان - تهران

این مسیر جاده ای حدودا 4 ساعت زمان می برد و ازشلوغ ترین و پرتردد ترین جاده های کشور است که روزانه ترافیک زیادی را شاهد می باشد. شما برای طی کردن این مسیر 5 ساعته با " 444" کیلومتر باید از شهرهای زیبایی چون: هریسان، ساوه، رباط کریم و اسلام عبور کنید. این جاده بیابانی شلوغ از گذرگاه های پرتردد کشور می باشد و معمولا به دلیل مسافت نسبتا کوتاه مردم ترجیح می دهند از وسیله نقلیه شخصی یا اتوبوس برای طی کردن این مسافت استفاده کنند.

مسیر جاده ای مشهد- بیرجند

از دیگر مسیر های شلوغ و پر رفت و امد استان خراسان می توان به مسیر جاده ای مشهد- بیرجند اشاره کرد.

فاصله بین دو شهر مشهد و بیرجند "499 " کیلومتر است.  برای طی کردن این جاده باید از شهر هایی چون : ملک آباد، تربت حیدریه، گناباد، خضری، قائن و ... گذر کنید.

مسیر جاده ای اهواز – تهران و برعکس

این گذرگاه جاده ای حدودا "777" کیلومتر می باشد. برای طی کردن این راه باید 9 ساعت و 11 دقیقه در جاده باشید. همچنین طی کردن این گذرگاه طولانی با خودروی شخصی بدون توقف و استراحت قطعا خسته کننده و خطر آفرین خواهد بود. برای همین توصیه می کنیم حتما در طول مسیر برای استراحت مدت زمانی را توقف کنید. علاوه براین شما می توانید این مسیر را با استفاده از وسیله نقلیه عمومی چون اتوبوس طی نمائید. در جاده اهواز- تهران روزانه اتوبوس های متعددی فعالیت دارند.   

مسیر جاده ای تهران - چابهار

علاوه بر تمام مسیر های ذکر شده می توان به گذرگاه  تهران - چابهار نیز به عنوان یکی از پرتردد ترین راه های جاده ای کشور را داد. چابهار در استان سیستان و بلوچستان تنها بندر اقیانوسی ایران می باشد. این بندر فوق العاده زیبا  از جاذبه های گردشگری بی نظیر ایران محسوب می شود. این مسیر جاده ای زیبا از طولانی ترین مسیر های جاده ای کشوراست که طی کردن آن حدودا 19ساعت زمان می برد. فاصله میان این دو شهر"1815" کیلومتر است. برای رسیدن به این بندر زیبا از مسیر تهران باید ازشهر هایی چون : قم، کاشان، نائین، یزد، رفسنجان و .. گذر کنید.

مسیرهای پرتردد جاده ای کشور

 مسیر جاده ای اصفهان - بندرعباس

راه جاده ای اصفهان بندر عباس حدودا "941" کیلومتر می باشد. طی کردن این جاده با خودروی شخصی 10 ساعت و 23 دقیقه زمان می برد. این مسیر جاده ای از شلوغ ترین و پر طرفدار ترین مسیر های کشور می باشد. پیمودن این مسافت طولانی با خودروی شخصی نیازمند توقف های  متعدد و استراحت های فراوان است تا بتوانید به سلامت به مقصد برسید.

جاده هراز ( تهران- امل )

جاده تهران- امل یا همان جاده هراز از  شلوغ ترین وپر تردد ترین گذرگاه های زمینی در روز های تعطیل می باشد. این راه نزدیک ترین مسیر میان دو شهر تهران- امل است. جالب است بدانید جاده هراز با 14تونل که بلند ترین آن 1500 متر می باشد از مهم ترین جاده های محور تهران - مازندران می باشد. البته این جاده نسبت به جاده چالوس از قدمت کمتری برخوردار است و تازه ساخت تر می باشد. شلوغ ترین روز های این مسیر به تعطیلات نوروز بر می گردد. این مسیر در ایام تعطیل میزبان بیش از 4 میلیون مسافر است.

متاسفانه به دلیل شلوغی این جاده و مسیر، سالانه حوادث زیادی در آن رخ می دهد. توصیه می کنیم اگر قصد سفر در این گذرگاه  را دارید احتیاط لازم را رعایت کرده و هنگام خواب الودگی رانندگی نکنید. همچنین در زمستان اگر این راه جز مسیر های رفت و امد شماست مراقب سقوط بهمن باشید.

تمام گذرگاه هایی که در این مطلب درباره آن نوشتیم از پر تردد ترین و شلوغ ترین جاده های کشور هستند. حتما پیش از آغاز سفر از وضعیت ترافیک و مسیر تردد با خبر شوید و در طول مسیر توقف هایی کافی برای استراحت داشته باشید تا سفر خود را به سلامت طی کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست