بازدید 10472

سقوط جنگنده اف ۱۶ تایوان در اقیانوس

پس از چند سانحه هوایی در سال گذشته، ارتش تایوان روز سه شنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده اف-۱۶ آن چند دقیقه پس از پرواز به داخل اقیانوس سقوط کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴ 12 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "گاردین" مقامات تایوانی اعلام کردند این جنگنده که برای یک ماموریت آموزشی از پایگاه چیایی پرواز کرده بود، ۳۰ دقیقه پس از پرواز از رادار محو شد.
جنگنده‌های اف-۱۶ پیشرفته‌ترین جنگنده‌های ارتش تایوان هستند و پس از سانحه روز سه شنبه، ارتش تایوان اعلام کرد برنامه‌های آموزشی جنگنده‌های اف-۱۶ خود را متوقف می‌کند.
به گفته مقامات محلی، نیرو‌های هوایی تایوان هنوز نتوانسته است لاشه این جنگنده را پس از سقوط به داخل اقیانوس پیدا کند.
نیروی هوایی تایوان اعلام کرد که شرکت آمریکایی لاکهید مارتین که تولید کننده جنگنده‌های اف-۱۶ است، اخیرا سیستم‌های تسلیحاتی و الکترونیکی این جنگنده را بروز رسانی کرده بود.
هنوز دلیل سقوط این جنگنده اعلام نشده است.
سال گذشته نیز یک فروند جنگنده نیروی هوایی تایوان پس از پرواز از پایگاه هوایی هولین سقوط کرد.
در یک سانحه دیگر، دو فروند جنگنده اف-۵ نیروی هوایی تایوان پس از برخورد با یکدیگر در هوا به داخل اقیانوس سقوط کردند.
به گزارش ایرنا، آمریکا مدعی شده است تعهداتش در مقابل تایوان به این کشور اجازه می‌دهد تا برای توانمندسازی قابلیت‌های دفاعی تایوان، به آن سلاح نظامی بفروشد.
اگرچه آمریکا در سال ۱۹۷۹ رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد، اما همچنان گوشه چشمی به این جزیره دارد و می‌خواهد از آن به عنوان کارتی برای فشار بر چین استفاده کند؛ به ویژه اینکه در دوره ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا این وضعیت تشدید شد و تنش‌ها میان دو کشور بر سر ارتباط واشنگتن با تایوان افزایش یافت.
با این حال در روز‌های اخیر که تنش‌های چین و تایوان افزایش یافته، واشنگتن از یک سوی می‌گوید به سیاست اصل چین واحد پایبند است، اما از سوی دیگر ادعا می‌کند در صورت بروز جنگ میان چین و تایوان از تایوان دفاع خواهد کرد؛ موضوعی که باعث خشم چین شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها