بازدید 4558

رئیس ستاد کل ارتش عراق با مقام ناتو دیدار کرد

رئیس ستاد کل ارتش عراق با «پی‌یر اولسن» فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق دیدار و گفت‌ وگو کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک از ایرنا، دفتر ریاست ستاد کل ارتش عراق امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد کل ارتش ان کشور دیروز در دفتر خود میزبان «پی‌یر اولسن» فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق بود.

به گزارش وبگاه ناس نیوز، در این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار درباره پیشرفت پروژه‌های ارائه‌ شده ناتو با هدف ارتقای توانمندی‌های ارتش عراق، بحث و تبادل نظر کرده و گزینه‌های مربوط به توسعه سطح کاری در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اگرچه پیشتر فرماندهان ناتو در عراق بارها اعلام کرده بودند که نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ نیروی رزمی در خاک عراق ندارد و حضور خود را «مستشاری» می‌خوانند، اما باید حضور ناتو در عراق را روی دیگر سکه اشغالگری آمریکا تحت عنوان جدیدی دانست.

نیروهای خارجی دیگری تحت عنوان ائتلاف خودخوانده موسوم به «ائتلاف بین المللی» متشکل از برخی کشورهای اروپایی و کانادا به سرکردگی آمریکا در عراق حضور دارند که وظیفه خود را به مانند ناتو «آموزش رزمی به نیروهای عراقی» و حضور خود را «مستشاری» عنوان می‌کنند، اما حیطه وظایف خود را جدای از «ناتو» می‌دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار