بازدید 9464
۱

تصمیم سرنوشت‌ساز دلار برای بازار طلا و ارز

ظرف یک هفته اخیر قیمت دلار ۷۱۰ تومان و قیمت لیر ترکیه ۹۵ تومان کاهش پیدا کرده است. امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت به سه‌شنبه هفته پیش ۴۲۰ هزار تومان ارزان شده و کاهش قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در این‌مدت حدود ۵۰ هزار تومان است
کد خبر: ۱۰۹۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 11 January 2022
 
به گزارش تابناک  فرارو، قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه در شروع معاملات بازار آزاد روی پله ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت اما تا ظهر به ۲۸ هزار و ۴۲۰ تومان رسید. این عدد نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، ۳۷۰ هزار تومان بیشتر است. قیمت لیر هم از دیروز تا امروز ۳۰ تومان افزایش پیدا کرده و قیمت سکه تمام بهار آزادی با رشد ۱۳۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسیده است.

امروز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه هر قطعه سکه ربع بهار آزادی پس از افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومانی قیمت روبرو شده است. با این حال اگر قیمت‌های امروز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه را با روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه مقایسه کنیم به کاهش ۷۱۰ تومانی قیمت دلار و عقب‌نشینی ۹۵ تومانی لیر می‌رسیم.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی و هر قطعه سکه ربع‌بهار آزادی هم در طول هفت روز گذشته به ترتیب ۴۲۰ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان ارزان شده‌اند و کاهش قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در این‌مدت حدود ۵۰ هزار تومان است.

قیمت دلار؛ کاهش ۷۱۰ تومانی در هفت روز

قیمت دلار یک هفته پیش در روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه روی پله ۲۹ هزار و ۱۳۰ تومان ایستاده بود. با این حال هنوز می‌توانستید از جمله خبری «دلار ارزان شد» استفاده کنید، چون سه روز قبل یعنی در روز شنبه ۱۱ دی ماه هر دلار را ۲۹ هزار و ۷۴۰ تومان می‌فروختند. از آن روز بازار آزاد در سراشیبی افتاد تا قیمت دلار در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته قبل به ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان و ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان برسد. سه‌شنبه دلار حدود ۱۷۰ تومان ارزان شد و بالاخره کانال ۲۹ هزار تومان را ترک کرد. چسبندگی دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی دوام نداشت و طی دو روز رسمی معاملاتی بعدی، یعنی چهارشنبه ۱۵ دی و شنبه ۱۸ دی شاهد خروج دلار از این کانال بودیم.

قیمت دلار یکشنبه ۱۹ دی قدم به کانال ۲۷ هزار تومان گذاشت، اما تنها ۲۴ ساعت در آن دوام آورد. دیروز دوشنبه ۲۰ دی با اینکه بازار آزاد کار خود را از ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان شروع کرده بود، روند قیمت‌ها معکوس شد و دلار را تا ظهر به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان و تا شب به ۲۸ هزار و ۵۰ تومان رساند.

تغییرات قیمت دلار

سه‌شنبه ۱۴ دی چهارشنبه ۱۵ دی شنبه ۱۸ دی یکشنبه ۱۹ دی دوشنبه ۲۰ دی سه‌شنبه ۲۱ دی
۲۹ هزار و ۱۳۰ تومان ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان ۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان ۲۸ هزار و ۵۰ تومان ۲۸ هزار و ۴۲۰ تومان

 

قیمت لیر ترکیه؛ کاهش ۹۵ تومانی در هفت روز

لیر ترکیه شنبه هفته قبل یعنی ۱۱ دی با قیمت دو هزار و ۲۳۰ تومان فروخته می‌شد. قیمت لیر روز بعد ۱۰ تومان ارزان شد و روز دوشنبه پنچ تومان افزایش پیدا کرد، اما در روز سه‌شنبه ۱۴ دی یعنی دقیقا یک هفته پیش، قیمت لیر در بازار آزاد ارز ایران به دو هزار و ۱۵۵ تومان رسید.

چهارشنبه ۱۵ دی همزمان با خروج دلار از کانال ۲۹ هزار تومان، شاهد رسین قیمت لیر به دو هزار و ۱۲۰ تومان بودیم. دو روز تعطیلی رسمی کافی بود تا هم دلار و هم لیر کمی سربه راه شوند، طوری که در اولین روز هفته پیش رو، لیر در بازار آزاد با قیمت دو هزار و ۴۵ تومان فروخته شد.

یکشنبه اوج توجه مردم به واحد پول ترکیه بود، چون رسانه‌ها تیتر زدند قیمت لیر وارد کانال هزار تومان شد. البته منظور آن‌ها هزار و ۹۹۰ تومان بود. دیروز دوشنبه ۲۰ دی قیمت لیر کار خود را با هزار و ۹۹۵ تومان آغاز کرد، تا ظهر به دو هزار و ۱۰ تومان رسید و در پایان شب روی دو هزار و ۳۰ تومان ایستاد.

تغییرات قیمت لیر ترکیه

سه‌شنبه ۱۴ دی چهارشنبه ۱۵ دی شنبه ۱۸ دی یکشنبه ۱۹ دی دوشنبه ۲۰ دی سه‌شنبه ۲۱ دی
دو هزار و ۱۵۵ تومان دو هزار و ۱۲۰ تومان دو هزار و ۴۵ تومان  هزار و ۹۹۰ تومان دو هزار و ۳۰ تومان دو هزار و ۶۰ تومان

 

سکه تمام بهار آزادی جدید؛ کاهش ۴۲۰ هزار تومان در هفت روز

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، شنبه ۱۱ دی ماه با قیمت ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان خرید و فروش شد و سپس به‌شکل ناگهانی تصمیم گرفت کوتاه بیاید. ۱۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان، ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و بالاخره ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ایستگاه‌های بعدی بودند که قیمت سکه از روز یکشنبه ۱۲ دی تا روز سه‌شنبه ۱۴ دی در آن‌ها توقف کرد. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته یعنی چهارشنبه ۱۵ دی، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با وجود کاهش ارزش دلار و افت قیمت طلای ۱۸ عیار، به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در اولین روز از هفته جاری حدود ۳۳۰ هزار تومان ریخت. این روند در روز یکشنبه ۱۹ دی ادامه داشت تا سکه تمام بهار آزادی را ۱۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان بفروشند. تقریبا یک میلیون تومان کمتر از قیمت روز شنبه ۱۱ دی ماه. دیروز دوشنبه سکه تمام بهار آزادی کار خود را با ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شروع کرد، ظهر روی ۱۱ میلیون و ۹۸۰ تومان ایستاد و وقتی بازار را تعطیل می‌کردند قیمت سکه به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود.

تغییرات قیمت سکه تمام بهار آزادی

سه‌شنبه ۱۴ دی چهارشنبه ۱۵ دی شنبه ۱۸ دی یکشنبه ۱۹ دی دوشنبه ۲۰ دی سه‌شنبه ۲۱ دی
۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان ۱۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان

 

سکه ربع بهار آزادی؛ کاهش ۳۰ هزار تومانی در هفت روز

قیمت سکه ربع بهار آزادی روز دوشنبه ۲۰ دی ماه کار خود را از پله سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان آغاز کرد، اما معاملات پایانی با نرخ سه میلیون و ۵۵۰ هزار انجام شده است. این عدد ۱۳۰ هزار تومان از نرخ روز سه‌شنبه هفته قبل و ۲۹۰ هزار تومان از نرخ روز شنبه ۱۱ دی ماه کمتر است. در آن روز قیمت دلار و قیمت طلای ۱۸ عیار هم در حالت حداکثر قرار داشته، اما با عقب‌نشینی بازار، سکه ربع بهار آزادی هم ارزان شده است. در روز یکشنبه ۱۲ دی و دوشنبه ۱۳ دی، این نوع سکه را سه میلیون و ۸۱۰ هزار تومان فروخته‌اند. قیمت سکه ربع بهار آزادی روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه یعنی دقیقا یک هفته پیش، به سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید. عددی که در آخرین روز معاملاتی هفته قبل هم پایدار ماند.

تغییرات قیمت سکه ربع بهار آزادی

سه‌شنبه ۱۴ دی چهارشنبه ۱۵ دی شنبه ۱۸ دی یکشنبه ۱۹ دی دوشنبه ۲۰ دی سه‌شنبه ۲۱ دی
سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

 

هرگرم طلای ۱۸ عیار؛ کاهش ۵۰ هزار تومانی در هفت روز

هر گرم طلای ۱۸ عیار در اولین روز هفته گذشته یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت داشت و در روز یکشنبه ۱۲ دی آن را یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۸۰۰ تومان فروختند. دوشنبه ۱۳ دی و سه‌شنبه ۱۴ دی شاهد فروش هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان و یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان بودیم، اما آن‌هایی که دیروز برای خرید اقدم کرده‌اند بابت هرگرم متحمل ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان ضرر شده‌اند. چون قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار دیروز صبح با اینکه کار خود را از یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرده بود، در معاملات پایانی به یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

تغییرات قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار

سه‌شنبه ۱۴ دی چهارشنبه ۱۵ دی شنبه ۱۸ دی یکشنبه ۱۹ دی دوشنبه ۲۰ دی سه‌شنبه ۲۱ دی
یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۴۰۰ تومان یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۰۰ تومان یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان  یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خحالت آوره که صحبت کاهش قیمت میکنید
به دهه نمیرسه که قیمتها ده برابر شده ، و الان صحبت کاهش 710 تومن میکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل