بازدید 20882
۷

کارگردان سریال در پناه تو بدرود حیات گفت

نیما لبخنده فرزند حمید لبخنده هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون با تأیید این خبر گفت: پدر چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و بعد از بستری بودن در بیمارستان به منزل منتقل و بستری شد. متأسفانه ایشان به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، عصر روز شنبه ۱۸ دی چشم از جهان فروبست.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۲ 09 January 2022

حمید لبخنده هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون عصر شنبه ۱۸ دی بدرود حیات گفت.

به گزارش «تابناک»؛ نیما لبخنده فرزند حمید لبخنده هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون با تأیید این خبر گفت: پدر چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و بعد از بستری بودن در بیمارستان به منزل منتقل و بستری شد. متاسفانه عوارض عمل خوب نبود و سبب آمبولی شد و در نهایت، ساعت 6 عصر روز شنبه 18 دی ماه فوت کردند.

حمید لبخنده متولد سال ۱۳۳۰ در اهواز فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.

لبخنده درباره مسیر ورودش به عرصه هنر گفته بود: «15 ساله بودم که به کلاس نخستین استاد تئاترم، آقاى دکتر حسینعلی طباطبایی در اداره فرهنگ و هنر اهواز راه پیدا کردم. در آن کلاس رضا فیاضى، فرید و على سجادى حسینى و رضا خندان هم بودند. چند سال بعد در کنکور دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شدم و در رشته کارگردانى و بازیگرى تئاتر به تحصیل پرداختم و افتخار شاگردى اساتید بزرگی همچون آقایان حمید سمندریان، شمیم بهار، بهرام بیضایی، پرویز پرورش، دکتر پرویز ممنون، دکتر على رفیعى، دکتر محمد کوثر وخانم‌ها منیژه محامدى و گلی ترقی و… نصیبم شد و در دوره دانشجویى، بازیگرى و گاه کارگردانی می‌کردم.»

لبخنده که در برخی نمایش‌های گروه تئاتر «پیاده» به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی بازی کرده بود. او برای نخستین بار همراه با زنده یاد سمندریان در نمایشنامه «مرده‌های بی‌کفن و دفن» نوشته سارتر کار کرد. در آن مقطع نمایشنامه «عادل‌ها» به نویسندگی کامو و با ترجمه محمدعلی سپانلو را هم در تالار مولوی کارگردانی می‌کرد و بعد از تجربه اجراها رابطه دوستانه بیشتری با زنده یاد سمندریان و هما روستا پیدا کرد.

حمید لبخنده با ساخت سریال «در پناه تو» در دهه هفتاد در میان عموم مخاطبان به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد و بعد از آن سریال‌های دیگری هم همچون «در قلب من» را کارگردانی کرد. او در سینما فیلم «آبی» را ساخت اما در سال‌های گذشته بیشتر مشغول مدیریت آکادمی سمندریان بود و سال‌ها مدیریت آموزشگاه زنده یاد حمید سمندریان را بر عهده داشت.

نمایش «سوءتفاهم» و سریال‌های «مهر و ماه» و «با من بمان» از دیگر آثار حمید لبخنده هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
روحش شاد. خاطرات زیبایی برایمان ساخت
روحش شاد، سریال جذاب و متفاوتی بود.
خداوند رحمان او را مورد مغفرت و رحمت قرار دهد
جایش بسیار خالی است
کاش هنرمندان عاشقی مثل ایشان را زیاد داشته باشیم
اللهم اغفر المؤمنین و المؤمنات
و المسلمین و المسلمات
الاحیاء منهم و الاموات
خدا بیامرزدشون
خیلی زحمت کشیدی تابناک پوستر به این بزرگی از این هنرمند فقید منتشر کردی!
خداوند رحمت کند و روحش شاد و یادش گرامی باد.
روح شان شاد و در جوار رحمت بیکران حق انشاالله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی