بازدید 78634

تجمع کارکنان قوه قضاییه در اعتراض به تصمیم مجلس / مخالفان طرح: نگران دومینوی تبعیض حقوق‌ها هستیم / موافقان: معدل حقوق کارکنان اداری به زیر ۵ میلیون تومان می‌رسد / مصدق: خبرهای خوشی در راه است

رییس سازمان اداری استخدامی کشور که برای اعلام مخالفت دولت با طرح در مجلس حاضر شده بود، در جلسه صحن علنی مجلس گفت: ما در دولت نگران مطالبه همسان سازی حقوق و تسری سایر دستگاه‌ها بوده ایم و امکان دارد این وضعیت به سایر دستگاه‌ها منتقل شود و مطالبات جدید برای سایر دستگاه‌ها ایجاد کند که باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 08 January 2022

تجمع کارکنان قوه قضاییه در اعتراض به تصمیم مجلس / مخالفان طرح: نگران دومینوی تبعیض حقوق‌ها هستیم / موافقان: معدل حقوق کارکنان اداری به زیر ۵ میلیون تومان می‌رسد / مصدق: خبرهای خوشی در راه است

بخشی از کارکنان قوه قضاییه امروز ۱۸ دی‌ماه در بیشتر شهرهای کشور در اعتراض به رد طرح افزایش حقوق در مجلس شورای اسلامی، تجمع اعتراضی کردند.

به گزارش «تابناک» در پی رد کلیات طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در جلسه علنی روز ۱۵ دی‌ماه مجلس شورای اسلامی، کارکنان این قوه، امروز با برگزاری تجمع‌هایی مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در هفته‌های آخر ریاست سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه با نام طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه در مجلس اعلام وصول و در کمیسیون اجتماعی بررسی شد.

این طرح از ابتدای تدوین آن مورد حمایت جدی رییس پیشین قوه قضاییه بود و حتی آنطور که معاون وقت منابع انسانی قوه قضاییه گفته است، با همکاری محمد مصدق، معاون اول فعلی قوه قضاییه تدوین شده است.اما میثم لطیفی رییس سازمان اداری استخدامی کشور که برای اعلام مخالفت دولت با طرح در مجلس حاضر شده بود، در جلسه صحن علنی مجلس گفت: ما در دولت نگران مطالبه همسان سازی حقوق و تسری سایر دستگاه ها بوده ایم و امکان دارد این وضعیت به سایر دستگاه ها منتقل شود و مطالبات جدید برای سایر دستگاه ها ایجاد کند که باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد.

شورای حقوق و دستمزد متولی امر حقوق است و باید براساس سختی شغل و حساسیت آن حقوق را تعیین کند. ما قبول داریم که قوه قضائیه در بحث حقوق مشکلات فراوانی دارد، اما باید از راه های دیگر به این وضعیت رسیدگی کرد تا نارضایتی سایر دستگاه را ایجاد نکند.

پس از رد کلیات طرح و آغاز زمزمه‌های اعتراضات کارکنان قوه قضاییه، معاونت منابع انسانی این قوه در نامه‌ای خطاب به کارکنان ضمن تشریح فرایند تدوین و پیگیری این طرح، رای منفی نمایندگان و اظهارات نماینده دولت درباره طرح را «خلاف تمام اصول اخلاقی» دانسته و در عین حال بر خودداری کارکنان قوه از «اقداماتی که باعث خشنودی دشمنان» شود، تاکید کرده بود.

مخالفان: دومینوی تبعیض حقوق‌ها در نهایت به فروپاشی نظام مالی دولت منتهی می‌شود

غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در همین رابطه با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ متوسط افزایش حقوق کارکنان را ۱۰ درصد در نظر گرفته است، گفت: با توجه به اینکه این مقدار افزایش حقوق پاسخگوی تورم نیست، همه ما برای منافع کشور باید یک تا دو سال مشکلات را تحمل کنیم تا تورم کاهش یابد. نباید جزیره‌ای به قسمتی از دستگاه‌ها توجه کنیم. از طرفی یکی از راه‌های دریافت حقوق‌های نجومی همین تنوع در پرداخت حقوق هاست.

مهدی طغیانی نیز در مخالفت با کلیات طرح مذکور، گفت: اغلب کارکنان دولت با مشکلات معیشتی مواجه هستند. تورم شدیدی که در چند سال اخیر با آن مواجه بودیم، قدرت خرید همه کارکنان را کاهش داده و این مشکل تنها مختص قشر خاصی از کارمندان نیست. از طرفی افرادی که کارمند نیستند هم با این معضل مواجهند، لذا نباید افزایش حقوق را تنها برای کارکنان دولت و آن هم قشر خاصی از کارکنان در نظر گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگاه جزیره‌ای غلط و تبعیض‌آمیز است و ما باید در پیشگاه خداوند و مردم پاسخگو باشیم. دومینوی تبعیض حقوق‌ها در نهایت به فروپاشی نظام مالی دولت منتهی می‌شود.

موافقان: معدل حقوق کارکنان دادگستری‌ها زیر ۵ میلیون تومان است

همچنین علی بابایی کارنامی در موافقت با این طرح، گفت: کمیسیون اجتماعی به دلیل اهمیت موضوع با مرکز پژوهش‌ها و سازمان اداری استخدامی جلسات متعددی را طی یک سال گذشته برگزار کرد تا بتواند تصمیمی درست بگیرد.

وی بیان کرد: ما با بررسی حقوق افراد شاغل در قوه قضائیه، وزارت دادگستری و کارکنان دادگستری به این نتیجه رسیدیم که معدل حقوق این کارکنان به زیر ۵ میلیون تومان می‌رسد و نیاز است به این وضعیت رسیدگی شود. این طرح قرار است طی ۳ سال انجام شود و بار مالی ایجاد نخواهد کرد. باید به کارکنان قوه قضائیه رسیدگی جدی کرد و با تصویب این طرح می‌توان به آن‌ها کمک کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: به دنبال احیای طرح هستیم

در همین رابطه محمدرضا دشتی اردکانی در گفتگو با مهر در خصوص اعتراضات کارمندان قوه قضائیه به مخالفت با این طرح و امکان احیا و طرح مجدد آن گفت: در ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی مجلس آمده است؛ اگر طرحی مورد تصویب مجلس یا کمیسیون‌های موضوع اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی واقع نشد، بدون تغییر اساسی تا شش ماه دیگر نمی‌توان آن را مجدداً به مجلس پیشنهاد نمود، مگر اینکه با تقاضای کتبی پنجاه نماینده و تصویب مجلس مطرح باشد که در همین رابطه در تلاش هستیم فردا با کارشناسی بیشتر طرح و با ۵۰ امضا دوباره طرح را مطرح کنیم.

وی در پاسخ به این که آیا تکثر در پرداخت حقوق‌ها منجر به ایجاد فساد می‌شود، گفت: اعتقاد کمیسیون بر این است که حقوق همه کارمندان را یک مجموعه ببینیم و باید با هم دیده شود، چون در این صورت است که عدالت نسبی هم ایجاد می‌شود.

با توجه به اینکه دادگستری‌ها و نهادهای وابسته به قوه قضائیه با حجم کار بسیاری مواجه هستند و تشکیل ۱۵ میلیون پرونده توان مضاعفی از قضات و کارمندان می‌طلبد، بسیاری از قضات پرونده‌ها را به خانه برده و در وقت استراحت هم روی آنها کار می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه دادگستری‌ها و نهادهای وابسته به قوه قضائیه با حجم کار بسیار زیادی مواجه هستند و تشکیل ۱۵ میلیون پرونده توان مضاعفی از قضات و کارمندان می‌طلبد، بسیاری از قضات پرونده‌ها را به خانه برده و در وقت استراحت هم روی آنها کار می‌کنند. بسیاری از کارمندان قوه قضائیه هم به جای ۳ تا۴ کارمند کار می‌کنند؛ بدون اینکه اضافه کار مناسبی داشته باشند.

دشتی اردکانی افزود: بسیاری از قضات و کارمندان دستگاه قضا در روزهای تعطیل خود به دنبال شغل دوم رفتند که این مسئله راندمان کار را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه البته دولت هم محدودیت‌ها و مشکلات خود را دارد، گفت: از مشکلات و محدودیت‌های دولت بی خبر نیستیم و معتقدیم در رابطه با این مساله باید تدابیر دیگری اندیشیده شود.

هرچند این طرح روز چهارشنبه با ۹۷ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف، ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ رأی با مخالفت نمایندگان مواجه شد، اما قوه قضائیه به عنوان ملجا و پناهگاه مردم و کسانی که از انواع تخلفات و جرم‌ها آسیب دیده‌اند، باید التیامی بر زخم‌ها باشد.

البته مسئولان قوه قضائیه همواره بر موضوع کفاف و تطمیع شدن قضات و کارمندان تاکید کردند، چون این موضوع یکی از راه‌های مقابله با فساد و به خطا رفتن بدنه انسانی دستگاه قضاست.

پیام ویدئویی معاون اول قوه قضاییه خطاب به کارکنان دادگستری / خبرهای خوشی در راه است

در پی تجمع های امروز پرسنل قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه پیام تصویری را به پرسنل قوه قضاییه صادر کرد.

معاون اول قوه قضائیه ضمن ابراز تاسف از تصویب نشدن طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه از تلاش رئیس دستگاه قضا و موافقت دولت برای جبران مشکلات معیشتی کارکنان در سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق ضمن تشکر از تلاس های شبانه روزی و بی وقفه کارکنان دستگاه قضا گفت: همکاران قوه قضائیه از پر تلاش ترین و محروم ترین قشر جامعه در مجموعه کارکنان دولت هستند.

معاون اول دستگاه قضا تاکید کرد: توجه به معیشت کارکنان همواره مورد توجه مسئولین دستگاه قضایی بوده و حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، از نخستین روز مسئولیت خود، همواره بر این موضوع تاکید کرده است.

وی با اشاره به ابراز ناراحتی رئیس قوه قضائیه از عدم تصویب طرح طرح فوق العاده خاص کارکنان دستگاه قضا در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری رئیس عدلیه برای جبران این موضوع خبر داد و گفت: در روزهای اخیر با پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه، هماهنگی‌هایی در این زمینه با دولت انجام شد، به ویژه رئيس جمهور قول مساعد دادند که این موضوع به نحوی جبران شود.

معاون اول دستگاه قضا تاکید کرد: به اطلاع همکاران قضایی خود در سراسر کشور می رسانم که به زودی و با تحقق این وعده‌ها از سوی دولت، خبرهای خوشی را شاهد خواهیم بود.

 

 

تعداد بازدید : 1508

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۹
این موضوع به کل کارمندان دولت باید شامل بشود این همه تبعیض در پرداختی دستگاهها و شرکتهای دولتی برای چیه هر از گاهی هم با اعمال نفوذ کارمندان اداره خاصی حقوقشون افزایش پیدا میکنه بقیه هم به امید خدا
هر موقع هم باصطلاح با اعلام تورم کم افزایش حقوق با اون صورت گرفته الان که دیگه اظهر من الشمسه همه چی ده برابر شده حقوق کارمندا هم باید ده برابر شود طبق قانون خدمات کشوری
خوب پس برای افزایش حقوق باسد تجنع کنیم
یا ایهاالناس! ای مسلمانان! فقط 4درصد کارمندان کشور مربوط به قوه قضاییه هستند. حقوق و مزایای 90 درصد کارکنان دولت بطور متوسط حدود 14-15 میلیون است اما حقوق کارکنان قوه قضاییه متوسط 4-5 میلیون! کدام دومینو؟ کدام تورم؟ مگر جایی مانده که حقوقش 3 برابر دادگستری نباشد؟ در کدام سازمان کارمند با 25 سال سابقه اش 7-8 میلیون حقوق و مزایا دارد؟ همین دولت و مجلسی که دم از دومینو می زنند با کمال میل حقوق همه را چندین برابر کردند و وقتی نوبت قوه قضاییه رسید به هزیان گویی افتاده اند. ما سال هاست یکچندم سایر سازمان ها حقوق می گیرم با اینکه چندین برابر آنها کار می کنیم. ما صدها میلیون مابه التفاوت حقوق ها را طلبکاریم. ما سالهاست فقیریم. سالهاست شرمنده زن و بچه ایم. سال هاست بیماریم و پول دکتر رفتن نداریم. ما نباید گوشت بخوریم؟ ما نباید خواسته های فرزندانمان را برآورده کنیم؟ ما نباید زندگی داشته باشیم؟ ما نباید ماشین داشته باشیم؟ ما نباید پول رهن و اجاره دشته باشیم؟ ای رسانه ها! ای صدا و سیما! ای خبرگزاری ها! ای خبرنگارها! ای مردم! ای وجدانهای بیدار! شما به دادمان برسید!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
کارکنان دانشگاه ازاد
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
حقوق 90 درصد 14 تا 15 میلیون؟؟؟؟؟؟؟ شما از کره مریخ اومدین؟
آيا مجوز براي تجمع داشتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
فقط داد کار گر که به جایی نمی رسد و نتیجه ان زندان و اخراج که در نیشکر دیدیم
حال که سنی از ما گذشته و نمی توانیم در جای دیگری کار کنیم، حقوقی به ما می دهند که همواره شرمنده زن و بچه بوده و در فراهم کردن اولین و ضروری ترین نیازهای زندگی خود درمانده ایم. سال هاست به ما وعده سر خرمن می دهند. یک سال است که با فوق العاده خاص به ما امیدواری ودلداری می دهند. اگرچه حقوق 4 میلیونی ما با فوق العاده خاص هم به گرد پای سازمان های دیگر نمی رسید ولی مجلس با دستور دولت طرح را تصویب نکرد. عجیب آنکه ما در سراسر کشور نمایندگان را دعوت کرده و حکم و فیش و گردش مالی حسابهایمان را نشانشان داده بودیم و می دانستند چقدر مفلسیم. بدستور دولتی که رئیس جمهورش از خانواده قوه قضاییه بوده و خود بانی تدوین این طرح بود. مظلومیت خودمان را کجا فریاد بزنیم؟ به که بگوییم؟ ما چه بدی در حق چه کسی روا داشته ایم؟ مگر ما چه کاره ایم؟ مثل همانهایی که در شرکت های نفت و گاز و بیمه و آب و مخابرات و غیره کار می کنند، ما هم درس خوانده، آزمون داده و با هزار آرزو جذب یک سازمان شده ایم و آنجا مثل بقیه کار می کنیم. گناهمان چیست؟
گرسنگی و فشار اقتصادی صدای حتی حقوق بگیران دولت را در آورده وای بحال آنکس که این حقوق را نداره
یعنی کارمندان سایر ادارات دریافتی بیشتری دارند!!! یا کمتر کار می کنند!؟
کارمندان نوسازی مدارس ده برابر کار بیشتر و صد برابر از نظر مسئولیت در مقایسه با کارمندان قوه قضاییه در فشار هستند ولی دریافتی ۵ میلیون دارند. با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا مهندسی... تازه پروانه نظام مهندسی مان هم توسط راه و شهرسازی به علت تعارض منافع !!! قابل استفاده نمی باشد! حداقل کارمندان قوه قضاییه و راه و شهر سازی نفری یک قطعه زمین تا حالا دریافت کردن... ولی ما ها چی؟ اگه ممکنه بلیط ما رو هم بفرستید می خواهیم برویم!!!
تو را به خدا انصاف دهید! مجلس و دولت انقلابی می گویند اینکه همه سه برابر قوه قضاییه حقوق بگیرند، عین عدالت است. ولی اگر کارکنان قوه قضاییه مانند بقیه حقوق بگیرند بی عدالتی پیش می آید، تورم کشور را نابود می کند، نظام اداری کشور فرو می ریزد و آسمان به زمین می آید.
ای مجلس و دولت انقلابی، اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید.
باید اعمال افزایس،حقوق برای همه یکسان باشه مگه شما از بقیه رنگین تر هستید که اضافه به شما بدهن دم مجلس گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
آدم حسابی با این طرح تازه قرار بود به اندازه بقیه کارمندان دیگر ارگانها
چطور رتبه بندی و افزایش چشمگیر حقوق معلمان با ساعت کاری بسیار کمتر نسبت به سایر کارکنان دولت به راحتی تصویب میشه اما بقیه باید تحمل کنند؟ مثل اینکه لابی هایی وجود داره اما نتیجه آن غیر از اعصاب خردی سایر مردم نیست.
چرا جزیره ای؟؟؟
چرا برای همه کارکنان دولت نه؟؟؟
حقوق دادگستری از خیلی ادارات دولتی بیشتره.لطفا عدالت برای همه باشد نه برای بعضی ها...
بیچاره کارگر و معلم که شغل مقدس را انتخاب کردند یا تقدیر شان شد، کاش تبعیض ها برطرف میشد...برای همه ی جامعه
سلام حقوق پرسنل محترم قضادرحال حاضراز۱سرهنگ نظامی بالاترمیباشد۱نظامی دروضعیت اب وهوایی درمناطق صعب العبورگرمای۵۰درجه خدمت میکنندوخانواده هایشان هم همراهی میکننددرحال حاضرباتورم وگرانی بیش ازحددرکشوربایددولت کل کارمندان را لحاظ کندوفرق نگذاردهمه کارمندان متاهل ونیازبه امرارومعاش مناسب دارند
از قبل پیش بینی میشد که اضافه کردن حقوق معلمان از ترس تعداد زیاد آنها باعث اعتراض بقیه اقشار میشود. مجلس بیا جواب بده
چرا مسئولین موضوع به این سادگی را نمی فهمند که الان تمام کالاها از قبیل پوشاک و مسکن و خودرو و لبنیات توسط دولت فخیمه روحانی 5 و 6 برابر شده و به طبع آن حقوق ها هم باید افزایش یابد
اینکه مسئولین عرضه بالانس آنرا ندارند چیز دیگری است و اینکه دولت نمی خواهد این موضوع را بپذیرد و اقدامی نکند چیز دیگری است
مردم و قشر حقوق بگیر چه تقصیری دارند و چه خوب می شد که کالاها به همان قیمت اول برمی گشت حقوق ها هم مثل قبل می شد
مردم از مسئولین دیگر رفاه نسبی را توقع ندارند بلکه در حال حاضر دنبال انتقال از حالت فلاکت به حالت مشکلی هستند که در دوران قبل هم وجود داشت
کار خوبی نیست که به خاطر رقابت های شخصی، پرسنل قوه قضائیه را علیه دولت بشورانند.
مگر نمیگن تجمع غیر قانونی است پس چرا کارکنان قوه قضاییه که خودش مجری قانون است کار غیر قانونی انجام میدن
پاسخ ها
سعدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
برای گرفتن کمترین حقوق خود اعتراض مدنی کردند. اشکالی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
۲۰:۵۱
در مورد همه تجمعات همین را میگویی؟
آقای نماینده ای که به طرح راب منفی داده ای، اگر حضرتعالی در این وضعیت اقتصادی با حقوق سه میلیون و هفتصد هزار تومن می تونی زندگی زندگیتو بچرخونی آنوقت کارکنان قوه قضاییه نیز تابع خواهند بود وگرنه بدون تحقیق نبایستی طرحو رد می کردی.
بله درسته حقوق آنها خیلی کمه من اعتراف میکنم خودم دیدم ساعت کاری زیاد مدرک تحصیلی بالا حقوق کم
#عدالت علی کجاست؟؟
استعفا بدند.
پاسخ ها
بهادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
استعفا دادیم قبول نمی کنند.
بله سالهاخوردن حالاتحمل ندارن دیگه ماباسختترینکاراماهی سه تومان شماکارمندا یادرحال قصه گوی چای خوردن ووقت گذرانیم اکثرا کارمندان پول نفت میگیرن
چرا دریافتی کارکنان شرکت نفت وزارت نفت بانکها بیمه ها مالیاتی ها و ... بالای 15-20 میلیون باشه بقیه کارکنان زیر 10 میلیون؟!!!
حالا میخواستم فرهنگیان باشم می‌دیدی چطوری بازداشت میشدن
پاسخ ها
تراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
خیلی از فرهنگیان بیشتر از کاری که می کنند حقوق می‌گیرند.
وزرا و وکلای مجلس در این کشور اسلامی به اندازه باقی مردم حقوق بگیرن نمیمیرن که هر جور ما گذروندیم شما هم میگذرونید ظاهرا الان میشه چلوکباب خورد قبلا نون و انگور
مثکه آش خیلی شور شده!
آقایانی که بر مسند قدرت نشسته اید دنیا گرد است
جالب است اگر کارگران ودیگران برای احقاق حقوق خود تجمع میکنن همین آقایان قوه قضائیه بیانیه میدهند و کارگران رامعاند وتجمع آنها را اقدام علیه امنیت معلی میدانند وامروز خودشان....
خوبه طی این سالها قوه قضاییه حقوقشان 50درصد 50درصد اضافه شده اقایان بیغم پس ما چه بگوییم که حقوقمان 10تا 20درصد اضافه شده ؟
پس چرا ما کارمندان قراردادی وکارگران اعتصاب نکنیم وحقمان را نخواهیم ؟
مشکلی نیست. همسان سازی حقوق اعضای هییت علمی وزارتین علوم و بهداشت و همچنین قضات که در سال 99 تصویب کردید کنسل کنید . ما کارمندان هم ادعایی نداریم
پاسخ ها
یک شاغل در بخش خصوصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
چه کسی اینقدر تو را پر رو کرده که حقوق اعضای هیات علمی و قضات باید اندازه توی بی خاصیت بی سواد باشد؟
به حقوق ادارات بدبخت ثبت احوال هم رسیدگی کنید. همگی حتی مدیران کل استان هم زیر خط فقر هستند.
عجب ، قول مساعد رئیس جمهور در روز بعد از مخالفت در صحن علنی مجلس یعنی چی؟ به سخره گرفتن و بازی دادن کارمندان دادگستری.
دست ار فرافکنی بردارید
فوق العاده ویژه و خاص برای یک دستگاه وسازمان درست کردن خطاست خطایی بزرگ و اشتباهی است که تاوان سختی دارد.
مطمئن باشد حقوق کارکنان دستگاه قضایی تغییر کند سایر ادارات نیز همین رویه اعتراضی را در پیش خواهند گرفت و کشور دچار چند دستگی می شود ، چون واقعا حقوق کارکنان دستگاه قضایی از خیلی از ادارات بهتر و بالاتر است
ما کارکنان وزارت کشور و استانداریها چی بگیم ؟ من کارمند استانداری با ۱۸ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس ۷و ۵۰۰ میگیرم حاضرم هرکارمندی از هر اداره خواست جابجا بشم
اگر واقعیت را بخواهید ببینید حقوق 90درصد بخشها خیلی پائین هست و حقوق هیچکدام ار کارکنان (نه مدیران) در حد هزینه ها نیست
کارمند کار میکنه خونه بخره و مایحتاجش را بخره چند سال باید کار کنه و اصلا خرج نکنه و اگر دولت بتونه اگر بتونه که نمیتونه قیمت مسکن را راکت نگهداره و کل حقوقش را کنار بذاره میتونه فقط خونه بخره
قیمت متوسط خونه هفتاد متری (که با توجه به تلاش مسئولان برای افزایش فرزند جوابگو نیست) حداقل یک میلیارد هست و متوسط حقوق کارمندان 5الی شش میلیون میشه سالی 60الی هفتاد و دو میلیون
یعنی پانزده سال باید کار کنه هیچ خرج نکنه تا بتونه خونه بخره تازه اگر قیمت را دولت بتونه ثابت نگهداره که ثابت شده نمیتونه
از طرفی برنامه ها و اجرای آنها دست مدیران هست حقوقشون گاهی بیست برابر کارمند هست بعد برخی شیرینی یا ... میگیرند برنامه ها ناموفق و وضعیت مملکت را داغون کرده و ...
این جور نمیشه ما که عمرمون رفت ولی....
از وقتیکه این رییس جمهور جدید اومده همه اش میگه خبرهای خوبی در راه است بالاخره نفهمیدیم این مسافر ما کی میرسد شاید هم پاش شکست و اصلا نرسید چقدر باید صبر کنیم دولتی که برای کارهایش برنامه مدون و زمانبندی شده نداشته باشد و برنامه هاش فقط در تریبون و مصاحبه ها اعلام بشه نمیتوان روش حساب کرد فلذا تا اطلاع ثانوی منتظر تحولات اقتصادی در کشور نباشید اگر کمتر فرجی هم از برجام حاصل شود موقتی است و فکر نکنم دشتی برای ملت داشته باشد این حرف اول و آخر من است .
چرا نمایندگان موافق طرح افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه وقتی بحث افزایش حقوق کارمندانی مثل آموزش فنی وحرفه ای مطرح میشود مخالفت میکنند ولی برای قوه قضائیه که حقوق کارکنانش حداقل 2ویا 3برابر سایر کارکنان دولت هست اینجوری از بیت المال بذل وبخشش میکنند.میانگین زیر 5میلیون تومان رو چه جوری حساب کردند.نکنه رفاهی های بی حدوحساب رو فراموش کردند توی محاسبات بیارن. دم خروس و قسم حضرت عباس.بسه دیگه خسته شدیم ازاین همه حق کشی ها وبی عدالتی
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
حرفات کاملا دروغ است. در قیامت واسه دروغگویی مواخذه میشی. در مورد چیزی تا یقین نداری نظر نده. دیدار به قیامت آقا یا خانم دروغگو.
سلام. حقوق پرسنل دادگستری واقعا کمه، دولت و مجلس باید فورا براشون جبران کنند و حقوقشون را زیاد کنه

برخورد با دزد و کلاهبردار و... با حقوق 5 میلیون تومنی، ممکن نیست.
چرامسئله را سیاسی میکنی و چوب لای چرخ زندگی مردم میگذاری درخواست بندگان خدا اقتصادی است حقوقشان کفاف حداقل ترینهای زندگی را نمیکند حقوقها باید برای همه چه کارمند و بازنشسته و گارگر به میزان تورم و سبد معیشد اضافه شود
واقعا حقوق شان پایین هست
لطفا کارکنان شورای حل اختلاف هم به یاد داشته باشید . کمتر از کارکنان دادگاه گرفتار پرونده ها نیستند
پرداخت جزیره ای آن هم توسط دولت،باعث بی عدالتی بیشتر می شود . لازم به ذکر حقوق کارمندان سایر وزارت خانه مانند علوم، ارشاد، ... نیز بسیار پایین است بنابراین لازم است کارمندان این وزارت خانه نیز دست به تجمع بزنند.
چه حساب و کتاب و چانه زنی در کشور است. با فشار و تهدید خواهان افزایش حقوق می شوند.
اگرباتجمع واعتراض میشه حقوقهاروافزایش داد مابازنشستگان بدبخت ترین افرادجامعه هستیم بقیه کارکنان مزایامثل اضافه کار،ماموریت،و.....دریافت میکنن منتظریم اگه اعتراضات جواب بده ماهم تجمع کنیم ٪
قوه قضاییه که عرضه دستگیری دزدان کلان را ندارد و آنها به راحتی از کشور خارج می شوند همان بهتر که تعطیل شود حداقل معترضین عدالت خواه را به زند ان نمی اندازند تا در زندان به علت بیماری و یا علل انسانی فوت شوند.
کارمندان قوه قضاییه هر چند سال حواله خودرو و زمین دارن
اگر مسلمانید وخدارا قبول دارید بین کارمندان تبعیض قائل نشوید به نظر مسئولین کار یک نظامی سختر است یا یک کارمند قوه قضائیه که تابستان زیر کلر وزمستان هم کنار بخاری ونه از سرما ونه ازگرما حالیش میشه حقوقش هم الان بیشتر یک نظامی است چطور حقوق انها اضاف بشه ولی ما بازنشستگان که از اول انقلاب در جنگ وبعد از ان جانمان کف دستانماگذاشتیم ولی همسانسازی تورم زا است ولی برای انها تورم زا نیست شما که ادعای به ظاهر مسلمانی می کنید یک خورده وجدان وانصاف داشته باشید ماهم خدای داریم فکر ما هم باشید ما هم زن وبچه داریم
پاسخ ها
بهرامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
شما که مسلمانید لازم است به شما بگویم مجتمع قضایی که بنده در آنجا مشغول هستم بیشتر از یک ماه آبش قطع بود باید خدماتی میرفت حیاط پمپ میزد تا آب بیاد ما یه دست بتونیم بشوریم تو این کرونا فن گرمایشی هم بعد از ۱ ماه و نیم ماه تاخیر و با پالتو کار کردن درست شد
اونم فقط نیم ساعت اول
گرم و دوباره سرد میشه لازم به ذکر که بنده در تهران هستم وای به حال اونی که در خارج از تهرانه ،پس از روی بیخبری حرف نزنید خیلی هم اینطور که شما میفرمایید به ما خوش نمیگذره .م
کاش در جریان حقوق کارمندان دادگستری بودین بقران بدبخت تر از اونا نیست بین ۰ نهاد حکومتی کشور
واقعاحقوق کارمندهای قوه قضاییه کمه و باید رسیدگی فوری بشه چرا که ارگانی که وظیفه ش برقراری عدالت و نطم در جامعه هست نباید دقدقه نان داشته باشه.
واقعاحقوق کارمندهای قوه قضاییه کمه و باید رسیدگی فوری بشه چرا که ارگانی که وظیفه ش برقراری عدالت و نطم در جامعه هست نباید دقدقه نان داشته باشه.
این طرح را رئیسی زمانیکه راس قوه قضائیه بود ظاهرا برای چاپلوسی و ادعای مردمی بودن و در واقع و در باطن برای زمین زدن دولت قبلی در راستای سیاست های اختلال دولت سایه به مجلس داد.... الان که خودش رئیس جمهور و نماینده حاکمیت و نظام شده و بودجه تو دستش است تو گل گیر کرده و پشیمان شده !!!
اوضاع کشور و زندگی مردم ۴۳ ساله اینگونه است و دستخوش درگیریها و جنگ قدرت جناح ها و آخوندها شده است... تنها چیزی که برای اینان اهمیت ندارد زندگی مردم و رفاه و آرامش و آسایش مردم و پیشرفت کشور است .. متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
دولت و شخص آقای رئیسی مورد تایید است
پرادو تحویل میدن کجا میانگین حقوق کارمند قوه قضاییه ۵م تومانه؟به والله اگرمشکل دارن یعنی چه که لیسانس باید۱۰میلیون بگیره فوق لیسانس۱۱م تومان بگیره مگه کارمند دیگه معیشت ندارن؟مگه نظام پرداخت حقوق نداریم ؟اینهمه مشکل اینهمه تورم اینهمه بدبختی اون وقت دستگاه قضایی که باید منادی عدالت اجتماعی باشه خودش داره ویژه خواهی میکنه
امیدوارم پلیس ضد شورش همیشه در صحنه و بسیج خدوم با قاطعیت باهاشون برخورد کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
بدون وقفه به اهدا فشان می رسند و تجمع بعدی در کار نیست و.......
والا بدبخت نیروهای شورای حل اختلاف این همه کار میکنن پاداش میگیرن ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون واقعا انصافه کلی پرونده هارو محتومه میکنن رسیدگی میکنن حقشون این نیست که همچین پاداشی بهشون بدن
به فکر نیروهای شورای حل اختلافم باشید اونها هم جزئی از نیروهای فاقد شغل این جامعه هستن خودتون با این حقوقها میتونید زندگی رو بچرخونید با ماهی یک تومان دو تومان واقعا سخته
موقعی که پرونده مردم دستتون هست، مردم رو سرگردون میکیند. همین هم زیادتونه
حقوق نمایندگان دومینو ایجاد نمی کند ؟سنگ پا بدم خدمتتون
از خانواده سالهاست که قاضیه،خداشاهده خودمم میبینم پرونده هایی که خونه میارن،طرف بالای ده ساله کارمنده مدیرشعبس نامه اداری بلد نیس بزنه،خداشاهده اینا کارکن نیستن،درسته کارشون زیاده ،اما چه تخصصی دارن جز تایپیست بودن؟! کمه شونه پاشن برن.پنج ملیونم براشون زیاده تازه،اگ کسی پاش ب دادگستری خورده باشه خواهیدم فهمید که اکثرشون مدعی و اعصاب خوردن.
ببینید برای گرفتن حق خودتون چه ها که نمیکنید اما موقع گرفتن حق مردم همه شما ها که داد حق طلبانه به سر میدهید کجا هستید بچه ام رو شبانه با چاقو زدن ۲ سال دویدم کلی خرج کردم گفتن شاهد ۳ شاهد مرد بردم دست اخر رای ندادید من مستخدم مدرسه ی غیر انتفاعی بودم من رو بدون هیچ حق وحقوقی بیرون انداخت بعداز ۱۲ سال کارگردن وقتی دادم را به شما اوردم به جای مدیر مدرسه من را زیر سوال بردید که مجبور شدم شما رو به قران بسپارم وحقم را به ان دنیا واگذار کنم عروسم با مرد غریبه ای رویه هم ریختن باهم فرار کردن بچه ی ۸ ماه رو گذاشته وفرار کرد پسرم را به خاطر مهریه به زندان انداختید ووووووو ولی الان بخاطر گرفتن حق خودتان چه ها که نمیکنید اینجا که این دنیاس من مطمن هستم در ان دنیا هم شما با کمال پرویی سینه سپر میکنید وحق خودتان را میخواهید شما نماینده گان مردم هستید به جای اینکه دنبال حق مردم باشید دم از حق خودتان میزنید ....
کارمندان قوه قضاییه چه تفاوتی با بقیه کارمندان دارند.....همه کارمندان باید تحت یک سیستم متمرکز حقوق و مزایا باشند
من به عنوان یک کارمند نفتی در یک منطقه بدون هیچ گونه امکانات و در بدترین شرایط آب و هوایی در تاسیساتی که هر لحظه امکان مرگ یا خفگی در آن وجود دارد به طوری که خود من تا الان ۴۳ درصد حجم ریه خود را از دست دادم و با ۱۳ سال سابقه و مدرک کارشناسی ارشد از بهترین دانشگاه کشور ۱۲ تومن حقوق میگیرم اما یکی از آشنایان من که کارمند دادگاه هست در مرکز استان زیر کولر پارسال ۱۴ تومن حقوق میگرفت
چرا همش میگید شرکت نفت
شما فقط اون چند تا نماینده و سیاستمدار که با رانت اومدن تو شرکت رو میبینید
شما ۳۰ سال نهایت کار میکنید ما تا سن ۶۵ سالگی
شما بیایید ببینید چند تا کارمند عملیاتی نفت بیشتر از ۵ سال بعد از بازنشستگی زنده موندن
تحت تاثیر آلودگی و بیماریهای مختلف
اگر هم زنده موندن با کلی درد و مرض دارن سر و کله میزنن
شما فقط چند تا لول خیلی بالای شرکت رو میبینید
من خودم الان از کارگر پیمانکاری زیر دست خودم کمتر میگیرم
خدا رو بپرستید
برید مطالبه حق خودتون رو بکنید نه فقط نشر دهنده اراجیف چند نفر باشید که بدون مستندات میگن حقوق نفتیها اینجوری و اونجوری
به قول همکارا داخلش خودمون رو کشته بیرونش مردم رو
خداوند آخر و عاقبت همه رو بخیر کنه
به هر کی میپرستید شرکت نفت هم شده شرکت رفت
کافیه ببینید در سال چند نفر استفئاء میدن و چند نفر مهاجرت میکنن
اول تحقیق کنید بعد حرف بزنید.
به خدا دیگه خسته شدیم.
همش صحبت از حقوق بگیران میشود. پس آن بدبخت و بیچاره هایی که هیچ حقوقی ندارند و به هیچ جا هم وصل نیستند، باید چه کار کنند و به کجا پناه ببرند؟
من همان موقع هشدار دادم که اگر از ترس اعتراض یک گروهی، حقوقشان را افزایش دهید دیگر نمیتوانید در مقابل خواسته های بقیه مقاومت کنید و یاد میگیرند که مثل آنها اعتراض کنند و با فشار بر حکومت حقوقشان را افزایش دهند. به نظر من شورای نگهبان در یک حرکت انقلابی، طرح رتبه بندی معلمان را رد کند تا به مجلس بفهماند که بدون کسب نظر دولت و بدون اجازه آن حق ندارد در کار دولت دخالت و برای آن حاشیه درست کند. سپس دولت خودش و با تشخیص خودش لایحه ای برای رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه کند. باید تعارف را در حکومت داری کنار گذاشت و هر شخص یا گروهی که خواست با قلدری و بی شخصیتی دولت یا حکومت را مجبور کند، سر جایش نشاند تا بفهمند که مملکت جای گروگانگیری و فشار نیست. حتی در کشورهای کاملا دموکرات هم با افراد زیاده خواه برخوردی میکنند که تا آخر عمر فراموش نکنند. الان بسیاری از مردم مظلوم در شهرستانها و مناطق محروم هستند که هیچ کس به فکر آنها نیست و از هیچ نوع بیمه و حقوق و حمایت دولتی به جز همان یارانه جزئی برخوردار نیستند اما صبورانه و با حجب و حیا سکوت کرده اند. یکی از کارهای درست روحانی این بود که بعضی وقتها با صراحت جلوی زیاده خواهی ها را میگرفت و میگفت هرکس ناراحت است، مجبور نیست بماند میتواند شغل دیگری اختیار کند.
سلام. حقوق کارکنان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستانها بسیار کم است. ایهاالناس، ما هم انسانیم. به داد ما برسین.
آقایون داد و بیداد نکنید..کارمندان قوه قضائیه بیشترین حقوق هارو دارند می گیرند. والسلام.
حقوق کارمندان دانشگاه آزاد ازهمه نهادها و وزارت خانه ها و قوه قضاییه بسیار کمتر است ولی صدایشان به جایی نمی رسد .
درسته کارمند دادگستری هم کارمند ولی خود دادگستری میتونه از درامدهای خودش که همگی مستقیم میره تو جیب دولت دستی از کارمندها بگیره ضمنا کل نیرو های دادگستری بیشتر از ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار نفر نیست ، ضمنا شما تعداد مراجعه کننده و حجم کار بالای دادگستری با سایر ادارات دولتی قیاس کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار