بازدید 5404

تجربه بهترین سفر به شهر مشهد

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث جذب گردشگر و زائران زیادی به این منطقه شده، حرم امام رضا (ع) است. بعضی از زائران و گردشگران برای اجاره روزانه خانه در مشهد و اجاره هتل های مشهد نزدیک حرم دچار مشکلاتی می‌شوند. ما در این مقاله به توضیح جاهای دیدنی مشهد و بهترین هتل‌های آن پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 08 January 2022

تجربه بهترین سفر به شهر مشهد

شهر مشهد با حدود 3 میلیون نفر جمعیت در شمال شرق ایران و در استان خراسان رضوی واقع شده. این شهر با 351 کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر بزرگ ایران محسوب می‌شود. شهر مشهد یکی از مهم‌ترین مقاصد مذهبی ایران است که سالانه بیش از 27 میلیون زائر داخلی و 2 میلیون زائر خارجی به آن سفر می‌کنند.

این شهر علاوه‌بر مکان‌های مذهبی، جاهای دیدنی بسیار زیادی نیز دارد. از مکان‌های دیدنی و تاریخی شهر مشهد می‌توان به مقبره فردوسی، مسجد گوهرشاد، آرامگاه نادر شاه افشار، موزه نان و... اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث جذب گردشگر و زائران زیادی به این منطقه شده، حرم امام رضا (ع) است. بعضی از زائران و گردشگران برای اجاره روزانه خانه در مشهد و اجاره هتل های مشهد نزدیک حرم دچار مشکلاتی می‌شوند. ما در این مقاله به توضیح جاهای دیدنی مشهد و بهترین هتل‌های آن پرداخته‌ایم.

جاهای دیدنی شهر مشهد

همان‌طور که گفتیم شهر مشهد علاوه‌بر مکان‌های مذهبی، جاهای دیدنی زیادی هم دارد و گردشگران بسیاری برای دیدن اماکن تاریخی شهر مشهد از خارج و داخل کشور به این منطقه سفر می‌کنند. در ادامه مطلب مهمترین جاهای دیدنی شهر مشهد را بریتان شرح می‌دهیم.

حرم امام رضا (ع)؛ امام هشتم شیعیان

حرم امام رضا (ع) در مرکز شهر مشهد واقع شده. تعداد زیادی از سازه‌های این حرم به دوران پیش از صفویه باز می‌گردد. جالب است بدانید که در دوران شاه طهماسب، شاه دوم صفویان فعالیت‌های بسیار زیادی برای گسترش این حرم مقدس صورت گرفت. در گذشته وسعت حرم امام رضا (ع) 12 هزار مترمربع بوده، اما با بازسازی‌هایی که روی آن انجام شده، وسعت این حرم به 1 میلیون مترمربع رسیده است.

مسجد گوهرشاد؛ داشتن معماری و کاشی‌کاری بی‌نظیر

مسجد گوهرشاد نیز یکی دیگر مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر مشهد محسوب می‌شود. این مسجد معماری و کاشی‌کاری تماشایی دارد و جز پربازدیدترین مساجد ایران به‌حساب می‌آید. همان‌طور که از اسم این مسجد هم مشخص است، توسط گوهرشاد بیگم (همسر شاهرخ) در جنوب حرم امام رضا (ع) واقع شده و زیر بنای آن 9400 مترمربع است.

آرامگاه شیخ بهایی؛ دانشمند برجسته فلسفه و ریاضیات

شیخ بهایی یکی از دانشمندان سرشناس و بزرگ ایران در قرن دهم و یازدهم هجری محسوب می‌شود که حدود 95 کتاب از سیاست، حدیث و ریاضی دارد. آرامگاه این دانشمند بزرگ با مزاری سنگی و پوشش شیشه‌ای ساخته شده که 102 متر مساحت دارد. جالب است بدانید که محل تدریس وی همان آرامگاه او بوده و روی کتیبه‌های دیواری آن تاریخ تولد (18 فوریه 1547) و مرگ (1 سپتامبر 1621) او حک شده است.

هتل‌های شهر مشهد

اجاره روزانه خانه در مشهد دشواری زیادی ندارد، زیرا اقامت‌گاه‌ و هتل‌های لوکس در مشهد کم نیست و می‌توانید به‌راحتی و بدون دغدغه هتل‌های زیادی در مشهد پیدا کنید. اگر قصد رزرو هتل های مشهد نزدیک حرم را دارید، باید بدانید که در این شهر مقدس هتل‌های زیادی ساخته شده است. در ادامه مطلب به توضیح مهم‌ترین و بهترین هتل‌های مشهد پرداخته‌ایم.

تجربه بهترین سفر به شهر مشهد

هتل شارستان

اگر دنبال هتلی هستید که به مکان‌های دیدنی و تاریخی شهر مشهد نزدیک باشد، بهترین انتخاب هتل شارستان است. این هتل در سال 1391 با 88 اتاق در 5 طبقه ساخته شده و 245 نفر ظرفیت دارد. از امکانات اتاق‌های هتل شارستان می‌توان به آباژور، چای ساز، یخچال، کمد لباس و مبلمان اشاره کرد. باید بدانید که این هتل به بیشتر مناطق دیدنی مشهد مانند موزه مردم شناسی، بازار رضا، مسجد گوهرشاد و مسجد هفتاد و دو تن نزدیک است.

هتل قصرالضیافه

یکی از بهترین هتل‌ های مشهد نزدیک حرم، هتل قصر الضیافه است. این هتل در سال 1385 با 57 اتاق در 3 طبقه ساخته شده و دید چشم‌نواز و زیبایی به محوطۀ هتل و حرم دارد. از امکانات اتاق‌های این هتل زیبا و دیدنی می‌توان به روم سرویس، صبحانه، یخچال، آباژور، میز تحریر، مبلمان، کمد اتاق، بالکن، چای ساز و رخت آویز اشاره کرد.

مسافت هتل تا حرم امام رضا (ع) حدود 5 دقیقه پیاده، تا گنبد خشتی 6 دقیقه پیاده، تا آرامگاه شیخ نخدکی 9 دقیقه پیاده و تا کتابخانه مرکزی استان قدس رضوی 11 دقیقه پیاده راه است.

لینک رزرو هتل : https://www.alibaba.ir/hotel

تجربه بهترین سفر به شهر مشهد

هتل بین المللی قصر

یکی از خوش‌نام‌ترین هتل‌های مشهد، هتل قصر است. این هتل سال 1356 ساخته شده و با 220 اتاق در 12 طبقه، سال 1396 آخرین بازسازی خود را به پایان رساند. از امکانات ویژه هتل قصر می‌توان به استخر، پارکینگ و رستوران، کافی‌شاپ، کافی‌نت، خدمات پزشکی، اتاق سیگار، آرایشگاه و... اشاره کرد.

امکانات اتاق‌های هتل یخچال، چای‌ساز، امکان شارژ وسایل الکتریکی، کمد لباس، آباژور، صبحانه و آویز لباس هستند. این هتل به اکثر مکان‌های مهم شهر مانند آرامگاه شیخ بهایی، پارک میرزا کوچیک خان، بازار رضا و موزه مردم شناسی نزدیک است.

همان‌طور که ابتدا مطلب هم گفتیم در شهر مشهد علاوه‌بر مکان‌های مذهبی جاهای دیدنی زیادی نیز وجود دارد و می‌توان با سفر به مشهد مقدس قسمتی از تاریخ ایران را مشاهده کرد. اجاره روزانه خانه در مشهد سخت نیست، زیرا در مشهد هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های زیادی وجود دارد و می‌توانید با رزرو این هتل‌ها سفری محیج و جذاب را تجربه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست