بازدید 4977

موج جدید کرونا در ایتالیا ۳۳ برابر موج اول

شمار مبتلایان موج جدید کرونا در ایتالیا سی و سه برابر موج اول است و همین افزایش وحشتناک سبب بروز ترسی فراگیر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 08 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شمار مبتلایان موج جدید کرونا در ایتالیا سی و سه برابر موج اول است و همین افزایش وحشتناک سبب بروز ترسی فراگیر شده است.

موج جدیدی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا به راه افتاده است. افزایش موارد جدید ابتلا به این بیماری به حدی زیاد شده که مقامات این کشور را به شدت نگران کرده است.

بر اساس آمار اعلامی دولت ایتالیا، فقط در بیست و چهار ساعت گذشته دویست و نوزده هزار و چهارصد و چهل و یک مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا ثبت شد. ثبت این رقم فقط در مدت یک روز، رویدادی بسیار تکان دهنده است.

مقایسه این رقم با آمار مربوط به موج اول کرونا در ایتالیا به روشنی گویای وخامت اوضاع جاری است. در بدترین روز شیوع موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در موج نخست کرونا در ایتالیا، شش هزار و پانصد و پنجاه و هفت مورد ابتلا در مدت بیست و چهار ساعت ثبت شد. مقایسه این رقم با آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایتالیا، سبب می‌شود مغز آدمی سوت بکشد. به همین علت است که دولت ایتالیا مجبور شده است تدابیر شدید کرونایی اعمال کند از جمله اینکه جریمه‌هایی برای افرادی وضع کند که از تزریق واکسن کرونا طفره می‌روند. نگرانی‌های جدی وجود دارد که استمرار افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ سبب شود شبکه بهداشت و درمان ایتالیا عملاً​ کارایی خود را از دست بدهد و نتواند پاسخگوی نیاز‌های موج فزاینده مراجعه کنندگان باشد.

واکسن نزده ها، یک هزار و پانصد یورو جریمه می شوند

سی ان ان در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد، در بسیاری از کشور‌های جهان واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ داوطلبانه است. اما شماری از کشور‌ها نیز به سمت اجباری کردن تزریق واکسن کرونا روی آورده اند. ایتالیا یکی از این کشور‌ها است. براساس تصمیم و ابلاغ جدید دولت ایتالیا، همه افرادی که بیشتر از پنجاه سال سن دارند باید واکسن کرونا را تزریق کنند. این تصمیم را دولت ایتالیا ابلاغ کرده است. مهلتی که دولت ایتالیا برای این گروه سنی به منظور تزریق واکسن کرونا تعیین کرده، پانزدهم فوریه (چهل و سه روز دیگر) است.

افراد شاغل در این گروه سنی اگر واکسن کرونا را تزریق نکنند ششصد تا یک هزار و پانصد یورو جریمه نقدی خواهند شد و اگر تا پنج روز پس از اعمال این جریمه برای تزریق واکسن اقدام نکنند، به آن‌ها حقوق پرداخت نخواهد شد. البته این افراد کارشان را از دست نخواهند داد و پس از تزریق واکسن، می‌توانند بار دیگر به سر کار خود بازگردند. این اقدامات، جدیدترین گام‌هایی است که دولت ایتالیا به منظور کنترل این بیماری همه گیر برداشته است. دولت ایتالیا با این اقدامات در تلاش است بر کسانی فشار وارد بیاورد که در تزریق واکسن کرونا تعلل می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار