بازدید 11807
۷

فراهم شدن امکان خرید بسته انرژی برق برای مشترکین

شرکت توانیر در یکی از تازه ترین اقدامات خود و با هدف کمک به مشترکین خانگی برای مدیریت مصرف برق، امکان خرید بسته انرژی را فعال کرده است؛ امکانی که مشترکین خانگی می توانند از طریق سامانه برق من  و یا وب سایت برق ایران به آن دسترسی داشته باشند و نسبت به فعال سازی بسته های خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 07 January 2022
فراهم شدن امکان خرید بسته انرژی برق برای مشترکین

شرکت توانیر در یکی از تازه ترین اقدامات خود و با هدف کمک به مشترکین خانگی برای مدیریت مصرف برق، امکان خرید بسته انرژی را فعال کرده است؛ امکانی که مشترکین خانگی می توانند از طریق سامانه برق من  و یا وب سایت برق ایران به آن دسترسی داشته باشند و نسبت به فعال سازی بسته های خود اقدام کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ از این پس و به واسطه این امکان جدید، مشترکین خانگی برق می توانند ضمن اطلاع یافتن از آخرین میزان مصرف برق خود، همچنین نسبت به اصلاح الگوی مصرف، پیش بینی میزان مصرف دوره آتی و نیز انتخاب بهترین بسته متناسب با نیازهای خود اقدام کنند.

در واقع امکان خرید بسته انرژی برق، خدمت جدیدی از شرکت توانیر است که علاوه بر فراهم کردن شرایط لازم برای آگاهی شهروندان از الگوی مصرف برق منطقه محل سکونت و رعایت آن، همچنین به ایشان کمک خواهد کرد تا میزان مصرف برق خود را آگاهانه مدیریت کنند.

مهندس هادی مدقق، مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر در رابطه با همین موضوع به خبرنگار ما گفت: از جمله اهدافی که شرکت توانیر به واسطه فعال سازی بسته های انرژی برق دنبال می کند این است که مشترکین را نسبت به میزان مصرف برق، الگوی مصرف برق منطقه و نیز هزینه برق مصرفی شان آگاه کند.

مهندس مدقق اضافه کرد: در واقع بسته های انرژی برق برای مشترکین این امکان را فراهم خواهد کرد تا ضمن ارزیابی مصرف برق گذشته و آگاه شدن از میزان مصرف، همچنین بتوانند به صرفه ترین بسته های مصرفی را خریداری کنند و از این طریق میزان مصرف برق خانگی خود را مدیریت کنند.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر در رابطه با ضرورتی که مشترکین را مجاب می کند تا اقدام به خرید بسته های انرژی کنند، افزود: علاوه بر اینکه هزینه برق مشترکینی که اقدام به خرید بسته انرژی برق می کنند، شامل تخفیف 5 درصدی خواهد شد، همچنین این مشترکین می توانند از طریق امکان جدیدی که برای اطلاع از آخرین وضعیت مصرف برق خانگی فراهم شده است، ضمن اطلاع از الگوی مصرف برق منطقه، میزان مصرف دوره آتی خود را نیز پیش بینی و در صورت تمایل آن را اصلاح کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: فروش بسته های انرژی برق در بسیاری از کشورهای توسعه یافته متداول است و به طور مثال در کشور آلمان بسته های انرژی برق شامل سه گزینه انرژی برق اتمی، انرژی برق تجدیدپذیر و انرژی برق نیروگاهی است و مشترکان می توانند آگاهانه نسبت به خرید بسته های برق با قیمت متفاوت اقدام کنند.

مدقق در ادامه با اشاره به اینکه بسته های خریداری شده انرژی برق قابلیت ذخیره شدن برای مصرف در دوره های آتی را نیز دارد، افزود: مشترکین می توانند بسته به نیاز و تمایل خود بسته های ماهیانه را با تخفیف 5 درصدی خریداری و در صورت عدم استفاده کامل، از اعتبار باقیمانده در خریدهای آتی استفاده کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر مشترکان زودتر از موعد بسته خریداری شده خود را به اتمام برسانند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ نیز گفت: هیچ تفاوتی بین پرداخت پیش از مصرف و پس از مصرف به غیر از تخفیف 5 درصدی در خرید وجود ندارد و در صورتی که در میانه دوره مصرف، بسته خریداری شده تمام شود، تعرفه همانند روال عادی محاسبه خواهد شد.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر ادامه داد: همچنین اگر بسته خریداری شده مشترکین در دوره مورد نظر به اتمام نرسد، اعتبار باقی مانده قابل استفاده خواهد بود و لذا شهروندان بابت این مسئله نباید نگرانی خاصی داشته باشند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کاری که شرکت توانیر در رابطه با فروش بسته انرژی آغاز کرده است، چیزی شبیه به فروش بسته های اینترنت است، افزود: البته تفاوتی که در این بین وجود دارد این است که بر خلاف بسته های اینترنت که هرچقدر بیشتر مصرف شوند به سود خریدار است، اینجا هر چقدر بسته انرژی کمتر مصرف شود، برای مشترکین منفعت بیشتری خواهد داشت.

مدقق با اشاره به اینکه از هم اکنون مشترکین می توانند نسبت به خرید بسته های انرژی اقدام کنند، ادامه داد: شهروندان می توانند با مراجعه به نرم افزار برق من و نیز وب سایت برق ایران بسته های مورد نظر خود را خریداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح مشترکین می توانند نسبت به مدیریت آگاهانه مصرف خود اقدام کنند، همچنین تأکید کرد: بر اساس ارزیابی­ها برآورد می­کنیم که با اجرایی شدن طرح خرید بسته انرژی به واسطه امکان مدیریت مصرف توسط مشترکین شاهد چیزی حدود 14 تا 15 درصد کاهش مصرف برق در کشور باشیم.

مدقق در مورد نحوه خرید بسته نیز تشریح کرد: مشترکین برای خریداری بسته های انرژی برق می توانند از طریق نرم افزار برق من کیو آر کد نصب شده بر روی کنتور منازل خود را اسکن کنند تا به مراحل بعدی خرید هدایت شوند و یا با درج شناسه قبض خود در وب سایت برق من از این وب سایت برای خرید بسته استفاده کنند.

وی در پایان افزود: همچنین مشترکین از طریق نرم افزار برق من می توانند نسبت به قرائت تصویری شماره مصرف کنتور اقدام کرده و  از این طریق از آخرین وضعیت برق مصرفی خود اطلاع پیدا کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
چه حرکت حرفه ای
تمام پاراگراف های فوق تکراری است. تو یک کلمه بگید برق پیش فروش میشود همین
حالا بعد از الگو مصرف روش دیگری برای دست بردن در جیب مان پیدا کردن، دست اقای ریسی و تیم قوی اش!درد نکند برای بلا هایی تو این ۵ ماه بر سرمون اوردن، وضع در این دوره به مراتب بدتر از،قبل شد، گرانی پدرمان را در اورد، بورس، دلار و، دست مریزاد سید ، این بود مزد اعتمادمان
ميخوام بدونم در كجاي دنيا چنين طراهايي داره اجرا ميشه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!................
اول پول میدی بعد استفاده میکنی، پول ندی دیگه از برق خبری نیست!!!!!!!!! ...
باسلام ، فکر میکنم برای برخی دوستان سو تفاهم شده، خرید این بسته هاکه اجباری نیست، هرکس بخواد میتونه خریداری کنه که تخفیف هم بهش بخوره یا نمیخواد، به همون روال پیش، اگر اجباری بود جای انتقاد داشت، من کارمند اداره برق یا حافظ منافع اداره نیستم، یک شهروند هستم
باتشکر
یعنی چجور باید مصرف را مدیریت کنیم
من کارمند ام و بیشتر روز در خانه نیستیم جز یک یخچال و ۵ تا لامپ کم مصرف اس ام دی به برق وصل نیست از تلوزیون هم به ندرت اسفاده میکنیم تابستان هم جز ساعت گرما که واقعا کلافه کنندس کولر روشن نمیکنیم باز هم به ایدعال شرکت نمیرسیم گفتید زیر ۸۰ کیلووات در ماه هر چه قدر هم که کم مثرف کنیم مصرف از ۸۰ کیلووات بالا تره در ماه شما نمیتوانید برق تولید کنید گناه مصرف کننده چیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست